Mindfulness.....CARPE DIEM! :jump:

21-03-2014 09:37 67 berichten
Weet je..iedereen heeft wel wat, elk huisje heeft zijn kruisje.

Ook bij mij, maar ik wil er gewoon niets over kwijt (prive, herkenning, weet wat ik moet doen) omdat ik weet dat dat me niet gaat helpen.

Wat ik wel wil is mindfulness leven....CARPE DIEM!

Wat in het verleden is gebeurt kan ik niet meer veranderen...wil ik ook niet.

Wat morgen komt zie ik morgen wel.

Vandaag leef ik en moet ik er een feestje van maken en ik merk dat dat me op dit moment op de been houdt en me weer positieve gevoelens geeft.

Ik zou het leuk vinden om met meer mensen te sparren en ervaringen te delen over een mindfulness levenswijze...

Mij heeft het door lastige periodes geholpen de afgelopen jaren, soms zat ik enorm diep en dan hielp dit me weer om anders te denken.
Ik ben mindfull geboren, dus ik zou niet weten wat er zo anders is aan anders leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 21 maart 2014 @ 09:49:

Ik ben mindfull geboren, dus ik zou niet weten wat er zo anders is aan anders leven.dito
Wat is mindful leven nu weer? Is dat een zweverige term voor leven bij de dag en genieten van de dingen om je heen?
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 maart 2014 @ 09:51:

Wat is mindful leven nu weer? Is dat een zweverige term voor leven bij de dag en genieten van de dingen om je heen?Gewoon alles hier en nu. Ja dus.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 maart 2014 @ 09:51:

Wat is mindful leven nu weer? Is dat een zweverige term voor leven bij de dag en genieten van de dingen om je heen?en vooral van de kleine dingen, niet alleen van een duur restaurant, maar juist van een broodje kroket (mits met mosterd)
Even lekker mindful door de kamer dansen. Dit staat nu keihard te loeien door de radio. Doe lekker met me mee.

https://www.youtube.com/watch?v=BtwOeoeWhoo
quote:lilalinda schreef op 21 maart 2014 @ 10:08:

[...]

en vooral van de kleine dingen, niet alleen van een duur restaurant, maar juist van een broodje kroket (mits met mosterd) Ik bestrijd dat met verve. Het is met mayo, dat is het lekkerst.
quote:Cateautje schreef op 21 maart 2014 @ 10:10:

[...]

Ik bestrijd dat met verve. Het is met mayo, dat is het lekkerst. dan ben ik toch echt meer mindfull dan jij, puh
Ah, in dat geval beveel ik een chronische, invaliderende ziekte aan. Als ik ergens mindful van ben geworden
quote:lilalinda schreef op 21 maart 2014 @ 10:12:

[...]

dan ben ik toch echt meer mindfull dan jij, puhNee hoor, jij bent niet hier en nu, maar daar en toen, met je jaren 70 broodje.
Nu heb ik zin in een broodje kroket
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 maart 2014 @ 10:13:

Ah, in dat geval beveel ik een chronische, invaliderende ziekte aan. Als ik ergens mindful van ben geworden Dat is inderdaad opvallend, dat mensen met iets ergs in hun leven, het meest relaxed in het leven staan.
quote:Cateautje schreef op 21 maart 2014 @ 10:16:

[...]

Dat is inderdaad opvallend, dat mensen met iets ergs in hun leven, het meest relaxed in het leven staan.Ik denk dat het heel simpel is. Als je niet meer met 120 km/h door het leven kunt scheuren, maar met 5 km/h, dan zie je ineens de bloemetjes in de berm
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 maart 2014 @ 10:18:

[...]

Ik denk dat het heel simpel is. Als je niet meer met 120 km/h door het leven kunt scheuren, maar met 5 km/h, dan zie je ineens de bloemetjes in de berm

Is waar.

Ben er stil van.
En dat van mij
Je geeft me altijd een goed gevoel Bootje.
Dat is lief. Ik word er een beetje verlegen van...
Mooi gezegd Bootje.
Mag ik mij bij deze hier inschrijven bij de mindfullness-spoedcursus? Heb ik wel nodig ivm de lastige klus om mijzelf

te accepteren ...
Ik probeer dagelijks op te schrijven wat ik (positief) wil onthouden van die dag. Twee vliegen in één klap: je word er blij van dit te denken aan de leuke dingen en je maakt meten een soort dagboek voor later.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:marilyn82 schreef op 21 maart 2014 @ 10:34:

Mag ik mij bij deze hier inschrijven bij de mindfullness-spoedcursus? Heb ik wel nodig ivm de lastige klus om mijzelf

te accepteren ... Wat kan er in hemelsnaam zo lastig zijn om jezelf te accepteren? Bungelt je hoofd tussen je knieën? Zijn je handen je voeten en andersom?
quote:Cateautje schreef op 21 maart 2014 @ 10:36:

[...]

Wat kan er in hemelsnaam zo lastig zijn om jezelf te accepteren? Bungelt je hoofd tussen je knieën? Zijn je handen je voeten en andersom?

Van álles.

Minder "goed" zijn dan van je verwacht wordt (eventueel door jezelf).

Een lichamelijk iets waar je teveel focus op legt.

Je eigen grenzen regelmatig over gaan.

Je verleden waar je niet mee in het reine komt.

Afwijzende ouders waardoor je altijd denkt dat iets aan jezelf schort.

Bepaalde persoonlijkheidstrekken die je liever niet zou hebben.

Altijd kijken naar het verleden of de toekomst ipv leven in het hier en nu, en daar eigenlijk gigantisch van balen.

Ik snap TO wel . Sommige mensen moeten leren gelukkig te worden met zichzelf. Gelukkig is dat mogelijk . Goed nummer trouwens Cateau! Hij staat hier nu ook lekker te loeien.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 maart 2014 @ 10:18:

[...]

Ik denk dat het heel simpel is. Als je niet meer met 120 km/h door het leven kunt scheuren, maar met 5 km/h, dan zie je ineens de bloemetjes in de berm Mooi gezegd Bootje! Ik heb er mijn motto van gemaakt .
quote:Ephina schreef op 21 maart 2014 @ 10:53:

[...]

Van álles.

Minder "goed" zijn dan van je verwacht wordt (eventueel door jezelf).

Een lichamelijk iets waar je teveel focus op legt.

Je eigen grenzen regelmatig over gaan.

Je verleden waar je niet mee in het reine komt.

Afwijzende ouders waardoor je altijd denkt dat iets aan jezelf schort.

Bepaalde persoonlijkheidstrekken die je liever niet zou hebben.

Altijd kijken naar het verleden of de toekomst ipv leven in het hier en nu, en daar eigenlijk gigantisch van balen.

Ik snap TO wel . Sommige mensen moeten leren gelukkig te worden met zichzelf. Gelukkig is dat mogelijk . Goed nummer trouwens Cateau! Hij staat hier nu ook lekker te loeien.Ik heb spijt van jouw post, dat had ik niet in gedachte. Dit nodigt niet uit tot nuance, het slaat alleen maar de hersens in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven