De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Misstinkerbel, hier ook tergend langzaam helaas :(
Waar zit de any-key?
Ik lees nog iedere keer jullie verhaleún mee en ik heb er echt geen woorden voor...

Ik wil echt iedereen hier ontzettend veel sterkte wensen!!!!

Ikzelf heb straks om 10.30 uur mijn afspraak bij de gynaecoloog en ik merk aan mezelf dat ik zo ontzettend bang ben. Ik haal me van alles in mijn hoofd.

Maar goed.... Nog een paar uurtjes en dan hoor ik of er wel of niet iets met me aan de hand is.
If you can dream it, you can do it.
Heel veel sterkte Mel. Ik duim dat je goed nieuws krijgt.
dank je misstinkerbel,

Het nieuws was volgens de gynaecoloog niet heel slecht, maar klonk in mijn oren ook niet goed. Ik heb een duidelijke cyclus van gemiddeld 20 dagen, is kort maar omdat het regelmatig is hoor ik een eisprong te hebben.

Volgens mijn progesteron (ik denk dat het die was) heb ik geen eisprong. Dit begrijpt mijn gynaecoloog zelf niet en ze heeft ook geen idee wat hier de oorzaak van kan zijn?????

Ik ben nu dus doorverwezen naar de fertiliteits- poli, zodat ze dit verder uit kunnen zoeken. Mijn vriend en ik zitten nu dus officieel in de medische molen.

Nu is het dus afwachten, we hebben 28 maart een nieuwe afspraak bij een andere arts.

Ik heb geprobeerd iets te vinden op google (heel fout), maar kan niets vinden over vrouwen die wel een heel regelmatige cyclus hebben maar geen eisprong. Heeft iemand hier wel ervaring mee of iets over gehoord???
Hey meisjes..

Heeft iemand hier ervaring met pcos en verminderde vruchtbaarheid bij de man?? Gister erachter gekomen dat zaad van mijn vriend niet zo goed is.. wel genoeg zaadcellen maar weinig bewegende.. de ergste gedachtes gingen gelijk door mijn hoofd.. geen kind kunnen krijgen betekend eigenlijk voor mij.. nooit helemaal gelukkig kunnen worden.. dus ik hoop dat hier iemand iets positiefs weet te zeggen hierover.. anders weet ik het ook niet zo goed meer..

Voor julia succes.. ik duim voor je.. vandaag of morgen ging je een test doen toch??

Hey mel.. ik ken het ook niet.. maar ze komen er vast uit.. had je al eerder bloed afgenomen dan je afspraak? Ik dacht altijd dat ze dat niet aan 1x bloed afnemen kunnen zien.. omdat je waardes gedurende je cyclus continu veranderen.. succes mel! Knuf
you will be beautiful
Hey koemelk,

Ik herken dat gevoel heel erg, ik wil al zo lang een kindje. Ik denk ook dat ik niet helemaal gelukkig zal zijn als het niet gaat lukken.

En dat bloedprikken heb ik in de afgelopen 2 maanden gedaan, op de derde dag van mijn cyclus en op dag 17
Hoi dames,

Ik lees al heel lang mee, nu toch de stap gezet om m'n verhaal hier van me af te schrijven. Ik heb gewoon even steun nodig...

Ik heb al twee dochters (beetje het gevoel dat ik me hierover moet verontschuldigen, eigenlijk wel gek). De oudste is van een andere partner dan mijn huidige. (Verwekker is al erg lang uit beeld).

M'n man en ik wilden samen nog een kind. Helaas ging dat niet vanzelf.

In 2007 begonnen in de mm. Na de derde IUI behandeling werd ik ziek. (Herseninfarcten gehad....heftige tijd).

Daarna adviseerden de artsen me om niet zwanger te worden.

Adoptiecursussen gevolgd. Goedgekeurd door de kinderbescherming, dus klaar voor dat traject. Maar ik bleef twijfelen, zou niet eerlijk zijn tov een adoptiekind.

In 2010 weer helemaal onderzocht, in een ander ziekenhuis door andere artsen. Na ruim een half jaar groen licht! M'n medicatie was goed ingesteld, ik reageerde goed op de medicijnen die ik wel mocht.

Gelukkig niet weer IUI, het zaad van m'n man was niet verbeterd, maar men was in dit ziekenhuis gelijk duidelijk....we kwamen gelijk in aanmerking voor ICSI. (Eigen cyclus, dus 1 eicel per keer).

Erg veel geluk gehad hiermee, na 5 jaar gestopt te zijn met de pil, werd onze dochter geboren!

En nu willen we weer een kind.

Het leek goed te gaan. Na de tweede poging was het raak.

Grote roze wolk. De eerste echo met precies 8 weken zag er heel mooi uit. Kloppend hartje, goed qua groei....

Er werd gezegd "na zo'n mooie echo gaat het eigenlijk niet meer mis".

De week erop kregen we weer een echo. (Door mijn medische achtergrond word ik goed in de gaten gehouden).

We gingen er heel vrolijk heen "leuk ons kindje bekijken".

Maar helaas.....het hartje klopte niet meer.

Vandaag zou ik 10 weken en 3 dagen zwanger zijn. Ik heb nog geen bloed, geen krampen

Afgelopen maandag was ik in het z'huis. Ik mocht kiezen tussen afwachten, opwekken mbv cytotec of curettage. Eigenlijk kan ik niet kiezen, alleen wachten vond ik geen optie.

Maar eindelijk wist ik het zondag zeker: curettage. Dan was het maar klaar (dank je Evw voor het helpen van het maken van een keuze).

En ja....ik slik dus bloedverdunners. En daarom moet ik een week wachten. Maandag pas kan ik terecht. En ik vind het zo'n moeilijk idee dat het vruchtje al bijna 2 weken niet meer leeft, maar het nog steeds in me zit.

De zwangerschapssymptomen nemen iets af, maar de zwangerschapstest liet nog steeds een veel duidelijker streep zien dan toen ik net zwanger testte. Ik voel me ook voor de gek gehouden door m'n lichaam.

Er spookt van alles door m'n hoofd. Dat ik blij mag zijn met twee gezonde meiden. Wil ik nog weer eens gaan voor ICSI?

Ik ben wel met de deur in huis gevallen he?

Mag ik meeschrijven? Ik ga ervan uit dat ik na deze ellende weer een prikbitch word. Eerst deze klap een beetje te boven komen.

En....het laatste van m'n lange verhaal. Ik wil jullie sowieso enorm veel succes wensen met waar je ook zit in het traject.

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal.
verdwaald op het nieuwe forum
Hi meiden,

Heb expres me een tijdje stil gehouden na de miskraam, wilde me eigenlijk pas weer melden als ik positief nieuws zou hebben. Helaas is dit nog steeds niet het geval... Ik heb inmiddels een aantal cryo pogingen achter de rug, maar met weinig resultaat. Laatste tp was een beetje succesvol, maar toch een te laag hcg gehalte, 21. Dus nu wachten tot het mis gaat... :( vandaag begint het bloedverlies een beetje door te zetten. Heb zoiets van laat het dan nu ook maar komen, dan kan ik weer verder. Heb nog 2 cryo's. Vrijdag tweede bloedtest en hopelijk is dan het hcg uit mijn bloed en kan ik weer door.

Spannend Julia, dat je bijna mag testen! Ik vind het al knap dat je het nog niet hebt gedaan. Heb er een goed gevoel over, duim voor je!
Koemelk en Mel: geen ervaring maar wel een voor jullie.

De onzekerheid over het wel of niet een kindje kunnen krijgen en wat je precies staat te wachten is niet makkelijk.

Floflo: welkom hier. Je hebt ook al heel wat meegemaakt en herken veel in je verhaal. Ik heb eind vorig jaar een missed bortion gehad na 9 weken. Ik voelde me toen ook op en zwanger, maar wist tegelijkertijd dat het helemaal mis was en wilde zo snel mogelijk weer 'schoon' zijn. Daarna heb ik wel een flinke klap gekregen. Mijn advies zou dan ook zijn om niet te snel weer aan een nieuwe poging te beginnen. Neem je tijd, het is niet niks wat je doormaakt.

Lizelemon: welkom terug (helaas)! Ontzettend jammer dat je nog geen positief resultaat hebt.

Ik kan je de hand schudden, want ik heb sinds vandaag (helder) bloedverlies. Niet veel, maar wel krampen en hoofdpijn, dus ik weet genoeg. Eigenlijk had ik afgelopen dinsdag aan het zkh moeten doorgeven of deze poging geslaagd was, maar toen voelde ik de bui al hangen.

Wat vinden jullie? Morgenochtend voor de zekerheid testen (al weet ik de uitslag al) en dit doorgeven? Ook als het bloedverlies hierbij blijft? Wat is dan m'n eerste cyclusdag? Doen ze standaard een bloedtest na terugplaatsing in een natuurlijke cyclus?

Sorry voor de vele vragen, maar ik ben nu echt super onzeker op het moment. Heb het idee dat mijn lichaam het vruchtje vasthoudt, net als bij de missed abortion en het niet spontaan los gaat komen.
ik kan de bverichten bijna niet meer bijhouden dus vergeef me als ik iemand vergeet

Koemelk, geen ervaring met pcos, wel met verminderde vruchtbaarheid van de man. Hiervoor doen wij IVF-ICSI. 'gelukkig' is dit bij ons geen probleem, we moesten toch al IVF doen omdat ik geen eileiders meer heb. Nu we allebei een 'probleem' hebben schept dat bij ons ook meer ruimtem, want geen een van ons beide voelt zich nu schuldig

mel, ik hoop dat het goed is gegaan met de afspraak.

floflo. Wat een heftig verhaal. Natuurlijk mag je blij zijn met je 2 kinderen en hoef je je (voor mij) niet te verontschuldigen. Al ben ik wel jaloers op je dat je kinderen hebt hehe. De rest klinkt pittig. Als je nog een kinderwens hebt en je staat open voor IVF-ICSI, waarom niet?!

lizlemon, wat rot dat het nog niet is gelukt :( Hopelijk zijn de 2 cryo's mooi en geven deze je hoop

Julia, wat balen :(:( had nog zo voor je gehoopt! ook al weet je genoeg, ik zou tóch wel testen en de stap nemen om te bellen. Hoe moeilijk ook. Dan kan je hopelijk daarna dit een plekje geven en verder... sterkte
Wat heftig floflo... Heel veel sterkte maandag. Als je kinderwens nog steeds aanwezig is, zou ik toch voor de derde blijven gaan. Maar dat ligt helemaal aan jullie.

Julia, balen zeg... :( Denk wel dat dit je eerste dag van je cyclus is. Had je nu een verse embryo of een cryo poging gehad? Heb je nog cryo's? Bij mij doen ze altijd bloedtesten.

Dank je mirk, de cryo's zijn bij mij altijd mooi en goed ontdooid. Alleen moet mijn baarmoeder nu nog even meewerken
Welkom voor alle nieuwe schrijfsters, balen dat jullie ook prikbitch worden.

Misstinkerbel overal zijn de protocollen weer net iets anders. Ik moest bijvoorbeeld de complete pilstrip afmaken en de laatste 4 dagen van de strip lucrin/decapeptyl spuiten en dan op de 1e dag van de menstruatie starten met Gonal-F. Op cyclus dag 10 of 11 of 12 dan de eerste echo. Een uitgangsecho heb ik alleen de eerste poging gehad en die was omdat ik meedeed aan de Optimist-studie.

Mel ik heb geen ervaring met een standaard korte cyclus zonder eisprong. Door de behandelingen was mijn cyclus wel korter geworden, tot soms wel 21 dagen maar ik had wel een eisprong. Voor IVF/ICSI maakt het niet uit of je in natuurlijke cyclus een eisprong hebt, er moet dan alleen wel zichtbaar zijn dat er follikels zijn in je eierstokken. Door de hormonen wordt je eigen cyclus stil gelegd en geregisseerd door de arts en hormonen.

Koemelk hier ook alleen ervaring met te weinig zaad bij man (200.000) en dus icsi gedaan. Wij vonden icsi wel soort van "fijn" omdat we echt wat konden doen en zeker wisten als ik een goede embryo aan boord had.

Gedurende het traject ook wel bang geweest kinderloos te blijven maar zolang er nog opties waren viel bij mij de angst enorm mee.

Floflo wat heftig, heel veel sterkte.

Lizlemon wat balen dat het nog niet gelukt is en ik hoop dat vrijdag de hcg uit je bloed is.

Julia Ik kan me goed voorstellen dat je nu onzeker bent. Ik zou toch even testen als ik jou was. Bij ons wordt bij elke poging (vers en cryo) bloedtest gedaan en als er hcg gevonden word wordt de test herhaald tot hcg weg is. Een nieuwe poging doen ze pas als hcg helemaal uit bloed is. Over het algemeen is de dag van helder rood bloed de eerste cyclusdag. Maar mocht de embryo toch even ingenesteld zijn geweest dan kan dit tussentijdse bloeding zijn en dat de menstruatie nog op gang moet komen. Dus morgen even ziekenhuis vragen.
@ Floflo: Zo, jij hebt het stevig voor de kiezen gekregen...

Een miskraam gaat je niet in de koude kleren zitten. Zeker niet als je al een kloppend hartje hebt gezien. Neem de tijd om afscheid te nemen en het verlies te verwerken. Ik heb zelf 2 jaar geleden een miskraam bij 10 weken gehad (geen kloppend hartje op de echo) en heb er toen voor gekozen pillen te slikken die het vruchtje uit zouden drijven. Dat is ging vrij snel en ik heb er fysiek weinig last van gehad. Ik ben zelfs gewoon gaan werken. Het vruchtje kwam eruit net toen ik op de fiets naar mijn werk stapte en eenmaal op mijn werk heb ik toen 2 uur hevig gebloed (tijdens een lange vergadering). Die avond had ik ook nog een afscheidsetentje van een collega en daar ben ik gewoon naartoe gegaan. Ik voelde me een bikkel. Maar achteraf heb ik daar een stevige klap van gekregen. Ik had mijn gevoel compleet uitgeschakeld, maar heb mezelf daar enorm mee voor de gek gehouden. Gelukkig werd ik na 3 maanden opnieuw zwanger en heb ik nu een fantastische zoon (via IUI).

Wat ik met mijn verhaal wil zeggen is: neem de tijd, doe je niet stoerder voor dan je bent, geef je emotie de ruimte. Het haalt je anders toch wel in. Harder en heviger.

Ik wil je heel veel kracht toewensen en duim voor je dat de curretage goed verloopt. Sterkte...
Floflo... Wat goed dat jij de prikbitches hebt gevonden! Er is hier veel kennis en zijn veel ervaringen! Hoop dat jouw wens snel uitkomt
quote:pioenrooske schreef op 05 maart 2014 @ 18:14:

Mel ik heb geen ervaring met een standaard korte cyclus zonder eisprong. Door de behandelingen was mijn cyclus wel korter geworden, tot soms wel 21 dagen maar ik had wel een eisprong. Voor IVF/ICSI maakt het niet uit of je in natuurlijke cyclus een eisprong hebt, er moet dan alleen wel zichtbaar zijn dat er follikels zijn in je eierstokken. Door de hormonen wordt je eigen cyclus stil gelegd en geregisseerd door de arts en hormonen.

Bedankt voor je heldere uitleg, ik had zo gedacht dat ik me aanstelde :( en zo gehoopt dat ik niet in de medische molen terecht zou komen.

kan iemand me vertellen hoe zo'n proces werkt? ik heb bijvoorbeeld 28 maart met mijn vriend onze eerste intake, gaan ze dan gelijk actie ondernemen of moet ik dan weer een maand wachten voor er iets gedaan wordt of voor ik een uitslag kan krijgen. Gaat het dan iets sneller?

Ik moest nu zo lang wachten voor ik mijn uitslagen te horen kreeg, en dat vond ik al heel frustrerend.

Ik begrijp dat ik nu in het beginstadium zit en dat hier vrouwen zijn die al zo lang bezig zijn. En ik hoop niet dat ik zeur, maar zo nuchter als ik was voor ik naar de gynaecoloog ging.... dat is gewoon helemaal weg.
Mel natuurlijk hoop je nooit in de mmm te komen en niet gek dat je even de nuchterheid kwijt bent. Je hoort en leest zoveel nieuwe dingen waarvan je gehoopt had dat nooit te horen/lezen.

Het traject is helaas langdurig maar het ligt echt aan wat ze vinden hoe lang het gaat worden.

Door de zomervakantie heeft bij ons het voor traject van onderzoek iets langer geduurd. Bij de intake was een inwendige echo gemaakt om de eierstokken en baarmoeder te bekijken en man moest een potje zaad inleveren. Onze arts ging de week erna op vakantie maar belde vlak ervoor nog even de uitslag van het zaad door. In september hadden we de 2e afspraak en omdat er door de weinige zaadcellen en mijn goed uitziende eierstokken en baarmoeder was er verder geen onderzoek nodig. Na die afspraak konden we gelijk beginnen zodra toen mijn menstruatie begon.
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb vanochtend negatief getest en het zkh gebeld. Er wordt inderdaad voor de zekerheid nog een bloedtest gedaan (ik moest er wel specifiek naar vragen en erop aandringen) en ik heb ook alvast een afspraak voor een echo gemaakt, zodat we zo snel mogelijk weer kunnen beginnen met een nieuwe cryo terugplaatsing (als hcg helemaal uit het bloed is). We hebben nog 4 cryo's over. Hopelijk zit daar een topper tussen.

Mel: ons voortraject heeft redelijk lang geduurd, voordat we met IUI gingen starten (ik heb diverse cystes gehad en je moet 'schoon' zijn). Ik heb eerst allerlei onderzoeken gehad (o.a. bloed, doorspuiten van eileiders), omdat ze bij mijn man eerst niks konden vinden. Uiteindelijk bleek mijn man verminderd vruchtbaar te zijn. Daarna konden we meteen door voor IUI (er waren wel genoeg zaadcellen) en nu zitten we in de 2e IVF-poging. Het zal, net als Pioenrooske al zegt, echt afhangen van wat ze bij jullie gaan vinden.

Sterkte met de komende onderzoeken!
Hoi allemaal. Wat een lieve reacties krijg van jullie! Het doet me goed, ik ben blij dat ik toch ben gaan schrijven.

Julia, wat rot dat je negatief hebt getest.

En dank je wel voor jouw verhaal. Ik heb dat nu ook, het zo snel mogelijk schoon willen zijn.

Mirk. Ik begrijp heel goed je jaloerse gevoelens. Ik moet eerlijk zeggen dat dat ook een reden is dat ik zo twijfelde of ik mee zou schrijven. Ik heb zelf geen last meer van die gevoelens, maar ondanks dat we al een dochter hadden, was ik heel jaloers (deed me pijn) op mensen die zwanger waren, baby's kregen, een groot gezin hebben.

Maar ik hoop dat het jou/ jullie ook vertrouwen kan geven... ik had zo vaak de hoop opgegeven, en toch gelukt.

Al besef ik ook wel dat niet iedereen op dit soort woorden zit te wachten.

Dank je lizlemom.

Wat naar dat het veel langer duurt dan je hoopt.

En dank je wel, pioenrooske.

Misstinkerbel. Lief dat je je verhaal met me deelt. Wat klink je als een stoere vrouw!

Ik heb deze week vrij genomen van m'n werk. En een van de redenen dat ik voor een curettage heb gekozen en niet voor de pillen is dat ik denk dat ik zo makkelijker 'gedwongen' word om het rustiger aan te doen. Ik vind het doodeng, nog nooit onder narcose geweest, maar als ik cytotec zou gebruiken en misschien doorga als bij een zwaardere menstruatie, zie ik mezelf ook wel tegenkomen.

Ik vind nu het wachten zo lang duren!

Wat mooi dat je na je MA een zoon hebt gekregen.

Evw: ik blijf af en toe gluren bij jullie. En als m'n wens uitkomt, laat ik het je weten. Voor jou wens ik een voorspoedige zwangerschap!

Het is heel normaal, mel, dat je je zo onzeker voelt. Het is ook een klap als je in de onzekere mm terecht komt.

Het wachten duurt ook lang. Juist omdat je van tevoren niet weet hoe lang je moet wachten.

In het eerste ziekenhuis duurde het vier maanden voor ik wist wat de bedoeling zou zijn. (Gerekend vanaf de dag dat we naar de huisarts gingen). Ik vond en vind dat lang, maar alles zat tegen. Idd vakantie vd arts, een onderzoek dat in de eerste cyclus vergeten was, maar toch nog moest.....nou, gewoon veel pech.

In het tweede ziekenhuis, wel een paar jaar later, wist ik binnen een cyclus waar we aan toe waren (ICSI), wel moest ik nog behoorlijk afvallen.

Mijn ervaring is, als je eenmaal mag beginnen, gaat het snel. Je zit er dan helemaal in. Ik heb het steeds als een soort achtbaan ervaren.

Ik hoop dat het voor je meevalt, dat je snel weet waar je aan toe bent!

Ik hoop dat ik nu niemand vergeten ben. Ik moet jullie nog iets beter leren kennen
verdwaald op het nieuwe forum
Ik wil nu al iedereen bedanken voor de steun die ik nu al heb gekregen

Ik wordt net gebeld door het ziekenhuis, dat ik morgen al langs moet komen voor een cyclusmeting. geen idee wat het is, maar ik ben blij dat ze wel meteen nog meer uit willen zoeken.

Gelukkig zijn ze op mijn werk erg flexibel en kan ik even weg tussendoor

Er knaagt wel een gevoel aan me dat ik mezelf nu wel moet gaan voorbereiden dat ik ook een echte "Prikbitch" ga worden.

ik wil ook iedereen die zo druk bezig is en al zoveel teleurstellingen hebben gehad toch een hele dikke knuffel geven
Ik wilde jullie toch even laten weten dat alles heel goed gaat hier. Ben nu negen weken en vijf dagen zwanger, heb drie echos gehad, en denk dus dat dit mini ivfertje er echt gaat komen in de herfst. Het prikbitch traject is de moeite waard geweest voor ons, en ik heb zo ontzettend veel aan jullie steun gehad. Ik ben en blijf een prikbitch!
Evw wat ontzettend fijn voor jullie!!!!

Gefeliciteerd en geniet van de mooie tijd die komen gaat!!!!!
Hi Mel, zoals iedereen al zegt hier is het heel verschillend. Zelf was ik ook in shok toen ik hoorde dat mijn eileiders weg moesten en ik dus aangewezen ben op IVF. Ik heb al heel veel shit meegemaakt in m'n leven (m'n vriendinnen vragen steeds het nu eens op houd). Daardoor ben ik (hoe cliché het ook klinkt) heel anders in het leven gaan staan. Niets is me komen aanwaaien. Ik verwacht nu niet meer zo veel en dat houd me -tot nu toe- nog wel heel onspannen in het proces. Ik hoop natuurlijk zwanger te raken, maar verwacht niets.

Julia. Knap dat je getest hebt, was vast niet makkelijk *hug*

floflo. Je kinderwens is een kinderwens, dus voel je niet bezwaard om te schrijven. Ik heb ook vriendinnen met kinderen eb gek genoeg heb ik daar geen moeite mee. Natuurlijk denk ik ook wel eens, had ik dat ook maar. Maar ik kan juist ook van hun kinderen genieten.

als het goed is word ik over een week ongesteld...dan m'n uitgangs echo om te kijken of ik kan beginnen. Hoewel m'n bloedwaardes steeds goed waren blijft het spannend omdat ik sinds m'n operatie (5 mnd geleden nu) geen echo meer heb gehad.

ga zo m'n laatste sushi-diner houden. Heb besloten naast alle andere gezonde dingen nu ook al te stoppen met rauwe producten. Dus dat laatste sushi-diner voelt best gek.
Evw, wauw!!! Wat fijn! Geniet ervan!!!
Evw, wat een fantastisch nieuws, gefeliciteerd!!

Welkom aan alle nieuwe Prikbitches -ik heb jullie persoonlijke verhalen niet allemaal gelezen maar ik wil ieder toch heel veel succes wensen in de (onzekere) tijd die komen gaat...

Daarnaast wil ik Dartel een dikke geven en ben ik benieuwd hoe het met Kuuk gaat. En Cc, hoe gaat het met jouw kleintje? Hebben de behandelingen effect?

Zwaai voor alle andere bitches uit 'mijn tijd'.
Hai meiden, welkom nieuwe schrijfsters!

Even binnenvallen met een ego-bericht... De afgelopen tijd waren alle controles erg goed. We zaten echt op een roze wolk. Deze werd helaas vanmiddag redelijk verstoord door een telefoontje van het ziekenhuis: mijn lichaam houdt me voor de gek... Mijn hartfunctie blijkt in de afgelopen tijd behoorlijk afgenomen te zijn. Na 30 weken en 3 dagen nu ineens grote zorgen. De artsen gaan proberen de bevalling uit te stellen tot ruim 31 of 32 weken. Dan zal ons kleintje dmv een keizersnee (algehele narcose) geboren moeten worden.... En zij gaat naar een ander zh dan ik... Ons leven staat ineens op z'n kop. Gisteren lagen er nog plannen voor een 'normale' bevalling en vandaag is alles anders.

Er schiet van alles door ons hoofd nu... En we gaan proberen om (nu ik nog een paar dagen thuis ben) de laatste dagen van deze zwangerschap te 'genieten'. Want... dit komt waarschijnlijk nooit meer terug.....

Zwaai en dikke knuffel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven