De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Dames, sorry voor het inbreken. Ik lees allang mee omdat ik jullie een tof clubje meiden vind. Allemaal bikkels!

Boannan, zou ik jou een privé berichtje mogen sturen over jouw kliniek?
Ja het was echt een superaanzoek

Zoals sommigen van jullie weten doe ik vrijwilligerswerk bij een molen. Ik kwam daar gister niets vermoedend aan en er zat een reuzespandoek op de wiek van de molen en toen kwam hij te voorschijn.

We willen ergens in het voorjaar van 2015 trouwen. Over de datum zijn we nog in dubio. Het wordt helemaal in de jaren 50 style. aangezien we daar beide gek van zijn (en vooral van oude troep dus hahah).

Morgen heb ik prikinstructie en begin ik met decapeptyl

evw! supernieuws! gefeli!!!! positief gevoel vasthouden!

boannan, succes morgen!!
Hallo allemaal,

Een jaar geleden is bij mij PCOS gediagnosticeerd. We willen wél heel graag kinderen. Over een paar maanden ga ik beginnen met chlomid om mijn eisprong op gang te krijgen. Nu heb ik gehoord dat je tijdens de behandeling heel vaak naar het ziekenhuis moet. Maar ja, wat is heel vaak?

Is er iemand die ervaringen heeft met het UMC Utrecht? Hoe vaak moest jij tijdens het chlomid slikken naar het ziekenhuis? En heb je zelf keuzevrijheid in de tijd?

Ik vraag dit, omdat ik over een paar maanden afgestudeerd ben en ga werken en ik het geen fijn idee vind om vaak afwezig te zijn. Het UMC ligt op 45 minuten van mijn werk, terwijl in de stad waar ik ga werken ook een universitair ziekenhuis zit. Kunnen controles ook in een ander ziekenhuis of denken jullie dat dat onmogelijk is? Heb verder helemaal geen ervaring met ziekenhuizen.

Groet Anna
Hallo allemaal,

Al even lees ik mee en vond het toch tijd om eens mee te schrijven. Bij mij is PCOS vorig jaar vastgesteld. Ik heb 10 rondes Clomid + Metformine gedaan en zit nu op het wachtbankje van mijn derde ronde gonal f+ pregnyl. Dit is dus ronde 16. Nog 3 rondes Gonal F + Pregnyl en dan wordt het tijd om naar een ander ziekenhuis te gaan. Vooral die wetenschap maakt dat het allemaal erg spannend is.

Verder kan ik zeggen dat ik weinig steun in mijn omgeving heb. Buiten mijn ouders en nichtje en een paar collega's heb ik 1 vriendin die me steunen. Helaas raak ik binnenkort mijn collega's kwijt omdat ik waarschijnlijk binnen 10 weken mijn baan kwijt raak. Ben 2 'vriendinnen' kwijt geraakt omdat ze vonden dat ik alleen maar negatieve dingen te vertellen had en dat vonden ze moeilijk. Dat is gebeurd nadat ik een vroege miskraam heb gehad. Al zijn de artsen het nog steeds niet eens over of het daadwerkelijk een miskraam was ivm andere opvattingen over HCG waardes. In principe maakt het niet uit voor die 'vriendinnnen' of het nou wel of niet zo was. Het heeft me heel veel pijn gedaan.

Ik hoop bij jullie begrip te vinden en dames die in hetzelfde schuitje zitten ;). Die net als ik soms aan de lamp hangen vanwege de hormonen, de onzekerheid die steeds meer aan je vreet, de schaamte dat je nog steeds niet zwanger bent, terwijl iedereen om je heen wel zwanger wordt,
quote:phon schreef op 30 maart 2014 @ 19:05:

Dames, sorry voor het inbreken. Ik lees allang mee omdat ik jullie een tof clubje meiden vind. Allemaal bikkels!

Boannan, zou ik jou een privé berichtje mogen sturen over jouw kliniek?Ja tuurlijk! boannan74@gmail.com
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
@ Anna: Ik heb zelf geen PCOS, dus ik weet niet hoe vaak je naar het ziekenhuis moet. Wat ik wel weet is dat je je er maar beter aan kan overgeven dat dit traject tijd en energie kost. Natuurlijk is het lastig als je net begint met werken, het zal zeker voorkomen dat een afspraak in het ziekenhuis totaal niet uitkomt. Ik heb veel smoesjes op mijn werk verzonnen. Van een oma die geopereerd moest worden met wie mee naar het ziekenhuis moest tot een onderzoek waaraan ik meedeed in het ziekenhuis. Maar het zat me nooit lekker en ik kreeg er veel stress van. En stress is niet goed voor je lijf. Sinds ik het IVF-traject in ben gestapt, heb ik open kaart gespeeld op mijn werk. En dat voelt 10 x beter. Maar het heeft bij mij een tijd geduurd voor ik op dat punt kwam.

@ Kitty: Wat heftig dat je tijdens dit heftige proces ook nog vriendinnen bent kwijtgeraakt. Zij waren jouw vriendschap niet waard, anders hadden ze meer moeite gedaan om je te begrijpen. Maar verdrietig is het wel. Steun is ontzettend belangrijk. Je voelt je al zo kwetsbaar door het falen van je lichaam en dan ook nog al die hormonen in je lijf. Ik hoop dat je hier steun kan vinden. Ik merk dat het schrijven mij helpt alles in perspectief te plaatsen. Ik hoop dat jij hier ook vindt wat je zoekt.

Ik kan dus totaal niet slapen. Komt ook door die zomertijd natuurlijk, maar ik ben ook een beetje gespannen voor de echo van morgen. Het is wel een ander soort spanning dan de vorige keer. Ik ben nu een beetje giechelig en blij gespannen. Wat nergens op is gebaseerd.
Tinkerbel, succes met de echo! Ik hoop zo dat je mooie gegroeide eiblaasjes hebt!

En hoi Kitty! Wat moeilijk als je je vriendinnen kwijt raakt om deze reden. Wat Tinkerbel zegt, ze zijn jouw vriendschap niet waard, maar dat maakt het niet gemakkelijker.

Ik ben mijn beste vriendin kwijtgeraakt hierdoor. Ze steunde me volledig, maar toen bleek zij ook de medische molen in te moeten. En we begrepen niks meer van elkaar Ik mis haar nog steeds, maar deze week ga ik bij haar langs, na 2 jaar geen contact. Ze heeft een kindje gekregen. (Ik zie ertegen op, maar heb er ook zin in).

Hoi Anna. Mijn man heeft op zijn nieuwe werk alles gelijk verteld om geen smoesjes te hoeven vertellen. Gelijk kreeg hij ook al vruchtbaarheidstraject valen te horen en ook veel medeleven en steun. Hij moest minder vaak mee naar het ziekenhuis, maar was ook toch regelmatig even afwezig van zijn werk.

Ik heb het ook gelijk op m'n werk verteld. Geeft me veel steun! En minder stress.

Succes!

Wat romantisch, Mirk! Ik hoop zo dat je met een dikke buik gaat trouwen of iets met plannen en verzetten enz

Sterkte met prikken, als ik het kan.....*groot watje ben ik*

Noot: wat fijn!

Mel In mijn hoofd zat steeds: als ik zeker wist dat ik dankzij de verloren kilo's zwanger zou raken, zou het makkelijk afvallen worden. En ergens in m'n hoofd is dat geworden: als ik afval, raak ik zwanger.

Bij de tweede keer verplicht afvallen was ik alleen maar chagerijnig, gelukkig hoefde ik toen niet zoveel.

Ik zit nu op 3 wk na curettage. Behoorlijke krampen in m'n buik (bij vlagen). Ik hoop gewoon dat ik vlgd gewoon ongesteld word en dat m'n buien idd aan PMS te wijten zijn en dat ik weer mee mag doen voor ICSI.
verdwaald op het nieuwe forum
Nootje, gefeliciteerd!

Ms. Tinkerbell, succes vandaag. Ik duim voor een goede echo!

Mel, ik kan me je telerstelling goed voorstellen. Denk je te horen hoe je verder kunt gaan en dan moet je nog langer wachten. Ik hoop dat de kilo's eraf vliegen. Succes!

Mirk, wat romantisch zeg. Gefeliciteerd!!

Anny/Kitty: welkom! Ik heb geen ervaring met PCOS, maar ik hoop dat jullie hier gehoor en herkenning vinden.

Evw: een meisje! Hoe leuk (al had ik dat bij een jongen vast ook gezegd)!

Floflo: bij mij duurde het zo'n 4 maanden voordat mijn cyclus weer regelmatig was en ik door kon. Hopelijk gaat het bij jou sneler en kun je straks snel weer door.

Een zwaai naar alle anderen!!
Het wordt een spannende week! Er gebeurt van alles, ik reageer op de hormonen, maar het gaat wel langzaam. Ik ben van 3 naar 5 follikels gegaan, waarvan er eentje al een acceptabel formaat heeft van bijna 17 mm. Woensdag weer een echo om te kijken of de 4 kleinere meegroeien. Zo ja, dan IVF, zo nee dan IUI. Maar er gebeurt in ieder geval iets. Ter vergelijking: bij mijn zoontje had ik maar 1 follikel van 16 mm en toen werd de IUI al gepland.
Wat fijn dat er iets gebeurt, misstinkerbel!

@anna en kitty: welkom!

@floflo: frustrerend hè dat wachten totdat je cyclus weer op gang komt!

Hier vanmorgen de echo gehad en er was 1 mooi grote follikel. De rest was te klein. Ik moet morgen nog 1x Gonal F spuiten en dan morgenavond om 23u de Ovitrelle en dan donderdag om 11u is de inseminatie. Nu hopen dat mijn eitje niet daarvoor springt! Iemand daar ervaring mee?

Ik vraag me trouwens wel af wat de Gonal F voor me doet. Normaal gesproken heb ik ook rond dag 13/14 mijn eisprong. Dus wat is er nu anders dan als ik de IUI gewoon in m'n eigen cyclus had gedaan. Iemand enig idee?

Gebruiken jullie trouwens ovu testen? En heeft dat zin icm de hormonen? Ik temp nog wel maar meer omdat dat in m'n systeem zit.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Evw wat leuk dat jullie een dochter krijgen! Maar wat weet je dat al vroeg bij 13 weken, dacht dat ze het pas met wat zekerheid vanaf 16 weken konden zien?

Laatst zat ik ook naar de kosten van afgelopen jaar te kijken en elke cent is het waard nu ik dat kleine mensje in mijn buik voel bewegen.

Nootje gefeliciteerd met de positieve test!

Mirk wat een mooi aanzoek, gefeliciteerd! Hopelijk hebben jullie er dan een prachtig bruidsmeisje of bruidsjonkertje bij!

Anne en Kitty welkom en succes in het hele traject.

MissTinkerbel wat goed dat er iets gaat gebeuren en dat er in ieder geval 1 mooie follikel te zien is! Succes deze week!

Boannan super dat er een mooie follikel te zien is. Ovu testen hebben nu weinig toegevoegde waarde omdat je geen natuurlijke cyclus hebt. Door de hormonen weten ze vrij nauwkeurig wanneer je eisprong is. Daarom moet je ook om 11 uur 's avonds spuiten want dat is in verhouding tot de inseminatie het optimale moment.

IVF/ICSI punctie wordt bijv. 36 uur na Ovitrel/Pregnyl gedaan omdat de follikels dan nog niet gesprongen zijn.

Succes!

Voor iedereen die het nodig heeft en ik hoop dat er snel weer wat mooie berichten bij komen!

Met mij gaat alles goed, ik begin nu een beetje te geloven dat in juni moeder word. Ergens blijft het onwerkelijk maar alle drukke bewegingen in mijn buik (en flink groeiende buik) maken het wel steeds echter. Ik hoop dat dit voor iedereen snel weggelegd is.

Laatst iemand die zag dat ik zwanger ben en die begon er over dat het niet voor iedereen makkelijk gaat en dat ik van geluk mocht spreken. Toen ik zei dat wij zeer goed weten wat voor geluk we hebben omdat wij een stel zijn waar het niet zo makkelijk gaat was ze gelijk stil en veranderde van onderwerp. Dat irriteerde me wel even flink, vooral omdat er geen woord meer over gezegd werd, niet eens even van gefeliciteerd / fijn dat het toch gelukt is.
Dank! Allemaal

en @floflo dat hoop ik ook!!

duim duim...

tegen het zetten van de prikken zie ik niet echt op. Wel tegen wat de hormonen met met doen even door bikkelen en goed naar mezelf luisteren (zei ze heel wijs ahm, niet mijn sterkste kant.)
Pioenroooske.

wat een rare reactie zeg!!

geniet er zelf van!!!
Hoi Anna en knitty.

Wat een bizar verhaal knitty....

Ik ben wel ooit op een zelfde manier een vriendin kwijt geraakt. al ging dat niet over een zwangerschap of IVF. Aan de enek kant was ik toen opgelucht want die vriendin kon ik niet meer vertrouwen maar ook verdrietig omdat de vriendschap over was.

Naar dat je je baan verliest. heb je nog collega's waarmee je contact kunt houden?

floflo wat dapper dat je haar opzoekt!!! hoop dat het je een goed gevoel geeft!
@Boannan, ik zit bij noord en zuid! ik wilde in noord omdat ik daar dichterbij woon, maar voor bijna alle testen moest ik naar zuid.

@Nootje, wat ontzettend fijn!!!!!! gefeliciteerd !!!!!!
If you can dream it, you can do it.
Goedemorgen allemaal !

Nou als het meezit en me cyclus begint wanneer het ongeveer moet ( erg onregelmatig) mag ik rond het weekend gaan prikken het scheelt wel dat ik in het ziekenhuis al mocht oefenen dus ben niet erg bang voor het prikken zelf .Stiekem hoop ik zoals elke keer dat het nu toch raak is , maar ik probeer niet teveel hoop te hebben want dat loopt meestal uit op teleurstelling. Ik zag dat er inmiddels al meerdere dames aan het prikken waren en hoop dat het voor jullie ook meevalt en dat het maar mag lukken .

Om terug te komen op me vorige berichtje ik loop helaas wel veel tegen onbegrip aan , nou moet ik wel zeggen me schoonmoeder is echt een kei die vraag ook altijd hoe het was in het ziekenhuis en is zelfs al een paar keer mee geweest voor een echo omdat me man niet elke keer vrij kan nemen en ik geen rijbewijs heb .

Ben blij dat er voor een hoop andere wel begrip is vooral omdat je het zo erg nodig heb net als de steun .
@floflo, ik vind het echt knap van je, wat goed dat jij die knop zo om kon zetten!! ik hoop echt dat mij dat ook nog gaat lukken! Ik ga in elk geval een afspraak maken met de zoveelste diëtiste . Ik heb zitten twijfelen om te gaan crashen, maar ik wil zo graag gezond afvallen, dat doe ik al maanden alleen gaat dat erg langzaam!

Hoe gaat het emotioneel nu met je? Ik bedoel behalve de PMS heb je het een plekje kunnen geven? ik lees hier zo vaak curettage of bloed of weet ik het allemaal niet dat het haast normaal gaat lijken! Maar het is en blijft iedere keer een rouwproces.

@anna Welkom ik schrijf zelf pas kort mee en heb heel weinig ervaring maar ik ben er nu al achter dat je weinig controle over je eigen leven houdt. ik wil je alleen heel veel sterkte wensen

@kitty Welkom hier vind je echt steun , ik vind het niet normaal dat sommige mensen zichzelf vriendin durven noemen.

Ik herken die schaamte ook wel, in mijn geval zijn er ook heel veel mensen die zwanger of net bevallen zijn. ik was vorige week weer eens op de zoveelste kraamvisite en (aangezien ik geen pokerface heb) zag iemand aan me dat ik het best moeilijk vond, zegt ze: je moet er gewoon niet zo veel mee bezig zijn joh....

leuk hoor die zogenaamd goedbedoelde adviezen... mensen hebben echt geen idee wat ze zeggen!

Hoe kun je hier nu niet mee bezig zijn? om de 2 dagen naar het ziekenhuis (ik nu niet meer, maar toen nog wel) iedere dag temperatuur opmeten... dat heb ik ook gewoon gezegd op mijn manier! zij is met een rood hoofd gaan zitten en heeft me niet meer aangekeken. uiteraard thuis weer in janken uitgebarsten!

@misstinkerbel, Wat fijn!!!!!!! ik duim voor je

@pioenrooske, wat en vreemde reactie inderdaad, je zou toch denken dat mensen dan juist iets leuks tegen je zeggen! en wat fijn dat je in juni moeder mag worden, geniet er met volle teugen van!!!!

@mirk, succes met prikken!

@samantjuh, wat vreselijk dat je tegen zoveel onbegrip aanloopt ik snap dat echt niet! wat fijn dat je zo'n lieve schoonmoeder hebt, de steun heb je echt hard nodig!

Al mijn collega's vroegen hoe het bij het ziekenhuis was gegaan (ik moest vrij vragen voor de afspraak dus iedereen wist wanneer het was). Toen ik vertelde wat er is werden ze allemaal boos op mijn gynaecoloog dat vond ik wel erg lief. 1 collega zij me dat ik gewoon naar een ander ziekenhuis moet gaan (daar loopt ze zelf bij de poli) maar dat durf ik niet zo goed! wat nou als die hetzelfde zeggen of zeggen dat ik nog meer af moet vallen voor ze me willen helpen? aan de andere kant wil ik het juist weer wel, wat nou als zij me wel meteen willen helpen???

Nu ben ik dus alleen maar in de war! en ik heb echt nog geen idee of ik het wel of niet ga doen!

Ik hoop dat ik nu niemand ben vergeten,

aan iedereen die hier schrijft en leest
If you can dream it, you can do it.
@mel.nl: hoe is je cyclus? Mijn gyn in het KG zei dus alleen dat het bezwaarlijk is als je een onregelmatige cyclus hebt of zelfs helemaal geen eisprong. Hij zei dat je gewoon redelijk regelmatig bent er niets aan de hand is. Moet wel zeggen dat hij niet 1 van de 2 fertiliteitsartsen is.

Hoe is je BMI nu als ik vragen mag? Kom anders meeschrijven op het ww topic. Ik ben in 3 maanden tijd 15kg afgevallen met ww en dagelijks wandelen of fietsen! Ik begon met een BMI van bijna 32!
Hallo dames,

Ik ben net begonnen met IUI met hormonen, gonal f 300 en pregnyl, heb al een dochter van bijna 8 en raak nu om onbekende reden niet zwanger. We zijn al een paar jaar aan het proberen en ik ben inmiddels bijna 38. Ik vind het leuk jullie verhalen ook te lezen, maar liever zou ik nog een-op-een mailen met iemand die ongeveer in dezelfde fase zit als ik. Dan kan ik het beter een plekje geven en raak ik niet te veel in de ban van dit forum:-) Dan wordt het zo obsessief allemaal voor mij want dan ga ik telkens kijken of er al nieuwe berichten zijn;-). Wie voelt zich aangesproken? Stuur me even een berichtje, dan kijken we verder:-)

groet, en succes allemaal! Isabel
Hey Isabel!

Schreef jij niet ook even mee in het januari 2014 topic en kreeg je vervolgens een miskraam? Ik ook namelijk.
ja klopt! Wat rot dat jij ook een miskraam gehad hebt!!! en nu dus ook in de medische molen (of was dat toen al?)

groet! Isabel
Nee toen werd ik nog makkelijk zwanger Of dat dacht ik ieg.

Ik wil wel met je mailen hoor. Mijn mailadres is boannan74@gmail.com. Ik ben nu net gestart met m'n eerste IUI en morgen om 11u de inseminatie.

Aan de dames die al IUI's hebben gehad een vraag. Exact 36u voorafgaand aan de IUI morgen heb ik de Ovitrelle moeten zetten.

Gebeurt het bij jullie weleens dat je eitje eerder springt? In het ziekenhuis zeiden ze dat dat kan gebeuren maar dat de IUI dan wel gewoon doorgaat. Ik hoop natuurlijk dat hij niet springt voor morgenochtend 11u. Vind het wel heel spannend hoor!
quote:boannan schreef op woensdag 02 april 2014 13:14 Nee toen werd ik nog makkelijk zwanger Of dat dacht ik ieg.

Ik wil wel met je mailen hoor. Mijn mailadres is <a href="mailto:boannan74@gmail.com" class="link">boannan74@gmail.com</a>. Ik ben nu net gestart met m'n eerste IUI en morgen om 11u de inseminatie.

Aan de dames die al IUI's hebben gehad een vraag. Exact 36u voorafgaand aan de IUI morgen heb ik de Ovitrelle moeten zetten.

Gebeurt het bij jullie weleens dat je eitje eerder springt? In het ziekenhuis zeiden ze dat dat kan gebeuren maar dat de IUI dan wel gewoon doorgaat. Ik hoop natuurlijk dat hij niet springt voor morgenochtend 11u. Vind het wel heel spannend hoor! Dat kun je op een echo niet zien, nadat het eitje is gesprongen vult het zich met vocht waardoor het er zo goed als hetzelfde uitziet als voor de eisprong. Aan de hand van een ovulatietest kun je het volgens mij ook niet zien. Vertrouw er gewoon op, ze weten waar ze mee bezig zijn. Overigens geeft het niet als ie al wel gesprongen is, hij leeft minimaal 24 uur en voor de zaadcel is het minder ver zwemmen.
Helaas de hoop dat het nu misschien toch gelukt was op de `normale` manier is de grond in geboord ben zojuist ongesteld geworden dan maar starten met spuiten over paar dagen

Ik weet dat ik het niet elke keer moet hopen maar ik kan het niet helpen en ben elke keer best wel teleurgesteld als ik dan weer me menstruatie krijg ...ik voel me soms zo mislukt

Maar goed ik hou weer op met depri doen het heeft geen nut we gaan de iui proberen en who know`s
Ik ben ontzettend blij. Mijn 4e FM gaf vanmorgen zicht op 5 a 6 follikels en ze groeien allemaal. Zelfs mijn zeer negatieve arts is inmiddels optimistisch. En dat wil wat zeggen... Vanmiddag om 3 uur moest ik bellen voor de uitslag van mijn bloed en om te horen wanneer de punctie. Die is zaterdag! Ik ben helemaal aan het stuiteren! Mijn arts had dit IVF-traject ingezet om te bewijzen dat zijn vermoeden juist was: dat ik vervroegd in de overgang ben. Maar ik ben het traject in gegaan om het tegendeel te bewijzen. En dat is gelukt! Mijn follikels hadden gewoon wat extra tijd en hormonen nodig! Zelfs mijn arts gaf toe dat mijn lichaam toch gewoon nog mee doet. Ik ben zo opgelucht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven