Basisvoorraad drank

18-03-2014 11:36 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

vraagje. De een drinkt wijn, zoete witte of toch een rose.

De ander een biertje of sinas. Nee doe mij maar een sapje.

Of nee, heb je crystal clear?

Ga zo maar door.

Ik kom mensen graag tegemoet als ze op visite komen,

maar om van alles wat thuis te hebben, nee.

Wat is jullie basis-voorraad?

of bied je gewoon wat in de koelkast staat?
quote:borderwalk schreef op 18 maart 2014 @ 12:10:

Ik denk dat hoe ruim je woont ook wel te maken heeft met je voorraadbeheer. Ik woon klein, zonder berging, dus ik ga de kasten in mijn appartementje niet vol zetten met een fles sinas voor die ene sinasdrinker en meerdere soorten ijsthee. Bovendien tref ik vrienden vaak in een cafeetje en niet thuis. Maar als ik een kelder zou hebben en een gezin en vaker mensen thuis ontvangen dan is een voorraadje waarschijnlijk wel praktisch.

Ik heb wel de ruimte voor, zelfs een kast voor die moest per sé komen van mijn ex-man (waar nu al mijn scheiding papieren liggen hehehe) Toen we uit elkaar gingen heb ik me zelf voorgenomen nooit meer alcohol thuis te hebben, was voor mijn ex een soort verplichting alcohol te drinken; voor het eten borrel, tijdens het eten wijn, na het eten een cognac (oid) en als kind in bed lag weer aan de wijn. Deed ik niet aan mee?! Ach, dan was ik helemáál niet gezellig en werd hij heel zielig boos.

Nu als ik gezellig met vrienden wil drinken ga ik naar de kroeg, en uiteraard als ik weet dat vrienden langskomen haal ik een beetje van alles thuis.
Ranja, Roosvicee, Lemon, Cola Zero, wit droog, rode wijn, bier, Martini whiskey, port, grappa, limoncello en jenever. En nu wat extra Jagermeister en Jagertee want manlief is net terug uit oostenrijk.

En water uit de kraan
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Baleys gaat inderdaad ersuikeren (?). Maar doorzichtige dranken met een hoog alcoholpercentage kun je eindeloos bewaren, zelfs als ze open zijn geweest.
Sowieso altijd in huis:

Koffie

Thee

Spa

Enkele likeurtjes, zoals Liqore 43

Eigenlijk altijd wel in huis (bij hoge uitzondering niet):

Bier

Wijn

Prosecco

Fris zonder koolzuur (spa en fruit oid)

Melk
Wij drinken thuis alleen spa rood en thee dus dat is altijd in huis

Koffie hebben we ook altijd en meestal cola

Als er visite komt haal ik vaak iets wat de visite graag drinkt (sap of fris)

Bier, rode wijn, witte wijn, rosé, port en likeuren zijn ook altijd wel aanwezig
Altijd melk, koffie, thee, bier, rode wijn, frisdrank (cola light, fanta, cassis, Spa met een smaakje)

Bijna altijd sapjes, maar dat is ook wel eens op.

Vaak witte wijn en iets anders alcoholisch.

En chocomelk.

Ik ben zelf een makkelijke gast, want drink alleen water.
quote:Firedragon schreef op 18 maart 2014 @ 12:16:

Biebeliee, je bedoeld: bederft niet?Ja, Dat is idd dialect voor niet bederven.
Ik weet van mijn gasten eigenlijk allemaal wel wat ze drinken.

Bier/wijn/rose (sterkere drank haal ik eigenlijk niet, we hebben wel voorraad). Dan standaard ju d'orange en fris. Paar grote flessen cola (toch nog steeds veel gedronken) en andere soorten fris haal ik in kleine flesjes. Komt wel op / blijft wel goed
Wij hebben eigenlijk altijd wel van alles in huis, met en zonder prik, met en zonder alcohol. Als er gasten komen weet ik meestal wel wat ze graag drinken en als ik dat niet weet, dan vraag ik dat van te voren. En komen ze zomaar aan, tja, dan drinken ze maar wat ik op dat moment in huis heb. Maar er is altijd keuze genoeg.
quote:Houston77007 schreef op dinsdag 18 maart 2014 11:49 Ik heb thee en water. De rest doe ik buiten de deur.Echt? Waarom (als ik vragen mag)? Ik bedoel, als het om het geld gaat, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen.
Ik heb verschillende soorten limonade, thee in 100 smaakjes ( plus " gewone " ), koffie, sapjes, bier, witte wijn, rode wijn, rosé, meerdere soorten sterke drank ( waaronder al een paar soorten rum ) , verschillende soorten likeur, van die drankjes als Feigling en ander spul om mee te " shotten " .

Spa Rood, dat vraagt eigenlijk nooit iemand en drinken we zelf ook niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heineken bier

(enkele speciaal biertjes)

Rode wijn

Witte wijn

Red Bull

Rode wodka

Berenburg (of een andere kruidenbitter)

Bacardi

Cola

Cassis

7-up

Fanta

Crystal clear achtig fris

Ice tea

Jus d' orange

Sapjes (dubbelfris achtig spul)

Aanmaaklimonade

Roosvice

(voor als er kindjes op bezoek komen)

Thee

Koffie

Melk

Chocomel

Yogidrink

Klinkt misschien als een vrij ruim aanbod, maar het wordt niet gekocht speciaal voor bezoek (al kan bezoek krijgen wat ze maar willen). Wij vinden het zelf ook lekker om heel verschillende dingen te drinken en dan vinden we het lekker om dat gewoon te kunnen pakken en niet te moeten wachten tot de volgende keer boodschappen doen.
quote:borderwalk schreef op 18 maart 2014 @ 12:39:

[...]

Ja, Dat is idd dialect voor niet bederven.

Niet bij nagedacht dat iemand dat niet zou snappen.

Idd het bederft niet.
Ik heb een mega voorraad aan wijn. Sla meestal tien flessen per keer in. Dus ik heb droge en zoete witte wijn

Rosé

Rode wijn

Limoncello

Bacardi

Bier

Jillz

Corona

Non alcohol

Cola

Rivella

Water

Sap

Sinas

Bitter lemon

En ik wil nog wel eens een smoothie maken
Wij krijgen eigenlijk niet veel bezoek en daarom ook niet echt veel in huis.

Er is hier altijd koffie, thee, melk, pakjes sap, meestal ook wel rode wijn.

Mensen die hier langs komen drinken meestal koffie en dat is er altijd.

Als ik weet dat er iemand langs komt haal ik altijd wat extra's in huis.
Basis, altijd in huis:

Thee, koffie, melk, cola light, limonade, bier en kraanwater.

Verwacht ik bezoek:

Vruchtensap + fles wijn.
Altijd in huis:

koffie

thee

multivitaminesap

appelsap

sinaasappelsap

limonade (dubbelfrisachtig en karvan cevitam)

cola

Bacardi

bijna altijd melk

Wij drinken bijna nooit alcohol en bier is er alleen als het overblijft van een verjaardag. De laatste tijd probeer ik ook blikjes cola light in huis te hebben, dat drinken een aantal mensen die nog wel eens langs komen.
Nooit van gehoord, dat drank met een hoog alcoholpercentage niet 'kapot' kan gaan

Weer wat geleerd
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Zas, ik drink zelf alleen water en thee. Krijg zelden bezoek (meeste vriendinnen wonen verspreid door Nederland dus meestal spreken we buiten de deur af), en ik woon in Amsterdam, dus als er al iemand hierheen komt is het in de stad gezelliger dan bij mij thuis.

Verder drink ik zelf nauwelijks alcohol (ivm zwanger willen worden), en als ik het drink liever alleen buiten de deur bij een lekker etentje. Frisdranken vind ik per definitie ongezond (al helemaal de light variant), en koffie lust ik niet.
Waar zit de any-key?
Wij hebben altijd wel 1fles prik (cola, fanta of tonic bijv) 1 fles prikloos (green tea of vruchtensap) een fles wijn, een paar biertjes en verder gewoon thee, koffie en limonade.

Wie per se crystal clear, dat ene bier of alleen zoete wijn wil neemt het zelf maar mee. Als we veel mensen krijgen zoals met verjaardagen zorg ik wel voor een ruimer aanbod.
Water, dûh, melk en karnemelk, thee (3-4 smaken), koffie, 2smaken siroop en witte wijn

In het wknd 1 fles fris en jus d'o

Als er gasten gepland komen houd ik daar rekening mee, anders hebben ze pech
Je bent zelf een theepot
Water, thee in tig smaken, koffie, rode en witte wijn en meestal ook wel bier. Verder staan er wat likeurtjes en andere flessen sterke drank in de kast, maar daar doen we vrij lang mee. Verder heb ik altijd fruit genoeg om verse appel- of perensap te maken. Als we visite krijgen haal ik cola light, Dubbelfriss of Chrystal Clear en een paar soorten sap (en bier, als dat er niet meer genoeg was).
Wij hebben standaard Cola, 7up, Ice tea, crystal clear, limonade in 3 smaken, melk, optimel, sinasappelsap, thee (10 smaakjes) en koffie.

Qua alcohol hebben we altijd bier, pissang en vaak wiskey. Soms nog wat extra zoals wijn.
I've got nothing to do today but smile.
Water, koffie en thee kun je altijd krijgen als je onverwacht op bezoek komt. Voor visite haal ik frisdrank dan vaak in kleinere flesjes of blikjes, puur omdat het hier dan zo lang blijft staan dat de prik er van af gaat. Soms heb ik ook een fles rode wijn in de kast staan. Maar ik haal eigenlijk het drinken pas als het bezoek komt en ik weet wel wat ze ongeveer drinken. Hetzelfde geldt voor snacks en koekjes voor bij de koffie.
Ik heb altijd koffie, the, cola, sinas, sap, ranja in huis. Vaak ook wel een wijntje of rose en meer niet. Als mensen op bezoek komen hoeven ze niet te verwachten dat ik alles in huis heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven