Welke auto?
zaterdag 29 maart 2014 om 14:25
Ik heb geen verstand van auto's. De standaard merken ken ik natuurlijk wel, maar dan houdt het ook wel op...
We hebben een 2e auto 'nodig' in ons gezin. We hebben een goede, degelijke gezinsauto. Voor mijn werk heb ik ook een autootje nodig. Ik wil een klein en goedkope auto. Op dit moment hebben we niet heel veel spaargeld dus de auto moet echt heel goedkoop zijn (1500 euro max). Dan kom je dus op behoorlijk oude auto's. Niet erg. Alleen....welke dan???
Ik heb 3 kinderen die ik, af en toe, ook in deze auto zal vervoeren. Voor een boodschapje of iets dergelijks in de buurt. En om ze op te halen bij de oppas.
Ook al zullen de kinderen er niet heel vaak inzitten, en zeker geen lange stukken, een (bijvoorbeeld) Renault Twingo vind ik dan wel heel klein en kwetsbaar. Ik zit dan toch eerder te denken aan een Renault Clio, Opel Corso of een Volkswagen Polo.
Wie heeft er nog tips? Welke auto's zitten ook in het segment wat ik hierboven beschrijf? En waar zouden jullie vooral op letten?
Alvast hartelijk dank!
We hebben een 2e auto 'nodig' in ons gezin. We hebben een goede, degelijke gezinsauto. Voor mijn werk heb ik ook een autootje nodig. Ik wil een klein en goedkope auto. Op dit moment hebben we niet heel veel spaargeld dus de auto moet echt heel goedkoop zijn (1500 euro max). Dan kom je dus op behoorlijk oude auto's. Niet erg. Alleen....welke dan???
Ik heb 3 kinderen die ik, af en toe, ook in deze auto zal vervoeren. Voor een boodschapje of iets dergelijks in de buurt. En om ze op te halen bij de oppas.
Ook al zullen de kinderen er niet heel vaak inzitten, en zeker geen lange stukken, een (bijvoorbeeld) Renault Twingo vind ik dan wel heel klein en kwetsbaar. Ik zit dan toch eerder te denken aan een Renault Clio, Opel Corso of een Volkswagen Polo.
Wie heeft er nog tips? Welke auto's zitten ook in het segment wat ik hierboven beschrijf? En waar zouden jullie vooral op letten?
Alvast hartelijk dank!
zaterdag 29 maart 2014 om 14:35
Ik zou kijken naar-
Fiat Punto
- goedkoop te krijgen, veel ruimte
Ford Ka
- superfijne auto, goedkoop, wel goed laten nakijken
- Citroen Saxo
Ik heb wel een volvo te koop, maar die is duurder
boven budget denk ik.
Twee auto's voor 1500 moet je niet willen. Echt niet.
Beide klein, maar geen koekblik.
Fiat Punto
- goedkoop te krijgen, veel ruimte
Ford Ka
- superfijne auto, goedkoop, wel goed laten nakijken
- Citroen Saxo
Ik heb wel een volvo te koop, maar die is duurder
Twee auto's voor 1500 moet je niet willen. Echt niet.
Beide klein, maar geen koekblik.
Geniet van elke dag!
zaterdag 29 maart 2014 om 16:14
fiat seicento.
Die heb ik ook . En er kan heel veel achterin omdat de hele bank plat kan. De tankinhoud is klein maar hij verbruikt ook niet zo heel veel en t ding weegt zowat niks dus in de belasting valt ie in de goedkoopste categorie. Je voelt je alleen wel heel zielig als je naast een mercedes staat voor de verkeerslichten .
Die heb ik ook . En er kan heel veel achterin omdat de hele bank plat kan. De tankinhoud is klein maar hij verbruikt ook niet zo heel veel en t ding weegt zowat niks dus in de belasting valt ie in de goedkoopste categorie. Je voelt je alleen wel heel zielig als je naast een mercedes staat voor de verkeerslichten .
zaterdag 29 maart 2014 om 16:22
Met drie kinderen is een Seicento wel erg klein, denk ik. Betrouwbare auto's zijn Toyota en Nissan. Je zou ook kunnen kijken naar de kleinere modellen van Peugeot en Citroën.
Mijn tip zou zijn om de auto via een garage te kopen, dan krijg je vaak nog garantie. Er zijn garage's die alleen maar tweedehands auto's verkopen, dus geen duur dealerschap hebben.
Mijn tip zou zijn om de auto via een garage te kopen, dan krijg je vaak nog garantie. Er zijn garage's die alleen maar tweedehands auto's verkopen, dus geen duur dealerschap hebben.
zaterdag 29 maart 2014 om 16:32
zaterdag 29 maart 2014 om 16:49
Ik kan mijn lol op! Bedankt allemaal tot zover! Toyota Starlet zal heel degelijk zijn, maar is wel ontdekt denk ik want ze zijn harstikke duur... En dat voor een hele oude auto...
Ka dus niet. Fiat Punto vind ik wel een mooie auto moet ik zeggen. Seicento vind ik inderdaad net even te klein.
Ik ga verder speuren!
Ka dus niet. Fiat Punto vind ik wel een mooie auto moet ik zeggen. Seicento vind ik inderdaad net even te klein.
Ik ga verder speuren!
zaterdag 29 maart 2014 om 17:07
Geen Renault kopen, vaak mankementen. Boven de 60000 km altijd navragen wanneer distributieriem vervangen is, sommige merken hebben een ketting en die hieven nooit vervangen te worden. APK hoeft niet te betekenen dat ie perfect is, dus vraag en controleer na. Goede merken voor een goedkope Suzuki, Toyota, Nissan, Ford. Pas op voor schade auto's! Check autotrack, autotrader, dat soort sites. Dan kun je goed prijzen vergelijken. Succes! Ik ben ook op zoek naar een kleine auto, 5 deurs, onder de 60000 km, maar heb gelukkig meer budget.