Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
Jorni, herkenbaar hoor dat geen ritme hebben. A heeft ook heel lang geen ritme gehad. Eigenlijk kwam dat pas toen hij naar 2 slaapjes ging (zit hij nog steeds op) Hij heeft trouwens nog steeds geen vaste slaaptijden. Hij gaat naar bed als hij moe is.

Ook herkenbaar hoor dat gevoel van snel weer zwanger willen worden. Het slijdt een beetje moet ik zeggen. Italiaman en ik gaan waarschijnlijk in de zomer van 2015 weer proberen. A is dan 2,5. Hij zal dus ruim 3 zijn mocht het snel raak zijn en anders is hij 4 als de tweede komt.

Veliene wat fijn dat het beter gaat met zoon en dat jullie een diagnose hebben. Hoe is het eigenlijk met je vader?

Wow paddle! Gefeliciteerd met jullie huis. En wie weet binnenkort nog meer goed nieuws!
Ik kom even een knuffel brengen voor Twinklinstar! Wat een verdrietig nieuws! Hoe voel je je nu?
Dank jullie wel.

Het gaat nu gelukkig wel redelijk met ons..

Ik had al een paar dagen wat oud bloed verlies en de dag dat ik de echo ging krijgen ging het echt fout. Gyn kon 's middags ook niks meer vinden in baarmoeder, behalve dik baarmoederslijmvlies..

Het voelde al een paar dagen niet lekker, dus ik denk dat de klap daardoor iets minder hard aangekomen is. Het is gewoon heel erg rot, want uiteraard verheugde we ons er ontzettend op na ruim een jaar wachten. Toch geeft het ons ook hoop dat het dus wel kan. Hopelijk is het snel weer raak en gaat het dan wel goed.
Oh twink, ik kom je ook even een knuffel geven.

Ik wil ook nog even vragen of je schildklier al gecheckt is, want dan kan ook problemen veroorzaken emt zwanger worden en blijven.

Heel veel sterkte!
Dankjewel,

Ook voor het meedenken.. M'n schildklier functie was goed, dus dat is het niet.. Ben wel benieuwd of de gyn een verklaring kan bedenken of dat het gewoon pech is..
Oh twinklin... Wat erg voor jullie.. Hopelijk hertsel je snel, zowel lichamelijk als geestelijk. En ik hoop ook dat je dit keer niet zolang hoeft te wachten op een positieve test! Dikke knuffel
Hoe gaat het nu Twink?
Het gaat redelijk goed!

De miskraam zelf gelukkig redelijk snel verwerkt. Had behalve een 'menstruatie' weinig lichamelijke klachten. Het bloed en de zwangerschapskwaaltjes bleven wel confronterend, maar ook die gingen gelukkig aardig snel weg. Een week na miskraam was het HCG ook alweer normaal.

Ondanks dat het nog steeds rot is, ben ik door de miskraam blij te weten dat ik zwanger kan worden (met de hormoonpillen).

De grootste dip kwam bij mij doordat het grote wachten weer opnieuw begon. Ik moet 1 ronde afwachten voor ik weer met de hormoonpillen kan beginnen. De gyn vertelde me dat ik rekening moest houden dat deze cyclus minstens 1 week langer zou duren, omdat toen het HCG pas weg was en mijn lijf dus pas begon aan een nieuwe cyclus...

Aangezien mijn eigen cyclus 42-49 dagen was, kon dit dus weleens heel lang gaan duren.

Vorige week heb ik voor mezelf de knop omgezet. Het is helaas niet anders! ik probeer minder met zwanger worden bezig te zijn. Ik heb een hoop leuke dingen ingepland voor nodige afleiding en zodat de tijd wat sneller gaat en zowaar zat ik vanmorgen tegen een zo goed als positieve ovulatietest aan te kijken...

Dat betekent een cyclus van ongeveer 38 dagen, wat voor mij heel kort is, zeker aangezien ik nu een week bovenop de 42/49 dagen moest tellen

We kunnen er weer voor gaan en hopelijk duurt het nu geen maanden voordat het raak is!

Liefs
Ik heb goed nieuws te vertellen hier. Ik vind het wel erg dubbel om zo binnen te komen na twink, maar ik ben dus zwanger.

We zijn er erg blij mee.
@Paddle

Gefeliciteerd met het goede nieuws! Hoe ver ben je nu? Wanneer zijn jullie begonnen?
Helloo ladies,

Ik wou me ook graag mengen in het gesprek! Ik heb de laatste paar maanden echt heel erg last van rammelende eierstokken. Ik zie overal zwangere vrouwen en ik vind t geweldig! Ik ben momenteel op zoek naar werk maar als ik een baan heb gevonden wil ik graag stoppen met de pil. Aangezien het wel een tijdje kan duren ;) Ik heb een vaste relatie, iets langer dan 4 jaar. Mijn vriend studeert nog maar ik wil het echt heel graag. Hij wil ook graag kinderen. We wonen nu bijna een jaar samen. Nu heb ik een klein probleempje, we hebben maar 1 slaapkamer. Wat vinden jullie daarvan?

Erg leuk om alle verhalen te lezen en succes iedereen!!!
Welkom Blondie92!

Ik denk dat je hier wel op je plek bent. Het topic is erg rustig, maar misschien komt daar nu verandering in. Kun je iets meer over jezelf vertellen? Hoe oud ben je? Ben je zelf al klaar met studeren? Je schrijft dat jullie maar een slaapkamer hebben en dat dat mogelijk een probleem vormt. Wonen jullie in een huurhuis of een koophuis?
@boekenlegger0

Ik ben 21 jaar en we wonen in een huurappartement. Ik weet dat ik vrij jong ben maar ik ben er wel heel erg mee bezig de laatste tijd. Ja ik ben klaar met school, nu alleen druk met het zoeken naar een baan. We willen wel graag een anders huisje maar dat moet net op ons pad komen, we hebben niet een heel breed inkomen maar waar we nu wonen is vrij goedkoop en in dat opzicht is het wel makkelijker qua kosten, goedkoper dan dit kan het niet. Mijn moeder en haar vriend en mijn schoonouders zijn bereid om op te passen en mijn opa en oma zijn nog jong en zouden dat ook kunnen doen. Ook heb ik nog een zus die wil helpen. Aan hulp geen gebrek. Nu zit ik ook een beetje met het financiële plaatje, we kunnen het natuurlijk zo duur maken als we zelf willen. Mijn vriend studeert nog 3jaar maar de laatste 2 jaar 'werkt' hij er ook bij, hij krijgt betaald voor zijn stage.

Zo zit het een beetje in elkaar ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven. Mijn gevoel zegt heel erg dat we ervoor moeten gaan over een tijdje, als mijn inkomen stabiel is!
@blondie

Zo te lezen heb je al goed nagedacht over de opvang. Woont de familie allemaal in de buurt? Hoeveel gaat je vriend verdienen tijdens de stage? Ik zou dat eens uitrekenen en kijken of je beetje uitkomt met de kosten. Lukt het nu om te sparen? Bedenk eens wat een kind jullie zou kosten per maand en probeer dat bedrag te sparen per maand. Dat lijkt me een goede manier in inzicht te krijgen in de financiële situatie.
@boekenlegger0

Ja alle familie woont op fietsafstand, dat is ideaal. Ik weet niet van te voren wat mijn vriend gaat verdienen. Hij zal ongeveer 24 uur in de week gaan werken(stage) en daar krijgt hij voor betaald. Ik heb net vandaag te horen gekregen dat ik op sollicitatie gesprek mag komen dus dat is heel fijn! Ik heb niet echt een idee wat een baby in de maand gaat kosten, aanschaf van wiegje enz. Heb ik al wel naar gekeken en we hebben al wat spaargeld dus dat is geen probleem. Het enige is dus nog ons 'kleine' huisje. Ik kan wel een wiegje kwijt op onze slaapkamer maar dat is ook het enige. Mijn vriend weet dat ik er erg mee bezig ben maar hij wil eerst liever een groter huis. Ik denk alleen dat we hier eerst wel het voordeligste zitten en dat het juist in het voordeel werkt.
Twink, nog even een dikke knuffel voor jou!

@ paddle. Wat een leuk nieuws!!! Gefeliciteerd!

@ allen. Hoe is het met jullie? En met de moeders?

@ hier. Gaat alles goed. A. Is alweer 15 maanden. Hij loopt (rent) inmiddels en wordt flink ondeugend. Maar ik vind het moederschap iedere dag leuker worden. Wij kunnen nu zoveel meer dingen samen doen; naar de speeltuin, dieren kijken, boekjs lezen etc.

Italiaman en ik hebben het ook veel over een tweede kindje gehad. De planning is om volgend jaar zomer een tweede kindje proberen te krijgen. A. Is dan 2,5. Lijkt nog wel ver weg hoor. Ik zou komend winter ook goed vinden. Maar dat vindt Italiaman nog te vroeg.
Lieve Paddle,

van harte meid!!

Tuurlijk steekt dit soort nieuws bij mij, maar jij kan er ook niets aan doen dat het jullie wel gelukt is! Geniet ervan!

Italia: thnx!

Blondie: welkom!
@ Twinklinstar

Hoe gaat het nu met je? Hoe voel je je? Ben je nog veel met zwanger worden bezig in je hoofd of is het meer iets dat op de achtergrond meespeelt?

@italiagirl

Leuk om wat van je te horen. Waarom wil je man nog even wachten met een tweede?
Dankje, twinklinstar!
Boekenlegger hoe is het? Hebben jullie nou eigenlijk al een idee over een startdatum? Italiaman wil nog even wachten zodat A wat ouder en zelfstandiger is. Daar zit wat in hoor..Maar hier rammelt het al weer En daarbij vind ik persoonlijk 3 jaar leeftijdsverschil ook wel ok. Anders gaat het al snel richting de 3,5/4. Zeker als het een paar maanden duurt.

Nou ja net zoveel voors als tegens. Maar wij moeten het allebei willen, dus houden we nu zomer 2015 aan.
@Italiagirl

We hebben geen concrete startdatum. We zijn erg druk met werken, sparen en huis op orde brengen. Ineens heb ik ook wel last van koudwatervrees denk ik.
Boekenlegger:

Het is helaas permanent aanwezig.

Ik probeer het zoveel mogelijk los te laten en mijn dagen zijn allemaal gevuld, maar toch spookt het regelmatig door mn hoofd...

Miskraam is op zich goed verwerkt, ondanks dat het wel steekt als ik af en toe eens denk dat ik nu al zover of zover had kunnen zijn. Dit probeer ik echter echt los te laten en dat gaat goed, het zijn echt kleine momentjes...

Cyclus na MK was 34 dagen, wat heel erg meevalt. Ben nu weer aan de medicatie en zit nu op dag 14, hoop dit weekend op de vruchtbare dagen :D
@twinklinstar

Rot situatie! Logisch dat het moeilijk is om los te laten. Dat zullen wel meer mensen hebben denken. Al zal niet iedereen het toegeven. Gebruik je nu weer medicijnen voor je cyclus?
Tja, we zijn nu bijna 16 maanden na het spannende moment van het stoppen met de pil..

Toen was het allemaal spannend, leuk en hopen dat het snel zou lukken.... De spanning en spontaniteit zijn er inmiddels wel vanaf, de onzekerheid neemt toe met elke ronde...

Ondanks dit klaagstukje, moet ik zeggen dat ik over het algemeen toch erg positief ben..

Ben nu inderdaad weer begonnen met de medicijnen voor mijn cyclus/ovulatie..
16 maanden is lang en voor je gevoel waarschijnlijk een eeuwigheid! Zijn de artsen hoopvol over de medicijnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven