Waar ligt de grens?

22-03-2014 13:47 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elke zaterdag ga ik roeien, dus ook vandaag weer en daar heb ik iets ''meegemaakt'' wat tot mijn volgende vraag leidde.

Bij ons op de roeivereniging is ook een groep die aangepast roeit. Vandaag hielp ik bij een groepje waar een meisje in zat die van het ene op het andere moment op kan slaan in haar humeur. Ze stapte in de boot en omdat ze nog wat zat te praten en niet gelijk ging zitten wanneer dat gedraagt werd. Het gevolg daarvan is dan ze, voor de grap, een klap op haar kont kreeg in de hoop dat ze begreep dat ze moest gaan zitten.

Ze werd behoorlijk kwaad en liep weg. Dan nu mijn vraag: Waar zou bij jullie de grens liggen?
quote:pinkie80 schreef op 22 maart 2014 @ 15:15:

[...]

Hier:

[img]http://www.clematisonline.nl/images/Bev ... 0meter.jpg[/img]

Kun je je lontje een beetje langer maken....

Volgens mij zit TO bij aangepast roeien omdat ze anger management issues heeft, gezien haar reacties op sommige reacties.
Oh jee, ik heb even geloept! Jij bent ook de TO van 'kinderen en het weer'. Nou succes dan verder met je topic(s) en je onverdraagzaamheid!
quote:Qthee schreef op 22 maart 2014 @ 13:50:

Volgende keer in het water duwen.Wel voor de grap dan hè.
Ga in therapie!
quote:wollstonecraft schreef op 22 maart 2014 @ 15:33:

[...]

Volgens mij zit TO bij aangepast roeien omdat ze anger management issues heeft, gezien haar reacties op sommige reacties.Of autisme omdat ze het 'omslaan' grapje niet snapte! En ook niet mijn grapje over het zelfde schuitje!
quote:sandt schreef op 22 maart 2014 @ 15:38:

[...]

Of autisme omdat ze het 'omslaan' grapje niet snapte! En ook niet mijn grapje over het zelfde schuitje!
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Ik snap het aangepaste roeien anders ook niet. Wat is dat dan?

O ja, on topic: ik loop ook boos weg als je me opvoedkundig op mijn kont slaat.
Snap geen reet van dit topic, vreemd taalgebruik
Bij aangepast roeien moet je denken aan hulpmiddelen als een til-lift of andere instaphulp of aanpassingen aan de boot zelf of visuele hulpmiddelen.

Bron: http://www.rvrijnland.nl/algemeen/103/A ... oeien.html
Waarom kan het gaan laten zitten niet met wat meer respect.

Als je een klap op haar kont kan geven, dan kan je ook dit in goede banen leiden> Als je geestenlijk gezond ben heb je toch wel meer verstandeiljke vermogen dat het meisje.

Erg dat dit gebeurt. To laat een man voorthans op jouw kont een klap geven. Ben je zo relaxt ??
quote:ivd1993 schreef op 22 maart 2014 @ 15:09:

[...]

Kun je wel lezen!? Ik vroeg waar bij jullie de grens ligt

Grappig dat je dat vraagt en dat je daarna vrolijk de grenzen van het fatsoenlijke overschrijdt door zo aangebrand te reageren op doodnormale vragen. Kom je er proefondervindelijk vanzelf achter waar hier de grenzen liggen. Succes!

Oh ja, mijn grens ligt ergens vóórdat je me op de kont slaat.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Als je in een werksituatie een verstandelijk beperkte, hoe grappig bedoelt ook voor hun achterste zou slaan, krijg je echt een waarschuwing aan je broek wegens grensoverschrijdend gedrag en misschien zelfs wel seksuele intimidatie.
Doe ik niet aan....
Het slaan op iemands achterste IS natuurlijk OOK een waarschuwing aan de broek....
Wat is geestelijk gehandicapt?

En niemand hoeft het leuk te vinden om op zijn of haar kont geslagen te worden. Zeker niet als het komt omdat je niet snel genoeg instructies opvolgt.

Als het nou nog was omdat iemand je een lekker ding vindt....
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:pinkie80 schreef op 22 maart 2014 @ 16:34:

Het slaan op iemands achterste IS natuurlijk OOK een waarschuwing aan de broek....

Tenzij die persoon geen broek droeg!

*zet smiley achter grapje, zodat TO het grapje herkent als grapje.*
sorry maar ik heb zo'n hekel aan mensen die de schuld van een situatie bij de gene leggen die wordt aan geraakt op een plek die van af een bepaalde leeftijd gewoon seksueel wordt ervaren...ik ken dat maar al te goed, dat je terecht (gehandicapt of niet! die voelen dat ook goed aan hoor...) boos of geschokt reageert op iets dat een grens over gaat en dat jij dan de gene bent die onaangepast gedrag vertoont...
een grens is niet statisch, wat je bij de ene persoon acceptabel vindt, kun je bij de volgende als grensoverschrijdend vinden. Je schrijft dat ze geestelijk gehandicapt is, misschien is het voor haar heel lastig om op een rustige manier haar grens aan te geven
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:ivd1993 schreef op 22 maart 2014 @ 14:19:

Zij is geestelijk gehandicapt ja, de rest alleen lichamelijk.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat ze niet kan of mag roeien of zoSorry hoor, maar dan is haar gedrag natuurlijk heel anders te interpreteren. Ik zou iemand die geestelijk gehandicapt nooit een tik(je) geven omdat ze dat signaal wel eens heul anders zou kunnen opvatten.
Mijn grens? De eerste de beste die aan mijn kont zit zonder dat ik dat wil kan een dreun terug krijgen.
Oké. ik snap het.

Dan nu: De man die dat deed had het er later met nog wat andere mensen over in de kantine en lijkt zich van geen kwaad bewust. Voor hem was het een grapje en ook niemand die zei dat hij dat niet had moeten doen. Hoe moet je hiermee omgaan?
Uitleggen dat het ontzettend goed is wat dat meisje heeft gedaan. Seksueel misbruik komt ontzettend veel voor bij mensen met een verstandelijke beperking helaas. En dat zij hier zo weerbaar op reageerde verdient een zeer groot compliment!

Ik zou die man dus dit uitgelegd hebben en hem geadviseerd hebben om zijn excuses aan te bieden als hij dit meisje wil helpen. Zij moet namelijk duidelijk weten dat het goed is wat ze deed en dus niet weggezet worden als aanstelster. Hij bedoelde er misschien niets mee maar om haar te beschermen tegen mensen die er wel iets vervelends mee bedoelen is het goed haar te laten weten dat ze deze grenzen mag hebben.
quote:ivd1993 schreef op 23 maart 2014 @ 10:43:

Oké. ik snap het.

Dan nu: De man die dat deed had het er later met nog wat andere mensen over in de kantine en lijkt zich van geen kwaad bewust. Voor hem was het een grapje en ook niemand die zei dat hij dat niet had moeten doen. Hoe moet je hiermee omgaan?

Die man zou door iemand van het bestuur moeten worden aangesproken op zijn gedrag. Maar wat ik me afvraag: 'Is er geen beleid of plan gemaakt voor het mee roeien van die gehandicapten? Zijn er bij de vereniging geen mensen met verstand van zaken?'

Je kunt toch niet zomaar beginnen met roeien voor gehandicapten als niemand daar verstand van heeft?
Is die man een begeleider of instructeur of zo? Want dan moet hij al helemaal met zijn tengels van zijn gehandicapte minderen afblijven.
quote:sandt schreef op 23 maart 2014 @ 11:00:

[...]

Die man zou door iemand van het bestuur moeten worden aangesproken op zijn gedrag. Maar wat ik me afvraag: 'Is er geen beleid of plan gemaakt voor het mee roeien van die gehandicapten? Zijn er bij de vereniging geen mensen met verstand van zaken?'

Je kunt toch niet zomaar beginnen met roeien voor gehandicapten als niemand daar verstand van heeft?Nou, of er regels voor zijn weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de gene die meehelpt met het aangepast roeien allemaal vrijwilligers zijn. Vooraf zullen ze wel geïnformeerd worden over hoe en wat en hoe iemand is. Maar of dat genoeg is?
quote:annelaure schreef op 23 maart 2014 @ 11:03:

Is die man een begeleider of instructeur of zo? Want dan moet hij al helemaal met zijn tengels van zijn gehandicapte minderen afblijven.Geen van beiden. hij roeit bij de vereniging en begeleid de mensen vrijwillig bij het aangepast roeien. Maar dan nog moet je wel weten hoe je met mensen om moet gaan. En jullie hebben gelijk, zeker niet iemand een klap op de kont geven als is het een grapje
Ik zou het bespreekbaar maken met die man 1 op 1. Aangeven dat het beter is om mensen niet op die manier zomaar aan te raken.

Het feit dat die hele groep in de kantine het 'normaal' vindt zegt meer over hoe die groep in elkaar zit en op welke manier er geen respect is voor anderen dan dat het iets zegt over dat meisje wat weg is gelopen. Indien er in de groep zo over dit soort zaken wordt gedacht dan had zij ook niets anders kunnen doen dan weglopen, want als kwetsbare jongeren had zij toch niet op gekunt tegen hoe er binnen deze verening wordt gedacht over het zomaar aanraken van jonge vrouwen op een niet neutrale plek van het lichaam.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven