Tuintips

29-03-2014 09:56 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer voorjaar en ik lijk er een traditie van te maken om dan een topic met tuintips te plaatsen.

Mijn tuin was, toen ik hier 4 jaar geleden kwam wonen net een industrieterrein, compleet betegeld met stoep en oprittegels en op een oppervlakte van 170m2 3 planten (niet alleen achtertuin, ook voor- en zij tuin).

Onder andere met tips van hier, heb ik met een heel klein budget, inmiddels toch een leuke achtertuin.

Toch wil nog wat tips, om het (wederom) met een klein budget nog leuker te maken.

Ik zaai veel klimplanten (o.a. lathyrus) en ook allerlei zomer bloemen. Maar daarmee wordt mijn tuin erg leuk (ik hou van een beetje wild/landelijk/cottage), maar pas in de (late) zomer en het moet elk jaar opnieuw gebeuren.

Nu ben ik op zoek naar een goedkope manier om a) meer vaste planten te krijgen en b) meer planten die eerder bloeien (voorjaar en vroege zomer).

Welke planten/bloemen kan ik daarvoor het beste gebruiken? Als ik bij zaden kijk, dan is het meeste of laat bloeiend of volle zon. De plekke waar het omgaat zijn schaduw tot halfschaduw..
Alle reacties Link kopieren
wees welkom: Apatura in "tuintopic 2014"
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven