Thailand Topic 2
zondag 16 maart 2014 om 17:36
Wow!
Ik lees jullie verhalen en ben ineens zo blij dat ik ook naar Thailand ga. Ik heb nog geen idee wat ik wil doen, en dacht 'laat ik de topics eens doorlezen'.. Nu heb ik dus nog minder een idee wat ik wil
Ik vertrek 5 juni en blijf 3 weken. Ik ga samen met mister Vriend.
We willen in ieder geval naar Chiang Mai en naar een paradijselijk eiland. Hoe en wat verder zien we denk ik nog wel. Tips zijn welkom (Al hebben jullie al 18734x tips gegeven, toch ben ik ook benieuwd )
Ik ga me maar weer eens verder verdiepen in de fijne posts.
Ik lees jullie verhalen en ben ineens zo blij dat ik ook naar Thailand ga. Ik heb nog geen idee wat ik wil doen, en dacht 'laat ik de topics eens doorlezen'.. Nu heb ik dus nog minder een idee wat ik wil
Ik vertrek 5 juni en blijf 3 weken. Ik ga samen met mister Vriend.
We willen in ieder geval naar Chiang Mai en naar een paradijselijk eiland. Hoe en wat verder zien we denk ik nog wel. Tips zijn welkom (Al hebben jullie al 18734x tips gegeven, toch ben ik ook benieuwd )
Ik ga me maar weer eens verder verdiepen in de fijne posts.
woensdag 19 maart 2014 om 17:32
woensdag 19 maart 2014 om 17:42
Het nadeel van Thailand vind ik leuke accommodatie vinden. We houden erg van gezellige huisjes, maar die zijn in Thailand meestal vrij primitief. Alleen koud water, soms alleen een douche en (hurk)toilet zonder wasbak. Kleine, harde bedden in een kale kamer. Dus voor comfort moet je naar een hotel, maar die zitten meestal in de stad en variëren van heel primitief en vuil tot goed.
We waren nog in meer plaatsen, maar die willen we je niet aan doen.
We hebben met nieuwjaarsdag een auto gehuurd om van Bangkok naar het noorden te rijde. Dat was precies de dag waarop de meeste doden vallen in het jaar omdat iedereen vrij en dronken is.
op het platteland is een auto huren anders wel leuk, kan je naar rustige plaatsen rijden.
We waren nog in meer plaatsen, maar die willen we je niet aan doen.
We hebben met nieuwjaarsdag een auto gehuurd om van Bangkok naar het noorden te rijde. Dat was precies de dag waarop de meeste doden vallen in het jaar omdat iedereen vrij en dronken is.
op het platteland is een auto huren anders wel leuk, kan je naar rustige plaatsen rijden.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 19-03-2014 18:02
Reden: eigen blog verwijderd
Reden: eigen blog verwijderd
% gewijzigd
donderdag 20 maart 2014 om 01:05
Nadeel leuke accomodatie vinden.
Jij bent gek!
Het zit er bijna op. We zitten nu in een schattig hotelletje 8 mins rijden vd luchthaven. Maar het lijkt wel het platteland. Aan een riviertje, leuke tuin en grote kamer op de bg, balcon 2 stappen vd pool. Goede afsluiter.
Vandaag nog even rustig aan (what else is new -;) ) nog een massage, lekker eten, zwembad. Vanavond nog proberen wat slaap te pakken en dan naar airport. Vertrek is om 2.30 in de nacht, thai time.
Jij bent gek!
Het zit er bijna op. We zitten nu in een schattig hotelletje 8 mins rijden vd luchthaven. Maar het lijkt wel het platteland. Aan een riviertje, leuke tuin en grote kamer op de bg, balcon 2 stappen vd pool. Goede afsluiter.
Vandaag nog even rustig aan (what else is new -;) ) nog een massage, lekker eten, zwembad. Vanavond nog proberen wat slaap te pakken en dan naar airport. Vertrek is om 2.30 in de nacht, thai time.
vrijdag 21 maart 2014 om 09:23
Elkeelke is helemaal niet gek, ik heb precies dezelfde ervaring. Op ok phangan zijn tot 1200 baht per nacht de huisjes behoorlijk primitief, met relatief slechte bedden, run down badkamers, ruwe handdoeken en beddengoed enz.
Ik zag aanvaardbare dingen vanaf 1500 baht.
In Bangkok wilde ik wat meer uitgeven omdat ik het wel gehad had met dat primitieve. Kom ikbij lampu tree house uit, aan 1850 baht per nacht. Wel leuk hotel, leuke kamer, goed bed maar aftandse badkamer...
Pas vanaf 2000 baht vond ik aangename kamers met nette badkamers.
Normen zijn daar gewoon anders...
Ik zag aanvaardbare dingen vanaf 1500 baht.
In Bangkok wilde ik wat meer uitgeven omdat ik het wel gehad had met dat primitieve. Kom ikbij lampu tree house uit, aan 1850 baht per nacht. Wel leuk hotel, leuke kamer, goed bed maar aftandse badkamer...
Pas vanaf 2000 baht vond ik aangename kamers met nette badkamers.
Normen zijn daar gewoon anders...
vrijdag 21 maart 2014 om 09:27
En soms vind je leuk resort, denk je, en blijkt het 's avonds superlawaaierig. Met muziek enz. De Thais hebben ook een ander idee over wat geluidsoverlast is, dat zeiden enkele Thais die ook in vs en Europa geweest waren zelf. Noise pollution is daar echt een issue ( ook van verkeer). Dat maakt het soms ook niet makkelijk om een fijn plekje te vinden, is mijn ervaring.
vrijdag 21 maart 2014 om 20:41
Yas, goede reis gehad?
Tja de tijden van guesthouses van 500 bath zijn voorbij. Maar als je low budget wilt zal je wat water bij singha moeten doen
2000 bath is trouwens 45 euro per nacht per kamer. Kom daar eens om in Europa!
En dan heb ik niet eens over het verschil in locatie.
Elisabeth ik denk gewoon dat Thailand niet het geschiktste vakantieland is voor jou. Jij wilt voor 20 euro pppn een huisje op een rustig strand met genoeg vertier om je te vermaken, en een pocketveringmatras. En niet te vergeten een infinitypool. Dream on.
Tja de tijden van guesthouses van 500 bath zijn voorbij. Maar als je low budget wilt zal je wat water bij singha moeten doen
2000 bath is trouwens 45 euro per nacht per kamer. Kom daar eens om in Europa!
En dan heb ik niet eens over het verschil in locatie.
Elisabeth ik denk gewoon dat Thailand niet het geschiktste vakantieland is voor jou. Jij wilt voor 20 euro pppn een huisje op een rustig strand met genoeg vertier om je te vermaken, en een pocketveringmatras. En niet te vergeten een infinitypool. Dream on.
vrijdag 21 maart 2014 om 21:25
Ik snap niet zo goed waarom het nodig is om zo onaardig te reageren. Tegen Elkeelke wordt gezegd dat ze gek is, nu worden er mij allerlei wensen toegedicht die ik helemaal niet heb, met nog eens 'dream on' erbij…
Ben het nochtans met je eens dat de tijden van 500 baht voorbij zijn. En dat je idd in Europa het driedubbele betaalt als in Thailand.
Wat ook niet zo heel gek is, gezien Thailand nu eenmaal geen eerstewereldland is.
Anderzijds merk ik ook dat je in Thailand veel meer primitieve accommodatie vindt dan hier. Daarbij vond ik in de duurdere ressorts de service niet optimaal. Ik vond het ook vaak zoeken naar iets met goede prijs-kwaliteitverhouding. Dat is mijn ervaring en mening, en dat mag.
Ben het nochtans met je eens dat de tijden van 500 baht voorbij zijn. En dat je idd in Europa het driedubbele betaalt als in Thailand.
Wat ook niet zo heel gek is, gezien Thailand nu eenmaal geen eerstewereldland is.
Anderzijds merk ik ook dat je in Thailand veel meer primitieve accommodatie vindt dan hier. Daarbij vond ik in de duurdere ressorts de service niet optimaal. Ik vond het ook vaak zoeken naar iets met goede prijs-kwaliteitverhouding. Dat is mijn ervaring en mening, en dat mag.