Werk & Studie alle pijlers

stewardess klm

30-08-2007 15:24 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

heb onlangs gesolliciteerd naar de funktie van stewardess bij de KLM. Ben benieuwd naar de ervaringen van andere stewardessen. Min- en pluspunten, reisverhalen, ervaringen. Hoe zwaar is het? En tips zijn natuurlijk altijd welkom! Benieuwd naar reakties...

groetjes Isa
Hoi allemaal,

Het is bij mij heel snel gegaan, ik heb vandaag op www.klc.klm.com of nl al mijn gegevens en engelse motivatiebrief ingevuld. En binnen 10 dagen moet ik aangeven wanneer ik bij ze op gesprek wil. Dit is wel KLM cityhopper, en niet het grote KLM. Toch ben ik hartstikke blij!

Hebben jullie tips?

Alvast bedankt
Hoi Liesaaa

Ik ga mij aankomende zaterdag ook aanmelden voor de KlmC. Ik ga dit doen tijdens de Opendag die dan gehouden wordt op Schiphol. Ik ben bezig met het schrijven van mijn engelse motivatiebrief. Ik vind dit best lastig....ik wil er geen elle lange brief van maken. En ik ben er van overtuigd dat je een sterke motivatie moet vermelden. Maar wat is nou een sterke motivatie.....

Heb je nog tips voor mij?

Groetjes
Hoi annaomi,

Ik heb eerst een brief in het nederlands gemaakt, en toen vertaald. In mijn brief stond dat ik het heel leuk vind om in de dienstverlening te werken, graag met mensen in contact wil komen en er altijd van heb gedroomd stewardess te worden. Ik was zo onzeker over me brief, maar ik het uiteindelijk blijkbaar goed gedaan. Ik hoor het wel als je nog tips nodig hebt. Misschien kan ik je wle helpen met je brief, ik wou ook graag geholpen worden. Dus ik begrijp het.

Nou ik hoor het wel !!

Succes!

Liesa
quote:Liesaaa schreef op 24 juni 2008 @ 14:25:

Hoi annaomi,

Ik heb eerst een brief in het nederlands gemaakt, en toen vertaald. In mijn brief stond dat ik het heel leuk vind om in de dienstverlening te werken, graag met mensen in contact wil komen en er altijd van heb gedroomd stewardess te worden. Ik was zo onzeker over me brief, maar ik het uiteindelijk blijkbaar goed gedaan. Ik hoor het wel als je nog tips nodig hebt. Misschien kan ik je wle helpen met je brief, ik wou ook graag geholpen worden. Dus ik begrijp het.

Nou ik hoor het wel !!

Succes!

LiesaHopelijk heb je niet dit soort fouten in je brief gemaakt, dat staat namelijk niet echt goed...
Ik heb 4 jaar gevlogen bij de KLM. (wel heeeeel lang geleden hoor!)

Het was een mooie en intensieve tijd.

Wat me van de selectie vooral is bijgebleven is dat zij zoeken naar iemand die de hele procedure lang op z'n minst de rol die hij of zij speelt kan vasthouden. Zo was er een keurige jongen in pak, helemaal mooi en netjes maar met een vieze ouwe tas...

Tijdens mijn selectie zijn ze erg bezig geweest mij uit evenwicht te brengen door mij tamelijk persoonlijke vragen te stellen, en niet op al te vriendelijke toon. Ik was daar redelijk op voorbereid waardoor ik het goed kon handelen, maar prettig was het niet.

Het switchen tussen alle vreemde talen waarvan ik had aangegeven dat ik ze beheerste vond ik spannend, maar dat ging goed. (ze stelden bv een vraag in het engels en vroegen me in het spaans te antwoorden).

Ik vond het werk niet zwaar. Soms fysiek wel even, maar als je het vergelijkt met de uren die je moet werken bij een 'gewone' baan stelt het niet zoveel voor. Wat ik persoonlijk wel zwaar vond was het gekift en gezeur tussen alle vrouwen. brrr....

Enneh...véél dingen die men zegt over stewardessen zijn waar, maar niet álles en ook niet allemáál!

Nog 1 kanttekening: dit zijn wel echt verhalen uit de oude doos, want ik begon met vliegen in 1988.
Hoi Lisaaa

Tof dat je zo snel reageerde!

Wat het schrijven in Engels betreft, vind ik niet lastig. Maar wat wil ik er in kwijt. Pff heb jij trouwens in je brief het alleen over je motivatie of vermeld je ook andere dingen die je normaal in een sollicitatiebrief zou schrijven.

Ik ga hem vanavond afmaken en hem gewoon door zoveel mensen na laten lezen..

Heb je KlmC al laten weten wanneer je op gesprek wil komen?

Ik ben benieuwd.

Ik kreeg vandaag dat horen dat in het jaarcontract van cabinepersoneel is opgenomen dat het verboden is zwanger te worden?

Weet iemand of dit zo expliciet is aangegeven in het contract?

Ik denk niet dat KLM zo dom is, maar je weet maar nooit hoe het is omschreven.
quote:annaomi schreef op 24 juni 2008 @ 14:40:

Hoi Lisaaa

Tof dat je zo snel reageerde!

Wat het schrijven in Engels betreft, vind ik niet lastig. Maar wat wil ik er in kwijt. Pff heb jij trouwens in je brief het alleen over je motivatie of vermeld je ook andere dingen die je normaal in een sollicitatiebrief zou schrijven.

Ik ga hem vanavond afmaken en hem gewoon door zoveel mensen na laten lezen..

Heb je KlmC al laten weten wanneer je op gesprek wil komen?

Ik ben benieuwd.

Hoi Annaomi,

Ik heb in mijn sollicitatiebrief vermeld wat ik ook in een normale sollcitatiefbrief zou vermelden, dus mijn motivatie en waarom ik dit dus eigenlijk graag wil. Ik ga 10 juli naar mijn eerste selectie bijeenkomst. Ik hoop dat het wat word. Jij in ieder geval succes!

Groetjes,

Liesaaa
quote:wolkenvrouw schreef op 24 juni 2008 @ 14:32:

Ik heb 4 jaar gevlogen bij de KLM. (wel heeeeel lang geleden hoor!)

Het was een mooie en intensieve tijd.

Wat me van de selectie vooral is bijgebleven is dat zij zoeken naar iemand die de hele procedure lang op z'n minst de rol die hij of zij speelt kan vasthouden. Zo was er een keurige jongen in pak, helemaal mooi en netjes maar met een vieze ouwe tas...

Tijdens mijn selectie zijn ze erg bezig geweest mij uit evenwicht te brengen door mij tamelijk persoonlijke vragen te stellen, en niet op al te vriendelijke toon. Ik was daar redelijk op voorbereid waardoor ik het goed kon handelen, maar prettig was het niet.

Het switchen tussen alle vreemde talen waarvan ik had aangegeven dat ik ze beheerste vond ik spannend, maar dat ging goed. (ze stelden bv een vraag in het engels en vroegen me in het spaans te antwoorden).

Ik vond het werk niet zwaar. Soms fysiek wel even, maar als je het vergelijkt met de uren die je moet werken bij een 'gewone' baan stelt het niet zoveel voor. Wat ik persoonlijk wel zwaar vond was het gekift en gezeur tussen alle vrouwen. brrr....

Enneh...véél dingen die men zegt over stewardessen zijn waar, maar niet álles en ook niet allemáál!

Nog 1 kanttekening: dit zijn wel echt verhalen uit de oude doos, want ik begon met vliegen in 1988.Tegenwoordig gaat de aanname anders. Ze zijn niet meer zo 'in your face' als vroeger. Dorp bouwen is ook allang verleden tijd. Het gaat tegenwoordig meer om de 'interpersoonlijke sensitiviteit' enzo...
Mayou, dank je. Nu voel ik me echt een dinosaurus...:-)))
Hoi Koosje,

Ik ben in feb. aangenomen en ik wacht op een datum voor de training. Goed dat jij nu in elk geval al bezig ben. Er doen nu heel veel geruchten de ronde en als ik die moet geloven ziet het er niet echt rooskleurig uit voor mij. (en de andere wachtenden) Maar goed, wij gaan ervoor en ook al is het niet vandaag, morgen of overmorgen... gebeuren zal het wel.

Succes met de rest van de cursus, het gaat je lukken!

@ Liesa,

Bekijk de vacatures van de verschillende uzb's. Voor KLM kun je volgens mij solliciteren bij Adecco en Content. Zag ook een keer een vacature bij Zaankracht. Maar het beste is om de site van KLM regelmatig te bezoeken. Ik hoop dat dit voldoende info is.

Gr. Trish
Sorry Liesa,

Ik had de laatste pagina over het hoofd gezien.

Trish
Ik heb volgende maand mijn gesprek bij Adecco ,ben benieuwd..!!!
Boekentip: stewardess@work van Geeri Bakker, een KLM collega. Beschrijft erg realistisch alle kanten van het beroep, ook vooral de mindere kanten ervan!

Een aanrader als je een goed beeld wilt krijgen, het is minder smeuig geschreven dat bijv. Dagboek van een steward, maar daardoor wel realistischer.
quote:annaomi schreef op 23 juni 2008 @ 23:20:

Hoi Liesaaa

Ik ga mij aankomende zaterdag ook aanmelden voor de KlmC. Ik ga dit doen tijdens de Opendag die dan gehouden wordt op Schiphol. Ik ben bezig met het schrijven van mijn engelse motivatiebrief. Ik vind dit best lastig....ik wil er geen elle lange brief van maken. En ik ben er van overtuigd dat je een sterke motivatie moet vermelden. Maar wat is nou een sterke motivatie.....

Heb je nog tips voor mij?

Groetjes

Ik zit zo eens te kijken op deze site..Volgende maand ontvang ik mijn diploma van de Hogere hotelschool en ik ben nu aan het solliciteren bij KLM. Wat ik niet begrijp..

Ga je nu echt iemand anders vragen naar wat jou motivatie moet zijn?

En..n dienstverband van 1 jaar? Daar trappen ze toch niet in..dan zouden ze bij personeelszaken wel heeeel veel werk hebben...

Groetjes!
Hallo allemaal!

Ik denk er serieus al 12 jaar over (ben nu 25) om te gaan vliegen. Zie alleen heel veel gevaren.

Wat als ik het niet aankan (de tijden)? Wat als ik elke keer een jetlag heb?

Welke maatschappij? (ik wil nl ook wel wat zien in die periode)

Heeft iemand dit ook gehad en toch doorgezet? Wat zijn je ervaringen?

Hoop dat iemand mij kan helpen!

Gr!

Kim
hoi allemaal

ik heb nu geen tijd om alles door te lezen enzo, maar ik had een vraag:

wat houd stewardess zijn eigenlijk in?? wat moet je doen enzo?
Hoi Trish (en de anderen ook natuurlijk!)

Ben net als jij in februari aangenomen en ben ook nog steeds wachtende op een cursus (en ja, het gonst idd 'her en der' van de geruchten)

Vandaag nog naar KLM gebeld ivm een adreswijziging en zo terloops eventjes gevraagd naar 'de' startdatum. Ze vertelden me dat het voor +/- januari zijn zijn ...

Maar beter laat dan nooit, toch?

Kijk er alvast heel erg naar uiten ondertussen blijf ik nog even bij mn huidige maatschappij op Europa vliegen...

Misschien tot binnenkort bij 1 van jullie op de cursus!

Groetjes,

Sofieke
Hi Sofieke,

Geduld is een schone zaak he. Ik heb een paar keren de tel opgepakt om ze te bellen, maar ik deed het toch maar niet uit vrees dat ik een bevestiging van de geruchten zou krijgen. Nu heb ik tenminste ook iets om mij aan vast te houden, januari he....

Plus punt voor jou is dat je tenminste al vliegt.

Is het misschien een goed idee om elkaar op de hoogte te houden?

Gr. Trish
Zeker is dat een goed idee! Met twee duurt het wachten minder lang he..., plus knn we wat nieuwtjes uitwisselen!

Groetjes!!

Hi Sofieke,

Geduld is een schone zaak he. Ik heb een paar keren de tel opgepakt om ze te bellen, maar ik deed het toch maar niet uit vrees dat ik een bevestiging van de geruchten zou krijgen. Nu heb ik tenminste ook iets om mij aan vast te houden, januari he....

Plus punt voor jou is dat je tenminste al vliegt.

Is het misschien een goed idee om elkaar op de hoogte te houden?

Gr. Trish[/quote]
gezellig denk ik dan meteen :o)

Trish
Sofieke ik heb al nieuws!

Ik heb geen cursus datum ontvangen of zo hoor, maar alleen een schriftelijke bevestiging dat de wachttijd om geplaatst te worden in een cursus nog zeker minimaal 5 maanden betreft.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Trish
quote:kimkim schreef op 15 juli 2008 @ 10:44:

Hallo allemaal!

Ik denk er serieus al 12 jaar over (ben nu 25) om te gaan vliegen. Zie alleen heel veel gevaren.

Wat als ik het niet aankan (de tijden)? Wat als ik elke keer een jetlag heb?

Welke maatschappij? (ik wil nl ook wel wat zien in die periode)

Heeft iemand dit ook gehad en toch doorgezet? Wat zijn je ervaringen?

Hoop dat iemand mij kan helpen!

Gr!

Kim

Ik zou zeggen, koop het boek van Geeri Bakker, daar staat alles precies in.

Ik kan je nu alvast vertellen dat je vanaf het moment dat je begint met intercontinentaal vliegen je in een continue jetlag zit. Je slaat nachten over en tijdzones en dat meerdere keren per maand. Daar moet je tegen kunnen en dat is zwaar. En of je dat aankunt of niet, kom je vanzelf achter (als je aangenomen wordt...)
quote:trish24 schreef op 02 augustus 2008 @ 13:54:

Sofieke ik heb al nieuws!

Ik heb geen cursus datum ontvangen of zo hoor, maar alleen een schriftelijke bevestiging dat de wachttijd om geplaatst te worden in een cursus nog zeker minimaal 5 maanden betreft.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Trish

Hey Trsh,

Thanx voor je reactie,

Ik heb de brief idd ook thuis ontvangen en daar wordt het nieuws inderdaad alweer bevestigd..

Maar zolang we mogen vliegen zijn we tevreden he :-)

Het zou idd leuker zijn als het allmaal wat sneller ging, maar ach, het komt zeker wel goed! Vind't wel gemakkelijk dat ze ons bij KLM zo goed op de hoogte houden, dat gebeurt niet bij elke luchtvaartmaatschappij zo hoor... Nu weten we ten minste waar we aan toe zijn...

Heel veel groetjes van mij :angel

Sofieke
Hi Sofieke,

Ik ben het helemaal met je eens, zolang we mogen vliegen......

Ik maak mij niet zo druk om het wachten eerlijk gezegd, tuurlijk ben ik anxious om te beginnen met de cursus, maar ik relativeer door te bedenken dat ik door ben. Ik ga uiteindelijk mogen beginnen en dat maakt al heel veel goed. 5 maanden zijn uiteindelijk zo voorbij. (gelukkig)

Trish

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven