Muizen als huisdier

07-04-2014 13:00 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een jaar muisjes als huisdier. Dit is per toeval begonnen omdat er 2 (witte) muizen kwamen aanlopen. Deze zijn inmiddels overleden, ik heb nu 2 gekleurde muizen uit de dierenopvang. Er is een speciaal muizenforum, daar ben ik ook wel geweest, maar daar zitten vooral mensen die muizen fokken en dat doe ik niet.

Ik vroeg me af of er hier ook mensen zijn die muizen houden? Als huisdier dus he, geen wilde muizen. Eigenlijk wel gek, want van wilde muizen moet ik dus helemaal niets hebben, maar als huisdier vind ik ze toch wel schattig.
Als jij ze leuk vindt, is het toch OK? Wat maakt het dan uit wat anderen ervan vinden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Geen muizen hier, maar onder jou openingspost krijg ik een reclame van muizenbestrijding
quote:pejeka schreef op 07 april 2014 @ 13:02:

Als jij ze leuk vindt, is het toch OK? Wat maakt het dan uit wat anderen ervan vinden?

Niks

Maar ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn hier die ze als huisdier hebben.
quote:watisditnuweer schreef op 07 april 2014 @ 13:03:

Geen muizen hier, maar onder jou openingspost krijg ik een reclame van muizenbestrijding
Vertel eens hoe dat ging? Dat aan komen lopen? Je kwam thuis en toen zaten ze voor de deur? Ik ben best wel benieuwd naar dat verhaal.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik had ze als huisdier, ben daarna overgestapt op ratten, die zijn vanwege hun formaat knuffelbaarder vind ik.
wij hadden ze als huisdier, die kwamen ook aangelopen (lees=door mijn man gevangen op zijn werk op een kantoor en toen door hem als huisdier gehouden). Ze waren vrij tam. Nadat ze waren overleden nooit meer nieuwe genomen. Ik vond ze nogal stinken.
Ik vind muizen eigenlijk net niks...

Te klein om echt mee te knuffelen en lekker op de bank bij je te hebben.

Ik heb zelf ratten en die zijn echt onwijs leuk!

Maar dat vroeg je niet ;)
Internagelaktisch
Dan heb b je ze niet goed schoongehouden.
quote:Fame schreef op 07 april 2014 @ 13:04:

Vertel eens hoe dat ging? Dat aan komen lopen? Je kwam thuis en toen zaten ze voor de deur? Ik ben best wel benieuwd naar dat verhaal.

De eerste zag ik over het gras in de tuin lopen, omdat ze wit was viel ze nogal op. En ze was ook makkelijk te vangen (het bleek een vrouwtje te zijn).

Een paar maanden later kwam de kat met een tweede witte muis aanzetten. Gelukkig had ze niet doorgebeten. Allebei de muizen heb ik nog een aantal maanden gehad, de eerste 10 maanden en de tweede een half jaar.

Achteraf zijn ze waarschijnlijk ontsnapt bij iemand die muizen fokt om ze aan slangen te voeren (brrrr).
quote:thula schreef op 07 april 2014 @ 13:11:

wij hadden ze als huisdier, die kwamen ook aangelopen (lees=door mijn man gevangen op zijn werk op een kantoor en toen door hem als huisdier gehouden). Ze waren vrij tam. Nadat ze waren overleden nooit meer nieuwe genomen. Ik vond ze nogal stinken.

Grappig dat jullie ze ook gevonden hadden.

Ik vind de geur gelukkig wel meevallen (en zo vaak verschoon ik de kooi niet ). Het schijnt wel uit te maken of het mannetjes of vrouwtjes zijn, ik heb vrouwtjes.
Heb jaren lang muizen als huisdier gehad. In een grote glazen bak, met allerlei speeltjes er in

Heb er nooit mee gefokt, maar wel mannetje en vrouwtjes gehad

De mannetjes stinken, maar niet zo erg als bijvoorbeeld fretten.

Ik vind ratten helemaal niets, vind het vieze beesten, terwijl ik muizen juist schattig en lief vind..

En wat ik bij vrienden met ratten ook merkte, ze hebben of krijgen allemaal kanker (de ratten that is )
quote:toedoedelatoe schreef op 07 april 2014 @ 13:14:

[...]

De eerste zag ik over het gras in de tuin lopen, omdat ze wit was viel ze nogal op. En ze was ook makkelijk te vangen (het bleek een vrouwtje te zijn).

Een paar maanden later kwam de kat met een tweede witte muis aanzetten. Gelukkig had ze niet doorgebeten. Allebei de muizen heb ik nog een aantal maanden gehad, de eerste 10 maanden en de tweede een half jaar.

Achteraf zijn ze waarschijnlijk ontsnapt bij iemand die muizen fokt om ze aan slangen te voeren (brrrr).

Het eerste waar ik aan dacht was ook aan iemand in je buurt die slangen houdt.

Nu maar hopen dat er geen slangen komen "aangelopen"

Muisjes zijn wel schattig maar ze kunnen enorm stinken omdat ze expres door hun urine lopen om geursporen na te laten.

Maar als jij er happy mee bent is toch alles ok?

Muizen in het wild moet ik ook niet, dan sta ik in één nano-seconde bovenop een stoel.
Grappig. Inderdaad hopen dat er geen slang langswandelt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nou, ik hoop inderdaad dat die mensen voorzichtiger zijn met hun slangen dan met hun muizen

Dus toch wel wat (ex-) muizen en rattenhouders hier. Ratten trekken mij niet zo, al zegt dat niet zoveel, had voorheen ook nooit gedacht dat ik muizen als huisdier zou hebben.

Het zijn geen echte knuffeldieren vind ik maar ze zijn grappig om naar te kijken.
quote:Diztel schreef op 07 april 2014 @ 13:24:

[...]

Muisjes zijn wel schattig maar ze kunnen enorm stinken omdat ze expres door hun urine lopen om geursporen na te laten.Ah, dat wist ik niet. Laat ik ze niet op ideeën brengen.
quote:toedoedelatoe schreef op 07 april 2014 @ 14:01:

[...]

Ah, dat wist ik niet. Laat ik ze niet op ideeën brengen. Neem het ze niet kwalijk, muizen hebben geen blaas

hmmm, het ontbreken van een muis is een fabeltje

Ratten laten ook hun urine lopen, en aangezien ze groter zijn dan muizen, is het ook meer urine die ze onderweg gelijkmatig over jou verspreiden.
Ik vind ze enorm lief, maar ook enorm stinken.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
quote:Diztel schreef op 07 april 2014 @ 13:24:

[...]

Muisjes zijn wel schattig maar ze kunnen enorm stinken omdat ze expres door hun urine lopen om geursporen na te laten.

wel eens een hond geroken? die stinken erger dan een muis hoor
quote:lilalinda schreef op 07 april 2014 @ 15:04:

[...]

wel eens een hond geroken? die stinken erger dan een muis hoor

Muizen en honden stinken allebei

en poezen, paarden,hamsters, geiten, schapen, kippen, konijnen,koeien, varkens, ongewassen mannen etc., ook
Ongewassen mannen

Ik vind het stinken gelukkig wel meevallen maar het zijn wel enorme rommelmakers, het eten ligt verspreid door de hele kooi.

Ik geef ze niet teveel vers voer want dat verstoppen ze ergens en vervolgens vergeten ze het.
Tamme ratjes... Zo lief, zo knuffelbaar en zó slim! Tip: vrouwtjes ruiken lekker fris, mannetjes wat minder.
Had ik maar een motto.
Muizen ben ik eigenlijk nog nooit tegengekomen. Ik heb zelf alleen ratten gehad, die vind ik toch wat knuffelbaarder doordat ze wat groter zijn. Heb er nu drie, ben nog aan het rondkijken voor twee erbij, allemaal vrouwtjes overigens. Het leuke vind ik toch wel het ontdekken van verschillende karakter en zien hoe de hierarchie bepaald wordt in de kooi. Minder schattig vind ik dat ze een gat in de (leren) bank knagen om er vervolgens in te gaan zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven