schone ramen na kerstversiering
zaterdag 15 maart 2014 om 12:13
In november hebben we een huis gekocht. Op één van de ramen is (wrs) ooit kerstverdiering geplakt; je ziet de strepen waarmee ruitjes zijn gevormd en een soort van ronde plekken. Het probleem is dat ik de ruit met geen mogelijkheid schoon krijg. Geprobeerd met terpetine en wasbenzine, allebei zowel met als zonder wat adwasmiddel en warm water en zowel met microvezeldoek als schuurspons. Het levert geen enkel verschil op. Als je over de ruit gaat voel je niks, het zijn dus niet echt lijmresten ofzo, het lijkt er wel ín te zitten. Maar dat lijkt me dus vrij sterk.
Iemand hier ooit mee te maken gehad en goede tips?? (En ik heb de buitenkant ook al gewassen, het zit echt aan de binnenkant).
Iemand hier ooit mee te maken gehad en goede tips?? (En ik heb de buitenkant ook al gewassen, het zit echt aan de binnenkant).
zaterdag 15 maart 2014 om 13:35
zaterdag 15 maart 2014 om 13:37
Het lijkt wel of het zich in het raam heeft 'gevreten'. Bij ons zie je, als het raam beslagen is, de afdrukken van de zuignappen die destijds bij het versjouwen en plaatsen zijn gebruikt. Raam zit er al tig jaren in.. krijg het er dus niet meer uit.
Vrees dat het bij jou ook 'in' het raam zit en dat je het er dan dus niet meer uit krijgt....
Vrees dat het bij jou ook 'in' het raam zit en dat je het er dan dus niet meer uit krijgt....
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
zaterdag 15 maart 2014 om 17:28
quote:Spijk-er schreef op 15 maart 2014 @ 15:02:
Ah op die manier Ik zag de topictitel en ik dacht: serieus? Het is maart en nu pas vraag je je af hoe je je kerstversiering er weer af krijgt?!
Bij ons heeft één ster van kunstsneeuw er een keer zo lang opgezeten dat het weer kerst werd maar dat was in de keuken (kleine dichte keuken, komen we dus alleen om te koken en eten te pakken).
Ah op die manier Ik zag de topictitel en ik dacht: serieus? Het is maart en nu pas vraag je je af hoe je je kerstversiering er weer af krijgt?!
Bij ons heeft één ster van kunstsneeuw er een keer zo lang opgezeten dat het weer kerst werd maar dat was in de keuken (kleine dichte keuken, komen we dus alleen om te koken en eten te pakken).
zaterdag 15 maart 2014 om 21:11
quote:Katherina schreef op 15 maart 2014 @ 14:06:
Ik heb dit ook een keer gehad en kreeg toen van een glaszetter de tip om elke dag met een prop krantenpapier over de aangedane plek te poetsen. Echt weken gedaan en op een gegeven moment was het weg.
*weet niet meer hoe lang*Mhh denk dat dit mijn laatste optie wordt als er echt niets werkt, de vorige bewoners lijken namelijk de hele ruit versierd te hebben!
Ik heb dit ook een keer gehad en kreeg toen van een glaszetter de tip om elke dag met een prop krantenpapier over de aangedane plek te poetsen. Echt weken gedaan en op een gegeven moment was het weg.
*weet niet meer hoe lang*Mhh denk dat dit mijn laatste optie wordt als er echt niets werkt, de vorige bewoners lijken namelijk de hele ruit versierd te hebben!
zaterdag 15 maart 2014 om 21:13
quote:ring76 schreef op 15 maart 2014 @ 14:01:
De ruiten poetsen met zilverpoets.
Dit polijst het glas als het ware een beetje.
Daarna gewoon lappen om de zilverpoets weer weg te krijgen en dan moet het goed zijn.Hmm eens vragen aan (schoon)ouders of die zilverpoets hebben, dat gebruik ik zelf echt nooit!!
De ruiten poetsen met zilverpoets.
Dit polijst het glas als het ware een beetje.
Daarna gewoon lappen om de zilverpoets weer weg te krijgen en dan moet het goed zijn.Hmm eens vragen aan (schoon)ouders of die zilverpoets hebben, dat gebruik ik zelf echt nooit!!
zaterdag 15 maart 2014 om 21:16
Verder ook iedereen bedankt voor de reacties, ik denk niet dat het tussen het dubbelglas zit (lijkt me sterk met kerstversiering), wel vrees ik een beetje dat het er echt 'ingetrokken' is. Helaas zie je het ook als de ruit niet beslagen is, eigenlijk altijd als de zon erop schijnt....
Ik las ergens ook iets over HG ruitenspul, heeft iemand daar ervaring mee?
Ik las ergens ook iets over HG ruitenspul, heeft iemand daar ervaring mee?