Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
De rokjesdagloop was heel erg leuk. De eerste kilometer ging het erg langzaam. Maar later op de route kon je redelijk je eigen tempo lopen.

Helaas net niet onder de 30 minuten, namelijk 30:01. Mijn zus had precies 30:00
Never regret something that once made you smile.
Doris

Tja je bent vast wat tijd verloren in dat eerste stuk. Netjes hoor, 30.01
Jij hebt voor je eerste keer ook een mooie tijd neergezet.

Zeker na zo'n zwaar weekend

Ja... eerste km schoot niet op. Daarna toch nog aardig de tijd kunnen goed maken
Dank je

Wat ik vooral irritant vond was dat mensen die regelmatig gingen wandelen, gewoon midden op t pad bleven lopen.

Ga dan ff rechts wandelen....
Ja... dat is inderdaad heel irritant.

Maar dat is altijd bij de grotere lopen. Vorig jaar bij de DtD liepen ze al in de tunnel
Ook zo'n vrouw die ik telkens zag wandelen maar die toch de hele tijd voor me bleef.

Telkens trok ze een sprintje en dan ging ze weer wandelen. Volgens mij is er dan iets mis met je gemiddelde tempo....
Ik zit net vers gedoucht op de bank. Man man wat heb ik het koud gehad vandaag!

Wel vond ik het een erg leuke loop. Mijn tijd was 31:38! Trok ff een sprintje want mijn buur wilde er vandoor en dat liet ik niet zomaar gebeuren!

De pasta was lekker, het shirt en de medaille leuk en ik heb nog een leuke bondiband gescoord! Eentje met kusjes erop. Handig zo'n haarband!
ook voor jou Smoks. Mooie tijd!
Mooie tijd Smoksje

Haaaai Moon en Doos!

Zag trouwens dat een meiske dat ging wandelen wel een douw kreeg van iemand. En het viel me ook op dat heel veel mensen al gauw hijgden als een kweetnietwat.

Ben ook tig keer ingehaald door een hond die ook meedeed.
Tig keer? Liep ie heel snel rondjes?

Nouja ik zat al redelijk in de bezemwagen dus ik zag er wel meer wandelen. Maar ik bleef zelf redelijk rechts ivm mijn tempo en vond het wel irritant als wandelaars overal gingen lopen waar t ze uitkwam.

Wel leuk dat we potje bloembollen hebben gekregen trouwens. Bij wandelen krijg ik vaak roos maar daar heb je veel korter plezier van.
Hi rokjesdagloopsters, wat leuk om jullie verhalen te lezen. Allemaal een goede tijd neergezet hoor. Ik ben fier op jullie:).
Ha Helden van de Rokjesdag!

Wat goed dat jullie hebben gelopen!

Ik zou gisteren les 9 lopen van Evy, niet gedaan omdat ik echt super ziek was.. Verkouden, om de haverklap niezen, 38 graden koorts... Hele dag geslapen, in bed gelegen en alles eruit gezweet. Vanochtend werd ik dan ook met een bak energie wakker... Ben toen lekker gaan bootcampen met een vriendin! Moesten eerst een stuk hardlopen en daarna vooral beenspieroefeningen. Pfhoe. wat had ik het zwaar... Vooral met het hardlopen vond ik het lastig.. Ik merk echt dat ik beginnend ben en dat ik Evy nog nodig heb. Ik heb geen idee hoelang ik heb gelopen, ik denk 5 minuten ofzo??? En ik had de tong op mn enkels... Ik weet nog niet zo goed hoe ik moet rennen zonder evy én in een groep... Lastig!

Als mijn beenspiertjes morgen nergens last van hebben, ga ik morgenmiddag les 10 van Evy doen! Heb er stiekem nu al zin in...

Hebben jullie nog tips voor een leuke run ergens in augustus/september? Of waar je runs kan vinden?

Ik ga trouwens komende dinsdagopwoensdagnacht naar Praag en ben van plan om donderdagochtend en zaterdagochtend daar ook een robbertje te gaan hardlopen! Dan is het letterlijk: Whoruntheworld#girls!
Vandaag is de mooiste dag.
Moon, Doris en Smoksje wat een mooie tijden hebben jullie neergezet!! You did it!!!

Liefsjuud, wat balen dat je ineens zo ziek was, gelukkig was je snel weer beter. En gebootcampt leuk zeg! Lijkt me wel erg zwaar, maar wel heel leuk. Succes vandaag met les 10, als je beenspieren het toe laten. Runs kan je vinden op www.hardloopkalender.nl Wat cool dat je naar Praag gaat, moet een hele mooie stad zijn. En super dat je daar ook gaat lopen! You run the world!!

Ik hoop dat ik vandaag ook kan gaan lopen. Ligt er ff aan of ik oppas kan regelen en anders eind van de middag als vriend weer thuis is, maar ze hebben dan juist regen en onweer voorspelt...
Wow, wat is iedereen goed bezig hier. Leuk al die loopwedstrijden, maar voor mij nog toekomstmuziek!

Hier was gisteren ook een wedstrijd van de plaatselijke atletiekvereniging. Mijn oom vroeg al of ik volgend jaar ook meedoe. Hij vond het wel leuk als we het samen zouden doen. Wie weet!

Gistermiddag les 4 van Evy gelopen. Ging op zich wel goed, maar wat last van mijn schenen. Thuis meteen gekoeld en daarna lekker een douche genomen. Nu nergens meer last van!

Iedereen die vandaag gaat lopen, veel plezier!
Pluk de dag!
Daantje, leuk vooruitzicht om volgend jaar samen met je oom mee te doen met de wedstrijd! Fijn dat les 4 goed ging, maar jammer van je schenen, gelukkig dat je er nu geen last meer van hebt.

Gelukkig wilde mijn moeder wel ff op haar kleindochter passen, dus ik heb vanochtend een intervallesje van Renate gedaan, les 13 alweer. Vond het behoorlijk zwaar, want warm en benauwd, maar les lekker uit gelopen.
Fijn dat je moeder even kon oppassen Lexie. Ja idd nu breekt weer de tijd aan van warm en benauwd weer af en toe

Daantje leuk, met je oom samen!

LiefsJuud, klinkt heerlijk, even naar Praag. Goed idee om daar te gaan hardlopen idd!

Ik had vandaag natuurlijk rustdag. Heb even geluisterd naar Renate 5 - 10 km maar het klinkt erg simpel tot nu toe. Tussendoor weer veel wandelen, het zal vast goed zijn maar het klinkt nu eerder als een stapje terug.

Nouja ik merk het morgen wel
@moonlight: hoe kom je aan die bestanden? Ik google me een ongeluk. En wat betreft die hond: die heeft vast 10 km gelopen.. heen en terug, heen en terug x 10.

@moos: dankudanku!

@liefsjuud: hardloopkalender.nl staan wel loopjes op. Zelf ben ik continu aan het speuren naar leuke dingetjes.. Weet er nog niet helemaal mijn weg in. En verder: sterkte met je gezondheid, veel plezier in Praag!

@lexie: dankje! (o shit nu zie ik jouw bijdrage voor liefsjuud.. haha) Fijn dat je nog ff kon lopen? Code geel.. nou, ik ben nog steeds niet uit mijn panty gewaaid!

@daantje: je gaat goehoehoed! Ga zo door!
@Smoks, ik heb ze van iemand hier gekregen. Ik wil morgen wel even kijken of ik ze naar je kan mailen.

Had zelf eerst problemen om ze te openen maar uiteindelijk heb ik iets gedaan waardoor het toch lukte (weet alleen niet precies wat )
@moon: vriendschapsverzoek gestuurd..
@smoksje, de hond (wel een teefje ) heb ik ook gezien. Zij waren na ons gefinisht.

@moos, dank je wel!!

@lexie, dank je wel!! Was ook wel een gezellige loop

Heb je al de uitslag van je tentamen?

@liefjuud, dank je wel!!

Zoals lexie al schreef, staan er heel veel wedstrijden op de hardloopkalender. Kan je ook zoeken op een x aantal km vanaf jouw postcode.

Veel plezier in Praag!

@daantje, over een week of 9 loop jij ook de 5K

Iedereen veel plezier met lopen deze week.

Ik neem nog een extra rustdagje (ben niet helemaal fit) en ga dan woensdagavond proberen te lopen.

Als alles meezit gaan we vrijdag een weekje op vakantie. Momenteel zieke katten thuis, dus die moeten vrijdag wel opgeknapt zijn.
@moonlight, je kan ook de link sturen. Ze staan nog in die map
Ok

Smoks als het goed is heb je nu een PB met daarin de link van dropbox, waarin de bestanden staan.

En bedank Doris maar
En fijne vakantie natuurlijk! Hopelijk zijn de katten voor die tijd opgeknapt.

Kan er anders iemand in je huis logeren voor de katten?
Mijn moeder komt ze wel verzorgen, maar die kan ik de verzorging van de zieke katten niet aandoen.

We gaan het aankijken de komende dagen.

Anders vieren we vakantie thuis.

Want ik neem wel die dagen vrij, daar ben ik wel aan toe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven