Je langste vakantie

18-03-2014 20:19 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat was je langste vakantie en waar?

Mijn langste vakantie was toen ik 5 jaar oud was toen ging ik 6 weken naar Canada.
Mijn uit de kluiten gewassen vakantie naar Peru

De bedoeling was 3 weken, het werden 9 maanden
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
10 weken zwangerschapsverlof keer 6 = 60 weken!!
Summerdance: ik hoop wel dat die verlenging uit vrije wil was. Zo ja, dan wel leuk zeg!
Naar Irak op vakantie?

Dat zou nou nooit in mij opkomen om daar heen te gaan om vakantie te vieren. Was je daar niet bang?
Oh, en mijn langste vakantie, ik geloof vijf weken, Australië en Hong Kong.
quote:nausicaa schreef op 18 maart 2014 @ 22:04:

Summerdance: ik hoop wel dat die verlenging uit vrije wil was. Zo ja, dan wel leuk zeg!

Hahaha...ja hoor

Het was niet zo dat ik in het Peruaanse gevang zat of zo

Na mijn scheiding wilde ik eens alleen op reis, en dat beviel eigenlijk heel goed, zo goed dat ik niet meer terug wilde

En het kon ook, want even geen huis, geen baan, en geen verplichtingen

Beste beslissing van mijn leven geweest!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik ben tot max 3 weken weggeweest behalve in Thailand. Toen werd het bijna een week langer omdat we door toestanden in Bangkok niet naar huis konden en alle andere vluchten vol zaten. Uiteindelijk via Phuket teruggevlogen.

Zal best wel eens langer weg willen maar man zit daar niet zo om te springen en ik wil wel met hem.
5 weken Spanje, moesten er 4 zijn, maar op de avond voordat we naar huis zouden gaan dook er een scooterrijder door de auto voorruit, dus moesten we een week langer blijven om de auto te laten maken.
10 weken zeilen naar Frankrijk
1 jaar (Indonesië, Australië, Chili, Bolivia, Peru). Maar ook wel gewerkt onderweg (bij elkaar 4 maanden gewerkt van de 12).

Los daarvan: een andere vakantie van 9 weken, door Brazilië en Peru.

Ik zou nu nooit meer zo'n heel jaar hoeven te reizen, vier maanden of een half jaar lijkt me dan wel genoeg en ook dan zou ik halverwege een studie of werk willen doen, om het te breken.

Maar ik hou nu eigenlijk teveel van Amsterdam, mijn leventje hier, mijn vrienden, om langer dan twee maanden weg te willen. :-)
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
quote:cecilia74 schreef op 18 maart 2014 @ 23:59:

Maar ik hou nu eigenlijk teveel van Amsterdam, mijn leventje hier, mijn vrienden, om langer dan twee maanden weg te willen. :-)

Toen ik 10 weken weg was, miste ik mijn vrienden best wel. Wel gek, want je hoort toch vooral juichverhalen over (lang) reizen.

Heeft niemand anders zoiets tijdens de reis gehad?

Verder was het overigens een ontzettend gave ervaring hoor!
Een kleine maand naar Amerika.
Irak is (was) een prachtig land wat kapot werd gemaakt door de oorlogen. Je hebt daar bergen, watervallen, geschiedenis van Babylon en de overblijfselen van de hangende tuinen.

Ik ben er geboren en heb er gewoond tot m'n 11de.

Wij gaan op familiebezoek. Maar wij weten wel waar het onveilig is. Ik kom uit het zuiden en daar hebben ze oorlog niet echt meegemaakt.

Ik ga bijvoorbeeld niet naar de hoofdstad of de omgeving daarvan, daar is het wel gevaarlijk.

Ik ben eigenlijk nooit bang geweest, want ik heb er meerdere oorlogen meegemaakt.

In Iran heb je geen oorlog en in noord Irak ook niet. Noord Irak lijkt op Dubai maar met veel bergen en landschap. Je kunt er heerlijk shoppen of naar de watervallen gaan. Maar je kunt ook een hotel boeken op 1 van de bergen.

In Irak heb je een open cultuur gebaseerd op vrijheid, meningsuiting en het geloof en dat vind ik er mooi.

Dat ene keer Syrië was voor de oorlog. Damascus is echt prachtig om te zien.

Wij genieten enorm van onze vakantie bestemmingen
Waar een wil is, is een weg
Een vriendin van mij heeft in 2009 een rondreis door Syriē gemaakt en ze had prachtige foto's. Het was een geweldige ervaring geweest. En nu is echt alles kapot
Wow! Ik ben onder de indruk. Mijn langste vakantie is 2 weken sinds schooltijd. Vorig jaar 4 dagen (Frankrijk) , jaar daarvoor 7 dagen (Thailand). Die 2 weken is inmiddels al meer dan 10 jaar geleden. Dit jaar weet ik het nog niet.
Een jaar Zuid Afrika

2 maanden Noorwegen

4 weken Frankrijk
Lang, lang geleden als kind ging ik met mijn moeder in de zomervakantie 6 weken naar de camping. Mijn vader kwam alleen in de weekends. Of het als vakantei voelde, dat kan ik mij niet herinneren.

In mijn volwassen leven ooit eens vier weken door Spanje gereden.

Ik ben eigenlijk niet zo van de lange vakanties. In de zomer ben ik meestal 3 weken vrij omdat het CAO-technisch moet, maar ga geen 3 weken weg. Ik vind een paar keer per jaar een kortere vakantie fijner.
4 maanden Cambridge, Engeland. Daar op een Language School gezeten, maar was één groot feest. Andere vakanties altijd maximaal 2 weken, West - Amerika was de mooiste vakantie dusver!
Zes jaar studeren. Wat een heerlijke tijd!
Zeven weken x. Zeven weken y. Elf weken a, b, c, d en e.

En verder nog een aantal keer vier weken.
anoniem_155012 wijzigde dit bericht op 20-03-2014 08:09
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
4weken rondreis door Yukon (Canada) en Alaska. Zo gaaf, wil er zo weer naar terug!
Het langste tot nu toe was 5 weken in m'n eentje door het zuiden van India trekken. Verder alle vakanties zo rond de 3-4-5 weken.

Binnenkort vertrek ik voor 27 weken naar Azië, puur om te reizen en relaxen.
6,5 weken Australië.....denk er nog vaak aan terug. Wat heerlijk was dat!
6 weken naar Indonesië, alweer veel te lang geleden!
quote:Pantax schreef op 19 maart 2014 @ 07:05:

Zes jaar studeren. Wat een heerlijke tijd! 8 jaar, heb ik nu gewonnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven