Thailand Topic 2
zondag 27 april 2014 om 06:29
Oh wow, wonen in Azië!
Loi Krathong lijkt me echtbzo betoverend mooi!
We zijn gelukkig ook niet op zoek naar een feest eiland.
We willen graag een een mooi eiland met wel enigzins iets te doen, maar niet de feestdrukte van bijvoorbeeld Miami. Koh Muk ga ik eens googelen!
Loi Krathong lijkt me echtbzo betoverend mooi!
We zijn gelukkig ook niet op zoek naar een feest eiland.
We willen graag een een mooi eiland met wel enigzins iets te doen, maar niet de feestdrukte van bijvoorbeeld Miami. Koh Muk ga ik eens googelen!
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
zondag 27 april 2014 om 11:48
Leuk om al de ervaringen en tips te lezen!
Ik ben bezig met het plannen van onze reis, ruim 4 wken, van eind december tot eind januari met dochter van 4.
Graag jullie reacties hierop, of het logisch is, waarmee te reizen, tips etc.
Vliegen op BKK. Twijfel om hier 2 dgn te acclimatiseren ivm kind.
Vliegen naar Phuket, paar dgn ontspannen.
Ik wil graag naar Khao Lak en Khao Sok. Hoe hiernaar toe te reizen? Daar overnachten of is de afstand te overbruggen voor een dag?
Daarna naar Krabi-Railay
Boot naar Phi Phi
Dan terug naar Phuket om naar BKK te vliegen of via Krabi vliegen?
Wat ik begrijp,is het niet mogelijk om direct op Phuket te vliegen, ook niet vanuit Brussel of Düsseldorf toch?
Eerste deel van de reis wil ik plannen i.v.m. Hoog seizoen/drukte.
Ik hoop in januari meer op de bonnefooi te kunnen doen.
We reizen met koffers en redelijk luxe.
Ik ben bezig met het plannen van onze reis, ruim 4 wken, van eind december tot eind januari met dochter van 4.
Graag jullie reacties hierop, of het logisch is, waarmee te reizen, tips etc.
Vliegen op BKK. Twijfel om hier 2 dgn te acclimatiseren ivm kind.
Vliegen naar Phuket, paar dgn ontspannen.
Ik wil graag naar Khao Lak en Khao Sok. Hoe hiernaar toe te reizen? Daar overnachten of is de afstand te overbruggen voor een dag?
Daarna naar Krabi-Railay
Boot naar Phi Phi
Dan terug naar Phuket om naar BKK te vliegen of via Krabi vliegen?
Wat ik begrijp,is het niet mogelijk om direct op Phuket te vliegen, ook niet vanuit Brussel of Düsseldorf toch?
Eerste deel van de reis wil ik plannen i.v.m. Hoog seizoen/drukte.
Ik hoop in januari meer op de bonnefooi te kunnen doen.
We reizen met koffers en redelijk luxe.
zondag 27 april 2014 om 13:16
Je kunt van BKK naar Phuket vliegen en dan met de minibus naar Kao Lak. Ik zou Phuket overslaan en meteen naar Kao Lak gaan en daar een paar dagen relaxen.Je kunt ook opgehaald worden op het vliegveld door je hotelbusje. Van Phuket/Kao Lak gaan er weer minibusjes (en ook gewone bussen naar Kao Sok. Dat is een uur of 4-5 rijden. Kun je allemaal trer plekke regelen.
Van PhiPhi kun je zowel naar Phuket als Krabi met de booten dan naar het vliegveld. Zal qua tijd niet veel uitmaken.
Volgens mij gaat er niets rechtstreeks naar Phuket, alles via BKK. Wel lekker voor je kind en jullie zelf om ff een paar dagen in BKK te blijven lijkt me.
Van PhiPhi kun je zowel naar Phuket als Krabi met de booten dan naar het vliegveld. Zal qua tijd niet veel uitmaken.
Volgens mij gaat er niets rechtstreeks naar Phuket, alles via BKK. Wel lekker voor je kind en jullie zelf om ff een paar dagen in BKK te blijven lijkt me.
dinsdag 29 april 2014 om 09:24
quote:mayou schreef op 28 april 2014 @ 01:43:
Je zou eens moeten kijken op ticketspy (met dank aan Yas), daar staan vaak goeie aanbiedingen op. Helaas moet je dan wel eerst met de trein naar Antwerpen...
Ik ben gewoon vanaf Schiphol gevlogen en teruggekeerd op Dusseldorf. (eitje qua afstand voor ons)
Dat zijn de zg 'Open Jaw Deals" van Ticketspy. Scheelt enorm.
Vertrek vanaf AMS, terug op DU.
Beiden een tussenstop op Abu Dhabi.
Volgens mij hebben we ongeveer EURO 475 betaald p.p retour.
Je zou eens moeten kijken op ticketspy (met dank aan Yas), daar staan vaak goeie aanbiedingen op. Helaas moet je dan wel eerst met de trein naar Antwerpen...
Ik ben gewoon vanaf Schiphol gevlogen en teruggekeerd op Dusseldorf. (eitje qua afstand voor ons)
Dat zijn de zg 'Open Jaw Deals" van Ticketspy. Scheelt enorm.
Vertrek vanaf AMS, terug op DU.
Beiden een tussenstop op Abu Dhabi.
Volgens mij hebben we ongeveer EURO 475 betaald p.p retour.
dinsdag 29 april 2014 om 11:08
Beste Thailandliefhebbers,
Heb inmiddels mede door dit forum onze reis zo goed als rond.
Als laatste wil ik een combi vliegticket van Samui naar Bangkok boeken met Air Aisa.
Tijdens het reserveren van de stoelen kun je kiezen uit verschillende opties nl.
Hot Seats from ≈8.83 EUR
Standard Seats ≈2.52 EUR
Standard Seats ≈1.77 EUR
Wat te kiezen? we reizen met zijn vieren, kinderen en man zijn boven 1,80, is het dan beter om een hotseat te boeken? verschil iets van 40 euro? de vlucht duurt iets meer dan 1 uur..
Ik hoor graag van jullie!
gr,
Mmdc
Heb inmiddels mede door dit forum onze reis zo goed als rond.
Als laatste wil ik een combi vliegticket van Samui naar Bangkok boeken met Air Aisa.
Tijdens het reserveren van de stoelen kun je kiezen uit verschillende opties nl.
Hot Seats from ≈8.83 EUR
Standard Seats ≈2.52 EUR
Standard Seats ≈1.77 EUR
Wat te kiezen? we reizen met zijn vieren, kinderen en man zijn boven 1,80, is het dan beter om een hotseat te boeken? verschil iets van 40 euro? de vlucht duurt iets meer dan 1 uur..
gr,
Mmdc
woensdag 30 april 2014 om 13:18
Beste allen,
Ik weet niet precies hoe het met het weer zit aan de "Phuket kant", maar aan de "Samui kant" is het niet goed toeven in November. Op Thong Nai Pan is alles dicht en gaat weer open rond 20 november. Het is niet zozeer de regen, maar wel de erg hoge zee. Dit vertelde de barkeeper (Hai Yas, ken je Rem nog) van Dreamland. Hij heeft twee weken vakantie in november. Ze komen dan rond 20 november terug en gaan dan onderhoud plegen aan het resort, zodat ze begin december klaar zijn voordat het seizoen begint.
Hou hier dus rekening mee.
In het noorden is het regenseizoen echter al afgelopen.
@mmdc: waarom zou je voor 1 uurtje grotere zitplaatsen willen reserveren als dat niet per se hoeft? Air Asia is een prima airline, maar een zgn. betere klasse bestaat niet.
Denk erom dat de route van BKK naar Samui (niet rechtstreeks) al met al ongeveer 10 uur duurt. Rechtstreeks met Bangkok Airways duurt al met al maar 3 uurtjes. Van luchthaven naar hotel.
Ik weet niet precies hoe het met het weer zit aan de "Phuket kant", maar aan de "Samui kant" is het niet goed toeven in November. Op Thong Nai Pan is alles dicht en gaat weer open rond 20 november. Het is niet zozeer de regen, maar wel de erg hoge zee. Dit vertelde de barkeeper (Hai Yas, ken je Rem nog) van Dreamland. Hij heeft twee weken vakantie in november. Ze komen dan rond 20 november terug en gaan dan onderhoud plegen aan het resort, zodat ze begin december klaar zijn voordat het seizoen begint.
Hou hier dus rekening mee.
In het noorden is het regenseizoen echter al afgelopen.
@mmdc: waarom zou je voor 1 uurtje grotere zitplaatsen willen reserveren als dat niet per se hoeft? Air Asia is een prima airline, maar een zgn. betere klasse bestaat niet.
Denk erom dat de route van BKK naar Samui (niet rechtstreeks) al met al ongeveer 10 uur duurt. Rechtstreeks met Bangkok Airways duurt al met al maar 3 uurtjes. Van luchthaven naar hotel.
woensdag 30 april 2014 om 14:06
Aan de Phuket kant is het dan net weer goed aan het worden vanaf begin november. Af en toe een bui, je kent het wel...
Die hotseats van AA wil alleen maar zeggen dat je eerder aan boord mag dan de rest. Het zijn de rijen 1-8 en 11-12 (bij de nooduitgang op de vleugel). 11-12 hebben iets meer beenruimte dan de rest. Gewoon de goedkoopste boeken dus.
Die hotseats van AA wil alleen maar zeggen dat je eerder aan boord mag dan de rest. Het zijn de rijen 1-8 en 11-12 (bij de nooduitgang op de vleugel). 11-12 hebben iets meer beenruimte dan de rest. Gewoon de goedkoopste boeken dus.
vrijdag 2 mei 2014 om 18:13
Mag ik misschien een vraag stellen?
Ik ga bijna naar Thailand en heb nu het volgende 'plan' :
- 2 dagen Bangkok
- kanchanaburi en erawan watervallen
Busje naar Ayutthaya, in ochtend weg
-nachttrein Chiang Mai
- Koh Samui 5 dagen
- 2 dagen Bangkok
Is dit te doen in drie weken?
Mister vriend en ik hebben eigenlijk alleen Bangkok en koh samui geboekt.
Ik heb er zo'n zin in! Jullie verhalen zorgen ervoor dat de tijd lijkt te kruipen. (in a good way, omdat ik zo graag nu zou gaan)
Andere tips zijn ook welkom natuurlijk
Ik ga bijna naar Thailand en heb nu het volgende 'plan' :
- 2 dagen Bangkok
- kanchanaburi en erawan watervallen
Busje naar Ayutthaya, in ochtend weg
-nachttrein Chiang Mai
- Koh Samui 5 dagen
- 2 dagen Bangkok
Is dit te doen in drie weken?
Mister vriend en ik hebben eigenlijk alleen Bangkok en koh samui geboekt.
Ik heb er zo'n zin in! Jullie verhalen zorgen ervoor dat de tijd lijkt te kruipen. (in a good way, omdat ik zo graag nu zou gaan)
Andere tips zijn ook welkom natuurlijk
dinsdag 6 mei 2014 om 19:44
Hoi Allemaal,
Ik vertrek samen met mijn vriend over een paar weken voor 3 weken naar Thailand! We hebben er heel veel zin in, ik heb dit hele topic al doorgespit maar wilde toch nog even jullie mening horen over ons reisschema..
Bangkok - (eventueel Erawan watervallen) - Chiang Mai - Krabi - Koh Phi Phi - Koh Lipe - Bangkok
Ik vertrek samen met mijn vriend over een paar weken voor 3 weken naar Thailand! We hebben er heel veel zin in, ik heb dit hele topic al doorgespit maar wilde toch nog even jullie mening horen over ons reisschema..
Bangkok - (eventueel Erawan watervallen) - Chiang Mai - Krabi - Koh Phi Phi - Koh Lipe - Bangkok
woensdag 7 mei 2014 om 01:09
woensdag 7 mei 2014 om 12:03
Bedankt voor jullie reacties! Hebben jullie een (goede) website waarop het weer van bijv. Koh Lipe goed op is bij te houden? En eventueel een alternatief voor Koh Lipe wanneer de boten niet varen? Wij willen graag een klein bounty eilandje waar wel wat te beleven is en waar we goed kunnen snorkelen!