Gezondheid alle pijlers

baarmoeder verwijdering via verticale snee

04-04-2014 10:35 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik last heb van een grote vleesboom en een grote baarmoeder heb, is mijn enige optie om de baarmoeder via verticale snee te verwijderen. Dit samen met mijn baarmoedermond. De eierstokken kunnen blijven zitten.

Wie heeft ervaring met deze manier van baarmoederverwijdering.

En hoe was het herstel.

Groetjes en alvast bedankt
Ik heb geen ervaring met een verticale snee, bij mij is het horizontaal gedaan. Wel weet ik van een vriendin met een verticale keizersnee dat de arts tegen haar vertelde dat herstel eenvoudiger is omdat je buikspieren minder beschadigd worden.

Succes met de operatie overigens, het is even afzien maar het is zo fijn als dat kreng eruit is!
Ik heb een verticale ks gehad, en het herstel is me echt 100% meegevallen
Ik heb een horizontale keizersnee gehad waar ik vrij snel van hersteld ben.

Ik heb een buikoperatie gehad waarbij ik een verticale snee heb gehad. (geen baarmoederverwijdering) Daarna kon ik toch zeker een week of 6 totaal niets. Het heeft wel een maand of 3 a 4 geduurd voor ik weer de oude was. Die operatie was 10x erger dan een keizersnee.
Klopt, sugarmiss, een buikoperatie zoals een baarmoederverwijdering is veel zwaarder dan een keizersnee. Ik heb beiden gehad en herstel baarmoederverwijdering duurt echt al gauw 6 weken.
Ik weet er niks van, maar wil je wel sterkte wensen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Dank jullie voor de reacties. Ja ik zie er heel erg tegenop maar probeer toch ook het gewoon maar over me heen te laten gaan.

En natuurlijk bij de 1 valt het mee en de andere niet.

Het is in ieder geval toch wel fijn om iemand ervaring hierin te horen. Hoop op nog meer....
Weet je zeker dat het alleen met een snee kan? Dat zei gyn X in ziekenhuis Y ook tegen mij, maar in het VU kon het met een kijkoperatie.
.
Bij mij is ook alles weggehaald en het zou ook via verticale snee gebeuren ivm grootte van de vleesboom maar toen ik kennis maakte met de arts toen de operatie plaats ging vinden besloot ze toch het via horizontale snee te doen. Daar was ik heel blij mee want het zit nu in mijn bikinilijn. De operatie is mij erg meegevallen. Ik was ontzettend bang echt heel erg en heb de operatie ook lang voor me uitgeschoven maar ben zo blij dat ik het heb laten doen. Had ook een gigantische vleesboom die ik ook voelde vooral als ik lag in bed dan voelde ik een megan bal en zo'n opgezwollen buik. Nu heerlijk van die vleesboom af en niet meer ongesteld. Het herstel is me ook meegevallen. De 1e week ben je niet veel waard maar daarna kan je rustig aan wel wat doen. Niet tillen natuurlijk voor 6 weken en zuigen. Ben wel 8 weken thuis geweest en heb het lekker rustig aan gedaan. Ik wens je veel sterkte toe en wie weet gaat het bij jou ook via horizontale snee uiteindelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven