Vervelend probleem!
zondag 23 maart 2014 om 08:57

maandag 24 maart 2014 om 18:05
@lughnasadh nee niet per telefoon ben er geweest, hij heeft gevoeld, geklopt en geluisterd. Wat houdt een spastische darm in is dat het zelfde als een geprikkelde? En werkt dat duspatalin niet goed of is dat slecht?
@verzinmaareennaam het is een stuk beter dan gisteren en vannacht heb ongeveer de hele nacht op het toilet gezeten. Heb me vandaag ziek gemeld. Heb nog steeds wel buikpijn en afentoe krom van de kramp en totaal geen honger of dorst. Heb veel geslapen vandaag en hoop dat het snel beter gaat. Ook nog steeds barstende hoofdpijn... Helaas
@verzinmaareennaam het is een stuk beter dan gisteren en vannacht heb ongeveer de hele nacht op het toilet gezeten. Heb me vandaag ziek gemeld. Heb nog steeds wel buikpijn en afentoe krom van de kramp en totaal geen honger of dorst. Heb veel geslapen vandaag en hoop dat het snel beter gaat. Ook nog steeds barstende hoofdpijn... Helaas

maandag 24 maart 2014 om 18:56
quote:britt74 schreef op 24 maart 2014 @ 18:05:
@lughnasadh nee niet per telefoon ben er geweest, hij heeft gevoeld, geklopt en geluisterd. Wat houdt een spastische darm in is dat het zelfde als een geprikkelde? En werkt dat duspatalin niet goed of is dat slecht?
Een spastische darm is idd hetzelfde als een geprikkelde en het is een gelegenheidsdiagnose, daar kom je op uit als je allerlei onderzoeken hebt gehad om andere aandoeningen uit te sluiten.
Maar huisartsen roepen maar al te graag bij buikpijn en ontlastingsproblemen dat je PDS(prikkelbare darm syndroom) hebt zonder verder te kijken dan hun neus lang is. Zeker als je ook nog een vrouw bent, want ja, stress he, mevrouwtje.
Duspatal doet geen drol, ik ken in ieder geval niemand bij wie het echt helpt en bij mij werkt het dus ook niet.
Het werkt in ieder geval zeker niet tegen een verstopping, hooguit tegen krampen.
Maar heb je nu wel fatsoenlijk kunnen poepen, of bleef het waterdun? Want in dat geval zit je dus waarschijnlijk nog hartstikke vol en komt er alleen dunne ontlasting langs de verstopping.
Een spastische darm is idd hetzelfde als een geprikkelde en het is een gelegenheidsdiagnose, daar kom je op uit als je allerlei onderzoeken hebt gehad om andere aandoeningen uit te sluiten.
Maar huisartsen roepen maar al te graag bij buikpijn en ontlastingsproblemen dat je PDS(prikkelbare darm syndroom) hebt zonder verder te kijken dan hun neus lang is. Zeker als je ook nog een vrouw bent, want ja, stress he, mevrouwtje.
Duspatal doet geen drol, ik ken in ieder geval niemand bij wie het echt helpt en bij mij werkt het dus ook niet.
Het werkt in ieder geval zeker niet tegen een verstopping, hooguit tegen krampen.
Maar heb je nu wel fatsoenlijk kunnen poepen, of bleef het waterdun? Want in dat geval zit je dus waarschijnlijk nog hartstikke vol en komt er alleen dunne ontlasting langs de verstopping.

maandag 24 maart 2014 om 19:30
Heb je nou al een normale portie ontlasting gehad?
Het klinkt als overloop diarree en vindt het best vreemd dat de HA het gelijk op een spastische darm afschuift.
Als er sprake is van overloopdiarree, zit er hogerop in je darmen iets vast. En als het er met 2 tabletten bisacodyl niet uit komt.....
Dan denk ik dat er andere maatregelen moeten worden getroffen.
Het klinkt als overloop diarree en vindt het best vreemd dat de HA het gelijk op een spastische darm afschuift.
Als er sprake is van overloopdiarree, zit er hogerop in je darmen iets vast. En als het er met 2 tabletten bisacodyl niet uit komt.....
Dan denk ik dat er andere maatregelen moeten worden getroffen.
maandag 24 maart 2014 om 19:50
Oh god, zelfde probleem hier. Ging naar de dokter voor de buikpijn, vage pijn onderin mijn buik bij druk zetten.. Keiharde dikke darm zei de dokter, dit was de huisarts van de weekend dienst (hij kent mijn medische geschiedenis niet) ik heb jaren last van mijn darmen, slechte stoelgang, etc. Poeders gekregen en tabletten, nou dus in een week maar een keer naar de wc geweest, waarschijnlijk had ik helemaal niet kunnen poepen als ik geen sennablad thee had gedronken, en maar proberen en persen tot ik duizelig was pfff (erger als bevallen) Ik hak vaker met dit bijltje, maar een keer in een week wordt nu te gek. Morgen eigen dokter bezoeken.

maandag 24 maart 2014 om 20:10
Wel blijven drinken meid, je hebt het vocht nodig om je darmen in werking te houden en niet uitgedroogd te raken. Neem verder het advies aan om echt lijnzaad en fruit te eten, dat zet je darmen in beweging. Al zou je een smoothie maken dat je kunt drinken in plaats van het gewoon te eten, wel doen hoor!
Hoop dat je je intussen beter voelt.
@Chocolol: was voor mij ook een nieuwe term.
Hoop dat je je intussen beter voelt.
@Chocolol: was voor mij ook een nieuwe term.

maandag 24 maart 2014 om 21:21
Een van mijn zoons heeft een tijd overloopdiarree gehad. Peuterdiarree, volgens de huisarts. Totdat hij bij een eetteam terecht kwam vanwege ernstige voedingsproblemen en hij ook onderzocht werd door een kinderarts, hij bleek dus helemaal geen peuterdiarree te hebben, maar een dikke prop in zijn darm waar alleen dunne poep langs kon.
Hij heeft jarenlang Forlax(een laxeermiddel) moeten gebruiken om de prop beetje bij beetje op te lossen.
Maar het is zo makkelijk he, peuters met diarree hebben peuterdiarree(en tsja, als u dan echt zo aandringt wil ik nog wel een ontlastingonderzoek doen...) en vrouwen met buikpijn hebben PDS.
Hij heeft jarenlang Forlax(een laxeermiddel) moeten gebruiken om de prop beetje bij beetje op te lossen.
Maar het is zo makkelijk he, peuters met diarree hebben peuterdiarree(en tsja, als u dan echt zo aandringt wil ik nog wel een ontlastingonderzoek doen...) en vrouwen met buikpijn hebben PDS.
dinsdag 25 maart 2014 om 04:41
Nadat ik gistermorgen nog 2 tabletjes heb gehad, heb ik sinds gisteravond op het toilet gekluisterd gezeten, ben een beetje suf en misselijk. De buikpijn is zo goed als weg geloof ik. Afentoe trekt de kramp er in en moet dan een sprintje trekken anders komt het niet goed. Ook vandaag blijf ik maar ziek thuis.

dinsdag 25 maart 2014 om 07:26

dinsdag 25 maart 2014 om 19:26

vrijdag 28 maart 2014 om 15:29
quote:britt74 schreef op 23 maart 2014 @ 09:35:
Ik heb gebeld kreeg te horen dat ik paracetamol moest nemen dus dat ga ik proberen, dat heb ik wel in huis
Ik heb enorme last van obstipatie en ga ziekenhuis in ziekenhuis uit, maar ik heb echt nog nooooit gehoord dat je een paracetamol moet nemen voor je obstipatie. Het gaat erom dat je laxerende middelen gebruikt en paracetamol laxeert niet.
Bovengenoemde middelen kun je wel proberen!
Ik heb gebeld kreeg te horen dat ik paracetamol moest nemen dus dat ga ik proberen, dat heb ik wel in huis
Ik heb enorme last van obstipatie en ga ziekenhuis in ziekenhuis uit, maar ik heb echt nog nooooit gehoord dat je een paracetamol moet nemen voor je obstipatie. Het gaat erom dat je laxerende middelen gebruikt en paracetamol laxeert niet.
Bovengenoemde middelen kun je wel proberen!