Haar doneren
zaterdag 15 maart 2014 om 12:09
Een tijdje geleden heb ik hier iets gelezen over het doneren van haar zodat er pruiken van gemaakt kunnen worden (voor kinderen met kanker volgens mij).
Weet iemand hoe dat werkt en waar dat kan?
Mijn haar is ondertussen zo lang dat er wel een centimeter of 20 af mag, en toen kwam dit ineens weer voorbij in mijn hoofd.
Weet iemand hoe dat werkt en waar dat kan?
Mijn haar is ondertussen zo lang dat er wel een centimeter of 20 af mag, en toen kwam dit ineens weer voorbij in mijn hoofd.
zaterdag 15 maart 2014 om 12:17
Heb het ook laten doen. Toen ze mijn vlecht aan het afknippen was dacht ik halverwege, sjit nu kan ik echt niet meer terug. Maar heb er nooit spijt van gehad. Het is voor een goed doel en het groeit wel weer aan. Het is nu niet zo kort meer als het was (had echt een bob) nu kan ik al een staartje.
Ik had het ook in een opwelling beslist, zondag dacht ik erover en dinsdag zat ik bij de kapper
Als ik terug kijk naar foto's met mijn lange haar denk ik wel, woow het was toen wel echt mooi die lengte. Er is 25 cm vanaf gegaan. Maar zoals ik al zei, het groeit wel weer aan.
Ik had het ook in een opwelling beslist, zondag dacht ik erover en dinsdag zat ik bij de kapper
Als ik terug kijk naar foto's met mijn lange haar denk ik wel, woow het was toen wel echt mooi die lengte. Er is 25 cm vanaf gegaan. Maar zoals ik al zei, het groeit wel weer aan.
zaterdag 15 maart 2014 om 14:56
zaterdag 15 maart 2014 om 20:15
Mijn dochter van 12 heeft ook 25 cm gedoneerd met nog 3 meiden uit haar klas. Ik vond het zo stoer en lief, ik was echt geemotioneerd. Wij hebben de kapper gewoon betaald (niet goed over nagedacht achteraf) en vlecht opgestuurd naar st haarwensen.
Dochter kreeg leuke brief en button en was ondanks dat ze echt wel even moest slikken, nlij dat ze had gedaan.
Dochter kreeg leuke brief en button en was ondanks dat ze echt wel even moest slikken, nlij dat ze had gedaan.
zaterdag 15 maart 2014 om 20:27
Ik heb het ook gedaan, en binnenkort ga ik weer.
Ik heb op hun site gekeken en een deelnemende kapsalon uitgekozen.
Zij heeft mijn haar gevlochten, nog even na gemeten, ( Mijn vlecht was ruim 25cm lang.) en toen ging de schaar er in.
En ja, dat was even slikken..
Daarna heeft ze mijn haar nog even netjes bij geknipt.
Je kunt je adres achter laten, dan krijg je bericht van Stichting Haarwensen dat ze jouw haren hebben ontvangen, en een bedankje.
Ik vond het zonde om iedere tig maanden een stuk van mn haren te laten knippen, wat vervolgens weggegooid word, terwijl je er ook iets heel moois mee kunt doen.
Ik heb op hun site gekeken en een deelnemende kapsalon uitgekozen.
Zij heeft mijn haar gevlochten, nog even na gemeten, ( Mijn vlecht was ruim 25cm lang.) en toen ging de schaar er in.
En ja, dat was even slikken..
Daarna heeft ze mijn haar nog even netjes bij geknipt.
Je kunt je adres achter laten, dan krijg je bericht van Stichting Haarwensen dat ze jouw haren hebben ontvangen, en een bedankje.
Ik vond het zonde om iedere tig maanden een stuk van mn haren te laten knippen, wat vervolgens weggegooid word, terwijl je er ook iets heel moois mee kunt doen.
zaterdag 15 maart 2014 om 20:31
zaterdag 15 maart 2014 om 20:38
Ik dacht dat het haar los 25 cm moest zijn, maar verschilt dat veel van 25 cm vlecht?
Ik heb net even gemeten en ik zou wel aan 25 cm komen, maar dan zou ik het zo ongeveer moeten laten opscheren aan de achteekant en dan tel ik de dooie punten mee. Maar eens snel gewoon naar de kapper om te kijken wat zij ervan zegt. Misschien kan ik wel gewoon niet langer dan dit ofzo. Aan dooie punten hebben ze voor een pruik ook niks aan neem ik aan.
Ik heb net even gemeten en ik zou wel aan 25 cm komen, maar dan zou ik het zo ongeveer moeten laten opscheren aan de achteekant en dan tel ik de dooie punten mee. Maar eens snel gewoon naar de kapper om te kijken wat zij ervan zegt. Misschien kan ik wel gewoon niet langer dan dit ofzo. Aan dooie punten hebben ze voor een pruik ook niks aan neem ik aan.
Het Viva forum is papaja.
zaterdag 15 maart 2014 om 20:42
Het haar moet los 25 cm lang zijn. Dat meet de kapper op en dan maken ze een vlecht die ze eraf knippen. Bij mijn dochter en vriendinnen was het dus echt korter dan ze hadden gedacht. Volgens mij had de kapper 25 cm vlecht geknipt en dat scheelt wel paar cm.
Maar goed, het groeit wel weer aan, zeiden ze alle 4
Maar goed, het groeit wel weer aan, zeiden ze alle 4
zaterdag 15 maart 2014 om 20:51
Je kunt je haar ook doneren aan www.toupim.nl Je hoeft niet perce 25 cm. te doneren, want hier zetten ze het haar op band en doneren het zo aan andere.
zondag 16 maart 2014 om 09:22