Het grote knutseltopic - deel 3
donderdag 19 december 2013 om 19:54
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.
Iedereen is welkom!
Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!
Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.
Delen is inspirerend.
Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.
Ontopic, offtopic: alles mag.
En met foto's zijn we helemáál blij.
Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:
Iedereen is welkom!
Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!
Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.
Delen is inspirerend.
Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.
Ontopic, offtopic: alles mag.
En met foto's zijn we helemáál blij.
Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zondag 23 maart 2014 om 20:46
maandag 24 maart 2014 om 20:28
quote:Elmervrouw schreef op 24 maart 2014 @ 19:18:
Die zien er ingewikkeld uit, zeg, vooral dat onderste. Knap!
(Dat onderste, zo is dus eigenlijk de hele armband, maar op het plaatje erboven zie je de binnenkant, die is minder mooi versierd). Euhmm.. het was eigenlijk een eitje. Ik had het in een paar uur voor elkaar.
En inderdaad een geweldig plaatje dat je op je blog postte. Ben werkelijk heel blij voor je!
Die zien er ingewikkeld uit, zeg, vooral dat onderste. Knap!
(Dat onderste, zo is dus eigenlijk de hele armband, maar op het plaatje erboven zie je de binnenkant, die is minder mooi versierd). Euhmm.. het was eigenlijk een eitje. Ik had het in een paar uur voor elkaar.
En inderdaad een geweldig plaatje dat je op je blog postte. Ben werkelijk heel blij voor je!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
dinsdag 25 maart 2014 om 09:48
Hebben jullie het topic 'Kleuren voor volwassenen' trouwens al gezien, bij Overig? Ik ga vandaag bij de Action kijken of ze die mandala-kleurboeken nog hebben. Ik heb wel een paar boeken (want ik heb dit in het verleden ook veel gedaan) maar die zijn vol.
vrijdag 28 maart 2014 om 20:45
Jaaah, ik met je mee!
Tweedehands UFO's, tja, heb je even?
- 5 niet afgemaakte sieraden
- 3 niet afgemaakte schilderijen
- 4 niet afgemaakte schilderingen op meubels
- 1 niet afgemaakt borduurwerkje
Dit is wat zo snel bij me opkomt, als ik nog langer zou nadenken heb ik er nog zo 10 bij denk ik
Schiet het op met mozaïeken?
Tweedehands UFO's, tja, heb je even?
- 5 niet afgemaakte sieraden
- 3 niet afgemaakte schilderijen
- 4 niet afgemaakte schilderingen op meubels
- 1 niet afgemaakt borduurwerkje
Dit is wat zo snel bij me opkomt, als ik nog langer zou nadenken heb ik er nog zo 10 bij denk ik
Schiet het op met mozaïeken?
zaterdag 29 maart 2014 om 11:06
zondag 30 maart 2014 om 19:37
Gisteren in de trein niets gedaan aan haakwerk. Maar vanmiddag heerlijk in de tuin drie granny squares gehaakt. Nu is het aan mijn moeder om de voering erin te zetten, ik heb alles aan elkaar gemaakt wel dat het voor haar makkelijk is om de voering erin te maken. Als dank krijgt ze kaartjes voor Willeke Alberti waar ze graag heen wilt gaan.
maandag 31 maart 2014 om 10:00
maandag 31 maart 2014 om 10:07
Steph, benieuwd naar het eindresultaat. Lief van je moeder.
Ik wist trouwens niet dat Willeke Alberti nog steeds optrad?
Hier niets gedaan; nou ja, andere dingen dan knutselen.
Zelfs de mandalakleurboekjes van de Action niet meer gebruikt ,
wel nog rondgehangen op de leuke kleurboekensite die iemand in dat topic als tip gaf. Daar hebben ze toch mooie kleurboeken! Ik werd er hebberig van toen ik dat allemaal zag.
Ik wist trouwens niet dat Willeke Alberti nog steeds optrad?
Hier niets gedaan; nou ja, andere dingen dan knutselen.
Zelfs de mandalakleurboekjes van de Action niet meer gebruikt ,
wel nog rondgehangen op de leuke kleurboekensite die iemand in dat topic als tip gaf. Daar hebben ze toch mooie kleurboeken! Ik werd er hebberig van toen ik dat allemaal zag.
maandag 31 maart 2014 om 18:46
quote:Akakia schreef op 31 maart 2014 @ 10:00:
Leuk Steph, dat je zo ver bent! Foto foto foto?
Ik heb een baalochtend, kinderen weg (één logeren, één school), moet de belasting controleren, gedoe op werk, gedoe in familie, bleeegh!
Dikke
Foto komt als de tas klaar is, geen idee wanneer. De voering en handvatten gekocht voor 2 euro bij de ACtion.
Leuk Steph, dat je zo ver bent! Foto foto foto?
Ik heb een baalochtend, kinderen weg (één logeren, één school), moet de belasting controleren, gedoe op werk, gedoe in familie, bleeegh!
Dikke
Foto komt als de tas klaar is, geen idee wanneer. De voering en handvatten gekocht voor 2 euro bij de ACtion.
dinsdag 1 april 2014 om 20:24
Mijn dag was vandaag matig tot redelijk (klinkt zo net als het weer, met matige regen ofzo ), ik moet meer rust inbouwen denk ik. De geleverde bestelling van kralen maakte weer een hoop goed. Geen 1aprilmoppen hier meegemaakt verder.
Goed bezig Steph, die UFO. Ik heb gisteren een armbandje afgemaakt. Als je het zo neerlegt, is het erg leuk, maar om mijn hand valt-ie toch tegen (heb zulke dunne polsen dat je het patroon niet goed ziet). Ik laat het nog maar even liggen, kijken of ik het uithaal of toch nog ga dragen.
Goed bezig Steph, die UFO. Ik heb gisteren een armbandje afgemaakt. Als je het zo neerlegt, is het erg leuk, maar om mijn hand valt-ie toch tegen (heb zulke dunne polsen dat je het patroon niet goed ziet). Ik laat het nog maar even liggen, kijken of ik het uithaal of toch nog ga dragen.
dinsdag 1 april 2014 om 22:15
Akakia, was dus een kleine betere dag voor je. En een armband gemaakt! (kleine polsen herkenbaar).
EV, hoe is het met jouw?
Vandaag niet veel aan de ufo gedaan, een toer. Mijn moeder vroeg of ik de helemaal zelfgemaakte tas aan elkaar wilde maken, doet ze er een op maat gemaakte voering in (geen idee hoe ze dat doet). Dus dat maar gedaan. Morgen verder aan de ufo.
EV, hoe is het met jouw?
Vandaag niet veel aan de ufo gedaan, een toer. Mijn moeder vroeg of ik de helemaal zelfgemaakte tas aan elkaar wilde maken, doet ze er een op maat gemaakte voering in (geen idee hoe ze dat doet). Dus dat maar gedaan. Morgen verder aan de ufo.
woensdag 2 april 2014 om 10:04
Ook hier smalle polsen.
Wat hebben we toch veel overeenkomsten!
Hoe het gaat..? Ongedurig. Zo irritant, lastig, vervelend als alles wat je wilt op niets uitloopt, traag gaat, de ander niets doet - dat soort gedoe. Terwijl je zelf vooruit wilt!
Ik denk dat ik vandaag maar eens een keer simpele, basic, tastbare dingen ga doen zoals ramen wassen en auto wassen. Dingen waar je concrete resultaten van ziet.
Wat hebben we toch veel overeenkomsten!
Hoe het gaat..? Ongedurig. Zo irritant, lastig, vervelend als alles wat je wilt op niets uitloopt, traag gaat, de ander niets doet - dat soort gedoe. Terwijl je zelf vooruit wilt!
Ik denk dat ik vandaag maar eens een keer simpele, basic, tastbare dingen ga doen zoals ramen wassen en auto wassen. Dingen waar je concrete resultaten van ziet.