En wat eten we vandaag?
vrijdag 27 juni 2008 om 21:16
quote:revival schreef op 26 juni 2008 @ 10:25:
[...]
Wat is dat voor zus? Een gympie, pump, laars, klomp, .... ??
Hahahaha ik las het net ook. Schoonzus dus!
Vandaag wederom alleen gegeten en ik had écht geen zin (wanneer wel?) en had bij de bakker 1 saucijzenboodje, 1 kaasbroodje en 1 worstenbroodje gehaald.
[...]
Wat is dat voor zus? Een gympie, pump, laars, klomp, .... ??
Hahahaha ik las het net ook. Schoonzus dus!
Vandaag wederom alleen gegeten en ik had écht geen zin (wanneer wel?) en had bij de bakker 1 saucijzenboodje, 1 kaasbroodje en 1 worstenbroodje gehaald.
zaterdag 28 juni 2008 om 03:22
Vanavond ga ik panuchos halen. Geen zin om te koken. Het zijn trouwens kleine maistortillas gevuld met bonenpuree die dan worden gebakken. Erop kip, tomaten, avocado en een beetje creme. Als toetje een marquesita. Ontzettend ongezond maar zo lekker. Het is maar een paar keer per jaar te krijgen, alleen als het circus er is. Dat zijn trouwens soort hele dunne wafels, als ze klaar zijn kaas erop en dan wordt het opgerold. En dan ook nog een machacado erbij en alle calorien voor de maand zijn binnen, haha. Morgen een balansdagje.
zaterdag 28 juni 2008 om 12:08
Ik mag vandaag kiezen wat ik ga eten. Ik ga mijzelf verwennen met een pizza, nu eens een keer niet uit de supermarkt maar een verse laten bezorgen. En misschien een goedkoop flesje champie van een paar euro erbij. Mmmmm. Heb er nu al zin in.
Ik neem een calzone quatro formaggi en daarbij zit tomatensaus.
Ik neem een calzone quatro formaggi en daarbij zit tomatensaus.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 28 juni 2008 om 12:50
MV, ik ben inmiddels wel super nieuwsgierig naar die pizza van jou, ik heb je al meerdere keren horen zeggen dat die echt goddelijk is.... Amsterdam toch? Is helaas ietsje te ver weg voor mij
Ik heb witlof in huis. Eigenlijk maak ik daar altijd 'witlof met ham en kaas uit de oven' mee, maar zou er wel eens iets anders mee willen doen.... tips????
Ik heb witlof in huis. Eigenlijk maak ik daar altijd 'witlof met ham en kaas uit de oven' mee, maar zou er wel eens iets anders mee willen doen.... tips????
zaterdag 28 juni 2008 om 12:57
Mjam, witlof!
Witlofsalade? Zoet, met vruchtjes (uitgelekt) uit blik en banaan, appel of iets hartiger met zongedroogde tomaatjes, feta en walnoot.
Of roerbakken?
Heb ook wel eens gehoord van witlofovenschotel of hartige taart, maar dat heb ik zelf nog nooit gemaakt, wel nog van plan trouwens.
Witlofsalade? Zoet, met vruchtjes (uitgelekt) uit blik en banaan, appel of iets hartiger met zongedroogde tomaatjes, feta en walnoot.
Of roerbakken?
Heb ook wel eens gehoord van witlofovenschotel of hartige taart, maar dat heb ik zelf nog nooit gemaakt, wel nog van plan trouwens.
Shit happens
zaterdag 28 juni 2008 om 12:58
De vorige foto vond ik niet zo goed gelukt die ik ervan heb gemaakt, ik kijk straks of ik een mooiere kan maken.
Er is er maar eentje lekkerder dan die, ook hier in de buurt maar dat is een restaurant.
Ik heb een recept ervan maar de vorige keer lukte het niet zo goed helaas. Gewone pizza's heb ik geen moeite mee maar die calzone's proeven nog niet als in het restaurant.
- oproepje, ben vrijgezel, italiaanse kok gezocht -
Witlofsalade? Witlofschuitjes met kaas of garnalen/andere vis? Witlof ovenschotel, gehakt onderin, beetje aardappelpuree, witlof (wel al gekookt), ham blokjes, tomatenblokjes/gebakken ui/gebakken champignons erop, weer een laag aardappelpuree en ger. kaas eroverheen, dan de oven in.
Er is er maar eentje lekkerder dan die, ook hier in de buurt maar dat is een restaurant.
Ik heb een recept ervan maar de vorige keer lukte het niet zo goed helaas. Gewone pizza's heb ik geen moeite mee maar die calzone's proeven nog niet als in het restaurant.
- oproepje, ben vrijgezel, italiaanse kok gezocht -
Witlofsalade? Witlofschuitjes met kaas of garnalen/andere vis? Witlof ovenschotel, gehakt onderin, beetje aardappelpuree, witlof (wel al gekookt), ham blokjes, tomatenblokjes/gebakken ui/gebakken champignons erop, weer een laag aardappelpuree en ger. kaas eroverheen, dan de oven in.
zaterdag 28 juni 2008 om 13:26
Hmmmm... die witlofschotel klinkt goed. Het is trouwens voor morgen, ga vandaag uit eten. Witlofsalade heb ik ook al tijden in de planning om eens te maken. Heb vier dikke stronken, dus misschien ga ik beide maken. Kwam ook een recept tegen voor witlofsoep, maar dat lijkt me niet zo lekker. Witlof roerbakken lijkt me ook wel wat om eens te proberen.
Oh ik zie op lifeandcooking.nl een recept voor warme witlofsalade met warme kalkoen en champignons, dat ziet er ook goed uit. Keuze genoeg dus
Oh ik zie op lifeandcooking.nl een recept voor warme witlofsalade met warme kalkoen en champignons, dat ziet er ook goed uit. Keuze genoeg dus
zaterdag 28 juni 2008 om 14:10
Witlofsoep trekt mij ook niet.
Eigenlijk vind ik een witlofsalade lekker als .............oeps wie zei het nou .................... lekker .........
Witlof (middenstuk eruit snijden)
augurk
sjalot of rode ui
appel
blokjes ham bijv (of spek) of zie vis mogelijkheid onderaan.
mayo/sladressing
walnoot
kruiden
en even kiezen, soms zijn stukjes feta/gorgonzola lekker erbij in,
(evt mandarijntjes uit blik)
Ik lust geen garnalen maar zou in veel gerechten passen, anders krabfruit.
Eigenlijk vind ik een witlofsalade lekker als .............oeps wie zei het nou .................... lekker .........
Witlof (middenstuk eruit snijden)
augurk
sjalot of rode ui
appel
blokjes ham bijv (of spek) of zie vis mogelijkheid onderaan.
mayo/sladressing
walnoot
kruiden
en even kiezen, soms zijn stukjes feta/gorgonzola lekker erbij in,
(evt mandarijntjes uit blik)
Ik lust geen garnalen maar zou in veel gerechten passen, anders krabfruit.
zaterdag 28 juni 2008 om 14:14
Heb even met vriend overlegd, morgen eten we witlofsalade met frietjes (het blijft zondag natuurlijk ) Garnaaltjes erdoor is een goed idee, zijn beide dol op vis. Appel, sjalotjes, walnoten en een lekkere dressing. Ik heb nog mozzarella, geitenkaas, komijnekaas en oude kaas in huis, dus er gaat vast en zeker ook een kaas doorheen. Rozijntjes doe ik er denk ik ook door, geen mandarijntjes of andere vruchtjes uit blik, hou ik niet zo van. Nou, ook weer klaar Thnx voor het meedenken!
zaterdag 28 juni 2008 om 15:42
quote:revival schreef op 27 juni 2008 @ 10:56:
Yette, die stamppot klinkt lekker! Ik kan me ongeveer voorstellen hoe je dat maakt, maar heb je voor de zekerheid een recept voor me?
Precieze hoeveelheden heb ik niet voor je omdat ik geen recept gebruik. Nu er verse spinazie is, neem ik die: wassen, met een laagje water opzetten, laten slinken en dan fijnhakken. Maar je kan natuurlijk ook spinaziestamppot maken met diepvriesspinazie.
Voor de stamp gebruik ik verder kruimige aardappels, een bouillonblokje, snufje knoflookpoeder, flinke scheut melk en een klontje boter. Als de stamppot klaar is, gaan er een doosje gehalveerde kerstomaatjes en brie in blokjes doorheen.
Zo is het al heel lekker, maar je kan het ook nog even in de oven gratineren met wat paneermeel en geraspte kaas erop.
Yette, die stamppot klinkt lekker! Ik kan me ongeveer voorstellen hoe je dat maakt, maar heb je voor de zekerheid een recept voor me?
Precieze hoeveelheden heb ik niet voor je omdat ik geen recept gebruik. Nu er verse spinazie is, neem ik die: wassen, met een laagje water opzetten, laten slinken en dan fijnhakken. Maar je kan natuurlijk ook spinaziestamppot maken met diepvriesspinazie.
Voor de stamp gebruik ik verder kruimige aardappels, een bouillonblokje, snufje knoflookpoeder, flinke scheut melk en een klontje boter. Als de stamppot klaar is, gaan er een doosje gehalveerde kerstomaatjes en brie in blokjes doorheen.
Zo is het al heel lekker, maar je kan het ook nog even in de oven gratineren met wat paneermeel en geraspte kaas erop.
zondag 29 juni 2008 om 13:11
quote:rianneplaya schreef op 29 juni 2008 @ 03:38:
Ik ga zo sushi eten, maar eigenlijk heb ik veel meer zin in lekkere Hollandse pot. Maar deze tijd van het jaar zijn er bijna geen aardappels te krijgen. Dus dan maar weer uit eten. Is ook goedkoper
Kan je aub geen topic openen waar je dan eet?
Ik ken geen restaurants waar je bijna goedkoper eet dan dat je het zelf maakt. -disclaimer- waar je ook lekker eet.
Mijn goedkoopste restaurants die ik ken (2, 1 griekse tapas restaurant en een mexicaan) kan ik voor 11 euro heerlijk eten, echt lekker). Maar als ik het om zou rekenen en het zelf maken zou ik goedkoper uit zijn denk ik.
Ik ga zo sushi eten, maar eigenlijk heb ik veel meer zin in lekkere Hollandse pot. Maar deze tijd van het jaar zijn er bijna geen aardappels te krijgen. Dus dan maar weer uit eten. Is ook goedkoper
Kan je aub geen topic openen waar je dan eet?
Ik ken geen restaurants waar je bijna goedkoper eet dan dat je het zelf maakt. -disclaimer- waar je ook lekker eet.
Mijn goedkoopste restaurants die ik ken (2, 1 griekse tapas restaurant en een mexicaan) kan ik voor 11 euro heerlijk eten, echt lekker). Maar als ik het om zou rekenen en het zelf maken zou ik goedkoper uit zijn denk ik.