Gezondheid alle pijlers

Bloedingen na abortus

02-04-2014 16:28 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Juli 2013 heb ik een abortus laten plegen . Sinds dien heb ik veel tussentijds bloedingen . Ik heb maar over de hele maand ongeveer 7/8 dagen dat ik geen bloedingen heb. Maar het is niet echt bloed maar meer oud (lichtbruin achtig) (sorry ) . Ik ben inmiddels 5 x bij huisarts ervoor geweest en 1 x door gestuurd naar gynaecoloog . De gynaecoloog heeft inwendige onderzoek gedaan maar alles was goed. Huisarts heeft aangegeven dat ik t nog half jaar aan moest kijken ( dat is nu nog 4,5 maand) maar ik word er stapelgek van. En mocht t tegen de tijd niet over zijn wou ze over gaan over spiraaltje. Zou dat verschil maken? Zit nu aan de pil. Een zwaardere dat zou namelijke moeten stoppen...

Iemand tips of ideeen?

Alvast bedankt

Groetjes
Nou, bij een Mirena spiraaltje kan de menstruatie helemaal wegblijven. Van een koperspiraaltje kunnen de bloedingen weer heftiger worden.
Dus een mirena spiraaltje zou een oplossing kunnen zijn ? Bedankt voor je reactie!
Wat voor pil slik je nu? Een vrij lichte? Toen ik een lichte pil had, had ik ook steeds doorbraakbloedingen, gek werd ik er van. Toen kreeg ik een wat zwaardere en toen kwam het zelde meer voor.
Kan, maar het hoeft niet dat de menstruatie wegblijft. Ongeveer na twee maanden na de plaatsing tot verwijdering nooit ongesteld geworden. Die vlieger gaat alleen niet bij iedereen op.
Ik heb nu microgynon 50 ze heeft me al een zwaardere gegeven.

Klopt helaas werkt t niet bij iedereen.
Misschien 'n novasure behandeling laten doen? Dan wordt de binnenkant van je baarmoeder weggebrand waardoor bloedingen ook minder worden.
Oh daar heb ik nog nooit over gehoord haha. Zal is dingen er over opzoeken. Dankjewel!
Het is tevens 'n extra veiligheidje naast je anticonceptie, want 'n toch nog per ongeluk bevruchte eicel blijft dan als het goed is niet meer in je baarmoederwand plakken en wordt vanzelf afgedreven. Maar 100% zekerheid biedt het zeker niet, want men adviseert toch anticonceptie te blijven gebruiken na behandeling. Maar je ongesteldheid wordt er zeker 'n stuk minder bloederig van!
Novasure is niet geschikt als je nog een kinderwens hebt, je mag daarna niet meer zwanger raken.
Ik heb er net een artikel van gelezen en er wordt je aangeraden na de behandeling niet meer zwanger te raken. Ik weet niet of TO in de toekomst nog kinderen wil,dus lijkt me dan geen aanrader.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Dan is t idd geen aanrader. Wil in de toekomst zeker nog kinderen. Maar toch bedankt voor t meedenken 😃
Ben je toen zwanger geraakt door de pil heen? Heb je al een pilvrije periode geprobeerd?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik vind die NovaSure-behandeling sowieso geen goed idee want je menstruatie kan nadien extreem pijnlijk zijn en hoeft in hevigheid niet af te nemen maar kan zelfs nog toenemen. Mijn (vrouwelijke) huisarts raadt het af.
Goh vervelend zeg! Kijk eens naar een Mirena of Implanon. Beide staan er om bekend bloedingen te verminderen. Deze bloedingen kunnen ook komen door de abortus,

Wat je ook kunt doen is even stoppen met de pil, geen seks hebben! En na 6 weken zou het bloeden moeten zijn opgehouden. Nogmaals, geen seks dan even die paar weken.

Sterkte! Bloedingen kunnen inderdaad erg vervelend zijn
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Bedankt voor jullie reacties. Ja door de pil heen zwanger geworden. Nee heb een pil vrije periode geprobeerd want dat was niet nodig volgens mijn huisarts.

Zit idd te denken voor een spiraal. Maar volgens huis arts moet ik toch tijdje wachten .. Maja vind dat t al zolang duurt.. Dus zit er toch aan te denken om gewoon een afspraak te maken en hopen dat ze t toch wil zetten ipv nog maanden wachten
quote:dammes3 schreef op 02 april 2014 @ 18:27:

Ik vind die NovaSure-behandeling sowieso geen goed idee want je menstruatie kan nadien extreem pijnlijk zijn en hoeft in hevigheid niet af te nemen maar kan zelfs nog toenemen. Mijn (vrouwelijke) huisarts raadt het af.Raar... Waar haalt jouw huisarts dat vandaan? 97% is tevreden met de novasurebehandeling. Het is niet bij iedereen goed bevallen, dat klopt. Bij mij heeft novasure ervoor gezorgd dat ik van een zware menstruatie van 14 dagen ben teruggegaan naar een lichte menstruatie van twee dagen. Alleen blijkt bij mij vooral het probleem te zijn dat mijn baarmoeder zo slap is als wat, waardoor mijn menstruatieleed in de baarmoeder blijft. Als we dan vrijen komt er dan wat uit...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:dammes3 schreef op 02 april 2014 @ 18:27:

Ik vind die NovaSure-behandeling sowieso geen goed idee want je menstruatie kan nadien extreem pijnlijk zijn en hoeft in hevigheid niet af te nemen maar kan zelfs nog toenemen. Mijn (vrouwelijke) huisarts raadt het af.De eerste paar keer was 't bij mij ook pijnlijker (maar ik was toen ook tijdelijk gestopt met de pil) maar na 'n paar maanden ging ik de pil weer slikken en doorslikken en nu heb ik er echt maar minimaal last van de ca. 4 keer per jaar dat ik ongesteld word.
misschien de prikpil? mij dochter krijgt die ook en is nu niet meer ongesteld.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Prikpil kan ik idd ook nog voor kijken. Dat ik daar niet aan gedacht heb haha. Dank jullie wel allemaal!😃
Je kan overstappen op wat anders?

Deze bijwerkingen hoeven bij andere methoden niet op te treden..

Evra pleister of Nuva Ring?

Wel even heel strikt met een condoom vrijen als je zou overstappen... het gebeurt nog wel eens dat vrouwen tijdens een AC switch zwanger raken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven