Gezondheid alle pijlers

Regelmatig kromliggen van de krampen, wie kent dit ook?

10-03-2014 21:19 36 berichten
Ik heb vaak (minimaal 1x per week, de laatste tijd wel vaker) dat ik een hele poos kromlig van de buikkrampen...

Ik heb dan een hele poos krampen en voel van alles rommelen in mijn buik. Soms wel een paar uur achter elkaar.

Van de huisarts heb ik wel zakjes vezels gekregen, maar ze lijken de laatste tijd weinig te helpen :(

Ik vroeg mij af of iemand dit herkent en wellicht tips heeft. De zogeheten huismiddeltjes. Ik wil sowieso ook nog naar de ha komende week omdat het weer erger lijkt te worden...

Ik vermoed ook dat stress dit wel verergert en daar heb ik de afgelopen maanden mijn pakkie wel van gehad...

Maar leuk is anders. Hele avonden krom liggen van de pijn.
Alle reacties Link kopieren
Terug naar de huisarts als de zakjes niet helpen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, herkenning! Vandaag weer zo'n aanval gehad. Heel veel medicijnen etc. al geprobeerd, maar het enige wat bij mij helpt is slapen. Huisarts zegt prikkelbare darmsyndroom, maar omdat ik de laatste tijd ook veel last heb van m'n maag (naast m'n darmen) ga ik morgen bellen voor een nieuw consult.

Sterkte, die pijn is heel vervelend.
Als het je darmen zijn meer vetten eten en vooral niet teveel vezelrijke producten, want daar krijg je juist verstoppingen van. Je kunt daarnaast ook 'betere stoelgang thee' van kneipp drinken.
Omdat je schrijft dat je in de avonden krom ligt zou het ook aan je avondeten (groentes zoals bloemkool en spruitjes) kunnen liggen.
Een warme kruik op je buik? Ik heb altijd flinke krampen als ik mijn menstruatie heb.
Ik ken het. Bij mij is stress de grote trigger. Verder helpt het dat ik geen melkproducten of (donker) volkorenbrood meer eet.
Ik had er ook veel last van en soms nog. Ik ben gestopt met het gebruiken van kant en klaar kruiden pakketten als van knorr wereld gerechten en conimex. En heb daar heel veel baat bij, ik ben verder geen E-nummer goeroe verder let ik er niet op maar dit werkte voor mij echt, misschien waard om eens te experimenteren hiermee... Sterkte
Ik krijg last van vet eten, koffie, verse jus, pittig eten, wit brood, bananen. Misschien een idee om naar je voedingspatroon te kijken, zodat je een lijn kunt ontdekken?
Luister naar je hart, want dat klopt
Kan van alles zijn, spastische darm, crohn, colitis, nierstenen, galstenen, stress, zenuwen, teveel ui/kool gegeten.
Yep. Herkenbaar. Ik ben zelfs bij gynaecoloog geweest, omdat ik dacht dat het mijn baarmoeder was. Het bleek een pure stressreactie te zijn. Mijn eetpatroon was goed. Sinds die enorme stressfactor is weggevallen, geen last meer van gehad.

Ik lag echt dubbel van de pijn en.kon me dan ook even niet meer strekken. Ook wel eens tijdens autorijden gehad. Maar gelukkig geen.last meer van dus.
Verdeel je eten over meer eetmomenten, misschien werkt dat beter dan in een keer een bord warme prak naar binnen lepelen.

En een warme kruik voor de krampen helpt ook.

Maar het belangrijkste is natuurlijk stressreductie (easier said than done).
Dank voor alle tips.

Ik ga het sowieso weer aankaarten bij de HA.

Kruik helpt altijd wel ja, dat ik daar nu niet aan heb gedacht...

Eten zou ook kunnen zijn, heeft de ha het eigenlijk nooit echt over gehad. Wellicht een dieetiste, zou dat handig kunnen zijn?
Lijnzaad eten door de kwark/yoghurt
quote:binkie schreef op 10 maart 2014 @ 21:46:

Lijnzaad eten door de kwark/yoghurtHeb ik al. Elke ochtend bak kwark met half theelepeltje lijnzaad en wat muesli.
quote:kerstklok schreef op 10 maart 2014 @ 21:39:

Kan van alles zijn, spastische darm, crohn, colitis, nierstenen, galstenen, stress, zenuwen, teveel ui/kool gegeten.Bij Colitis heb je heel andere klachten. Ik heb Colitis en in opvlammingsvrije periodes heb ik nooit krampen. Tijdens en opvlamming zijn de klachten wel,wat zwaarder dan alleen krampen. Klinkt meer als PDS.
Ja, dat had ik weleens, maar al heel lang niet meer. Wat toen hielp was Imodium.
quote:Polkadot28 schreef op 10 maart 2014 @ 21:48:

[...]

Heb ik al. Elke ochtend bak kwark met half theelepeltje lijnzaad en wat muesli.Ik zou toch echt eens een weekje proberen zonder die bak kwark of andere melkproducten. Grote kans dat dat het ook verergert.
Heb je ook diarree. Of is je ontlasting veranderd? Zit er bijv bloed bij?
Wat mij het meest geholpen heeft, is een eetdagboek. Hou precies bij wat en wannneer je eet en.kijk of er een.patroon.in zit.

Bij mij bleek na 6 jaar (en een hoop drink maar vivit en accepteer het prikkelbare darm syndroom van de huisarts) en onderzoek in het ziekenhuis uit mijn eetdagboek dat ik overgevoelig ben voor e621. Nu vermijdt ik het en ben ik van 99% van mn klachten af.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik vraag je dat omdat bij mij recent colitis ulcerosa is gesteld. Ik heb erg veel darmklachten gehad en diarree, bloed enz. Als reactie op stress aan 'het licht gekomen'.
Af en toe lichte diarree, geen bloed en af en toe verstopping. Wisselt heel erg veel...
Is het zoiets als darmkoliek? Dan is het net of je weeën hebt.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Bij mij hielp het om alle melkproducten en alle producten met melkbestanddelen uit mijn dieet te schrappen. Twee weken lang alle etiketten lezen dus, na twee weken kun je zeggen of het helpt.
Weet je zeker dat het je darmen zijn?

Toen ik krom lag van de buikkrampen was het een cyste op mijn eierstok. Werd tijdens de eerste ha consulten ook afgedaan met darmkrampen.
Doubt kills more dreams than failure ever will

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven