Gezondheid alle pijlers

Geschrokken van verwijzing naar neuroloog

02-04-2014 11:42 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit eigenlijk nooit op deze pijler, maar ik maak me een beetje zorgen, dus nu toch maar een topic. Allereerst wil ik zeggen dat ik al naar de huisarts geweest ben en vanmorgen bloed heb laten prikken, dus ik open dit topic niet omdat ik denk dat mensen hier me kunnen diagnosticeren. 't Is misschien meer van me af schrijven ofzo. Of wie weet herkent iemand iets.

Al een tijdje heb ik last van vage klachten. Het begon met een terugkerende oogontsteking, waarvoor ik uiteindelijk een antibioticazalf heb gekregen. Dat hielp goed, na een paar dagen was de ontsteking weg. Echter, ik ben steeds vaker duizelig en 'watterig' in mijn hoofd. Ik lijk dingen te vergeten en soms de woorden uit mijn mond te moeten 'trekken'. Ik heb last van vreemde tintelingen in mijn benen en handen en mijn coördinatie en evenwicht zijn om te huilen (ik grijp naast dingen, ben zwabberig, etc.). Ook zijn de problemen met mijn zicht weer terug gekomen, ik zie soms dubbel, of het lijkt of een deel (vooral in de hoeken) van mijn ogen niet mee doet. En verder ben ik moe, echt heel moe. Ook als ik goed geslapen heb. Ik ga iedere avond op tijd naar bed en heb ook geen moeite met inslapen ofzo. Ik heb twee kleine kinderen, waarvan er eentje door medische problemen nogal eens spookt 's nachts, dus mijn man en ik slapen soms niet al te best, maar er zijn ook hele periodes dat we wel gewoon 8 uur per nacht kunnen slapen en dan voel ik me de laatste tijd nog steeds een dweil de hele dag. Alsof ik door zand loop ofzo.

Ik rook niet, drink niet veel (in het weekend af en toe een glaasje wijn), beweeg voldoende, eet gezond (fruit, groenten, af en toe vlees/vis, volkoren producten etc.) en drink voldoende water. Verder slik ik dagelijks een multivitamine.

Ben gisteren dus bij de huisarts geweest en die zei dat ze niet het idee heeft dat ik burn-out of depressief ben (dat idee heb ik zelf ook niet). Ze heeft me een aantal coördinatietesten laten doen (armen wijd en met een zwiep puntje van mijn neus aanraken, over een lijn lopen etc.) en dat ging echt voor geen meter. Ik schrok er zelf van. De huisarts vond het duidelijk ook niet oke, dus die heeft me nu verwezen naar een neuroloog. En daar ben ik nogal van geschrokken. Ik heb vanmorgen bloed laten prikken voor een algemeen bloedbeeld en maandag moet ik terug naar de arts, want zij heeft dan een consult met een neuroloog gehad over wat er precies verder onderzocht moet worden en daar word ik dan over geïnformeerd. Gisteren had ik nog zoiets van: het zal wel, maar ik begin me nu toch wat zorgen te maken.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Sterkte, ik hoop dat je snel terecht kunt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sterkte, lijkt me een rottelefoontje.

Chryssa snap dat het even schrikken is.

Langs de andere kant ga je nu wel sneller geholpen worden/duidelijkheid krijgen. En minder tijd in angst moeten doorbrengen.

Al enig idee wanneer de afspraak is? Spreek morgen ook je zorgen uit tegen de neuroloog. Hij zal er mss nog niet veel me kunnen, maar het kan maar opluchten...

Nogmaals, het kan nog steeds niets ernstigs zijn. Laat het maar gewoon op je afkomen. Alles stap voor stap doen, dat kan je wel
Ik kan me voorstellen dat je daarvan geschrokken bent. Hopelijk weet je snel meer en blijkt het allemaal mee te vallen. In elk geval word je wel serieus genomen, dat is toch wel fijn. Sterkte!
Ga in therapie!
sterkte Chryssa
Sterkte..
Chryssa hoe gaat t met je? Hoe was je telefoontje met de neuroloog?
Ik moet aanstaande dinsdag naar de neuroloog. Weet verder nog weinig over wat die gaat doen. Ondertussen voel ik me bepaald niet geweldig. Veel pijn in armen en benen. Mijn armen voelen sinds vanmiddag helemaal 'doof', dat gevoel dat je hebt als je voet slaapt, zeg maar. Vind het echt naar, alsof mijn armen niet meer bij mijn lijf horen ofzo.
Jeetje, als ik dit soort topics lees ben ik alttijd blij dat we niet meer in NL wonen, maar in een land waar je in zo:n geval meteen een ct of mri zou krijgen.

Dat is toch geen doen dat je nog tot dinsdag meot wachten op een afspraak, en dan wss nog weer op vervolgonderzoeken moet wachten?

Sterkte.
Teuntje waar woon jij dan?

Chryssa, een vriend van mij had soortgelijke symptomen, alsof zijn arm sliep, en had een klein herseninfarct gehad. Intussen gaat het weer goed met hem en de symptomen zijn vanzelf verdwenen. Hij moet nu wel bloedverdunners nemen denk ik, maar al bij al klonk het enger dan hoe het was/is. Had ook een goede opvolging gekregen.

Maar goed dat kan totaal los staan van jouw situatie, weet je al wanneer je naar de ms kliniek kan?
Ik heb dinsdag een afspraak met de neuroloog daar.
Ah, dat is helemaal schrikken MS polikliniek, laten we hopen dat het geen MS is en zowel dan kan je het maar beter weten zodat je behandeling kan krijgen.
Heftig! Sterkte
Sterkte, Chryssa!
Had ik maar een motto.
Kan me voorstellen dat dit schrikken is.

Vorig jaar had ik vage klachten en ging ik (weer) naar de huisarts. Die gaf aan te gaan bellen met een reumatoloog. Nog geen 1 uur later belde hij mij dat ik er de volgende dag al heen moest! Nou ik was zo geschrokken dat ik niet eens alleen thuis heb geslapen. Uiteindelijk bleek het geen reuma te zijn maar de schrik zit er dan toch goed in.

Succes nog met wachten!
Sterkte!! Hopen dat het allemaal alsnog meevalt.. Wat een rotklachten heb je
quote:Chryssa schreef op 03 april 2014 @ 17:23:

Nou, bericht van de huisarts gehad. Wordt morgen gebeld door de neuroloog, voor een spoedafspraak op de MS-polikliniek. Toch wel een schrik.

Nou, dat is weinig subtiel. Aparte gang van zaken. Het leek me beter voor jouw gemoedsrust om gewoon op de normale spoedpoli te komen en het daar verder te bekijken. Nu wordt er al min of meer een stempel op je gedrukt.

In mijn optiek niet helemaal netjes.

Veel sterke nochtans.
Though lovers be lost, love shall not and death shall have no dominion
Ik vind het vrij normaal dat de huisarts je met dergelijke klachten doorstuurt naar een neuroloog. Ben ik ook eens geweest met duizeligheidsklachten. Een huisarts kan zelf niet alles verklaren/ zien en daarom moet je naar de neuroloog.
Ik wil je niet laten schrikken maar ik ken meerdere gevallen met dezelfde klachten en toen kwam er MS uit :( sterkte!
Jeetje Chryssa, het houd maar niet op voor jullie. Heel veel sterkte en succes voor dinsdag. Red je, je nog een met je kinderen?
quote:prinsesmaxima schreef op 06 april 2014 @ 18:50:

Ik wil je niet laten schrikken maar ik ken meerdere gevallen met dezelfde klachten en toen kwam er MS uit :( sterkte!En dit is nodig om te melden,want...??
jeroenvenema, Ik vond het inderdaad ook niet bepaald subtiel. Maar goed, in ieder geval snel een afspraak.

Situatie nog hetzelfde. Veel duizelingen en pijn in armen en benen. We redden ons wel gelukkig, hebben veel hulp van mijn ouders, dus dat scheelt.
Herken je gevoel.

Werd 2.5 jaar geleden door de oogkliniek met spoed! naar de eerste hulp gezonden. Daar hebben ze IIH geconstateerd en ben daar uiteindelijk aan geopereerd dmv de plaatsing van een hersendrain.

Ben vorige week weer met klachten naar de neurochirurg gegaan en werd dinsdag met spoed geopereerd ivm een verstopte hersendrain en dus een verhoogde druk. Ben blij dat ze de klachten serieus hebben genomen.

Neurologie is naar wat ik heb ervaren een afdeling die snel handelt en je wilt helpen.(spoed is daar ook echt spoed heb ik gemerkt) En misschien willen ze MS uitsluiten dat ze jou daar naartoe sturen

Heel veel succes met het wachten tot de afspraak op dinsdag.
Ik wenste ook sterkte, domme doos! Misschien niet subtiel maar heb een naaste met precies dezelfde problemen en uiteindelijk die diagnose! Dus ik begrijp echt wel hoe kut dit is! Sterkte TO, nogmaals!
Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Fijn dat je snel terecht kunt. Hoewel het misschien niet voelt als snel.

Heb de afgelopen 3 maanden ook bij neuroloog gelopen. Eerste keer was via spoedeisende hulp en lag ik binnen 2 uur in een MRI, maar de afspraken en onderzoeken daarna zat iedere keer zeker 3 weken tussen omdat het zo druk was.

Mijn ervaring is dat als zij reden hebben om aan te nemen dat er direct een onderzoek moet plaatsvinden (zoals bij mij met de mri, als de uitslag nl was geweest wat ze dachten was ik diezelfde dag nog geopereerd) dan vindt dat onderzoek ook echt direct plaats.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt zodat ze gericht wat aan je klachten kunnen doen. Ik ben blij om te lezen dat je veel hulp hebt. Uit ervaring (alleen met 3 kinderen) weet ik hoe zwaar het is als je lichamelijke klachten hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven