Zo afgrijselijk veel liefdesverdriet
woensdag 21 mei 2008 om 22:54
Hoi allen,
Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.
En ik ben zo vreselijk verdrietig!
Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.
Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...
Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?
En hoe lang gaat dit duren?!!
Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.
En ik ben zo vreselijk verdrietig!
Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.
Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...
Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?
En hoe lang gaat dit duren?!!
zaterdag 28 juni 2008 om 11:02
Haha, wat lief van jullie! Ik woon in het Brabantse land, maar ben door de weeks nog te vinden in Utrecht.
Aangezien ik weer bij mn ouders woon valt er helaas weinig te poetsen, want dat is allemaal al gedaan. Ga wel regelmatig wandelen met de hond.
Ik weet niet of jullie summer op je hyves hebben, maar ik sta daar wel bij. Je ziet alleen mn hoofd, met redelijk lang blond haar en ik kijk naar links. (Voor de kijkers naar rechts)
Aangezien ik weer bij mn ouders woon valt er helaas weinig te poetsen, want dat is allemaal al gedaan. Ga wel regelmatig wandelen met de hond.
Ik weet niet of jullie summer op je hyves hebben, maar ik sta daar wel bij. Je ziet alleen mn hoofd, met redelijk lang blond haar en ik kijk naar links. (Voor de kijkers naar rechts)
zaterdag 28 juni 2008 om 12:21
beste iedereen
Ik ben nu pas weer echt lekker wakker, zo even mezelf opknappen en dan naar mijn ouders, we zouden eerst naar de beelden op het voorhout gaan maar het regeny het regent de pannen worden nat.
Wat we dan gaan doen weet ik niet maare het wordt wel even moeilijk omdat we altijd samen gingen en mijn zusje net heeel heftig verliefd is.
Zo eerst maar eens fatsoenlijk ontbijten (voor het eerst) en de boel eindelijk echt aan kant maken,
Ex is nu alleen op het uitje van zijn werk waar we samen heen zouden gaan au.
Ik ben nu pas weer echt lekker wakker, zo even mezelf opknappen en dan naar mijn ouders, we zouden eerst naar de beelden op het voorhout gaan maar het regeny het regent de pannen worden nat.
Wat we dan gaan doen weet ik niet maare het wordt wel even moeilijk omdat we altijd samen gingen en mijn zusje net heeel heftig verliefd is.
Zo eerst maar eens fatsoenlijk ontbijten (voor het eerst) en de boel eindelijk echt aan kant maken,
Ex is nu alleen op het uitje van zijn werk waar we samen heen zouden gaan au.
zaterdag 28 juni 2008 om 12:41
Hi meiden,
Sluit me even bij jullie aan.
Heb destijds veel gepost ( onder andere nick) op de voorganger van dit topic "Verdrink bijna in Liefdesverdriet".
Summerdance, heb toen ook vaak posts van jou gelezen en me daaraan "opgetrokken". Vond het bemoedigend te lezen dat het nieuw leven inblazen van een relatie met een ex ook góed kon gaan.
Vergelijkbare situatie...
Nu is de relatie sinds vorige week opnieuw door hem verbroken. Weer twijfels en uiteindelijk... over....
En verstandelijk weet ik heel goed dat er deze keer geen weg terug is. Iemand die regelmatig twijfelt zal dit blijven doen. Conclusie: geen toekomst met hem mogelijk....
Maar gevoelsmatig ben ik kapot. Heb het gevoel dat ík gefaald heb. Dat ík er (weer) niet in geslaagd ben hem gelukkig te maken.
Mis hem verschrikkelijk, mis ons, het gevoel er niet alleen voor te staan, de praktische dingen... al die tijd die ik nu alleen moet vullen in plaats van samen met hem.
Ben bang voor de toekomst.... ben ervan overtuigd dat ik nooit meer de verbondenheid met een man zal voelen die ik met hem had. Bang om alleen te blijven terwijl iedereen om me heen een relatie (en kids) heeft....
Voel me zo verschrikkelijk beroerd...
Slaap niet, als ik eten zie ga ik over m'n nek... constant een gevoel van paniek...
Sorry meiden... wil niet klagen... weet dat jullie allemaal hetzelfde meegemaakt hebben.
Liefs,
Lieke
Sluit me even bij jullie aan.
Heb destijds veel gepost ( onder andere nick) op de voorganger van dit topic "Verdrink bijna in Liefdesverdriet".
Summerdance, heb toen ook vaak posts van jou gelezen en me daaraan "opgetrokken". Vond het bemoedigend te lezen dat het nieuw leven inblazen van een relatie met een ex ook góed kon gaan.
Vergelijkbare situatie...
Nu is de relatie sinds vorige week opnieuw door hem verbroken. Weer twijfels en uiteindelijk... over....
En verstandelijk weet ik heel goed dat er deze keer geen weg terug is. Iemand die regelmatig twijfelt zal dit blijven doen. Conclusie: geen toekomst met hem mogelijk....
Maar gevoelsmatig ben ik kapot. Heb het gevoel dat ík gefaald heb. Dat ík er (weer) niet in geslaagd ben hem gelukkig te maken.
Mis hem verschrikkelijk, mis ons, het gevoel er niet alleen voor te staan, de praktische dingen... al die tijd die ik nu alleen moet vullen in plaats van samen met hem.
Ben bang voor de toekomst.... ben ervan overtuigd dat ik nooit meer de verbondenheid met een man zal voelen die ik met hem had. Bang om alleen te blijven terwijl iedereen om me heen een relatie (en kids) heeft....
Voel me zo verschrikkelijk beroerd...
Slaap niet, als ik eten zie ga ik over m'n nek... constant een gevoel van paniek...
Sorry meiden... wil niet klagen... weet dat jullie allemaal hetzelfde meegemaakt hebben.
Liefs,
Lieke
zaterdag 28 juni 2008 om 12:52
lieve Lieke
Zonde dat we je hier moeten zien maare van harte welkom.
Ik voel me ook nog echt beroerd maar het allerverste verse is er vanaf en ik kan eten, beetje lachen en heb heel heel heel diep in mij een vertrouwen dat het wel goed komt met mij.
Heel veel sterkte de komende dagen en uren.
leef bij de dag, elke dag weer ietse piets minder pijn. (hoop ik) tot de dag dat het weg is (hoop ik)
Zonde dat we je hier moeten zien maare van harte welkom.
Ik voel me ook nog echt beroerd maar het allerverste verse is er vanaf en ik kan eten, beetje lachen en heb heel heel heel diep in mij een vertrouwen dat het wel goed komt met mij.
Heel veel sterkte de komende dagen en uren.
leef bij de dag, elke dag weer ietse piets minder pijn. (hoop ik) tot de dag dat het weg is (hoop ik)
zaterdag 28 juni 2008 om 12:53
@Lieke, wat vreselijk voor je! En wij zien het opschrijven van je verhaal niet als klagen. Een relatie waarin de ander altijd twijfels heeft lijkt me vreselijk. Je wordt er erg onzeker van lijkt me. De gevoelens die je nu hebt, hem missen, iemand missen en denken dat je nooit meer gelukkig wordt met een ander, kennen wij hier allemaal. Gelukkig slijten die gevoelens, maar daar heb je nu niets aan. Het beste is om cold turkey geen contact meer met hem te hebben. Dan pas kun je het gaan loslaten. Heb je nog contact met 'm? Je moet wel eten meissie..... Ik had de eerste periode ook geen trek, maar ik heb mezelf gedwongen te eten. Je moet wel lichamelijk sterk blijven, anders trek je het helemaal niet. En dat niet slapen...........vreselijk he? De nachten vond ik eigenlijk het ergst..... Nou meid, heel veel succes en flink van je afschrijven hier, dat helpt!
zaterdag 28 juni 2008 om 13:04
@ Lieke, wil je me vertellen wat voorheen je nick was?
Weet je, ik heb altijd geroepen dat terug naar je ex geen oplossing zou zijn.
Ik heb het toch gedaan en ik bleek achteraf toch gelijk te hebben
Dat gevoel van falen, heb ik ook hoor.
We proberen en proberen maar om het vooral TOCH te laten werken maar weet je meis...
Het zou gewoon vanzelf moeten gaan.
Je blijft je ook echt nog wel even beroerd voelen,maar echt over een tijdje ziet de wereld er echt wel weer wat zinniger uit.
Ik kreeg gister een mailtje van een vriendinnetje, het was een mailtje met een stukje tekst erin wat ze me exact een maand geleden stuurde
Daar stond het allemaal in, dat ik me weer beter zou gaan voelen,dat ik dat niet zou geloven dat niet eten,niet slapen alleen maar voor meer onrust en verdriet zou zorgen
En nu een maand later las ik het weer, en ze HAD gelijk.
Ben nog steeds niet elke dag een blij ei, twijfel ook soms of ik ooit nog iemand tegenkom,mis ex ook nog wel soms maar ik heb een rust in me die ik een maand geleden nooit zou durven dromen
Moraal van dit verhaal, leun op de mensen waar je op mag leunen, bel ze, huil met ze en vooral LUISTER naar ze
Ze hebben heel wat zinnige dingen te zeggen ook al dringen ze op dit moment waarschijnlijk nog niet echt door
Het wordt beter......echt!
@ Deb...hoest met je?
Al een date gemaakt met Engelse meneer?
(ik eigenlijk wel blij dat gister niet doorging, heb vandaag ook ff een wat mindere dag, gelukkig vanavond wel leuke plannen maar er komt niet echt wat uit mijn handen sinds vanmorgen...awel zal wel weer overgaan zo)
Weet je, ik heb altijd geroepen dat terug naar je ex geen oplossing zou zijn.
Ik heb het toch gedaan en ik bleek achteraf toch gelijk te hebben
Dat gevoel van falen, heb ik ook hoor.
We proberen en proberen maar om het vooral TOCH te laten werken maar weet je meis...
Het zou gewoon vanzelf moeten gaan.
Je blijft je ook echt nog wel even beroerd voelen,maar echt over een tijdje ziet de wereld er echt wel weer wat zinniger uit.
Ik kreeg gister een mailtje van een vriendinnetje, het was een mailtje met een stukje tekst erin wat ze me exact een maand geleden stuurde
Daar stond het allemaal in, dat ik me weer beter zou gaan voelen,dat ik dat niet zou geloven dat niet eten,niet slapen alleen maar voor meer onrust en verdriet zou zorgen
En nu een maand later las ik het weer, en ze HAD gelijk.
Ben nog steeds niet elke dag een blij ei, twijfel ook soms of ik ooit nog iemand tegenkom,mis ex ook nog wel soms maar ik heb een rust in me die ik een maand geleden nooit zou durven dromen
Moraal van dit verhaal, leun op de mensen waar je op mag leunen, bel ze, huil met ze en vooral LUISTER naar ze
Ze hebben heel wat zinnige dingen te zeggen ook al dringen ze op dit moment waarschijnlijk nog niet echt door
Het wordt beter......echt!
@ Deb...hoest met je?
Al een date gemaakt met Engelse meneer?
(ik eigenlijk wel blij dat gister niet doorging, heb vandaag ook ff een wat mindere dag, gelukkig vanavond wel leuke plannen maar er komt niet echt wat uit mijn handen sinds vanmorgen...awel zal wel weer overgaan zo)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zaterdag 28 juni 2008 om 13:42
Lieve meiden,
Dank jullie wel voor de reacties!
@Summer,
Mijn vorige nick durf ik eigenlijk niet zo goed te zeggen omdat ik het vermoeden heb dat ex weet dat ik op dit forum ben. Zal proberen je een privé berichtje te sturen ok? Of heb je een Hotmail account?
@ Debbie,
Nee... geen contact nu en ik hoop dat ik dat volhou! Hij houdt dat zeker vol... ook al zou hij kapot gaan, me vreselijk missen... Hij kan op de een of andere manier een knop omzetten.
Wat ik me voor ogen probeer te houden is dat ik iedereen om me heen kwijt zou raken op het moment dat ik me weer met hem in zou laten. Ben al een aantal mensen kwijtgeraakt toen ik hem terugnam.
En verstandelijk weet ik dat ik niet eens contact zou moeten wíllen! Maar vóel dat niet....
Wéét dat het respectloos is verlopen, hij me gekwetst heeft, dingen verdraaid! Maar er blijft een stemmetje in m'n hoofd dat zegt dat ík het niet goed gedaan heb...
Er zijn vreselijke dingen gezegd.... Iedereen om me heen zegt dat ik laaiend zou moeten worden om de dingen die hij naar m'n hoofd geworpen heeft.
Maar ik kan het niet!
Het missen.. houden van en de overtuiging dat hij dat niet gemeend kán hebben overheersen.
Blijf mezelf voorhouden dat er inderdaad dingen waren die níet goed waren. Maar op de een of andere manier zijn de gedachten aan alles wat wel goed en mooi was veel en veel sterker.
Ik probeer mezelf te dwingen te eten. Maar het is een gevecht....
Liefs,
Lieke
Dank jullie wel voor de reacties!
@Summer,
Mijn vorige nick durf ik eigenlijk niet zo goed te zeggen omdat ik het vermoeden heb dat ex weet dat ik op dit forum ben. Zal proberen je een privé berichtje te sturen ok? Of heb je een Hotmail account?
@ Debbie,
Nee... geen contact nu en ik hoop dat ik dat volhou! Hij houdt dat zeker vol... ook al zou hij kapot gaan, me vreselijk missen... Hij kan op de een of andere manier een knop omzetten.
Wat ik me voor ogen probeer te houden is dat ik iedereen om me heen kwijt zou raken op het moment dat ik me weer met hem in zou laten. Ben al een aantal mensen kwijtgeraakt toen ik hem terugnam.
En verstandelijk weet ik dat ik niet eens contact zou moeten wíllen! Maar vóel dat niet....
Wéét dat het respectloos is verlopen, hij me gekwetst heeft, dingen verdraaid! Maar er blijft een stemmetje in m'n hoofd dat zegt dat ík het niet goed gedaan heb...
Er zijn vreselijke dingen gezegd.... Iedereen om me heen zegt dat ik laaiend zou moeten worden om de dingen die hij naar m'n hoofd geworpen heeft.
Maar ik kan het niet!
Het missen.. houden van en de overtuiging dat hij dat niet gemeend kán hebben overheersen.
Blijf mezelf voorhouden dat er inderdaad dingen waren die níet goed waren. Maar op de een of andere manier zijn de gedachten aan alles wat wel goed en mooi was veel en veel sterker.
Ik probeer mezelf te dwingen te eten. Maar het is een gevecht....
Liefs,
Lieke
zaterdag 28 juni 2008 om 13:43
@Summer, met mij gaat het heel erg goed. Kwam vannacht ex weer tegen tijdens het uitgaan, en hij boeide me gewoon niet meer. Ik vind 'm helemaal niet leuk meer. Voelt wel vervelend als ik denk aan het feit dat we het zo verkloot hebben dat we waarschijnlijk ook geen vriendjes kunnen zijn. En ik mis zijn familie erg. Maar ik ben zo blij dat ik het uitgemaakt heb. We matchen gewoon totaal niet. Voel me nu rustig. Tijdens de relatie was ik altijd aan het denken en twijfelen etc....
Vannacht weer heftig gesmst en gebeld met sms/bel man. Ben zo kapot, ging pas om half 8 slapen! Date gaat als het goed is vandaag gebeuren. Ik ben echt zo nerveus als de pest! Hoop dat het gezellig gaat worden. Anders is het jammer, was dan wel een leuke en heftige ervaring.
Wat is er met je dan?
Vannacht weer heftig gesmst en gebeld met sms/bel man. Ben zo kapot, ging pas om half 8 slapen! Date gaat als het goed is vandaag gebeuren. Ik ben echt zo nerveus als de pest! Hoop dat het gezellig gaat worden. Anders is het jammer, was dan wel een leuke en heftige ervaring.
Wat is er met je dan?
zaterdag 28 juni 2008 om 13:45
Whiehoeoeoeoeoeo you go Debbie girl!
Maare half 8 pas slapen, danmoet je nog wel ff een schoonheidsslaapje doen hoor
En wat er met mij is...
Gewoon een bleegh dag,loop een beetje te lummelen en doe eigenlijk net niets
Geeft niet hoor, lig niet in tranen of heb vreselijk veel verdriet, gewoon een baaldag (denk dat het ook niet eens zo zeer met ex te maken heeft hoor)
Moet ook ongesteld worden (niet leuk,nietleuk)
Maare half 8 pas slapen, danmoet je nog wel ff een schoonheidsslaapje doen hoor
En wat er met mij is...
Gewoon een bleegh dag,loop een beetje te lummelen en doe eigenlijk net niets
Geeft niet hoor, lig niet in tranen of heb vreselijk veel verdriet, gewoon een baaldag (denk dat het ook niet eens zo zeer met ex te maken heeft hoor)
Moet ook ongesteld worden (niet leuk,nietleuk)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zaterdag 28 juni 2008 om 13:48
@lyc, goed dat jullie geen contact hebben. Is nu vreselijk moeilijk, ik weet het, maar hou vol! Het klinkt niet alsof je ex een aardige vent is zeg...... Als er zelfs mensen zijn die je door hem kwijt bent geraakt, dan moet het wel een eikel zijn (sorry!). Het klinkt alsof hij je een dienst heeft bewezen door het uit te maken. En hij is het niet waard om nog meer mensen om je heen kwijt te raken.
De mooie herinneringen moet je gewoon toelaten, en er lekker om huilen. Ik blockte de mooie herinneringen juist, maar nadat ik ze toeliet, gingen ze weer weg uit mijn hoofd, en kon ik weer denken aan waarom het uit is.
Goed zo, het gevecht om te eten aangaan!
De mooie herinneringen moet je gewoon toelaten, en er lekker om huilen. Ik blockte de mooie herinneringen juist, maar nadat ik ze toeliet, gingen ze weer weg uit mijn hoofd, en kon ik weer denken aan waarom het uit is.
Goed zo, het gevecht om te eten aangaan!
zaterdag 28 juni 2008 om 13:55
@Summer, ik ken dat........ Was vorige week ongesteld, dan is alles ineens een stuk minder leuk.... Dan doe je idd net niets.... Vandaag heb ik alles goedgemaakt......huis schoongemaakt (zelfs gedweild), vuilnis buiten gezet en eindelijk weer boodschapjes gedaan! Ik hoop voor je dat je baaldag snel voorbij gaat!
zaterdag 28 juni 2008 om 14:37
@ Summer,
Ja.. ik heb Hyves. Maar hoe kan ik via Hyves met je in contact komen zonder hier heel herkenbare dingen neer te zetten?
@ Debbie,
Hij is geen eikel.... Die mensen ben ik kwijtgeraakt omdat ze het er niet eens waren met dat ik de relatie nog een kans gaf. Had niks met hem perssonlijk te maken maar met mij....
En ja, hoe het nu beeindigd is verdient inderdaad geen schoonheidsprijs. Maar dat is maar zo'n kleine fractie op al het goede wat er de afgelopen jaren gebeurd is.
Pff! Weet het niet meer hoor!
xxx
Ja.. ik heb Hyves. Maar hoe kan ik via Hyves met je in contact komen zonder hier heel herkenbare dingen neer te zetten?
@ Debbie,
Hij is geen eikel.... Die mensen ben ik kwijtgeraakt omdat ze het er niet eens waren met dat ik de relatie nog een kans gaf. Had niks met hem perssonlijk te maken maar met mij....
En ja, hoe het nu beeindigd is verdient inderdaad geen schoonheidsprijs. Maar dat is maar zo'n kleine fractie op al het goede wat er de afgelopen jaren gebeurd is.
Pff! Weet het niet meer hoor!
xxx
zaterdag 28 juni 2008 om 18:46
Gaan jullie vanavond nog wat doen?? Ik ga naar de kroeg. Eigenlijk helemaal geen zin in, maar ik moet van mezelf. Meestal valt het dan toch wel mee.
Nog steeds een rotgevoel en wil hem het liefst mailen met de vragen die ik heb. Maar daar krig ik vast geen reactie op en voel ik me nog rotter dus doe ik het maar niet.
Fijne avond iedereen!!
Nog steeds een rotgevoel en wil hem het liefst mailen met de vragen die ik heb. Maar daar krig ik vast geen reactie op en voel ik me nog rotter dus doe ik het maar niet.
Fijne avond iedereen!!
zaterdag 28 juni 2008 om 18:50
Hey meiden,
Net met grote moeite een bakje yoghurt en een plakje ontbijtkoek naar binnen gewerkt. Yuk!
Maar het zit erin....
@ Summer,
Zou je mij dat berichtje ook nog eens willen sturen? Heb tot nu toe niets gehad.
Jakkes dat ik rekening moet houden met herkenbaarheid van mezelf en ex!
Kan daardoor minder vrijuit spreken dan ik dolgraag zou willen.
Zou heel graag "details" geven en de mening van anderen daarover weten.
Zometeen komt gelukkig even een vriendin langs. Natuurlijk wil ik graag m'n verhaal kwijt maar ik heb op het moment ook erg veel moeite met het alleen zijn. Denk zelfs dat ik me minder angstig zou voelen als een volstrekt vreemde naast me op de bank zou zitten! Hoe raar is dat nou weer!!!
Liefs,
Lieke
Net met grote moeite een bakje yoghurt en een plakje ontbijtkoek naar binnen gewerkt. Yuk!
Maar het zit erin....
@ Summer,
Zou je mij dat berichtje ook nog eens willen sturen? Heb tot nu toe niets gehad.
Jakkes dat ik rekening moet houden met herkenbaarheid van mezelf en ex!
Kan daardoor minder vrijuit spreken dan ik dolgraag zou willen.
Zou heel graag "details" geven en de mening van anderen daarover weten.
Zometeen komt gelukkig even een vriendin langs. Natuurlijk wil ik graag m'n verhaal kwijt maar ik heb op het moment ook erg veel moeite met het alleen zijn. Denk zelfs dat ik me minder angstig zou voelen als een volstrekt vreemde naast me op de bank zou zitten! Hoe raar is dat nou weer!!!
Liefs,
Lieke
zaterdag 28 juni 2008 om 18:55
zaterdag 28 juni 2008 om 19:10
ik heb het bezoek aan mijn ouders overleefd. Vraag niet hoe. ben eerder weggegaan en zit nu thuis. Ex vanaf één uur niet gebeld of gesmst en hoopte dat hij wat van zich zou laten horen, maar hij heeft lol in Ameland.
Klopt het dat mannen veel minder pijn hebben of kunnen zij het gewoon beter verbergen?
vanavond ga ik lekker veel tv kijken, morgen werken en naar parkpop.
Klopt het dat mannen veel minder pijn hebben of kunnen zij het gewoon beter verbergen?
vanavond ga ik lekker veel tv kijken, morgen werken en naar parkpop.
zaterdag 28 juni 2008 om 19:24
Denk niet dat ze minder pijn hebben, maar kunnen zich er beter tegen verzetten. Zetten zich er sneller overheen. Mijn ex zei vijf maanden geleden, (eigenlijk is het sinds januari over, maar we hebben 4 mnd aan lopen klooien en sinds 5 weken is het definitief), maar als hij misschien toch de grootste fout had gemaakt door het uit te maken er dan maar mee heeft te dealen. Dan is het niet anders.
En hij praat er met helemaal niemand over. Tja, feit blijft, mannen zij rare wezens!! Wat heb je er ook eigenlijk aan?! Vroeg of laat doen ze je toch pijn.
En hij praat er met helemaal niemand over. Tja, feit blijft, mannen zij rare wezens!! Wat heb je er ook eigenlijk aan?! Vroeg of laat doen ze je toch pijn.