Indrukwekkende documentaires...
maandag 21 september 2009 om 21:47
vrijdag 21 maart 2014 om 15:04
quote:Mylene_Valerie schreef op 20 maart 2014 @ 02:48:
[...]
Heel knap als je uit liefde iemand zo kan loslaten en die persoon het geluk gunt.Ja, want het gaat helemaal tegen je eigen gevoel in. Je wil diegene niet loslaten en dood laten gaan. Anderzijds weet je na verloop van tijd dat er geen andere weg meer is.
[...]
Heel knap als je uit liefde iemand zo kan loslaten en die persoon het geluk gunt.Ja, want het gaat helemaal tegen je eigen gevoel in. Je wil diegene niet loslaten en dood laten gaan. Anderzijds weet je na verloop van tijd dat er geen andere weg meer is.
vrijdag 21 maart 2014 om 18:11
Ik heb pas Claire, ik en mijn broer gekeken. Over een drieling van 18 jaar uit België van wie er 2 taaislijmziekte hebben en dus (zullen) overlijden. Zeker een verhaal die je raakt.
Ook I am Fishead over de maatschappij en menselijke interactie. Wel interessant, soms vroeg ik me af waar het heen ging, je moet wel de hele documentaire blijven kijken. Zet je aan het denken.
Ook I am Fishead over de maatschappij en menselijke interactie. Wel interessant, soms vroeg ik me af waar het heen ging, je moet wel de hele documentaire blijven kijken. Zet je aan het denken.
vrijdag 21 maart 2014 om 22:32
quote:helianthe schreef op 21 maart 2014 @ 15:04:
[...]
Ja, want het gaat helemaal tegen je eigen gevoel in. Je wil diegene niet loslaten en dood laten gaan. Anderzijds weet je na verloop van tijd dat er geen andere weg meer is.Precies!
[...]
Ja, want het gaat helemaal tegen je eigen gevoel in. Je wil diegene niet loslaten en dood laten gaan. Anderzijds weet je na verloop van tijd dat er geen andere weg meer is.Precies!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 21 maart 2014 om 22:52
Mumford and sons en nog twee andere bands samen onderweg door de VS om heel veel muziek en lol te maken met en voor de mensen in de plaatsen waar ze komen. De documentaire heet Big Easy Express. Niet zozeer indrukwekkend als in shocking ofzo maar wel heerlijk genieten, feel good film. Ook wel eens lekker tussendoor.
In dezelfde categorie: Springsteen&I. Uitgezonden door Het uur van de wolf.
In dezelfde categorie: Springsteen&I. Uitgezonden door Het uur van de wolf.
woensdag 26 maart 2014 om 09:40
Bridegroom is een mooie documentaire, te vinden op Netflix. Twee mannen die al jaren hun leven delen. Een van de twee overlijd en vanaf dat moment wordt hun relatie ontkent door een ouderpaar die ervoor zorgen dat de begrafenis verplaatst wordt en dat de partner niet aanwezig mag zijn bij de begrafenis.
Twijfel is my middle name
woensdag 26 maart 2014 om 10:30
quote:arrwen schreef op 22 maart 2014 @ 12:58:
boos op wie calvijn?
Moeilijk, aan de ene kant op de moeder omdat ze door haar daad zoveel mensen schade berokkend (getuigen in de flat)
Aan de andere kant op de artsen die haar niet geholpen hebben.
Vond het een verwarrende docu voor mijzelf
De dochters wisten dat ze van die flat af zou gaan springen, was er geen andere manier geweest? Dit soort vragen spookten door mijn hoofd
boos op wie calvijn?
Moeilijk, aan de ene kant op de moeder omdat ze door haar daad zoveel mensen schade berokkend (getuigen in de flat)
De dochters wisten dat ze van die flat af zou gaan springen, was er geen andere manier geweest? Dit soort vragen spookten door mijn hoofd
Frankly my dear, I don"t give a damn
vrijdag 28 maart 2014 om 12:16
Ik kreeg deze week op facebook een tip.
Father figure
Over een man van 73 die verloofd is met een Filipijns meisje van 23. De documentaire maakster is de dochter van de man en vanuit haar perspectief wordt het verhaal verteld. En gaandeweg wordt het verhaal steeds vreemder. Ik kreeg gewoon medelijden met de maakster.
Father figure
Over een man van 73 die verloofd is met een Filipijns meisje van 23. De documentaire maakster is de dochter van de man en vanuit haar perspectief wordt het verhaal verteld. En gaandeweg wordt het verhaal steeds vreemder. Ik kreeg gewoon medelijden met de maakster.
Stressed is just desserts spelled backwards
vrijdag 28 maart 2014 om 15:00
Ik heb hem ook gekeken. Op het moment dat zij met hem gaat ruziemaken over dat hij moet stoppen, en vervolgens zegt dat ze niet weet wat te doen. Ik had verwacht dat ze hem zou aangeven en vond eerlijk gezegd dat (als ze echt wat voor dat meisje wil doen) ze dat ook had moeten doen. Ik bedoel, ze geeft zelf aan dat haar vader niet meer als een vader voor haar is, als hij dat ooit al was.
Echt aangrijpend. Wat een vreselijke positie voor de dochter. Maar ook voor het meisje en haar vader die instemt met zoiets.
Echt aangrijpend. Wat een vreselijke positie voor de dochter. Maar ook voor het meisje en haar vader die instemt met zoiets.
maandag 31 maart 2014 om 10:16
quote:jongemama20 schreef op 28 maart 2014 @ 18:59:
Ik heb zojuist de documentaire 'the cove' gekeken. Over de grove afslachting van 23.000(!!) dolfijnen per jaar in een kustgebied van Japan. Bah, echt om naar van te worden.Dat gebeurt een paar kilometer naar het noorden vlak over de grens bij Denemarken ook ieder jaar. 1 groot feest voor de Denen, stelletje idioten daar!
Ik heb zojuist de documentaire 'the cove' gekeken. Over de grove afslachting van 23.000(!!) dolfijnen per jaar in een kustgebied van Japan. Bah, echt om naar van te worden.Dat gebeurt een paar kilometer naar het noorden vlak over de grens bij Denemarken ook ieder jaar. 1 groot feest voor de Denen, stelletje idioten daar!
maandag 31 maart 2014 om 12:34
quote:calvijn1 schreef op 26 maart 2014 @ 10:30:
[...]
De docu maakte me niet boos, eerder heb ik nu wat meer begrip..
Wat echter door mijn gedachten dwaalt sinds ik hem gezien heb, is of ik als dochter niet naar een meer humane manier van suïcide had gezocht.. Dat moet toch mogelijk zijn..
[...]
De docu maakte me niet boos, eerder heb ik nu wat meer begrip..
Wat echter door mijn gedachten dwaalt sinds ik hem gezien heb, is of ik als dochter niet naar een meer humane manier van suïcide had gezocht.. Dat moet toch mogelijk zijn..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
donderdag 3 april 2014 om 10:03