Werk & Studie alle pijlers

stewardess klm

30-08-2007 15:24 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

heb onlangs gesolliciteerd naar de funktie van stewardess bij de KLM. Ben benieuwd naar de ervaringen van andere stewardessen. Min- en pluspunten, reisverhalen, ervaringen. Hoe zwaar is het? En tips zijn natuurlijk altijd welkom! Benieuwd naar reakties...

groetjes Isa
quote:trish24 schreef op 13 augustus 2008 @ 19:48:

Hi Sofieke,

Ik ben het helemaal met je eens, zolang we mogen vliegen......

Ik maak mij niet zo druk om het wachten eerlijk gezegd, tuurlijk ben ik anxious om te beginnen met de cursus, maar ik relativeer door te bedenken dat ik door ben. Ik ga uiteindelijk mogen beginnen en dat maakt al heel veel goed. 5 maanden zijn uiteindelijk zo voorbij. (gelukkig)

Haai Trish,

Heb je mss facebook of zo, als je wil voeg ik je dan toe?

xxx sofieke

Trish
Ik heb altijd ergens het idee gehad dat ik wil stewardessen, maar ben nu student en moet iets meer van mijn studie afronden voor ik kan beginnen, maar dit forum is wel echt goed informatief! Dank allemaal!
hoi hoi

Ik ben al een tijdje dit forum aan het volgen want vind het wel interresant..

Heb zelf ook een uitnodiging gehad om langs te komen en ben best zenuwachtig maar heb er ook ontzettend veel zin in.

Heeft iemand misschien nog goede tips voor het gesprek??

xxjes sanne
Hi Sanne,

Je moet vooral je zelf zijn en uitwijden wanneer je antwoord geeft. Bijv als ze je vragen of je stressbestendig bent, kun je antwoorden en daar meteen achteraan een voorbeeld van een moment waarop gebleken is dat je stressbestendig bent.

Succes,

Trish
thanx voor de tip!!

het is nog lang niet eigenlijk maar ben er best zenuwachtig voor

groetjes sanne
He he haha ik ben ff lid geworden van het forum zodat ik ook kon meekletsen ik wil namelijk super super graag stess worden!! Had gister al een mailtje gestuurd naar adecco maar die mailden terug dat ik het in november nog maar eens moest proberen ze zaten vol ofzo. :S damned! Heb nog ff een vraagje heb je bepaalde maten nodig om stess te worden? Heb nu best wel een klein beetje een kilootje te veel :S en ben bezig om die eraf te krijgen beter dat ik dat eerst doe voor dat ik ga solliciteren of maakt dat niet uit?

Liefss
Heey!

Vermageren om te gaan solliciteren hoeft toch niet hoor, denk ik...

We hoeven toch niet op de catwalk of zo?

Ik weet niet hoe de anderen daar over denken maar volgens mij is je uiterlijk zeker niet het belangrijkste. Als je van jezelf vindt dat je goed verzorgd bent, erg gemotiveerd, je van mensen houdt en er alles aan wilt doen om het de passagiers naar de zin te maken, kan je toch zeker je kans gaan wagen op het sollicitatiegesprek?

Hoe KLM er over denkt weet ik niet zo echt, maar volgens mij verschillen ze hierin niet van andere maatschappijen. Ik vlieg nu ong. drie jaar en heb nooit iets anders als job gedaan. Ik kan je verzekeren en bij deze geruststellen, bij ons vliegen er zeker niet alleen stessen met de perfecte maten hoor...

groetjes van mij en heel veel succes!

sofieke

quote:Eevje schreef op 22 augustus 2008 @ 16:11:

He he haha ik ben ff lid geworden van het forum zodat ik ook kon meekletsen ik wil namelijk super super graag stess worden!! Had gister al een mailtje gestuurd naar adecco maar die mailden terug dat ik het in november nog maar eens moest proberen ze zaten vol ofzo. :S damned! Heb nog ff een vraagje heb je bepaalde maten nodig om stess te worden? Heb nu best wel een klein beetje een kilootje te veel :S en ben bezig om die eraf te krijgen beter dat ik dat eerst doe voor dat ik ga solliciteren of maakt dat niet uit?

Liefss
@Eevje

Je schrijft dat je "een kilootje teveel" hebt en dat zou geen enkel bezwaar moeten zijn. Als je echter veel te zwaar bent, dan kan dat wel een probleem vormen. Net zo goed als het een probleem is wanneer je te klein bent.

Dat heeft overigens niet zozeer met uiterlijk te maken als wel met veiligheid. Je moet overal goed bij kunnen (waar je lengte voor nodig hebt) en tussen passen (waardoor je niet VEEL TE zwaar mag zijn).
En KLM stelt wel degelijk eisen aan het gewicht en vertelt je ook gerust dat je moet afvallen om in aanmerking te komen voor een baan als stewardess. Als jij niet overdwars in het gangpad past kun je 'er ook niet alles aan doen om het de passagiers naar de zin te maken' .
Hi Sofieke,

Ik heb net weer de berichten op deze pag. gelezen en blijkt dat ik helemaal niet had gereageerd op je facebook vraag. Sorry, wilde niet onbeschoft zijn hoor. Maar om nu dan toch antwoord te geven.... ik heb geen facebook. Sterker nog, ik weet nieteens wat dat is. Ik zit wel op Hi5, heb je daar wat aan?

Gr. Trish
quote:mayou schreef op 31 augustus 2008 @ 08:22:

En KLM stelt wel degelijk eisen aan het gewicht en vertelt je ook gerust dat je moet afvallen om in aanmerking te komen voor een baan als stewardess. Als jij niet overdwars in het gangpad past kun je 'er ook niet alles aan doen om het de passagiers naar de zin te maken' .

Hoi,

Ik heb gereageerd op wat er geschreven staat: een klein kilootje teveel...

Mayou heeft idd wel zeer gelijk als ze zegt dat je 'overdwars in het gangpad moet passen' (anders wordt het voor jezelf ook wel onaangenaam.)

Enne, est. een kilootje teveel is iets anders dan daadwerkelijk 40 kg overgewicht...maar als dat het geval is, is het moeilijk om eender welke job of eender wat dan ook te doen, maar dan ben je bezig aan een andere discussie...

groetjes,

Sofieke
quote:trish24 schreef op 31 augustus 2008 @ 21:53:

Hee Trish!

Helemaal geen probleem hoor,

hi5 ken ik dan weer niet

tot soon en bij deze zijn we alweer een maand verder

x!

Hi Sofieke,

Ik heb net weer de berichten op deze pag. gelezen en blijkt dat ik helemaal niet had gereageerd op je facebook vraag. Sorry, wilde niet onbeschoft zijn hoor. Maar om nu dan toch antwoord te geven.... ik heb geen facebook. Sterker nog, ik weet nieteens wat dat is. Ik zit wel op Hi5, heb je daar wat aan?

Gr. Trish
quote:Sofieke schreef op 01 september 2008 @ 14:53:

[...]

euh esthetisch uiteraard bedoel ik...

Hoi,

Ik heb gereageerd op wat er geschreven staat: een klein kilootje teveel...

Mayou heeft idd wel zeer gelijk als ze zegt dat je 'overdwars in het gangpad moet passen' (anders wordt het voor jezelf ook wel onaangenaam.)

Enne, est een kilootje teveel is iets anders dan daadwerkelijk 40 kg overgewicht...maar als dat het geval is, is het moeilijk om eender welke job of eender wat dan ook te doen, maar dan ben je bezig aan een andere discussie...

groetjes,

Sofieke
Het gaat in dit geval niet zozeer om de esthetiek, alswel om de vliegveiligheid, zoals Nummerzoveel ook al aangaf. Als jij veel te dik bent kun je je flightsafety taken niet naar behoren uitvoeren. En als je zegt dat je 'best wel een klein beetje een kilootje te veel' hebt kom je dus niet in aanmerking. Toch eerst best wel een klein beetje een kilootje afvallen lijkt me.
Hoi allemaal!

Ik ben net een tijd bezig geweest om dit hele forum te lezen maar ik vond het echt super!! Als klein meisje wilde ik al stewardess worden en ik heb er nooit aan toegegeven, ik weet niet waarom. Ik ben inmiddels begonnen aan mijn derde jaar conservatorium maar ik vind het eigenlijk niet leuk meer en het stessen trekt me echt meer en meer. Nu las ik alleen dat het heel lang duurt voordat je echt kan beginnen; de sollicitatieprocedure enzo. En ik weet eigenlijk nog niet zeker of ik zomaar mijn opleiding op zal zeggen. Aan de andere kant weet ik wel zeker dat ik toch uiteindelijk stewardess wil worden. Is het slim om alvast te gaan solliciteren? Hebben jullie advies?

Dankjewel :D

Liefs Marieke
Elrothiel,

Zoals het er nu uitziet, geloof ik dat het beter is om nu te gaan solliciteren. De sollicitatie procedure kent een paar 'wacht' momenten, wachten op een oproep van het uitzendburo, wachten op het telefonisch interview, en daarna wachten op het gesprek bij de KLM. Vanaf mijn eerste brief tot op dit moment zijn er al 11 maanden verstreken en ik vermoed dat ik pas in februari geplaatst zal worden.

Natuurlijk moet je wel rekening houden met het feit dat de situatie anytime kan veranderen. Het zou net zo goed kunnen dat ze volgende maand (even overdreven) weer volop personeel nodig hebben.

Trouwens, ik heb van andere startpagina leden begrepen dat de uzbs even gestopt zijn met het behandelen van sollicitaties en dat sollicitanten nu op de wachtlijst worden geplaatst. Ik zou dus gewoon solliciteren.

Wat ik in ieder geval niet zou doen, is mijn opleiding opgeven, vooral niet wanneer je al in het 3e jaar zit. Niet om iets, dit is alleen om een punt te maken..... Maar wie zegt dat je door de procedure komt! Hou het nog even vol op school, doe je best en intussen solliciteren maar.

Ik lees graag wat je besloten hebt.

Groetjes en succes,

Trish
Marieke,

Ik zag pas na het plaatsen, dat je had afgesloten met 'Marieke'.

Trish
Hoi!

Na een tijdje weer een bericht

Ik heb mijn keuze zo goed als gemaakt, ik ga in ieder geval solliciteren!! :D

Nou hoor ik van veel mensen dat KLM een lange wachtlijst heeft, en van de uzb's hoor ik dat ze half november weer laten horen of ze nog gaan werven of niet. Zouden ze dat gaan doen en mocht ik aangenomen worden, duurt het toch gauw een jaar voordat je kan beginnen aan de cursus.... tenminste, zoals het er nu voorstaat.

Ik lees bij veel anderen dat ze in die tijd een jaar voor een andere maatschappij vliegen.

Wat zou, naast KLM, de beste maatschappij zijn? Hebben jullie tips? Liever Martinair of Arkefly of Transavia??

Ik hoop op reacties!! :D

Liefs, Marieke
Transavia, of probeer klm cityhopper.
Bij KLC moet je er wel rekening meehouden dat je pas 6 maanden na je ontslag bij KLC mag solliciteren bij KLM.

Trish
quote:Elrothiel schreef op 16 september 2008 @ 14:37:

Liever Martinair of Arkefly of Transavia??

Martinair.

Arkefly heeft een slecht CAO en vertraging is standaard. Bij Trans werk je echt dag en nacht, mag je vaak bewilligen, heb je zo goed als geen of weinig overnachtigen (Eindhoven en Groningen en verder zou ik het niet weten) en vlieg je dus met name heen en weer.
quote:trish24 schreef op 28 september 2008 @ 09:44:

Bij KLC moet je er wel rekening meehouden dat je pas 6 maanden na je ontslag bij KLC mag solliciteren bij KLM.

TrishWaarom zou ze ontslagen worden?? Bij KLC stroom je na een paar jaar door naar KLM.
quote:mayou schreef op 28 september 2008 @ 17:31:

[...]

Waarom zou ze ontslagen worden?? Bij KLC stroom je na een paar jaar door naar KLM.

Je kan idd na 5 jaar KLC doorstromen naar de KLM, met behoud van je senioriteit (en dat is erg positief mbt het plannen van je rooster).

Ik zou echt niet voor KLC willen werken. Vier stretches op een dag zou me iets té zijn en altijd Europa maakt het ook minder feestelijk... Bovendien is het volgens mij zo, dat als je tussentijds ontslag neemt (<5 jaar werkzaam bij KLC), dat je niet kan sollliciteren bij de KLM.
Nou, Martinair gaat overgenomen worden door KLM hoor ik, omdat ze failliet gaan?! Ik weet niet of het echt allemaal waar is maar ze hebben iig op het moment geen mensen nodig dus ik sta in het bestand. Ik heb morgen een gesprek met Transavia, dus dat is even afwachten.

Wat betreft KLC; je zit er meteen 5 jaar aan vast, en dat vind ik inderdaad wel een beetje een nadeel. Vooral omdat ik het liefst intercontinentaal wil en uiteindelijk het allerliefst bij KLM werken. Wat ik ook heb gehoord is dat je na KLC weer gewoon moet solliciteren bij KLM en dus helemaal geen voorrang ofzo krijgt.

Dus... nog even mijn Arkefly sollicitatie afwachten en morgen gesprek!
Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten wat de snelste manier is om stewardess te worden?

Ik ben 19 jaar, heb de Havo afgerond en werk nu als secretaresse.

Ook zou ik willen vragen of iemand een salaris indicatie weet van een beginnend stewardess.

Alvast bedankt,

Shereen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven