Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Verdorie wat een pech heb ik weer! Ik heb een kaart naar Taiwan gestuurd, 34 dagen geleden, deze beste persoon heeft al meer dan een maand niet op zijn account gekeken en heeft slechts 1 verzonden kaart en dus als hij die van mij ooit gaat registreren 1 ontvangen. Ik vrees eerlijk gezegd dat hij genadeloos gaat expireren Hmmm... realiseer met dat ik een beetje ongeduldig overkom, maar heb gewoon weinig hoop wat betreft dit kaartje.

Oo.. Firene, stuur jij kaarten die zijn expired gewoon nog een keer? Dan bestaat dus in theorie de kans dat hij twee keer aan komt? En na hoeveel dagen kies je daarvoor?

Goed, ik hoop van de week mijn 6 te versturen kaarten te versturen
It ain't me
quote:Cocomo schreef op 05 maart 2014 @ 08:56:

Oo.. Firene, stuur jij kaarten die zijn expired gewoon nog een keer? Dan bestaat dus in theorie de kans dat hij twee keer aan komt? En na hoeveel dagen kies je daarvoor?

Ik wacht tot ze helemaal expired zijn, en dan neem ik even contact op met de ontvanger om te checken of ze het misschien vergeten zijn te registreren. Tot nu had ik drie kaarten die expired waren, een registreerde hem toch (maar die heb ik een nieuw kaartje gestuurd) en de andere twee gaven aan niks te ontvangen hebben. Ja en als er inderdaad twee kaarten aankomen, nou ja dat is dan leuk voor de ontvanger!
Vandaad drie kaartjes op de mat! Vogeltjes uit Rusland en Nederland en de Los Angeles Concert Hall uit Amerika. Erg leuke teksten en mooie postzegels. Ik ben een blij mens!
Leuk voor je, Firene!

Hier nog steeds niets.

Net nog maar een kaartje geschreven, er moet toch een keer beweging in komen.
Ha, net een kaartje uit Duitsland in de bus.

Ik sta nu gelijk wat betreft versturen en ontvangen.

Fijn weekend allemaal!
Zoo.. Afgelopen vrijdag weer 6 kaartjes op de bus gedaan, en twee nieuwe landen getrokken! Mijn eerste nieuwe land is krzychistan. Gelukkig deed mijn Google het en ben ik er achter gekomen dat ergens onder Rusland in Azië ligt. In heel krzychistan zijn 64 postcrossers, dus het voelt best wel bijzonder. Daarnaast mag ik ook een kaartje sturen naar Italië, ook een nieuw land voor mij. Verder is er een kaartje gegaan naar Duitsland, Nederland, Oekrainie en Finland. En die van Nederland is alweer aangekomen
It ain't me
Gisteren is er weer een keertje in Duitsland aangekomen, vandaag gaan er weer een paar de deur uit: Finland, Nederland en Canada. Vorige week een keertje naar Maleisië gestuurd, en Canada was nu ook voor het eerst. Ik heb Nederland maar even uit gezet, vind kaartjes uit de rest van de wereld toch leuker!

Bijzonder Cocomo, zeker als er in een land zo weinig postcrossers zijn!
@Cocomo-Dat is inderdaad bijzonder, 64 maar!

@Firene- Ik ook, maar ik heb Ned. toch aanstaan omdat het lekker snel gaat en het vaak mooie kaarten zijn. (Maar niet altijd! )

Hier de afgelopen dagen 2 hurray's en 2 expired .

De expired zijn dus inderdaad die USA en China, die ik tegelijk heb gepost.

Zeker ergens achter gevallen ofzo.

Zojuist weer 2 keer op de knop gedrukt; een fashion kaart gaat naar Dld en een poes mag naar Tsjechië.

(Gewoon werkontwijkend gedrag, moet nodig les voorbereiden maar heb daar zo geen zin in! Ik denk dat de boodschappen ook erg belangrijk zijn en dan kom ik meteen langs de oranje bus! )

Allemaal een dag gewenst!!
Wow vandaag 5 kaarten in de bus! En ze zijn allemaal superleuk! Taiwan, Hong Kong (2x), Duitsland en Rusland.
Hallo allemaal (oude en nieuwe liefhebbers),

Na een lange pauze meld ik mij ook maar weer eens. Ik had een tijdje geen zin meer in postcrossing. Ik was de lege hurrays, expired kaarten, lege profielen of de dertigduizendste "het maakt mij niet uit" of "iets van je stad" een beetje beu. Ik kreeg zelfs irritaties bij kaartjes in mijn bus die echt stom of vrijwel leeg waren en dan wordt het duidelijk tijd om even te stoppen.

Vandaag heb ik 12 nieuwe adressen aangevraagd en niets van bovengenoemde ellende. Hooguit twee nieuwelingen die nog geen voorkeur hebben, maar dat is ze vergeven. Wat wel heel bizar is: Ik heb er nog steeds geen Rusland tussen zitten. Heb ik een boycot gemist? Verder de welbekende landen en één voor mij nieuwe: Sri Lanka.
quote:Cocomo schreef op 21 februari 2014 @ 19:07:

Jaaaa, ik heb echt een fantastische vakantie gehad.. Ik heb een paar Vietnamese kaarten gekocht. Hopelijk kan in daar ooit iemand mee blij maken! .Heb je zo'n mapje gekocht? Ik heb daar ook een aantal van. Mijn ervaring is dat ik ze zelf zo leuk en uniek vind dat ik ze nauwelijks durf te versturen. Op die paar die inmiddels wel de deur uit zijn heb ik erg positieve reacties gehad.
Ik heb net een kaartenmolen op de kop getikt en hij wordt morgen bezorgd! Jeeee!!!!!
quote:lndie schreef op 12 maart 2014 @ 19:10:

Hallo allemaal (oude en nieuwe liefhebbers),

Na een lange pauze meld ik mij ook maar weer eens. Ik had een tijdje geen zin meer in postcrossing. Ik was de lege hurrays, expired kaarten, lege profielen of de dertigduizendste "het maakt mij niet uit" of "iets van je stad" een beetje beu. Ik kreeg zelfs irritaties bij kaartjes in mijn bus die echt stom of vrijwel leeg waren en dan wordt het duidelijk tijd om even te stoppen.

Ik heb tot nu toe eigenlijk vrijwel alleen positieve ervaringen (heb er nu iets van 45 verstuurd). Ik merk dat ik de nieuwere leden leuker vind dan de mensen die al 3000 kaartjes hebben gekregen.
@ Indie: welkom terug! Fijn dat je hernieuwde kennismaking geen tegenvaller was! Ik had laatst ook al een keer geen Rusland terwijl ik er 10 tegelijk onderweg had. En dan te bedenken dat mensen die niet naar verschillende landen sturen vaak alleen maar Rusland (en Duitsland) krijgen. Voelde me een beetje schuldig zo zonder Rusland

@ Firene, waar heb je je kaartenmolen gevonden? Ik heb er ook één, heel blij mee! Voorlopig plaats genoeg.

Ik krijg ook liever een adres van een relatief nieuw iemand dan van iemand met al 3000 kaarten. Het is een heel gedoe om te kijken of ze de kaart die je wil sturen niet al hebben (probeer ik toch altijd wel even te checken) en ik heb gewoon het idee dat iemand die nog niet zo lang bezig is veel blijer is met een kaartje. Laatst had ik een vrouw die op het moment dat ik haar adres kreeg nog niks ontvangen had, uiteindelijk was ik volgens mij haar vijfde kaartje. Eerst een superenthousiaste hurray en uren later ook nog een privé-berichtje om me nogmaals te bedanken, haha. Heel lief.

Ik heb even een tijdje wat minder gestuurd wegens tijdgebrek en dat merk ik nu in de brievenbus (hoewel er toch vaak wel één kaartje bij de post zit). Inmiddels wel weer vanalles onderweg, dus het zal binnenkort wel weer meer worden.

Ik heb NL ook uitstaan, voor het tempo maakt het mij niet uit (ik krijg 10 tegelijk onderweg al niet echt bijgehouden) en ik zou het toch raarder vinden een kaartje naar iemand 'om de hoek' te sturen.
quote:lndie schreef op 12 maart 2014 @ 19:21:

[...]

Heb je zo'n mapje gekocht? Ik heb daar ook een aantal van. Mijn ervaring is dat ik ze zelf zo leuk en uniek vind dat ik ze nauwelijks durf te versturen. Op die paar die inmiddels wel de deur uit zijn heb ik erg positieve reacties gehad.

Ja, ik heb inderdaad een paar mapjes gekocht! En ik ga mijn broer nog even op pad sturen voor wat extra! Ik vind het wel leuk om ze te versturen, ik heb hierdoor al twee wensen kunnen voldoen. Bovendien heb ik zo veel foto's van mijn vakantie, dat ik geen kaarten nodig heb ;)

Leuk dat je terug bent trouwens
It ain't me
quote:Noora80 schreef op 13 maart 2014 @ 11:39:

@ Firene, waar heb je je kaartenmolen gevonden? Ik heb er ook één, heel blij mee! Voorlopig plaats genoeg.

Op marktplaats! Ik had al vaker gekeken maar ik heb geen auto dus het is altijd een beetje onhandig. Nu stond er een te koop 1 plaats verder, en de vorige eigenaar was zo vriendelijk om hem even langs te brengen, super! Hij staat al volop te pronken!
Welkom terug, Indie!

@Firene, die kaartenmolens zijn ideaal! Er passen superveel kaarten in en het staat gezellig en netjes in de kamer.

Kaarten die er niet in passen stop ik in een doos, maar daar kijk ik dan veel minder vaak naar.

Wat fijn dat ze hem kwamen brengen!

Hier een paar hurrays en drie kaarten in de bus.

Een leuke food-kaart uit China, een spooky kasteel uit Polen en een kaart uit België met een dusdanig hoog 'cute' gehalte, dat ik het deze keer niet zo erg vond dat hij niet in de molen paste.

Ik heb gisteren een tijger naar de USA gestuurd.

En ik heb ontzettend veel zin om nog een paar adressen te trekken, maar de eerstvolgende lichting is pas maandag.

Dat zijn dan weer twee extra reisdagen, vind ik zonde.
Gisteren nog een hertjeskaart uit eigen land in de bus gekregen!

En ik ga zo 3 kaarten posten.

Roodkapje blijft in het land, een viewkaart van Texel mag naar een beginnende postcrosser in Finland en een Idrukker gaat naar Belarus. Die laatste stond bij haar favorieten.

Ik heb nog 2 vakken leeg in mijn kaartenmolen.

Als hij vol is, gaan de kerstkaarten samen in 1 vak om weer plaats te maken voor nieuwe postverrassingen!

Ik vraag in mijn profiel om o.a.;

-hertjes

-kastelen,

-chocolade/food,

-klederdracht,

-thee/koffie,

-kerstkaarten,

-Inge Löök.

wat vragen jullie?
Ik wil ook weer postcrossen. Al een paar jaar niet meer gedaan. Ik heb al mijn kaarten nog
quote:Scamp schreef op 16 maart 2014 @ 17:14:

Ik wil ook weer postcrossen. Al een paar jaar niet meer gedaan. Ik heb al mijn kaarten nog Ik zeg doen!
It ain't me
Doen Scamp!

Wat is jullie mooiste ontvangen kaart? Ik kreeg deze vorige week, vond hem erg leuk:

Maar deze (een van mijn eerste, dan in ansichtkaartformaat) is ook nog steeds favoriet:

Haaai

Ik ben de laatste tijd even niet zo postcrosactief. Wil wel graag, maar vind er thuis (kennelijk) de rust niet voor. Heb ook al een week een kaartje liggen, die ik nog moet registreren. Daar schaam ik me wel enigszins voor.

Niets meer onderweg, alleen een paar expired. dus ik moet echt weer aan de bak, wil ik blijven ontvangen

ik vind users met meer dan een (paar) duizend ontvangen kaarten ook lastig, maar als het er niet te veel per keer zijn, is het wel een uitdaging ze wat te sturen dat ze nog niet hebben én leuk vinden
Later is nu
Mooiste weet ik zo niet. Leukste vind ik deze. Moet er steeds om lachen, als ik 'm zie

Later is nu
Dank jullie wel voor het welkom terug.

Uiteindelijk werd mijn 17e kaart dan toch Rusland. Het moest er een keer van komen.

Een aantal van mijn verzonden kaarten is alweer geregistreerd. Van de 17 had ik 4 Ladybird kaarten verstuurd en die zijn allemaal achter elkaar binnen gekomen. Mijn send wall ziet er nu uit als een Ladybird catalogus.

Ik kreeg gisteren een hurray uit de Oekraïne. Ik vond het al vrij snel. Echter, het ging in dit geval om een kaart die 344 dagen onderweg is geweest. Ze excuseerde zich voor het niet thuis zijn al die tijd.
@indie, ik wilde net een stoer verhaal ophangen over een kaart die naar 50 dagen eindelijk is aangekomen in Amerika omdat ze niet eerder de kans had gehad om te registeren. Trouwens als iemand wil vertalen: “Hi, Thanks for the card more. She is beautiful Sorry, I suddenly found the hospital and could not long to register your card.”

Maar naar 344 dagen is wel super lang! Wel tof dat ze hem uiteindelijk nog geregistreerd heeft! Ga mij toch wel afvragen waar ze al die 344 dagen is geweest.
It ain't me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven