Uitgerekend half september 2014

02-01-2014 07:46 1715 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo aanstaande September-moeders!

Welkom in ons topic. We schrijven over alles wat ons op dit moment bezig houdt. Je bent van harte welkom om mee te schrijven.

Wil je in de tabel? Geen probleem. Vraag even om de login gegevens of vraag een van de andere schrijfsters om de aanpassing te doen.

NaamLeeftijd#uitgerekende datumBijzonderhedenHBtje010301e8 september GEBORENPink-t311e10 september 9 apr controle vk

24 apr 20 weken-echo happy_wenn 27 1e 12 september VERRASSING 1mei controle, 22 april 20 weken echo

bengeltje411e13 september GEBOREN DOCHTER Ienemienepien 27 1e 14 september 2e echo 7 maart route38 30 2e 14 september Siska74391e14 september ZOON LiesjeS 32 1e 15 september 20 wk-echo 29 AprilElvie30 301e 15 september 25 april 20 wk-echo lilo 34 2e 16 september 2e echo 10 mrt millie81 32 1e 17 september DOCHTER

5 mei 20 weken echo -Florine-27 1e 17 september ZOON 23 april 20wk-echo vrouwtje1983 30 1e 17 september DOCHTER 28 april 20 wk-echoSarah1428 1e+2e 19 september + GEBOREN Missml 29 2e zw na mk19 september Tesske2 32 1e 21 september 18 maart vkPat26 26 1e 25 september GEBORENpetite_section301e 25 september controle 17 aprilHilliej1985281e 26 september 2e echo 4 maartKnopie344e 26 september 6 mei 20-wk echoCheery33 1e 28 september VERRASSING 19 mei 20-wk echoSuckerpunch 30 1e 29 september DOCHTER 21-wk echo 22 meiSummergirl8528 1e 30 september 2e echo 12 maart

Lisch, Sanne, Curly en Mila veel sterkte!!!

We gunnen jullie het allerbeste

Ugg, MamaSara, lievezuster, pimpelmees en Juud, jullie zijn altijd welkom
Goedemorgen allemaal,

HBtje, welkom! Natuurlijk mag je nog meeschrijven. Wij lopen bijna gelijk. Ik loop 2 dagen achter op jou. Mijn 20-weken echo is 1 dag later. Daar heb ik zo'n zin in. Maar ook wel weer spannend!

Suckerpunch, zeker irritant! Zou niets voor mij zijn om in the middle of nowhere te wonen.

En zeuren mag altijd vind ik op dit forum. Dat is af en toe gewoon even lekker!!! :-)

Cheery, fijn dat het beter gaat met de misselijkheid! En zelfs al gesport! Heerlijk!

Ik niet. Voel me me steeds niet lekker, vooral sochtends en savonds.

Vooral tandenpoetsen is een ramp! Moet dan altijd kokhalzen en soms komt er wat mee. Heb het idee dat het steeds erger wordt. Ik hoor dat overgaan op een andere tandpasta nog wel eens wil helpen. Eentje die minder schuimt en minder smaakt.

Iemand ervaring mee?

Gewicht: ik ben nog steeds 1,5 kg lichter. Moet zeggen dat ik ook nog steeds minder eet dan voor m'n zwangerschap. Ook is chips vervangen door fruit.... Nou ja, daar is niets mis mee ;)

Buik: ik heb ook een bollinkje. Mijn eigen broeken zitten niet lekker meer. De lage taille-broeken gaan nog, maar alleen met de knoop open.

Heb van de week 3 zw'schapsbroeken gekocht. Een spijker, blauwe en rode. Alleen zo irritant dat als ze geen lengtemaat hebben het standaard lengte 34 is. Kom ik aan met m'n 1,65 meter. Die moet m'n moeder dus nog even inkorten.

Verder voel ik me super beroerd! Ben snotverkouden en lig daardoor al 2 nachten wakker. Vannacht lag ik gewoon te klappertanden in bed. :( Had 't ijskoud!

Nu moet ik zo opstaan want mijn man is jarig dus de hele dag het huis vol visite! Eerlijk gezegd heb ik daar nu helemaal geen zin in.
Wat balen dat je nu zover moet voor de nipt suckerpunch. Waar jullie wonen klinkt mij geweldig in de oren, maar kan me de nadelen heel goed indenken.

Pink-t sterkte vandaag, niet fijn als je je helemaal niet lekker voelt.

Heb net ontdekt dat er vlak bij mij ook een mom in balance is, lijkt me wel wat!
Pink-t: dat kokhalzen bij het tandenpoetsen heb ik ook echt elke keer, en eigenlijk vooral bij het spoel-gedeelte. Ik heb al vier merken tandpasta geprobeerd (aquafresh, prodent, elmex en het ah-huismerk) ik heb het gevoel dat het bij de aquafresh het alles ergste was, daarmee heb ik echt vier keer mijn totale maaginhoud eruit gegooid, maar helaas, bij de anderen blijft het kokhalzen en af en toe komt er inderdaad ook nog wel iets naar boven.

Ik heb juist het probleem dat broeken eigenlijk te kort zijn. Er staat wel lengtemaat 34 in, maar die heb ik thuis ook wel in de kast en die zijn ruim drie centimeter langer! Het lijkt meer 32 te zijn, en ik zit meestal tussen 34 en 36 lengtemaat.

Sterkte vandaag! Rot dat je je niet lekker voelt!

Hbtje: ik had dat ook hoor, vanaf een uur of tien 's ochtends misselijk en weeïg, en door de dag heen werd dat steeds erger, nu is het alleen nog als ik niet op tijd iets eet, als ik teveel in één keer eet en vanaf een uur of zeven/acht 's avonds.

Zwemmen is heerlijk: voorlopig zwem ik twee keer in de week gewoon baantjes, lekker ' s'ochtends vroeg. Zwangerschapszwemmen is hier alleen 's avonds van acht tot negen, en dan ben ik juist zo moe

En sinds vorige week ga ik ook nog een keer aan het einde van de middag naar de sportschool, aangepaste krachttraining en cardio.

Eigenlijk heb ik alleen van week acht tot en met week elf niks gedaan.

Suckerpunch: vervelend zeg dat gedoe met het ziekenhuis! Moet je dan nu naar Calgary of zo? Of zit je meer noordelijke richting Edmonton?
Even kort over tandpasta:

Aquafresh is inderdaad de aller aller aller allerergste soort qua schuimen. Ik gebruik dat merk al jaren niet meer, omdat ik onder normale omstandigheden al moest kokhalzen en soms overgeven. Dus dat merk komt er hier niet meer in.

Prodent is bijna hetzelfde dus dat skip ik ook. Volgens mij lijkt ah-huismerk op prodent, maar het is al lang geleden dat ik het heb gehad.

Elmex gaat wel qua schuim -middenmoter- Elmex sensitive is net ietsje beter. In diezelfde categorie valt ook Sensodine. Als je niet te misselijk bent, zijn die wel te doen.

Dan mijn aanraders:

Normale omstandigheden Zendium

Zendium maakt weinig schuim en werkt samen met je speeksel. Daardoor loopt je mond niet over en dat maakt weer dat je minder snel wordt getriggerd tot kokhalzen/overgeven.

Nu misselijk en zwanger Parodontax

Ok het smaakt een beetje vreemd in het begin, maar sinds ik zwanger ben, heb ik dat bij bijna alles. Maar het grote voordeel het schuimt helemaal niet en bevat wél fluoride (wel checken niet alle varianten bevatten het). Dus het sterkt je glazuur. Als ik niet té misselijk ben poets ik mijn tanden hiermee en dat gaat prima, zelfs elektrisch.

Er zijn dagen geweest dat ik mijn tanden niet heb gepoetst, maar ik ben wel bij de tandarts geweest om mijn problemen te bespreken. Ik wilde niet dat al mijn tanden zouden uitvallen.

Als tips kreeg ik mee (misschien een beetje laat voor jullie, maar toch):

-Niet poetsen na een kotsbeurt. Het ruïneert je glazuur, want zeer sterke zuuraanval. Spoel met water en met mondwater.

-Poets wanneer je je goed voelt en het aan kan.

-De buitenkant poetsen is belangrijker dan de binnenkant met je tong kunt je ook een beetje poetsen. NB: Dit geldt alleen voor tijdens deze bijzondere omstandigheden!!!!

Jullie zien er is een hele studie aan vooraf gegaan, maar ik hoop dat dit jullie helpt.
Thanks!!

Ik heb nu aquafresh in huis. Moet dus idd maar eens een andere proberen...! :-)
Van parodontax wordt ik al misselijk als ik niet zwanger ben..... Dus die komt er hier zeker niet in!

Maar dan ga ik de zendium nog eens proberen!
Hoi allemaal!! Lekker weekend hier ;) wel druk!!

Nog even reageren op de berichtjes ;)

Ik ga 3 dagen werken, werk er nu 4 en neem dan 1 dag ouderschapsverlof.

Mijn man gaat kijken of hij zijn dagen kan veranderen en wat langer mag werken.

zodat we door de weeks een extra dag vrij hebben zonder dat er uren vanaf zijn gegaan. ( maar dan moet zijn baas wel meewerken, en we hebben onze twijfels)

En mijn man wil daarnaast evt. ook 1 dag ouderschapsverlof gaan nemen.

In de meest ideale situatie hebben wij dan 3,5 dag al opgelost door 1 dag vrij te nemen + andere uren te gaan werken. En dan neemt mijn man nog 1 dag op, dan hebben we dus maar een halve dag over voor de opvang of ouders. En indien hij niet anders mag gaan werken houden we 1,5 dag over.

Hier ook tandenpoetsen een crime!! Altijd kokken… als ik mijn voortanden poets gaat het nog, maar zodra ik mijn mond open doe en meer naar achter moet hou ik het vaak niet. Ik had altijd elmex en nu sensodyne mint, die werkt beter… maar alsnog pff!! Ik poets wel atijd mijn voortanden, achterkant niet altijd even goed, sommige dagen gaan goed dan doe ik het uitgebreider :P

Kraampakket bij de verzekering aangevraagd! :D en kraamzorg aangemeld maar nog niks gehoord, dit zou binnen 2 weken gebeuren, dus ik wacht het nog ff af.

Hbtje10 gefeliciteerd en welkom!!

@ hilliej, ik heb zelf het gevoel dat mijn buik start met groeien, maar gister op feestje vond iedereen het nog niet te zien haha! Dus ik kan zeggen dat het wel al echt start met groeien maar mensen het dus nog niet zien als een zwangerschapsbuik :P

Ik heb me opgegeven voor een groep met coaching en yoga en ontspanning en van alles en nog wat! Dus ben benieuwd ;) wilde meer sportief groepje maar in mijn regio niet echt te vinden. Zwemmen doe ik nu elke donderdagmiddag op mijn vrije dag samen met een vriendin en dat is ook gewoon erg lekker!

In de avonduren doe ik nog steeds vrij weinig, ben nog steeds echt moe na een dag werken! Dus sporten in de avonduren is mij nog niet gelukt. Fitness is rijk van mij aan het worden haha! Dit jaar nog bijna niet geweest, maar wil het echt binnenkort weer x proberen. Ik denk dat ik dan op mijn vrijdagmiddag ga, dan werk ik tot 3 en meestal rond 4 uur thuis, dat is denk ik beter dan in de avonduren, dus ik ga dat gewoon proberen mits ik vrijdag avond vrij ben.

Ben benieuwd als straks vanaf 5 mei die cursus start is maandag van 20:30 tot 21:45, dus zal ff wennen zijn! Ook gister op feestje haak ik om half 10 al af en duik dan snel mijn bed in, echt te moe!!

@ Pink-t: ik weeg dus om en nabij hetzelfde als voor zwangerschap, maar ik eet dus ook veel gezonder! Normaal verlangde ik vrijdagavond al naar een zak chips (mocht alleen in het weekend van mezelf) en nu denk ik op vrijdag vaak hmm… helemaal geen zin in! Echt bizar want ik was echt een chips freak :P Beterschap!! Drukte zo met verjaardag idd.

@ siska! Zelfde probleem hier, avonduren niet te doen, overdag veel fitter!!

Overdag doe ik ook echt best veel weer, gelukkig! In begin periode vaak in weekend op de bank :P en altijd moe op het werk, maar nu ben ik gelukkig niet meer moe op het werk en daar ben ik al blij om!!
Even snel.....

We hebben een prachtige echo gehad van ons meisje, ik kon alleen maar lachen, en mijn man werd helemaal emotioneel en zat met tranen in zijn ogen naar het scherm te kijken.. Zoo schattig!

We hebben ook een dvd en hebben doe al 6 keer bekeken!

WAT een droom die uit komt zeg!!
Whoehooeee wat heerlijk bengeltje!!!!!!! Lekker genieten en gewoon nog veel vaker kijken!!
Leuk!! :D
Ik zit nu te denken aan de Mutsy Evo Urban Nomad in dark grey in plaats van de stokke kinderwagen, scheelt een hoop geld en deze vind ik er ook heel mooi uitzien! Nu alleen nog x testen in de winkel.
Gaaaaaaf bengeltje!! Lekker van genieten!!
Bengeltje wat heerlijk! Lekker van genieten!

Ik herken mezelf helemaal niet in het tandenpoetsen verhaal, wat vervelend dat jullie zo misselijk ervan worden zeg!

Bedankt dat ik even mocht 'zeuren'.. ik vind het wonen in the middle of nowhere echt heerlijk, maar soms, als het over healthcare gaat.. Edmonton is voor ons de dichtbijzijndste stad, we zitten vrij noordelijk daarvan. We wonen hier inmiddels alweer 4 jaar, en vanwege werk van mijn man hiernaar toe gekomen.

Ik ga nu even relaxen, best een druk weekend gehad hier!

Dag dames!
Ah mooi nieuws bengeltje! Leuk !!

Goede tips ook over de tandpasta, super nuttig zo 'n forum

Ik herken het ook hoor, overdag fit maar savonds na werk stort ik in. Als het weer wat lekker weer wordt ga ik ik wat vaker dagjes vrij nemen, even rust momentje en tijd om rustig te sporten of andere dingetjes te doen! Heb ook besloten deze week in de avond geen afspraken te plannen, alleen proberen 2x te sporten (nadruk op proberen haha)

Happywenn leuk dat je al zo ver bent in de kinderwagen keuze!! Wij wachten eerst op de 20weken echo om te kijken wat het wordt en dan is het plan om alles in 1x te kopen. Ik woon zelf op 3 hoog en heb geen lift dus dat wordt nog een uitdaging qua kinderwagen.

Nou de week gaat weer beginnen dames! Pffff :-)

Suckerpunch ik hoop dat het vandaag allemaal lukt met bloed prikken, zet hem op!!
Happy wenn, bij de babydump krijg je bij de mutsy evo nomad urban een maxicosi en draagtas gratis er bij! Deze actie geldt tot 13 april!

Wij gaan ook voor de zelfde en zullen er een deze weken een gaan halen!
Pff wat een druk weekend! Doorgebracht aan de andere kant van het land; was daar voor werk dus gelijk ouders en vrienden daar bezocht, verjaardagen gevierd etc.

Was gisteren gesloopt aan het eind van de dag!

Dat is een hoop reizen voor jou suckerpuch; hopelijk hoef je niet zelf te rijden. Ik merk zelf dat ik wel wat sneller moe ben nu.

Pink-T; ik ken het probleem met de te lange broeken, ben ook 1.65, maar zag dat ze bijEsprit ook een aantal broeken met lengtematen hebben.

Opvang: wij zijn van plan beiden 4 uur ouderschapsverlof op te nemen zodat we allebei op 32 uur komen; dan nog 3 dagen opvang. Helaas ook mijn ouders niet in de buurt.

Buikje: mijn buikje is nu toch echt aan het groeien de laatste week, de strakkere broeken kan ik niet meer aan. ik heb ook veel strakke shirts etc, dus het gaat nu wel echt opvallen.

Zaterdag nog vrienden verteld die we een tijdje niet gezien hadden: zij had het al gelijk aan mijn borsten gezien...

Ik ga me een dezer dagen ook aanmelden voor sport; bootcamp denk ik. Ook willen wij een cursus gaan doen, iets als 'samen bevallen'. Zijn er meer mensen die zoiets willen gaan doen?
Ging het net beter met de misselijkheid, heb ineens buikgriep.... Wat een feest!
Te lange broeken; Hier nog iemand van 1,67 en ik plak de te lange pijpen nu af met dubbelzijdig tape aan de binnenkant. Ik hou niet zo van winkelen dus los het hier mee op.

werken: Wat leuk om te lezen dat hier ook veel zijn die nog steeds 32 uur willen blijven werken en waarbij de man ook minder gaat werken. Wij hebben dat ook gedaan, maar ik word nog altijd vreemd aangekeken als mensen horen dat ik 32 uur (blijf) werk.

Hillie en Happy Wenn: Wij hebben destijds ook van die aanbieding gebruik gemaakt (maxi cosi, tas en buggy). Deze aanbieding komt er vaak terug, dus je hoeft je niet te haasten (hebben wij destijds wel gedaan).

Sporten: Ik hoop dat ik jullie voorbeeld snel weer kan volgen.

Cheery: Wat vervelend dat je nu buikgriep hebt. Beterschap.

Vandaag goede controle gehad, mooi hartje en perfecte bloeddruk. Baarmoeder stond hoger dan ze hadden verwacht. Vind het wel weer hard gaan.
Cheery beterschap meis!
Beterschap Cheery! Het heerst heel erg! Hopelijk voel je je snel beter!
Fijn bengeltje en route!!

Cheery, beterschap, echt balen!

Hier ook korte benen, maar de slimfit zwangerschapsbroeken vd h&m blijven redelijk zitten bij naar binnen vouwen. Ik ga ook naar broeken vd esprit kijken, goede tip!

O en hier ook aquafresh en inderdaad kokhalsen, ga eens een ander merk proberen. Fijn al die tips hier
Veel beterschap cheery!! Kan zooo naar zijn, bah

En fijn weer die goede controle route! Ik vind het ook hard gaan, nog paar weekjes en ik zit op de helft, bizar.. Ik herken jouw opmerking wel over het blijven werken, ik krijg daar ook gemengde reacties op. Zo zijn er sommige vriendinnen full time moeder en die vinden het bv asociaal om als moeder te blijven werken. Gelukkig geldt dat niet voor m'n meeste vriendinnen, ik vind dat iedereen het echt zelf moet weten maar waarom dan oordelen over een ander.. Probeer dat zelf ook niet te doen.. Ach!

Mooie dag allemaal!!
Gisteren heeft vriend de moeder van de kids verteld dat we zwanger zijn... Gelukkig geen drama's of gedoe.

Morgen vertellen we het mijn ouders en oma, donderdag dan eindelijk de kids en vrijdag zijn ouders, zaterdag dinnerparty bij ons thuis voor m'n vriendinnen en dan mag heel de wereld het weten!

Eindelijk! Mag ook wel bij 15 weken .

Heb een coupeuse gevonden die mijn Levi's (ben nogal fan van die speciale pasvormen) waarschijnlijk kan omtoveren tot een zwangerschapsbroek. Had gisteren voor het eerst een skinny zwangerschapsbroek van de H&M aan maar vond het nog helemaal niks... Zou het liefst m'n lievelingsbroek willen blijven dragen.

Hoop dat jullie allemaal een mooie dag tegemoet gaan!
Hallo meiden,

Dank voor al jullie beterschapswensen! Ik vond het toch wel eng doordat ik ook nauwelijks nog vocht binnenhield. Dat had ik niet tijdens de eerdere misselijkheid. Ik heb nu ORS en de koorts in gelukkig gezakt. Ik voel me nog verre van fit, maar het komt vast snel goed. Ik heb alles met de huisarts en vk besproken.

Missml, wat cool zeg! Ik vind de Levi's -iD ook zo lekker zitten! Ook zitten ze goed qua lengte (1.67m hier) en ze zijn lekker zacht van binnen. Het zijn echt de beste vrouwenjeans en niet eens verschrikkelijk duur. Misschien ga ik je idee overnemen. Mocht je een voorbeeld hebben van hoe je jeans uit te nemen, dan weet ik wel een plekje.

Wat leuk dat jullie het morgen langzaamaan gaan vertellen! Ik wens je er veel plezier bij!! En ook wel fijn dat de moeder van je bonuskindjes niet heel heftig heeft gereageerd.

Route en HB'tje, de meesten van uit mijn omgeving werken ook 32 uur of meer. Ik vind dat ook heel goed! Vaders werken dan ook een dag minder dus kindjes hebben de andere dagen opvang bij de crèche, bij grootouders of een gastouder. Als ik ook een baan heb zou ik het ook zo willen. Lijkt me niet meer dan normaal dat je ook je carrière in de gaten houdt, die duurt tenslotte langer dan de zorg voor kleine kinderen!

Petite, graag gedaan! Ik hoop dat je wat aan mijn tandpastatips hebt!

Nogmaals dank jullie wel allemaal!! En

Fijne dag xx
Cheery, ik hoop dat het snel beter gaat en je echt kunt gaan genieten! Je kunt je zo enorm ellendig voelen van buikgriep.

Leuk, Missml dat jullie het gaan vertellen! Benieuwd hoe de kindjes reageren. In elk geval fijn dat de moeder het goed oppakt. Hier gelukkig ook geen drama's, maar echt hartelijke felicitaties kunnen er ook niet af (begrijpelijk).

Vandaag een enorm drukke dag, dus het forum lezen is even afleiding

Fijne dag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven