Jongensnamen topic
dinsdag 1 april 2014 om 22:59
quote:Captain_Obvious schreef op 01 april 2014 @ 22:40:
[...]
Maar Kees staat er toch niet tussen?
Kees luistert minstens zo goed naar 'Kees' als naar wat zijn moeder verzonnen heeft.
Sorry Raremuts, ik ga niet vertellen welke 3 het zijn. Maar bij Merle vind ik RoBin, Jesper en Jarno het beste passen (in die volgorde), Tycho het minst.
[...]
Maar Kees staat er toch niet tussen?
Kees luistert minstens zo goed naar 'Kees' als naar wat zijn moeder verzonnen heeft.
Sorry Raremuts, ik ga niet vertellen welke 3 het zijn. Maar bij Merle vind ik RoBin, Jesper en Jarno het beste passen (in die volgorde), Tycho het minst.
woensdag 2 april 2014 om 07:40
woensdag 2 april 2014 om 11:58
woensdag 2 april 2014 om 12:07
woensdag 2 april 2014 om 12:09
quote:Captain_Obvious schreef op 01 april 2014 @ 21:17:
[...]
Dat wist ik al
Mrsnem, ook dank! Zitten wel een paar interessante tussen. Maar zilver bijvoorbeeld vind ik dan weer te apart.
Zijn eigen naam is ook al genoemd en betekent ook iets kom ik nu achter, ha ha.Dus eigenlijk moet zoon dus Dhr Captain jr. worden...
[...]
Dat wist ik al
Mrsnem, ook dank! Zitten wel een paar interessante tussen. Maar zilver bijvoorbeeld vind ik dan weer te apart.
Zijn eigen naam is ook al genoemd en betekent ook iets kom ik nu achter, ha ha.Dus eigenlijk moet zoon dus Dhr Captain jr. worden...
woensdag 2 april 2014 om 12:11
quote:Raremuts schreef op 01 april 2014 @ 22:08:
Ik gooi er nog maar een keer een lijstje tegenaan om meningen te peilen:
- Tycho
- Jarno
- Rowin
- Roan
- Jesper
- Ivan
Grote zus heet Merle. Wat vinden jullie leuk en juist niet?
Jesper zou voor mij nr 1 zijn in deze combi. Leuke naam voor grote zus trouwens! Tycho nr 2, de overige namen vind ik of mwah of heb ik slechte associaties mee.
Mijn wildcard: Jonas
Ik gooi er nog maar een keer een lijstje tegenaan om meningen te peilen:
- Tycho
- Jarno
- Rowin
- Roan
- Jesper
- Ivan
Grote zus heet Merle. Wat vinden jullie leuk en juist niet?
Jesper zou voor mij nr 1 zijn in deze combi. Leuke naam voor grote zus trouwens! Tycho nr 2, de overige namen vind ik of mwah of heb ik slechte associaties mee.
Mijn wildcard: Jonas
donderdag 3 april 2014 om 14:29
donderdag 3 april 2014 om 19:49
quote:Raremuts schreef op donderdag 03 april 2014 14:29 Bedankt voor het meedenken en delen van jullie mening! Jesper vind ik toch ook 't best passen, maar toch niet leuk/apart genoeg ofzo. Jonas hele leuke naam, alleen al vrienden met een kindje dat zo heet. Vrees dat ik nog effe verder moet zoeken...
Oke, nog eentje..
Merle en ..
Aspen
Joas
Fedde
Fender
Felix (leuk!)
Pepijn
Daniel
Sander
Silvan
Ruud
Rune
Xander
Oke, nog eentje..
Merle en ..
Aspen
Joas
Fedde
Fender
Felix (leuk!)
Pepijn
Daniel
Sander
Silvan
Ruud
Rune
Xander
Geniet van elke dag!
donderdag 3 april 2014 om 23:06
Voor Jansen, oudere hockeynamen die ik nog ken uit mijn tijd
Reinout
Duco
Ewout
Taeke (maar die wordt de laatste tijd veel gegeven in mijn omgeving, misschien ook wel bij jou)
Faas (idem als Taeke)
Ruben (wacht die hoort hier niet, maar wel een mooie degelijke naam)
Laurens
Reinier
Sweder
En uiteraard Roderick
Beer vind ik een geweldige naam, maar kan mij zo voorstellen dat dat niet voor elk jongetje geschikt is
Ole, ik blijf de naam maar roepen. Vind het wel wat hebben.
Reinout
Duco
Ewout
Taeke (maar die wordt de laatste tijd veel gegeven in mijn omgeving, misschien ook wel bij jou)
Faas (idem als Taeke)
Ruben (wacht die hoort hier niet, maar wel een mooie degelijke naam)
Laurens
Reinier
Sweder
En uiteraard Roderick
Beer vind ik een geweldige naam, maar kan mij zo voorstellen dat dat niet voor elk jongetje geschikt is
Ole, ik blijf de naam maar roepen. Vind het wel wat hebben.
vrijdag 4 april 2014 om 07:03
Josien: ik vind Sepp geen mooie naam, Frank ook niet. Eerste sowieso te populair. Jesper blijft dan over, die is wel leuk
Toch nog even: Felan hadden wij jaren geleden als jongensnaam voor onze dochter toen we nog niet wisten wat 't geslacht was. Dit is eigenlijk de enige naam die ik oké blijf vinden. Vind 'm wat gewaagd en vrees dat iedereen het een gekke naam zal vinden, daarom blijft het een twijfelgeval. We leven toch in een tijd van korte Hollandse namen...Terwijl hij wel bestaat, alleen in Nederland niet tot nauwelijks voorkomt. Wat vinden jullie?
Toch nog even: Felan hadden wij jaren geleden als jongensnaam voor onze dochter toen we nog niet wisten wat 't geslacht was. Dit is eigenlijk de enige naam die ik oké blijf vinden. Vind 'm wat gewaagd en vrees dat iedereen het een gekke naam zal vinden, daarom blijft het een twijfelgeval. We leven toch in een tijd van korte Hollandse namen...Terwijl hij wel bestaat, alleen in Nederland niet tot nauwelijks voorkomt. Wat vinden jullie?
vrijdag 4 april 2014 om 07:39
quote:Raremuts schreef op vrijdag 04 april 2014 07:03 Josien: ik vind Sepp geen mooie naam, Frank ook niet. Eerste sowieso te populair. Jesper blijft dan over, die is wel leuk
Toch nog even: Felan hadden wij jaren geleden als jongensnaam voor onze dochter toen we nog niet wisten wat 't geslacht was. Dit is eigenlijk de enige naam die ik oké blijf vinden. Vind 'm wat gewaagd en vrees dat iedereen het een gekke naam zal vinden, daarom blijft het een twijfelgeval. We leven toch in een tijd van korte Hollandse namen...Terwijl hij wel bestaat, alleen in Nederland niet tot nauwelijks voorkomt. Wat vinden jullie? Felan? Het klinkt niet verkeerd. Ik vind de schrijfwijze niet mooi. Dan zou mijn voorkeur gaan naar Felix of Elian of Feije .. Faeden vind ik voor een meiske leuk. Of je noemt hem Felix Elian :p
Toch nog even: Felan hadden wij jaren geleden als jongensnaam voor onze dochter toen we nog niet wisten wat 't geslacht was. Dit is eigenlijk de enige naam die ik oké blijf vinden. Vind 'm wat gewaagd en vrees dat iedereen het een gekke naam zal vinden, daarom blijft het een twijfelgeval. We leven toch in een tijd van korte Hollandse namen...Terwijl hij wel bestaat, alleen in Nederland niet tot nauwelijks voorkomt. Wat vinden jullie? Felan? Het klinkt niet verkeerd. Ik vind de schrijfwijze niet mooi. Dan zou mijn voorkeur gaan naar Felix of Elian of Feije .. Faeden vind ik voor een meiske leuk. Of je noemt hem Felix Elian :p
Geniet van elke dag!