Basisvoorraad drank
dinsdag 18 maart 2014 om 11:36
Hoi,
vraagje. De een drinkt wijn, zoete witte of toch een rose.
De ander een biertje of sinas. Nee doe mij maar een sapje.
Of nee, heb je crystal clear?
Ga zo maar door.
Ik kom mensen graag tegemoet als ze op visite komen,
maar om van alles wat thuis te hebben, nee.
Wat is jullie basis-voorraad?
of bied je gewoon wat in de koelkast staat?
vraagje. De een drinkt wijn, zoete witte of toch een rose.
De ander een biertje of sinas. Nee doe mij maar een sapje.
Of nee, heb je crystal clear?
Ga zo maar door.
Ik kom mensen graag tegemoet als ze op visite komen,
maar om van alles wat thuis te hebben, nee.
Wat is jullie basis-voorraad?
of bied je gewoon wat in de koelkast staat?
dinsdag 18 maart 2014 om 11:45
Ik drink zelf alleen koffie, water, cola light en witte en rode wijn, en dat heb ik bijna altijd in huis.
Als er visite komt zorg ik voor 1 of 2 verschillende soorten sap erbij (jus d'orange en appelsap) en soms nog 1 soort frisdrank. Niet teveel want het gaat gewoon niet op.
Thee heb ik natuurlijk ook in huis en meestal wel een fles bronwater met bubbels.
Ik heb ook nog een enorme voorraad sterke drank en likeur en tegenwoordig meestal ook een fles tonic voor de gin-tonic.
Er is genoeg maar ik ben geen cafe waar je onbeperkt verschillende soorten sap en fris kunt krijgen. Qua alcohol kom je bij mij beter aan je trekken.
Oja, bier heb ik ook altijd wel in de koelkast, overgebleven van een feestje en bederft ook niet snel.
Als er visite komt zorg ik voor 1 of 2 verschillende soorten sap erbij (jus d'orange en appelsap) en soms nog 1 soort frisdrank. Niet teveel want het gaat gewoon niet op.
Thee heb ik natuurlijk ook in huis en meestal wel een fles bronwater met bubbels.
Ik heb ook nog een enorme voorraad sterke drank en likeur en tegenwoordig meestal ook een fles tonic voor de gin-tonic.
Er is genoeg maar ik ben geen cafe waar je onbeperkt verschillende soorten sap en fris kunt krijgen. Qua alcohol kom je bij mij beter aan je trekken.
Oja, bier heb ik ook altijd wel in de koelkast, overgebleven van een feestje en bederft ook niet snel.
dinsdag 18 maart 2014 om 11:45
water
bier
thee (wel veel verschillende soorten, ook verse muntplant o.a.)
whiskey
rode wijn
Ik drink zelf alleen maar water of thee (dus geen koffie!) en in het weekend een biertje. Soms haal ik wel eens een wit wijntje voor bij vis, maar dat heb ik niet standaard in huis. De alcoholische drankverzameling + eventuele koffie verzorgt mijn vriend.
Als ik van te voren weet dat er visite komt haal ik vaak nog cola en een zogenaamd gezonder sapje.
bier
thee (wel veel verschillende soorten, ook verse muntplant o.a.)
whiskey
rode wijn
Ik drink zelf alleen maar water of thee (dus geen koffie!) en in het weekend een biertje. Soms haal ik wel eens een wit wijntje voor bij vis, maar dat heb ik niet standaard in huis. De alcoholische drankverzameling + eventuele koffie verzorgt mijn vriend.
Als ik van te voren weet dat er visite komt haal ik vaak nog cola en een zogenaamd gezonder sapje.
dinsdag 18 maart 2014 om 11:47
Als ik niet weet dat mensen komen, dan moeten ze het doen met wat ik in huis heb en dan heb ik dus niet 3 verschillende soorten fris in huis.
Ik heb meestal in huis koffie, thee, ranja en sinaasappelsap en ergens ligt nog wel een fles wijn uit een kerstpakket. Vaak ook nog wel cola en een paar flesjes bier.
Ik heb meestal in huis koffie, thee, ranja en sinaasappelsap en ergens ligt nog wel een fles wijn uit een kerstpakket. Vaak ook nog wel cola en een paar flesjes bier.
dinsdag 18 maart 2014 om 11:49
Ik heb altijd Crystal clear en cola in huis. Limonade kunnen ze ok nog vragen. Wijn heb ik ook maar ik ga geen speciale halen, ze drinken maar wat ik heb en anders mogen ze het zelf meenemen. Kratten bier heb ik ook altijd wel staan van na een verjaardag (drinken we ook bijna niet) en dan uiteraard nog koffie en thee.
Op verjaardagen haal ik wel iets extr'as te drinken voor de kids zoals appelsap iod, maar haal geen sterke drank voor de visite
Op verjaardagen haal ik wel iets extr'as te drinken voor de kids zoals appelsap iod, maar haal geen sterke drank voor de visite
dinsdag 18 maart 2014 om 11:51
Cola Zero, fles kraanwater in de koelkast, 7-UP zero of spa fruit.
Koffie & thee.
Qua alcohol hebben wij een aardige standaard voorraad. Bier. Rode wijn, witte wijn.. Niet elke fles mag zomaar open voor bezoek aangezien sommigen erg duur zijn. We hebben ook altijd whiskey en verschillende likeuren in huis zoals cointreau, 43 etc.
We klinken nu echt als een stel alcoholisten , maar de meeste flessen staan echt minimaal een jaar in de kast.
Koffie & thee.
Qua alcohol hebben wij een aardige standaard voorraad. Bier. Rode wijn, witte wijn.. Niet elke fles mag zomaar open voor bezoek aangezien sommigen erg duur zijn. We hebben ook altijd whiskey en verschillende likeuren in huis zoals cointreau, 43 etc.
We klinken nu echt als een stel alcoholisten , maar de meeste flessen staan echt minimaal een jaar in de kast.
dinsdag 18 maart 2014 om 11:52
dinsdag 18 maart 2014 om 11:54
ik heb thee, koffie, rode en witte wijn (nooit zoet want dat drink ik niet), cola light en spa rood.
Alleen wat ik zelf drink dus
oh en ranja voor m'n neefjes.
als er bezoek komt haal ik bier en evt sap. Ik heb nooit crystal clear maar ook geen vrienden die daar om vragen
(en verder heb ik altijd gin en wodka in huis..)
Alleen wat ik zelf drink dus
oh en ranja voor m'n neefjes.
als er bezoek komt haal ik bier en evt sap. Ik heb nooit crystal clear maar ook geen vrienden die daar om vragen
(en verder heb ik altijd gin en wodka in huis..)
dinsdag 18 maart 2014 om 11:55
Altijd op voorraad:
Appelsap
Sinaasappelsap
Spa rood
Spa blauw
Cola
Bier
Wijn (wit, rood, rose)
Champagne
En in de kelder een collectie sterke drank, sommige flessen al minstens 10 jaar oud. Dat bederft niet. (Cointreau, Baileys, jenever, whiskey, gin, wodka, diverse likeurtjes en dranken die we hebben meegenomen van reizen, sherry, port, enz)
Voor een bezoek of feestje koop ik nog wat andere soorten vruchtensap.
Oh ja, en thee (een aantal soorten) en koffie natuurlijk standaard.
Appelsap
Sinaasappelsap
Spa rood
Spa blauw
Cola
Bier
Wijn (wit, rood, rose)
Champagne
En in de kelder een collectie sterke drank, sommige flessen al minstens 10 jaar oud. Dat bederft niet. (Cointreau, Baileys, jenever, whiskey, gin, wodka, diverse likeurtjes en dranken die we hebben meegenomen van reizen, sherry, port, enz)
Oh ja, en thee (een aantal soorten) en koffie natuurlijk standaard.
dinsdag 18 maart 2014 om 12:00
Bij ons ligt het er heel erg aan, standaard hebben wij ongeveer het volgende in huis; bier, zoete witte wijn, droge witte wijn, cola, sprite, ijsthee citroen, groene ijsthee, iets dubbel friss achtigs, optimel, chocolademelk, aanmaak limonade (3 soorten), koffie en heel veel soorten thee.
Als er een verjaardag is dan hebben we ook pakken sinaasappelsap of andere sapjes, rode wijn en rosé.
Mensen moeten het er maar mee doen hoor.
Als er een verjaardag is dan hebben we ook pakken sinaasappelsap of andere sapjes, rode wijn en rosé.
Mensen moeten het er maar mee doen hoor.
dinsdag 18 maart 2014 om 12:01
Hier word haast geen fris gedronken dus heb ik van sinas, up en cola altijd 2 blikjes per soort in huis. Ook 2 blikjes bier. Op is dan op en als je onverwacht komt heb ik iig iets. Verder is er natuurlijk altijd koffie, thee en diverse soorten limonade. Sterke drank... jenever, cognac, rode en witte wijn (rood word hier nauwelijks gedronken maar blijft lang goed en kan altijd als kadootje weg) Vroeger met meer aanloop had ik eigenlijk van alles. Diverse likeuren, vota, gin, tequila etc.
dinsdag 18 maart 2014 om 12:05
dinsdag 18 maart 2014 om 12:09
dinsdag 18 maart 2014 om 12:10
Ik denk dat hoe ruim je woont ook wel te maken heeft met je voorraadbeheer. Ik woon klein, zonder berging, dus ik ga de kasten in mijn appartementje niet vol zetten met een fles sinas voor die ene sinasdrinker en meerdere soorten ijsthee. Bovendien tref ik vrienden vaak in een cafeetje en niet thuis. Maar als ik een kelder zou hebben en een gezin en vaker mensen thuis ontvangen dan is een voorraadje waarschijnlijk wel praktisch.
dinsdag 18 maart 2014 om 12:16
Ik heb een aardig wijnrek, Spa rood in voorraad, spa blauw komt uit de kraan, sinaasappels om even snel uit te persen, rode druivensap en ananassap haal ik iedere week wel, een paar flesjes bier, meestal een speciaal biertje voor de liefhebbers maar dat zijn er niet veel, verder wat sterke drank, een paar likeurtjes, fles rode port. Als dat niet genoeg is kunnen ze in het badkamerkastje een fles spiritus zoeken.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 18 maart 2014 om 12:20
quote:zoembaya schreef op 18 maart 2014 @ 11:55:
Altijd op voorraad:
Appelsap
Sinaasappelsap
Spa rood
Spa blauw
Cola
Bier
Wijn (wit, rood, rose)
Champagne
Oh ja, en thee (een aantal soorten) en koffie natuurlijk standaard.Baileys moet je niet te lang bewaren, dat heb ik ook een keer gedaan omdat ik het goor vind, ik wilde er iemand anders mee blijmaken maar dat duurde nogal lang, de fles was nog gewoon dicht. Binnenin zat een grote uitgedroogde klont. Misschien was die wel te eten maar je krijgt zoiets niet zo makkelijk uit de fles.
Altijd op voorraad:
Appelsap
Sinaasappelsap
Spa rood
Spa blauw
Cola
Bier
Wijn (wit, rood, rose)
Champagne
Oh ja, en thee (een aantal soorten) en koffie natuurlijk standaard.Baileys moet je niet te lang bewaren, dat heb ik ook een keer gedaan omdat ik het goor vind, ik wilde er iemand anders mee blijmaken maar dat duurde nogal lang, de fles was nog gewoon dicht. Binnenin zat een grote uitgedroogde klont. Misschien was die wel te eten maar je krijgt zoiets niet zo makkelijk uit de fles.
verba volant, scripta manent.