Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Nu een tijdlang geen contact en je bent er grotendeels overheen. En dan vraag je je af, wat je ooit hebt zitten hopen. Wat je niet voedt, kan niet groeien. Zo werkt dat. Ooit ga je dankbaar zijn dat dit niet heeft gewerkt.
Men lijdt het meest van het lijden dat men vreest.....zo waar!

Maak je niet druk over iets waar je geen invloed op hebt. Wie weet hoe jij je volgend jaar voelt? Niemand weet dat!
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 14 maart 2014 @ 10:21:

waar jij bang voor bent denk ik, is dat je dit nooit meer met een ander zult meemaken. Ik kan je verzekeren (jij bent nog best jong toch?) dat je dat wel gaat doen en misschien zelfs nog wel beter. Iig heb je dan niet meer de stress en de onzekerheid eromheen!

Nee, zat mannen in de wereld en die zijn een stuk ongecompliceerder. Ik ben niet bang nooit meer een relatie te hebben ofzo. En jong...hahaha begin 30 dus zo hüpsch ben ik niet meer vrees ik.

Ik denk niet dat ik wat ik met hem heb met een ander zal hebben. Net zoals dat wat ik met mijn ex-man heb ook niet met een ander zal hebben. Het is toch anders met een ander persoon.

Het voelt gewoon onaf zo.
quote:Julus schreef op 14 maart 2014 @ 10:23:

Nu een tijdlang geen contact en je bent er grotendeels overheen. En dan vraag je je af, wat je ooit hebt zitten hopen. Wat je niet voedt, kan niet groeien. Zo werkt dat. Ooit ga je dankbaar zijn dat dit niet heeft gewerkt.

Dat wil ik natuurlijk nu niet horen he, Ik wil horen dat het ooit wel goedkomt tussen ons.

Ik ben het met je eens alleen dit voelt als de makkelijke weg. Contact over en klaar. Voor mij is een leven zonder BV veel simpeler, veel zorgelozer. Maar ik mis ook de mooie dingen met hem en vooral hem als persoon. Die laatste twee zaken maken alle ellende het wel waard. Maar ik zie ook wel dat het met een ander veel makkelijker kan zijn. Alleen ik heb mijn zinnen op deze ene specifieke man gezet Ik hou van hem zoals hij is, ook al is dat soms enorm lastig.
Schot in de roos. Alles wat een open einde heeft is moeilijk te verkroppen voor de mens, daar geloof ik heilig in.

Je vraagt je af, wat als? En dat is heel lastig loslaten.

Je zou nog liever hebben dat je wel door gaat, en dat het vervolgens mislukt. Heb je het iig gehad. Ik ken dat wel.

Ik vind 30 super jong, zou ervoor tekenen

Ik leerde mijn "ware" pas kennen toen ik eind dertig was. Kun je nagaan. En dacht hiervoor ook dat ik je van het had getroffen.

Maar iemand die vreemdgaat, niet kiest, is niet je van het. Hoe leuk iemand ook is, hoe goed de match is...je kunt er niet op bouwen.
Je houdt heel veel van hem, dat is duidelijk. En hier spreekt dus ook een verliefd persoon. En jouw ratio is in conflict met je gevoel.

Liefde sucks, als het niet gaat zoals je wil.
quote:Julus schreef op 14 maart 2014 @ 10:29:

Je zou nog liever hebben dat je wel door gaat, en dat het vervolgens mislukt. Heb je het iig gehad. Ik ken dat wel.

Dat is het dus precies! Beter proberen en falen dan het nooit te proberen.

Ik denk dat vreemdgaan niet altijd betekent dat je niet op iemand kan bouwen. Ligt aan de omstandigheden.

Wel fijn te horen dat jij en vriend zo gelukkig zijn!
quote:Julus schreef op 14 maart 2014 @ 10:31:

Je houdt heel veel van hem, dat is duidelijk. En hier spreekt dus ook een verliefd persoon. En jouw ratio is in conflict met je gevoel.

Liefde sucks, als het niet gaat zoals je wil.Ja, want ratio zegt: je kan er niets aan doen en laat gaan en je ziet wel of het ooit nog goedkomt maar mijn gevoel kan en wil hem niet loslaten. Want het voelt niet goed zo en het klopt niet. En ja, ik hou heel veel van hem.
Bedenk me net; jullie kunnen heel goed praten samen. Door het veel te hebben over andermans issues, hoef je niet na te denken over die van jezelf..

Misschien was hij zijn eigen issues aan het ontvluchten, weg van huis, niet confronterend?

Daaraan kan hij nu niet meer ontsnappen. Als de boel daar wordt opengebroken gebeurt er iets. Zijn escape is nu niet voorhanden, hij zal wel iets moeten.
Ghe, ik doelde op jouw verliefde bril. Maar ja, ik ben enorm happy met mijn lief. Geheel onverwacht!

Je ziet, het kan alle kanten op. Dacht dat ik nooit meer los zou komen van ex..toch gebeurd.

Het is nog erg vers, jij zat echt in een rollercoaster. Je kunt niet ineens uitstappen. Je moet afkicken van de rush.
Fijn dat je het van je af kunt praten. Blijf dat doen he, is goed voor je! Op die manier heb ik het ook gered. Soms zie je dingen echt niet helder meer, omdat je aan cirkelredenering doet.
quote:Julus schreef op 14 maart 2014 @ 10:33:

Bedenk me net; jullie kunnen heel goed praten samen. Door het veel te hebben over andermans issues, hoef je niet na te denken over die van jezelf..

Misschien was hij zijn eigen issues aan het ontvluchten, weg van huis, niet confronterend?

Daaraan kan hij nu niet meer ontsnappen. Als de boel daar wordt opengebroken gebeurt er iets. Zijn escape is nu niet voorhanden, hij zal wel iets moeten.Ik denk dat je deels een punt hebt. We hebben het ook wel, zeker op het einde, veel gehad over zijn thuissituatie.Dus, ontlopen van de issues, nee dat niet. Maar wat je zegt over geen escape meer hebben, dat klopt. Want ze zijn nu compleet op elkaar aangewezen. En nu is het nog: wij tegen de rest van de wereld, maar straks staan ze weer lijnrecht tegenover elkaar en wordt het erger dan het ooit was. Daar ben ik ook van overtuigd.
Ik ben wel heel blij van die achtbaan af te zijn hoor. Want het kost bakken energie.
Juf wat ontzettend naar allemaal zeg Voor hem het meest, maar hij kiest er voor, voor zijn huwelijk. Een begrijpelijke keuze en een nare keuze, want jij hebt het er maar mee te doen, je bent ook je maatje kwijt. Veel sterkte
Oh en begin 30 is piep! Ook ik was een stuk ouder toen ik wijzer begon te worden
quote:dymo9 schreef op 14 maart 2014 @ 10:40:

Juf wat ontzettend naar allemaal zeg Voor hem het meest, maar hij kiest er voor, voor zijn huwelijk. Een begrijpelijke keuze en een nare keuze, want jij hebt het er maar mee te doen, je bent ook je maatje kwijt. Veel sterkte Thanks! Het is een heel raar idee dat ik hem niet eens kan feliciteren met zijn verjaardag. Of dat we nooit meer elkaar zullen plagen. Dat idee is heel raar, zeker omdat we elkaar vaak genoeg tegen zullen komen en dan moeten we doen of we elkaar niet eens kennen ofzo? Of negeren? Ik heb geen idee hoe dit allemaal in de praktijk zal lopen.
Ik heb trouwens een dagje vrij dus ik ga zo heerlijk shoppen denk ik!
Doen! Even jezelf verwennen, jezelf troosten. Krijg je ook weer meer zelfvertrouwen van.

Ach, het loopt zoals het loopt. Als je elkaar tegenkomt zul je prima hoi kunnen zeggen, want je hebt geen hekel aan elkaar.
Dymo jij ook al

Begin dertig kwam ik de verkeerde tegen, en eind dertig had ik genoeg daarvan geleerd om de juiste te herkennen. Allemaal leergeld.
quote:Julus schreef op 14 maart 2014 @ 10:53:

Doen! Even jezelf verwennen, jezelf troosten. Krijg je ook weer meer zelfvertrouwen van.

Ach, het loopt zoals het loopt. Als je elkaar tegenkomt zul je prima hoi kunnen zeggen, want je hebt geen hekel aan elkaar.

Ik hoop het hoor. Maar er valt geen peil op hem te trekken momenteel.

Ik word een beetje moe van al dat gehuil. Dan denk ik telkens dat het beter gaan en dan overvalt het me weer. Heel vervelend. En ik heb dan ook nog eens de vervelende eigenschap het nog erger voor mezelf te maken door dingen te gaan denken als: misschien mist hij me helemaal niet want anders had ik wel wat gehoord en boehoehoe hij houdt niet van me etc.
Zijn onvoorspelbare gedrag is slopend, niet expres, maar toch.

En huil maar lekker, het verdriet moet eruit. Straks heb je geen traan meer over en dan klaart het weer op. Opkroppen is niet goed.
Ik ben wel een goede stimulans voor de kleenexindustrie zo
Kijk, je lacht weer! Have fun!
Juf, het is ongelooflijk kut voor jou maar ik vind BV wel een flapdrol als ik heel eerlijk ben. Geen keuze maken, als een mak schaap achter zijn (gestoorde?? lekker makkelijk wel) ex aanstrompelen en ondertussen ongelukkig zijn en ieder contact met iedereen verbreken. Waar is mans ruggengraat? En wil je diep in je hart nog een man die zich zo opstelt als het lastig wordt, hier droog je toch van op?

Ga jij lekker shoppen, goed voor het liefdesverdriet. En ja, helaas heelt de tijd alle wonden en wordt hij na verloop een schimmetje in je herinnering. (nah, zoiets, ik probeer je te troosten ) Ut leven is nie eerlijk!
Flapdrol? Hij lijkt compleet zijn ballen kwijt te zijn! Het is dat ik persoonlijk gecontroleerd heb dat hij ze heeft maar anders... Dus dat ben ik geheel met je eens. En opdrogen...helaas niet! Was het maar zo, dat zou het makkelijker maken.

Die vrouw is echt gestoord, daar is geen twijfel over mogelijk hoor en hij ziet niet half hoe gestoord, dat is ergens ook het enge. Maar goed, dat hou ik even buiten het forum want anders wordt het heel herkenbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven