De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
quote:misstinkerbel schreef op 25 maart 2014 @ 19:47:

In de bijsluiter van Gonal-F staat dat 450 de maximale dosis is. Ik ga eigenwijs zijn en tot vrijdag elke dag 450 spuiten. Ik heb nog genoeg in huis. Dan heb ik in ieder geval het gevoel dat ik er alles aan gedaan heb, mocht het toch niet genoeg zijn vrijdag.

*goed bedoeld*

Ook met maar een paar follikels kun je overstimulatie krijgen. Als dat gebeurt zul je of vroegtijdig moeten stoppen met spuiten waardoor je follikels als het ware 'instorten' en je eicellen vervolgens van zo'n slechte kwaliteit zijn dat ze niet bevrucht kunnen worden/verkeerd bevrucht worden/niet delen (been there) of wordt de poging afgeblazen. Ik snap je zorgen maar je neemt wel een risico met je follikels en je gezondheid. Ben je niet bang dat je uiteindelijk verder van huis bent?

Ik snap je wel hoor, ik heb bij een te trage groei precies hetzelfde overwogen maar achteraf (twee keer overstimulatie, beide keren met maar een beperkt aantal follikels) ben ik blij dat ik het niet heb gedaan want overstimulatie kan levensgevaarlijk zijn en voor maanden vertraging zorgen.
hier nog even een vraag.

ik ben vorige week zaterdag ongesteld geworden (dus niet afgelopen zaterdag) en op dag 3 begonnen met de pil (na uitgangsecho). Heb een vrij korte echte menstruatie gehad (nu 3 dagen en normaal wel 8 bij mij). Allen heb ik nu sinds 3 dagen best nog veel donkerbruine/rode afscheiding. Is dit nog een nawee van de menstruatie? Vooral ook na de sex komt er nog het een en ander uit ik zelf had verwacht dat het nu helemaal weg zou zijn met de pil. Mijn protocol gaat uit van microginon 30, maar ik slik in overleg 20, omdat ik die al die jaren hiervoor heb gebruikt en die prima beviel. Na hoeveel tijd moeten die bloedingen overgaan?

voel me nog al dommig, maar slik de pil al lang niet meer en ben er 14 jaar geleden mee begonnen

Heb
Misstinkerbel, ik heb bij de allereerste icsi ook gonal-f gespoten (300) en daar reageerde ik wel op, maar ik had niet echt veel follikels. De 3 pogingen daarna heb ik een ander middel gekregen: fostimon. Daar reageerde ik ongeveer 3 a 4 keer zo goed op.... (én sneller!)

En ik ken verschillende vrouwen die een combi van 2 hormonen hebben gebruikt.

Voor de dames die een zelfbetaalde poging moeten doen..... Misschien kan ik helpen met wat ik nog in de opruiming heb...

(fos + deca) mail me dan op kuuk 1978 @ gmail . com (zonder spaties!)

Dusseldorf heeft overigens een behoorlijke wachtlijst momenteel..

Puck-eefje, heel veel sterkte en kracht gewenst! Dikke knuffel van mijn kant!
@ Madre: Ik weet dat 'zelf doktertje spelen' niet verstandig is, heb uiteindeljk mijn dosis niet verhoogd, maar het knaagt wel, de verleiding is groot.

@ Kuuk: Goed idee van een ander soort hormonen proberen, dat ga ik voorstellen als het vrijdag er niet goed voor staat en wordt afgebroken. En ik zal eens informeren in Düsseldorf, het kan nooit kwaad om mezelf op een wachtlijst te plaatsen en zien wat dat doet.

Toch heb ik ook het gevoel dat het traject loslaten en over een tijdje zonder stimulering het zelfs gewoon weer te proberen rond mijn eisprong ook zou kunnen werken. We kunnen het allicht proberen. Zonder verwachtingen. Maar dat is een illusie ben ik bang...

Door dit lastige traject ben ik me er wel steeds bewuster van hoe wonderlijk het is dat ik 2 jaar geleden bij de eerste poging IUI meteen zwanger ben geraakt van mijn zoontje. Met slechts 75 eenheden Puregon en 1 weekje spuiten.

Daarom blijf ik het raar vinden dat binnen 2 jaar tijd alles anders is.
Misstinkerbel..... Herkenbaar hoor! Bij mijn zoontje was ik na 4 rondes clomid zeanger. Bij mijn zwangerschap nu duurde het 27 maanden, en was het uit eindelijk de tweede ivf poging. Het is echt vreselijk geweest, maar nu zo de moeite waard, dat ik denk ik misschien ooit wel weer het traject in durf te gaan.
quote:-kuuk- schreef op dinsdag 25 maart 2014 22:22 Misstinkerbel, ik heb bij de allereerste icsi ook gonal-f gespoten (300) en daar reageerde ik wel op, maar ik had niet echt veel follikels. De 3 pogingen daarna heb ik een ander middel gekregen: fostimon. Daar reageerde ik ongeveer 3 a 4 keer zo goed op.... (én sneller!)

En ik ken verschillende vrouwen die een combi van 2 hormonen hebben gebruikt.

Voor de dames die een zelfbetaalde poging moeten doen..... Misschien kan ik helpen met wat ik nog in de opruiming heb...

(fos + deca) mail me dan op kuuk 1978 @ gmail . com (zonder spaties!)

Dusseldorf heeft overigens een behoorlijke wachtlijst momenteel..

Puck-eefje, heel veel sterkte en kracht gewenst! Dikke knuffel van mijn kant! Ik heb ook nog Puregon en Pregnyl voor wie inmiddels zelf moet betalen.
Goedemorgen dames

Ik zal mezelf even voorstellen ik ben Samantha en ik en mijn man proberen al ruim 4 jaar zwanger te worden na veel dokters bezoeken ben ik eindelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis al meerde onderzoeken gehad en niks afwijkend te vinden

Gister geweest voor prikinstructie`s en ik mag vanaf volgende week beginnen met Fostimon injectie`s ivm de iui behandeling wat ik natuurlijk reuze spannend vind en ondanks dat ik gister enorm veel informatie heb gekregen ik toch benieuwd ben wat me ongeveer te wachten staat
Welkom samantjuh!

Ik heb vanmorgen voor het eerst geprikt en vraag me af of ik het helemaal goed heb gedaan. Er kwamen nog 2 kleine druppeltjes uit de naald na het prikken. Iemand?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Samantjuh, welkom!

Boannan, dat is heel herkenbaar hoor, die 2 druppeltjes. Niet bang zijn dat je nu te weinig gespoten hebt!! Komt waarschijnlijk omdat je de luchtbel eruit moet halen... (tenminste, zoiets staat mij bij) Je hebt het echt wel goed gedaan!

Samantjuh, fostimon ken ik. Maar wordt in veel ziekenhuizen en klinieken niet gebruikt. Volgens mij is het meest gebruikte menopur en gonal-f, als ik de reacties zo lees.

Fostimon moet je zelf mengen he? Ik heb het zelf ook gebruikt en reageerd er dus beter op dan op de gonal-f.

Laat het allemaal maar een beetje op je af komen.. Het is spannend, en je moet het echt stapje voor stapje doen. Vragen kan je hier altijjd stellen, op dit topic is zóveel kennis en ervaring aanwezig! En geen vraag is te gek..... We kennen het gevoel, de onzekerheid, de wanhoop en het verdriet. En we weten ook hoe de opluchting voelt als er een goede uitgangsecho of follikelmeting is geweest!
Hey kuuk

ja de fostimon moet je zelf mengen

hebben jullie ook zoveel met onbegrip te maken?

hoop mensen die ik ken snappen het maar niet terwijl ze zelf kinderen hebben

heb gister na lang wikken en wegen aan me vader gemeld dat we al 4 jaar proberen ik heb het daarvoor stil gehouden omdat ik er zelf niet aan wou dat het niet 'gewoon' lukt
* breekt even in voor mstinkerbell*

Ik zag dat je gelukkig toch niet meer hebt gespoten maar toch:

Ik heb ervaring met de 450 Gonal-F dosis. Ik maakte ook relatief weinig eitjes voor mijn leeftijd (toen 32) en na de eerste poging (5 eitjes) gooide de arts de Gonal ook van 250 naar 400 of 450 (weet ik niet meer). Het gevolg was dat ik toch een dominate follikel kreeg die geloof ik na 8 dagen al 18 mm was ofzo en nog een paar kleintjes. Die poging is toen afgebroken. dus het verhogen van een dosis van een bepaald medicament is dus niet altijd zaligmakend (woorden van de arts trouwens)

Daarna nog Puregon gehad en uiteindelijk ook menupur en Puregon geloof ik. Voor mij heeft het allemaal niet gewerkt (steeds tussen 4 en 6 eitjes per punctie) maar ik wilde je dit verhaal even meegeven voor als de verleiding toch weer groeit. Het kan heel averrechts uitpakken dus.

Sterkte ermee! K*t is het zeker!!

aan alle anderen hier
I could go into detail...but I won't.
quote:Yezka schreef op 22 maart 2014 @ 11:20:

Mrs-Mia, ik zou vandaag proberen de kliniek waar je onder behandeling bent te bellen. En zo snel mogelijk starten met behandelen. Bij een kennis van mij kwamen ze er pas achter dat ze een schimmelinfectie had na de punctie. Ze had 11 eicellen en die zijn allemaal de prullenbak ingegaan. Bij de IVF daarna heeft ze ook iets tegen schimmels gebruikt vanaf dat ze ging spuiten, dacht ik. Dus dat moet kunnen. Het komt vast goed. Goed dat je zo oplettend bent.

Een late reactie van mijn kant maar ik was een beetje te druk voor het forum. Bedankt voor de reacties die ik kreeg. Wat naar om te horen dat de schimmel bij jouw kennis voor ellende heeft gezorgd, Yezka..

Ik heb het maandag nagevraagd in het ziekenhuis (na me het weekend zelf met Canesten te hebben behandeld). De arts zei dat het geen kwaad kon omdat ik nog zo vroeg in mijn cyclus zat. (wellicht is de schimmel bij jouw kennis te laat ontdekt?)

Helaas bleek even daarna, toen de arts d.m.v. echo naar mijn eierstokken keek dat ik een cyste heb die eerst weg moet zijn voor ik mag beginnen. Twee maanden geleden had ik er ook al één, kennelijk komt het bij sommige vrouwen voor dat ze om deze reden maar om de maand kunnen starten. Ik moet dus nog wat geduld hebben en hopen dat mijn lijf er volgende maand wel klaar voor is.

Als ik zo dit topic lees heb ik echt te doen met sommige dames. Het is niet niks dit hele traject en kan voor veel teleurstellingen zorgen.. Iedereen heel veel sterkte, fijn dat we elkaar hier een beetje kunnen steunen.
I'll be there in three shakes of a lamb's tail.
@misstinkerbel, ik wilde je even heel veel succes wensen en ik ga voor je duimen dat je morgen goed bericht krijg.

@mrs-mia-wallace, wat een teleurstelling zeg. vind je er wel berusting in dat je wel om de maand mag starten? Ik hoop echt voor je dat je lichaam er volgende maand wel kaar voor is.

@samantjuh, Ik heb zelf vooral gehad dat mijn omgeving continu vroeg wanneer beginnen jullie nou eens, vooral dat ze mijn vriend moesten hebben. (daar kon ik zo boos om worden)

Ik merk nu we het aan de familie hebben er niet meer iedere keer over gesproken wordt, alleen nog maar begrip. vooral lieve dingen als een berichtje als ze weten dat ik weer eens naar het ziekenhuis moet. (en dan zit ik nog vet in de beginfase).

bijkomend voordeel voor mij is dat er nu vet snel geaccepteerd wordt dat ik niet altijd meer vrolijk ben.

Ik was altijd super vrolijk, op het drukke af (mensen moeten altijd even aan me wennen) en nu ben ik telkens zo snel down en verdrietig. Ik kan op 1 of andere manier mijn stemmingen nooit goed reguleren het is nooit eens de gulden middenweg. En het is altijd van mijn gezicht af te lezen

Morgen heb ik samen met mijn vriend het intakegesprek op de fertiliteitspoli. ze hebben al een hoop bloed en ik heb al een cyclusmeting gehad, dus ik hoop nu echt een definitief antwoord te krijgen en een plan van aanpak!!

iedereen weer een dikke
If you can dream it, you can do it.
Hallo allemaal,

sorry dat ik inbreek in jullie forum. Ik schrijf ook mee in het forum medische molen. Maar daar is er nog geen 1 die ervaring heeft met pregnyl 5000 spuiten om de eisprong te krijgen. Ik heb 12 dagen geleden de pregnyl spuit gespoten. 10 dagen geleden de eisprong gehad. nu drie dagen achter elkaar smiddags getest en dag 10 heel licht streepje, dag 11 donkerder met kv test en vandaag weer duidelijk positief met goedkope test van de action. In de bijsluiter van de pregnyl staat dat je tot 10 dagen positief kan testen. Ik heb dus een beetje hoop. Is dit terecht of zou het door de pregnyl komen?
Mel, ik was natuurlijk enorm teleurgesteld, want je kijkt er toch naar uit om eindelijk te mogen starten.. Alle opgebouwde spanning om te beginnen en dan.... Gaat het tóch niet door. Ik probeer me maar voor te stellen dat de teleurstelling en het verdriet veel groter zullen zijn als onze eerste poging op niets uitloopt. Beter even wachten dus tot hopelijk een goede volgende maand..!

(Gelukkig hebben we de komende weken genoeg leuke dingen op de planning staan, de tijd vliegt hopelijk voorbij!)

Wat vervelend dat jullie tegen zoveel onbegrip aanlopen in jullie omgeving. Het lijkt me zo lastig... Dat confronteert je alleen maar meer met je eigen wens en verlangen.. Een vriendin van mij had dezelfde ervaring bij haar omgeving. Ik moet zeggen dat ik er zelf altijd wel open over ben geweest (maar zit ook in een andere situatie). Weinig lastige vragen dus gelukkig.

Waar ik benieuwd naar ben is hoe de eerste keer prikken zal zijn. Het lijkt me zo raar om voor het eerst die naald in je buik/been te zetten... En hoe reageren jullie op de hormonen? Dat is vast bij iedereen weer anders, maar hoe heb je het ervaren? Heb je er veel of weinig last van? En als je stopt met prikken, zijn die bijwerkingen dan ook snel weer verdwenen?

Welkom Nootje, er zullen vast mensen zijn die er meer van weten. Zoals je leest ben ik nog een 'amateur' Prikbitch..
Nootje, de pregnyl is er bij de één wat sneller uit dan bij de ander. Ik wil je dus nog niet te blij maken... Maar het is natuurlijk wél erg positief en hoopvol dat de test elke dag wat donkerder is.

Er zit helaas niets anders op dan hoop houden en elke dag of om de dag een test doen... Heel veel succes iig! En ik hoop dat je hier straks iets positiefs komt melden!

mrs-mia, balen dat je een maand moet wachten nu. Maar het scheelt al een beetje dat je in de komende weken leuke dingen op de planning hebt staan. Dat helpt echt!

Ik heb zelf weinig last van de hormonen gehad. Zag in eerste instantie op tegen het prikken (vooral ook de vraag 'durf ik dat wel?!') Maar bij ons ging het na heel veel tegenslag ineens heel snel en moest ik hals over kop gaan spuiten. Ik had toen vooral het gevoel 'oh gelukkig, ein-de-lijk gebeurt er nu wat!'

Wat betreft de omgeving... Ik ben heel open geweest in mijn omgeving. Ik kende verschillende meiden die ook 'bezig' waren en dat praatte wel makkelijk. Mijn familie was meelevend en heeft nooit vervelende vragen gesteld. Alleen de man van mijn zus... Die was bot. Heel erg bot.

En mijn schoonfamilie... die wilden nog weleens een opmerking plaatsen.. "zijn jullie niet te snel aan ivf begonnen?" (terwijl icsi echt de enige optie was, er was echt geen twijfel mogelijk!)

En ja.. de mensen die er níet van af wisten die wilden nog weleens vragen wanneer we aan kinderen gingen beginnen, we hadden er nu nog de leeftijd voor.... (ik ben inmiddels 35 en Kuukman 42)

Het blijft gewoon moeilijk, maar ik vond het al schelen dat een deel van onze omgeving er van af wist.
Hi Samantjuh.

Hier tot nu toe helemaal geen onbegrip gelukkig

Vooral nieuwsgierigheid van mensen die het weten en steeds meeleven en vragen wat we nu doen. Wat ik wel herken is mensen die er niet over durven of kunnen praten of wanneer we er bij sommige mensen iets over zeggen dat ze er overheen praten. Ik denk zelf omdat ze niet weten wat ze moeten zeggen.

Mrs-mia-Wallace. Pfff dat lijkt me echt moeilijk. Kun je het een beetje verdragen dat je moet wachten? :( veel sterkte en ik duim voor een mooie echo volgende keer

Mel. zo herkenbaar wat jij schrijft! zie je privébericht..
Pffff, ik ben er niet met mijn hoofd bij... Ik heb net de verkeerde spuit gezet!! Ipv Gonal heb ik zonder nadenken Decapeptyl gespoten... Terwijl ik die vanmorgen ook al had gezet. Ik denk dat het niet heel veel kwaad kan en zet nu de Gonal alsnog. Maar wat dom!!! Zullen de spanningen voor de allesbeslissende echo van morgenochtend wel zijn ben ik bang...
Bedankt, Mirk en Kuuk.

Ach Miss Tinkerbell, wat vervelend. Je bent er gewoon met je hoofd niet meer bij. Sterkte morgenochtend!! Ik denk dat er veel mensen voor je zullen duimen.
Even geen tijd om op iedereen te reageren, maar Tinkerbel, ik wilde je even laten weten dat ik morgen aan je denk!!

Ik hoop dat je wel een beetje lekker slaapt vannacht, spannende dag morgen.
verdwaald op het nieuwe forum
Tinkerbel, ik duim voor je dat het wel door kan gaan!

Samantjuh, welkom! Wij zijn heel open geweest toen we eenmaal begonnen waren met de onderzoeken. Familie, vrienden en ook collega's waren op de hoogte. Ikvond het heel fijn om van alle kanten steun te krijgen!

Nootje, ik had ook 12 dagen na pregnyl een heel licht streepje. Die werd in de loop van de dagen steeds donkerder. En nu inmiddels bijna 20 weken zwanger Hopelijk bij jou ook goed nieuws!!!
@ Nootje: Wat spannend! Ik heb bij mijn IUI in 2012 Pregnyl gespoten en mocht pas na 16 dagen testen. Maar ik was wel hartstikke zwanger. Ik duim dat het streepje alleen nog maar donkerder wordt. Koop zo'n dure Clearblue-test die ja of nee zegt!

@ Theepoes, Floflo, Mia en alle anderen: thanks 4 the support! Ik ben, op dat spuit-incident na, redelijk relaxt. Ik heb gisteren een knop om kunnen zetten en vlieg het allemaal wat meer ontspannen aan. Ik zie wel wat de uitslag is morgen en deal daar dan mee. Het is wat het is, ik kan er nu even toch niks meer aan doen. Stap voor stap!
@misstinkerbel, Ik vind het zo knap dat je toch nog redelijk relaxed kan zijn. heel veel sterkte morgen!!!

@Nootje, Welkom!!!! het is niet echt inbreken hoor, dit topic loopt al zo lang dat ik er eerst ook niet tussendoor wilde komen. een paar weken geleden deed ik het toch en voelde me hier direct welkom! ondanks dat niemand me echt kent, reageert iedereen zo ontzettend lief en steunen ze mij nu al!

Ik duim voor je dat je streepje "echt" is. zou het zo ontzettend fijn voor je vinden. ik zou inderdaad doen wat misstinkerbell zegt, koop zo'n dure clearbleu- test die echt ja of nee zegt in plaats van een streepje.

@mirk86, Ik heb je een berichtje teruggestuurd! geen idee of ik het zo goed heb gedaan

De dag schiet niet op, morgen mogen we eindelijk naar de intake!!!

Ik ben zelf dus duidelijk niet relaxed!!! zit hier zowat te stuiteren terwijl mijn vriend op de bank in slaap is gevallen (ongelooflijk)

Net was hij echt onwijs lief, zegt ie; ben je nerveus? (alsof dat niet te merken was). ja ik ben nerveus! dus ik vraag ben jij nerveus?

zegt hij tegen me: Ik ben nerveus voor jou! jij wil dit al zo lang... en al die tijd heb je op mij gewacht, toen wilde ik het eindelijk ook (vorig jaar) en nu lukt het niet. Ik kan er zo slecht tegen je verdrietig te zien.

Nou krijgt hij me niet gauw stil, maar het is hem gelukt!

zo lief
If you can dream it, you can do it.
@misstinkerbel, ik wil nog even reageren op je opmerking over de dosis Gonal-f en de opmerking van leoni, over het spuiten van een combinatie van hormonen. Ik heb (in een ziekenhuis in NL overigens, en op eigen verzoek) een combinatie gespoten van 225 Gonal-f en 225 Menopur tijdens mijn laatste IVF-poging, en dit in een kort protocol met een pipelle voorafgaand aan de stimulatie. Uit deze poging heb ik een kindje mogen krijgen, ondank mijn lage eicel-opbrengst elke keer (4,4 en 5 eicellen, wel steeds een TP gehad, eerste poging zwanger maar een missed abortion na 8,5 week). Dus hoge dosering met lage opbrengst, al moet ik zeggen dat de keer dat ik kort protocol had ipv lang protocol (eerste 2 pogingen) de follikels veel gelijkmatiger groeiden dan de keren er voor. En de punctie ook 2 dagen eerder was dan de pogingen er voor.

Mijn ervaring met het spuiten van een combinatie van hormonen is dus zeer goed, ik word heel vrolijk van het resultaat!
mel tnks maar ik zie niks hahahah

ik stuur je anders nog wel een berichtje met mn mailadres :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven