Roddelen

11-03-2014 15:30 157 berichten
Wat als er een smerige roddel over je verspreid wordt?

Ik zit op dit moment in deze situatie. Hoewel ik nooit iets in mijn leven heb gedaan waar ik me voor hoef te schamen, schijn ik, volgens mijn omgeving, iets gedaan te hebben dat het trekken van vieze gezichten rechtvaardigt en ik kan, for the life of me, absoluut niet bedenken wat er zo erg zou kunnen zijn.

Ik leef alleen, doe mijn deurtje open en mijn deurtje dicht, zeg wel vriendelijk gedag tegen vriendelijke mensen, maar sta niet stil voor een praatje, dus laat niets over mezelf los en hoe ik leef, daar valt echt helemaal niets bijzonders over te zeggen. Ook mijn verleden is het optekenen niet waard.

Nou woon ik hier wel in een omgeving die vergeven is van de zeer verveelde thuisblijfmoeders, van allerlei afkomst, dus een roddel is snel geboren.

Hoe gaan jullie hiermee om? Of, hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 11 maart 2014 @ 16:44:

Wat ik van het hele fenomeen roddelen niet begrijp is dat men zich heel graag voor laat liegen en bereid is om er in mee te gaan en daar nog een band uit weet te scheppen ook.

Als ik weet of vermoed dat iemand tegen mij liegt, waar dan ook over, dan schaadt dat mijn vertrouwen. Dus hoe komen roddels dan zo populair? Het verdeeld en toch bindt het. Het is bijna schizofreen te noemen.

Er is net genoeg onzekerheid/ze weten het fijne er niet van, dus dan kun je jezelf makkelijk vertellen dat je niet aan het liegen bent. Hoogstens speculeren, en omdat de speculatie steeds bevestigd wordt lijkt het steeds waarschijnlijker.

En ook dit soort redenaties: iemand vertelt mij iets dat taboe/geheim/vertrouwelijk is > ik ben een betrouwbaar persoon.

Verder ben ik ook heel benieuwd of en wat er over je geroddeld wordt.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Kinderen laten hier wel eens hun blote kont zien.

Is niet duidelijk waarom. Maar lieten dat aan iedereen zien.

Bedenk iets waarmee je ze uit het veld kan slaan.

Mannen en vrouwen zijn even erg.

Heb je niet een van die mannen iets geweigerd?

Neem het niet zo serieus. Bestel een bosje bloemen voor jezelf en laat het bezorgen. Doe er een leuk kaartje bij.

Probeer niet te begrijpen wat onlogisch is. Is zonde van de tijd.
Toen iets soortgelijks mij overkwam ben ik nog een hele tijd bezig geweest met erachter komen wat er nou gezegd was en het tegendeel proberen te bewijzen. Pas toen dat niet werkte kweekte ik een beetje ruggengraat en probeerde ik het maar te negeren.

Na weken radiostilte werd ik toen ineens opgebeld met de vraag of ik het goed wilde maken. Ja gezegd om ervan af te zijn, nooit meer mee om gegaan.

Ik was elf trouwens. Kinderen kunnen dit soort streken ook leveren.
quote:tyche schreef op 11 maart 2014 @ 17:22:

Toen iets soortgelijks mij overkwam ben ik nog een hele tijd bezig geweest met erachter komen wat er nou gezegd was en het tegendeel proberen te bewijzen. Pas toen dat niet werkte kweekte ik een beetje ruggengraat en probeerde ik het maar te negeren.

Na weken radiostilte werd ik toen ineens opgebeld met de vraag of ik het goed wilde maken. Ja gezegd om ervan af te zijn, nooit meer mee om gegaan.

Ik was elf trouwens. Kinderen kunnen dit soort streken ook leveren.

Dat is pas echt erg, als je nog zo jong bent.

Maar goed, we zijn dus de kroon op de schepping.
Ach meid, ze kunnen beter over je fiets lullen dan andersom.
quote:Dickens schreef op 11 maart 2014 @ 17:32:

Ach meid, ze kunnen beter over je fiets lullen dan andersom.Andersom gaat een beetje moeilijk.
quote:Cateautje schreef op 11 maart 2014 @ 17:37:

[...]

Andersom gaat een beetje moeilijk. Ok, deze dan: ze kunnen beter over je lullen dan van je vreten.
Een dag geen topic geopend is een dag niet geleefd?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Cateautje schreef op 11 maart 2014 @ 17:24:

[...]

Dat is pas echt erg, als je nog zo jong bent.

Maar goed, we zijn dus de kroon op de schepping.

Desondanks ben ik nog lang naïef gebleven.

Nog steeds ben ik verbaasd als ik dit soort dingen hoor. Terwijl het blijkbaar zo vaak voorkomt.
quote:Nouschi schreef op 11 maart 2014 @ 17:41:

Een dag geen topic geopend is een dag niet geleefd?Een dag niet grommen is een dag verspeeld.
quote:tyche schreef op 11 maart 2014 @ 17:43:

[...]

Desondanks ben ik nog lang naïef gebleven.

Nog steeds ben ik verbaasd als ik dit soort dingen hoor. Terwijl het blijkbaar zo vaak voorkomt.Er komt bij mij ook verbazing bij kijken, want ik kan me er echt niets bij voorstellen wat het zou moeten zijn.
Ze kunnen beter van je lullen dan van je vreten.

Waarschijnlijk heb je een vette scheet gelaten in de lift, dat is inderdaad heel vies.
verba volant, scripta manent.
En als je nou eens aanbelt bij de moeder van zo'n kind dat jou uitscheldt?
quote:MarianneDavids schreef op 11 maart 2014 @ 17:56:

Ze kunnen beter van je lullen dan van je vreten.

Waarschijnlijk heb je een vette scheet gelaten in de lift, dat is inderdaad heel vies.

Zou het?

Mooi begin van een vette roddel overigens.
quote:politiehier schreef op 11 maart 2014 @ 17:59:

En als je nou eens aanbelt bij de moeder van zo'n kind dat jou uitscheldt?Ik ga niet leuren met m'n ziel. Nee dank u!
Maar die kinderen schelden je uit! Daar mag je best wat van zeggen.
quote:politiehier schreef op 11 maart 2014 @ 18:06:

Maar die kinderen schelden je uit! Daar mag je best wat van zeggen.

Daar staan die moeders bij en ik heb geen zin in een schreeuwtoestand, want dat is wat er gebeurt, als ik er iets van zeg.

Ik hou wel graag de eer aan mezelf, als je het niet erg vindt.
Nee dan begrijp ik het. dacht de moeders dan binnenzat.

Je kan ook gewoon heel vrolijk hallo tegen zo'n jongetje terug zeggen.Is de lol er snel van af.

Btw, wat een geschifte moeders!
Cateautje, het lijkt het vivaforum wel!

( heb alleen je OP gelezen, dus alle andere berichten erna niet).
quote:Cateautje schreef op 11 maart 2014 @ 15:47:

[...]

Jaja, die heb ik ook al achter de rug, omdat ik zichtbaar vrijgezel door het leven ga en niemand laat weten wat ik buiten het zicht allemaal geniet en als je niet zichtbaar een man hebt, dan zal je wel een onzichtbare vrouw hebben, of zoiets.

Wat een rare verhalen toch!Oohw deze kom ik ook vaak tegen over mij..aangezien ik altijd vrijgezel ben..nu hebben mijn collega's hem ontdekt..ze weten alleen niet dat ik door heb dat ze het als mogelijkheid zien dat ik volgens hun lesbisch ben...ik kan er wel om lachen.. aangezien zij dus totaal niets weten van wat ik allemaal uitspook...en zij maar puzzelen...
quote:Cateautje schreef op 11 maart 2014 @ 18:12:

[...]

Daar staan die moeders bij en ik heb geen zin in een schreeuwtoestand, want dat is wat er gebeurt, als ik er iets van zeg.

Ik hou wel graag de eer aan mezelf, als je het niet erg vindt.Ah, kanspareltjes dus. Groot gelijk dat je de eer aan jezelf houdt.
Vervelend als je er zo op straat mee geconfronteerd wordt. Ik zou wel willen weten waar dit over gaat.

Ik ben een keer door een ex schoonmoeder beschuldigd dat ik het bed zou hebben gedeeld met haar vriend. Ook zo raar, hebben er wel een serieus gesprek over gevoerd. Maar achteraf gezien heb ik er teveel geduld mee gehad. Ik had eigenlijk boos moeten worden (maar was ik te verlegen en te gechoqueerd voor). Die man was oud dik en kaal. Ik was 18!

Het is dus ook niets geworden met dat vriendje wat ik destijds had, die geloofde zijn moeder namelijk.
Doubt kills more dreams than failure ever will
quote:VivaFleur schreef op dinsdag 11 maart 2014 19:15 Vervelend als je er zo op straat mee geconfronteerd wordt. Ik zou wel willen weten waar dit over gaat.

Ik ben een keer door een ex schoonmoeder beschuldigd dat ik het bed zou hebben gedeeld met haar vriend. Ook zo raar, hebben er wel een serieus gesprek over gevoerd. Maar achteraf gezien heb ik er teveel geduld mee gehad. Ik had eigenlijk boos moeten worden (maar was ik te verlegen en te gechoqueerd voor). Die man was oud dik en kaal. Ik was 18!

Het is dus ook niets geworden met dat vriendje wat ik destijds had, die geloofde zijn moeder namelijk. Hahahah sorry wat een achterlijk mens zeg
.
quote:WishfulThinking schreef op 11 maart 2014 @ 16:10:

[...]

Geef maar toe dat hij Arthur Japin bent!!!!!

Huh? Ik snap 'em niet?

Heeft hij ooit een boek geschreven over zo'n onderwerp ofzo?

(Ben niet echt thuis in Nederlandse schrijvers)
quote:Cateautje schreef op 11 maart 2014 @ 17:06:

[...]

Als je jarenlang heel gezellig je buurvrouw gedag zegt en zij zegt altijd heel gezellig gedag terug en zij begluurd me ineens met vieze blikken en er lopen buurvrouwen op straat die roepen dat ze dachten dat je zo'n nette vrouw was en ze laten hun kinderen je uitschelden voor vieze hoer, dan is er iets aan de hand.

Ik wilde in dit topic niet over de kop slaan, maar dit gebeurt dus en nee, ik roddel in dit topic niet, tot nu, nu jij mij daartoe aanmoedigt.

Oww, Cateautje, dat meen je niet!

Dat je dan gewoon door kan lopen. Ik zou er gelijk iets van zeggen! Zijn ze nou helemaal! Dat gaat ook wel wat verder dan een roddel.

Da's mij nooit gebeurd, ik moest het altijd via via horen. Dat ging dan wel weer zo ver dat mijn moeder wel eens in haar zaak van een klant de vraag kreeg of het wel goed met me ging, want ze hoorde zulke maffe dingen over me

Laat mijn moeder nou degene zijn die dat vroeger weleens heeft gedaan ----> hippie enzo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven