Zwanger worden vanaf april 2014

02-04-2014 23:19 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer dames die vanaf deze maand gaan voor een (1e, 2e, ..) kindje? Klets hier mee! De tabel is helaas vol, maar meepraten is natuurlijk altijd gezellig!

NaamLeefijd1e/2e/..NODSofie1989252e1 meiMapressa292e1 meiVlinder145251e4 meiPiekerien332e25 apriljeraadthetnooit301e25 meiNonaimee242e?Zomerkindje251e29 aprilIniminie302e Selenaheleen241e6 meiEvii211e15 meiLente29291e15 aprilPillow271e17 aprilPurpie291e7 meiStef1988251e5 mei
Ja, ik ga gewoon op zoek. Ik weet immers ook niet hoe lang het duurt voor ik zwanger ben... Trouwens, tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik met 24 weken nog een sollicitatiegesprek gehad, tot in de laatste ronde :-) helaas net niet geworden.

En als ik niks vind daardoor,nou dan maar niet. Maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd!
@mapressa, haha goedzo! Dat is een goede instelling. Vriendin van me kreeg laatst bij een sollicitatiegesprek de vraag of ze binnen nu en 2j een kinderwens had. Echt belachelijk.
Daar zou ik op antwoorden dat ik niet inzie hoe die vraag te maken heeft met de functie waar ik op solliciteer. Alhoewel, waarschijnlijk zou ik zo overdonderd zijn dat ik er nog op zou antwoorden ook.

Echt erg, mag ook helemaal niet. Ik had een klacht ingediend als ik haar was!
Ja je hoeft er ook niets op te zeggen. Maar vond het ook erg misplaatst. Vraag me ook af hoe het met die tabel zit, volgens mij is TO al een tijdje niet online geweest
@allemaal, sorry voor de late reactie! Gisteren en vandaag drukke dagen gehad Om de tabel te updaten moet ik op een laptop of computer en in het weekend zit ik daar niet zo vaak achter. Op m’n werk doordeweeks wel! Leuk om jullie achtergrond een beetje te weten  Ikzelf ben 6 jaar samen met mijn vriend en we hebben een zoontje van 2.

@Vlinder, ik merkte bij m’n 1e zwangerschap als eerste vooral moeheid en het gevoel van ‘ik ga ziek worden’. Verder had ik ook erg gevoelige borsten, maar dit heb ik eigenlijk elke maand. Hoe staat het met jouw symptomen? Je nog in kunnen houden om niet te testen? Spannend!!!

@Nonaimee, leuk dat je meeschrijft en ook net je Mirena hebt verwijderd. Heb jij enig idee waar je in je cyclus zit? Ik heb nu al 3 dagen bloedverlies, maar ik denk nog steeds dat het door het verwijderen komt. Hopelijk hebben we er snel grip op  Ik heb je toegevoegd aan de tabel.

@lettertype, welkom! Ik heb je toegevoegd aan de tabel. Ik vind NOD ook echt een rare term en wat bij betreft zeggen we geen ‘klussen’, verschrikkelijk! 

@zomerkindje, wat naar zeg wat je hebt meegemaakt! Hopelijk komt er snel een nieuw wondertje in je buik wat wel allemaal goed mag gaan, ik heb je toegevoegd aan de tabel

@sealight, ik heb je toegevoegd in de tabel, wat is je NOD?

@ nimmie2007, zal ik jou ook toevoegen? Wat is je leeftijd? En 2e kindje zo te lezen

@mapressa, kan me voorstellen dat je de sociale contacten mist! Ik werk zelf 3,5 dag en juist dan even niet mama zijn en over andere dingen praten dan kids is heerlijk!
Ik vind het ook leuk om mee te schrijven. Ik ben 30 jaar, we gaan voor een tweede kindje! Ons kindje is 1,5 jaar oud. Nod weet ik nog niet. Leuk dat hier mensen schijven die voor een eerste gaan en die voor een tweede gaan!
Leuk dat je de tabel hebt aangevuld Sofie1989!

Mapresa, net als jij zit ik ook (straks) zonder baan. Per eind april heb ik m'n baan opgezegd (what was I thinking ... ). Dan ga ik eerst even bijkomen van alle stress en daarna op zoek naar een andere baan, liefst ook parttime en in de buurt.

Vlinder, het is zondag! Al getest?
Sofie ik weet mijn NOD niet precies. Maar ik ga het gewoon op me laten afkomen.. Dus ik zie wel of ik ongesteld word of niet.

Spannend lettertype! Dat lijkt me best eng om geen zekerheid te hebben qua baan.

Welkom inieminie! Leuk dat jullie voor een tweede gaan!
Leuk topic dames ik schrijf graag mee!! Wij zijn ook sinds een maand aan het proberen. Hiervoor niet mijn cyclus bijgehouden, baal ik nu erg van. Zou ongeveer dit weekend zeker wel ongesteld moeten worden. Ben het tot nu toe niet en heb vanmorgen een test gedaan maar negatief.. Hopelijk te vroeg getest. Maar in één keer raak zou ook wel te mooi zijn ;) Wachten maar..
Ik ben 24 trouwens, mijn vriend 28 en gaan voor de 1e.
Dag dames,

Ik heb gezellig meegelezen. Ik ben 27 en we gaan voor ons eerste kindje en 14 april is mijn NOD.

Toch heb ik al wel iets vreemds meegemaakt. Vier a vijf dagen na de eisprong kreeg ik ongelofelijke heftige buikpijn (na de seks). Ik lag krom van de pijn en iedere beweging was pijlijk. Zo enorme buikpijn heb ik niet eerder gehad, tranen in mijn ogen en puffend van de kramp.

De volgende ochtend toen ik wakker was de pijn gelukkig weg, maar voelde nog een lichte spierpijn. Niets vergeleken met de avond ervoor. Heeft iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt en/of kan het iets met de innesteling te maken hebben?
@sofie, nee geen idee wanneer mn cyclus is. Heb nog steedsallemaal krampjes in mn buik, is nu dag 3. Hoop dat ik dan snel ongesteld wordt, en vervolgens met mijn cyclus aan de gang kan. Vraag me af of ik nu ongesteld ga worden of dat het nog steeds pijn is van het verwijderen? Maar het verwijderen zelf deed geen pijn dus snap het allemaal even niet. Maar we zullen zien.
Vlinder145 al een test gedaan vandaag?? Ben benieuwd
@linde86, oeii dat is zeker niet fijn inderdaad. Heb ik nooit gehad, misschien toch iets verkeerds geraakt bij je baarmoeder. Had wel bij de vorige zwangerschap de ochtend na de bevruchting het gevoel alsof ik een bowlingbal moest uitplassen. Was echt absurd, heb het ook nooit terug kunnen vinden dat andere met dat gevoel hebben gezeten.
Hoi linde en selenaheleen!

Linde, nooit zo erg gehad. Wel eens behoorlijke kramp in mijn baarmoeder gehad na de seks. Maar dat trok al snel weer weg.
Hoi! Ik heb geen tijd om uitgebreid bij te lezen, dus reageer even snel...

Je mag me ook in de tabel verwerken! NOD is nog een ?, maar leeftijd is 30 en we gaan voor de tweede inderdaad.

Even iets over mezelf, ik werk in het basisonderwijs, wonen in het zuiden van het land, 3,5 jaar getrouwd en al 12 jaar samen. Onze dochter is nu 2 weken, 3 jaar. Vanmorgen zei ze nog..."ik wil een zusje!"... Nou, we zullen zien!

Even een vraag aan jullie...ik ben dus nu 2 weken gestopt met de pil, maar sinds een aantal dagen flinke buikpijn. Krampen, ik voel het als ik ga zitten of sex heb. Heb een gegoogled en daar lees ik veel dat het bij het ontpillen en de hormonenspiegel hoort. Herkenbaar bij jullie? Ik kan me namelijk niet meer herinneren of ik dat bij de 1e ook had.

Ik ben er weer vandoor, we gaan even naar de speeltuin. Ik lees later bij. Fijne dag dames!
@nimmie2007, ik heb ook al 3 dagen last van krampen. Ik hou het er maar op dat het komt door het eruit halen van de spiraal, en/of inderdaad dat het lichaam weer moet wennen aan de hormoonspiegel. We zullen zien, ben benieuwd wanneer de eerste zwangeren zich melden
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie medeleven! Het was een behoorlijke teleurstelling dat het een leeg vruchtzakje bleek... Maar gelukkig heb ik geen vruchtje gezien of hartje zien kloppen, er zat helemaal niks in! Ik kon het best gauw achter me laten! Ik had alleen gedacht dat ik weer snel zwanger zou worden, maar ik merk nu wel dat het echt niet vanzelfsprekend is... We proberen gewoon door en denken positief. Ik ben ook heel benieuwd idd wie hier als eerste een positieve test heeft!!! Iedereen veel plezier en succes gewenst!

Bedankt sofie1989, dat je mij in de tabel hebt gezet
Zomerkindje, vervelend voor jullie dat het zo is verlopen de eerste keer. Hopelijk ben je gauw voor een tweede keer zwanger. Al is het inderdaad niet vanzelfsprekend, dat blijkt maar weer...

Sealight, het is inderdaad heel eng, die onzekerheid om zonder baan te zitten. Maar zoals het er nu op mijn werk aan toe gaat hou ik ook niet meer vol (bezuinigingen) dus heb de knoop doorgehakt om het op te zeggen. Wel lang over nagedacht hoor. Het is wel een heftige beslissing.

Over ontpillingsverschijnselen en andere kwalen zoals buikpijn van spiraal weghalen etc kan ik niet meepraten, hier al heel lang de oldskool condoom als AC.
Hier ook geen last van ontpillen, hooguit van ontzwangeren haha!

Bij de eerste ben ik gaan testen toen ik ineens merkte dat ik mijn kettinkje et meer verdroeg km mijn hals, ik had allemaal pukkeltjes in mijn nek en dat kettinkje irriteerde als een gek. Niet veel later kreeg ik daar ook onwijze lage rugpijn bij, en menstruatieachtige krampen.

Weer iets later kwam het gebrek aan eetlust, met de lunch had ik bijvoorbeeld aan 1/4e boterham genoeg, niets smaakte me meer...

Ze zeggen dat elke zwangerschap anders is, dus ik ben zeer benieuwd!
Het grappige is, de vorige zwangerschap was niet gepland. Dus ik kwam er pas na 6 weken achter. Achteraf gezien kun je de verschijnselen wel teruglinken, maar had pas na 6 weken wat door. Nu is het echt vol spanning wachten, dat is totaal anders. En natuurlijk alles wat je voelt denk je weer: zou het? Terwijl het of totaal iets anders is of gewoon tussen je oren zit.

@zomerkindje: Het is zeker niet vanzelfsprekend, dat heb ik ook veel om me heen gemerkt. Hopelijk ben je snel zwanger nu.
Hoi dames,

Sorry voor de late reactie heb de hele dag met hoofdpijn op bed gelegen. En vanmiddag ben ik ongesteld geworden! Ik ben er niet verdrietig om, het had leuk geweest. maar deze maand gaan we er pas echt goed voor. Wat ik wel fijn vind is dat ik zo snel al een cyclus van 28dg heb en dat na 13 jaar pil gebruik. Leuk dat er meer meiden zich gemeld hebben zal morgen even bijlezen. Fijne avond
O mijn nieuwe NOD is 4 mei
@zomerkindje: dit heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook meegemaakt. Aangezien het ook niet vanzelf afkwam, en ook niet gebeurde, ben ik gecurreteerd. Ingreep viel heel erg mee. Ben na de curretage 1 keer ongesteld geweest en daarna was ik weer zwanger, wel met goede afloop. Maar het is absoluut niet leuk en heel verdrietig!
@Iniminie, @Selenaheleen, @Linde86, welkom! Echt superleuk dat we in een kleine week al zo'n grote groep hebben verzameld

Ik ben benieuwd wie er als eerste blij nieuws heeft! Nog een aantal NOD's zijn niet bekend. Ook de mijne niet, het bloeden is iig wel opgehouden, maar ik noem het nog geen menstruatie.

Merk wel echt kramp tijdens seks, maar we schuiven het nog maar even af op de mirena;)

Zo even de kleine meneer naar bed brengen en dan een lekker avondje op de bank hangen, fijne avond!

@Vlinder, jammer! Maar idd, op naar de volgende ronde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven