Ikea bank

08-04-2014 08:51 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier eens gelezen over een lekker zittende bank van ikea waarbij je alle hoezen kunt vervangen en kunt wassen. Wie weet welke bank dit is? Is dit ektrop?

Alvast bedankt
Ik zou eerst eens gaan testen. Wat een ander lekker vindt zitten, hoeft voor jou niet zo te zijn. Meerdere banken van ikea hebben wasbare hoezen. Zit dan vast iets voor jou bij.

Zelf heb ik een bank zonder hoezen. Het stoort me dat ik de optie om de bekleding te wassen niet hebt. Daar zou ik wel voor gaan, inderdaad.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Ektrop heeft vervangbare hoezen.. Maar je kunt ze niet zelf wassen.. Chemisch reinigen..

Of je hem lekker vind zitten moet je zelf testen..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Ik heb geen ikea bank maar wel wasbare hoezen. Tegenwoordig hebben veel banken dat hoor!

Ektorp zijn mooi als je ze koopt maar na een jaar al totaal uit vorm. Ze zitten ook niet fijn vind ik..
Geniet van elke dag!
Ja klopt! Deze vind ik zelf ook lekker zitten.
Dat zijn er een heleboel bij Ikea. Wij hebben de klippan gehad en hebben nu karlstad. Allebei fijne banken!
Wij hebben de ektorp met de witte hoezen en die kunnen op 90 graden in de was. Dan moet je wel de hele bank doen, want hij wordt iets witter dan in eerste instantie. Zit nog steeds heerlijk na 7 jaar.
quote:Sense-1970 schreef op 08 april 2014 @ 08:57:

Ektrop heeft vervangbare hoezen.. Maar je kunt ze niet zelf wassen.. Chemisch reinigen..

Of je hem lekker vind zitten moet je zelf testen..Er zijn hoezen die je zelf kunt wassen, tot 60 graden. Er zijn hoezen die naar de stomerij moeten. En er is veel keus in hoezen, waardoor je nog eens kunt afwisselen. Ik vind de Ektorps heerlijk zitten, en met name de 3 zits ligt heerlijk.
Bedankt! Zelf testen gaan we uiteraard doen. Maar kan zo alvast het eea bekijken op de site. We gaan ook zeker nog naar andere winkels toe. Andere tips zijn dan ook van harte welkom!
quote:misschicken schreef op 08 april 2014 @ 09:05:

[...]

Er zijn hoezen die je zelf kunt wassen, tot 60 graden. Er zijn hoezen die naar de stomerij moeten. En er is veel keus in hoezen, waardoor je nog eens kunt afwisselen. Ik vind de Ektorps heerlijk zitten, en met name de 3 zits ligt heerlijk.Ah, Ok.. Ik heb alleen gekeken naar de hoezen die wij hebben. Die zijn enkel chemisch te reinigen. Ik vind hem prima zitten. Maar dat moet TO wel voor zichzelf ook uit proberen.
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Ik heb de karlstad 3zitter, de hoes kan je wisselen. Hij staat nu 2 jaar en ik ben er nog steeds erg blij mee. Zit lekker en blijft stevig. Alleen de kussens moet je af en toe even terug "duwen" van de leuning. Maar ik zou m zo weer kopen! De ektrop is mooi alleen vrij vormloos en zit nogal "diep"

Gewoon lekker bij Ikea op alle banken gaan hangen
Carousel Boutique, where every garment is chic, unique and magnifique.
Ik heb ook een Ikea-bank, maar voordat ik de hoes eraf wil of moet halen, moet de hele bank (zijkanten) uit elkaar.....
Wij hebben de Kivik in het beige. Zelfs met kleine kinderen (7-10) is het goed te doen!
Ik heb ergens anders een bank gekocht en heb die laten behandelen met Protexx. Dat is een laag die vlekafstotend is en waar vlekken niet in trekken enzo. Heb er 5 jaar garantie op, dus ik vind het wel prima. Kon nu alles kiezen ipv vast te zitten aan losse hoezen. En losse hoezen gaan vaak flubberen vind ik.
Wij hebben een ektorp. Ik vind dat ie redelijk zit maar mijn vriend zit er helemaal niet fijn op. Terwijl mijn moeder 'm ook heeft en zij vindt het de fijnste bank ever. Ik denk dat lengte meespeelt, wij zijn beiden lang en het zitgedeelte is gewoon te kort.

Vroeger had ik een ribfluwelen loungebank van Ikea, wat een fijne bank was dat. De hoezen mochten niet in de wasmachine maar dat ging prima

Verkijk je niet op het verwisselen van de hoezen en kijk eerst naar comfort....
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:felice71 schreef op 08 april 2014 @ 10:32:

Wij hebben een ektorp. Ik vind dat ie redelijk zit maar mijn vriend zit er helemaal niet fijn op. Terwijl mijn moeder 'm ook heeft en zij vindt het de fijnste bank ever. Ik denk dat lengte meespeelt, wij zijn beiden lang en het zitgedeelte is gewoon te kort.

Vroeger had ik een ribfluwelen loungebank van Ikea, wat een fijne bank was dat. De hoezen mochten niet in de wasmachine maar dat ging prima

Verkijk je niet op het verwisselen van de hoezen en kijk eerst naar comfort....Ik vond de Ektorp ook niet zo lekker zitten vanwege de ondiepe zit. Nu de Kivik, die heeft een diepere zit.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hmmm, ik vind hem rommelig ogen.

Ektorp in de was

Resultaat:

If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik heb die wasbare hoezen nooit mooi gevonden. Ik heb ooit wel twee ikeabanken gehad waar je de kussenhoezen van kon wassen, maar dat was een soort badstofachtige stof en dat bleef heel mooi, maar dat gladde katoen ziet er niet uit.
Ojee het resultaat van de Ektrop in de was wil ik absoluut niet! Dat word toch even een andere oplossing bedenken.. Die van DH lijkt me dan wel wat! We moeten nog even goed kijken hoe en wat het gaat worden volgens mij. Onze huidige bank is echt aan vervanging toe en we gaan bijna verhuizen dus even kijken wat er straks het beste in ons huis past. Ik ben onlangs bevallen en wil, mede daarom, graag dat het ook een bank is wat makkelijk schoon te houden is. Protexx ga ik hier noteren! Dankje!
Je kunt ook nog een ikea-bank kopen en elders een hoes voor de bank. Zeker voor Klippans en Ektorps is veel meer te krijgen dan bij Ikea zelf.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Wij hebben de onze bij Sanders meubelstad vandaan. Dat protexx kost 40 euro per zitplek. Hier ook een klein kind, dus wilde iets tegen vlekken heb ook gemêleerde stof, daar zie je ook minder snel vlekken op.
Ik vind de Stockholm van Ikea mooi. Die hoezen kun je ook afnemen maar moet je wel laten stomen.
Kramfors. Zit heerlijk en kan zo in de wasmachine (de hoes dan, hè ).

Edit: Ik realiseer me net dat deze niet meer nieuw verkrijgbaar is, alleen nog tweedehands. Excuus. (Met wasbare hoezen is dat misschien niet zo erg, maar waarschijnlijk niet waar je naar zocht.)
purpie wijzigde dit bericht op 08-04-2014 14:57
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Had ik maar een motto.
quote:abcdee schreef op 08 april 2014 @ 13:33:

Dat Protexx ga ik hier noteren! Dankje!+1, dank je!
Had ik maar een motto.
quote:merano schreef op dinsdag 08 april 2014 11:40 Hmmm, ik vind hem rommelig ogen.

<a href="http://homekidslife.blogspot.nl/2010/09 ... eview.html" class="link">Ektorp in de was</a>

Resultaat:

Je moet wel even strijken natuurlijk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven