Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Terug op Samui. We hebben ons ondergedompeld in een oase van luxe en rust.

Heerlijk!
Laat ons eens meegenieten Yasmijn. Ik hou er zo van! In welk paradijselijk resort zit je nu?
Wow!

Ik lees jullie verhalen en ben ineens zo blij dat ik ook naar Thailand ga. Ik heb nog geen idee wat ik wil doen, en dacht 'laat ik de topics eens doorlezen'.. Nu heb ik dus nog minder een idee wat ik wil

Ik vertrek 5 juni en blijf 3 weken. Ik ga samen met mister Vriend.

We willen in ieder geval naar Chiang Mai en naar een paradijselijk eiland. Hoe en wat verder zien we denk ik nog wel. Tips zijn welkom (Al hebben jullie al 18734x tips gegeven, toch ben ik ook benieuwd )

Ik ga me maar weer eens verder verdiepen in de fijne posts.
Laatste avond hier in dit fijne oord. Morgenmiddag vliegen we terug naar Bangkok.
Geniet ervan Yasmijn!!
Geniet er nog maar lekker van Yas en goede reis vast!
Goede reis Yasmijn en Yasman.
We liggen nu nog zalig bij pool met uitzicht op zee. Vanmiddag 15.15 Thai time vliegen we naar BKK.
Wat is een goed budget voor 4 weken denken jullie?
Ligt er aan in wat voor soort accommodatie gaat verblijven, hoe je in Thailand reist (vliegtuig, trein, bus, taxi) of je op straat gaat eten of in restaurants. Ga je veel dure trips doen etc etc Dat geldt eigenlijk voor iedere vakantie.
Helemaal gelijk runnigmonster. Was benieuwd wat andere in 4 weken hebben uitgegeven. Wij willen graag wel schoon slapen maar hoeft niet perse super de luxe. Graag vliegen van chiang mai naar surat thani. Tussendoor ook gebruik van de bus. Zou ¤2500,- wat zijn voor 2 personen?
Het nadeel van Thailand vind ik leuke accommodatie vinden. We houden erg van gezellige huisjes, maar die zijn in Thailand meestal vrij primitief. Alleen koud water, soms alleen een douche en (hurk)toilet zonder wasbak. Kleine, harde bedden in een kale kamer. Dus voor comfort moet je naar een hotel, maar die zitten meestal in de stad en variëren van heel primitief en vuil tot goed.

We waren nog in meer plaatsen, maar die willen we je niet aan doen.

We hebben met nieuwjaarsdag een auto gehuurd om van Bangkok naar het noorden te rijde. Dat was precies de dag waarop de meeste doden vallen in het jaar omdat iedereen vrij en dronken is.

op het platteland is een auto huren anders wel leuk, kan je naar rustige plaatsen rijden.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 19-03-2014 18:02
Reden: eigen blog verwijderd
% gewijzigd
Nadeel leuke accomodatie vinden.

Jij bent gek!

Het zit er bijna op. We zitten nu in een schattig hotelletje 8 mins rijden vd luchthaven. Maar het lijkt wel het platteland. Aan een riviertje, leuke tuin en grote kamer op de bg, balcon 2 stappen vd pool. Goede afsluiter.

Vandaag nog even rustig aan (what else is new -;) ) nog een massage, lekker eten, zwembad. Vanavond nog proberen wat slaap te pakken en dan naar airport. Vertrek is om 2.30 in de nacht, thai time.
Yasmijn, hele goede reis en geniet nog even van je laatste uurtjes!
Thanks!
Elkeelke is helemaal niet gek, ik heb precies dezelfde ervaring. Op ok phangan zijn tot 1200 baht per nacht de huisjes behoorlijk primitief, met relatief slechte bedden, run down badkamers, ruwe handdoeken en beddengoed enz.

Ik zag aanvaardbare dingen vanaf 1500 baht.

In Bangkok wilde ik wat meer uitgeven omdat ik het wel gehad had met dat primitieve. Kom ikbij lampu tree house uit, aan 1850 baht per nacht. Wel leuk hotel, leuke kamer, goed bed maar aftandse badkamer...

Pas vanaf 2000 baht vond ik aangename kamers met nette badkamers.

Normen zijn daar gewoon anders...
En soms vind je leuk resort, denk je, en blijkt het 's avonds superlawaaierig. Met muziek enz. De Thais hebben ook een ander idee over wat geluidsoverlast is, dat zeiden enkele Thais die ook in vs en Europa geweest waren zelf. Noise pollution is daar echt een issue ( ook van verkeer). Dat maakt het soms ook niet makkelijk om een fijn plekje te vinden, is mijn ervaring.
Yas, goede reis gehad?

Tja de tijden van guesthouses van 500 bath zijn voorbij. Maar als je low budget wilt zal je wat water bij singha moeten doen

2000 bath is trouwens 45 euro per nacht per kamer. Kom daar eens om in Europa!

En dan heb ik niet eens over het verschil in locatie.

Elisabeth ik denk gewoon dat Thailand niet het geschiktste vakantieland is voor jou. Jij wilt voor 20 euro pppn een huisje op een rustig strand met genoeg vertier om je te vermaken, en een pocketveringmatras. En niet te vergeten een infinitypool. Dream on.
Ik snap niet zo goed waarom het nodig is om zo onaardig te reageren. Tegen Elkeelke wordt gezegd dat ze gek is, nu worden er mij allerlei wensen toegedicht die ik helemaal niet heb, met nog eens 'dream on' erbij…

Ben het nochtans met je eens dat de tijden van 500 baht voorbij zijn. En dat je idd in Europa het driedubbele betaalt als in Thailand.

Wat ook niet zo heel gek is, gezien Thailand nu eenmaal geen eerstewereldland is.

Anderzijds merk ik ook dat je in Thailand veel meer primitieve accommodatie vindt dan hier. Daarbij vond ik in de duurdere ressorts de service niet optimaal. Ik vond het ook vaak zoeken naar iets met goede prijs-kwaliteitverhouding. Dat is mijn ervaring en mening, en dat mag.
Sinds gisteravond weer thuis na een heerlijke vakantie!

Overal waar we waren was het zo fijn!

Ga me maar eens met de was bemoeien en eens kijken hoe de jetlag zich ontwikkelt -)
Welkom thuis en succes met was en jetlag:-)
Ah Yas, welkom thuis (dacht dat jullie pas morgen of maandag thuis zouden komen). Fijn dat jullie zo genoten hebben, details hoor ik nog graag een keer.
Hee hallo Thee

Je hoort het zeker nog en ik zal je ook foto's sturen. We hebben het zalig gehad overal waar we waren, totaal relaxt.

Morgen weer werken,aargggh!
Ik heb geboekt hoor, 18 mei ga ik voor 3 weken.. Ben me nu aan het verlekkeren op tripadvisor
Jasmijn Mae Nam is toch dat rustige deel van Ko Samui waar jij zat? Ik wil niet in zo'n toeristisch deel zitten namelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven