huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.

Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?

Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Vloeibaar vet door de gootsteen weg proberen te krijgen. Dat was dus geen goed idee. Daarop iets te enthousiast geweest met van die korrels om de gootsteen te ontstoppen. Met als gevolg dat toen ik er heet water overheen goot de afvoer uit elkaar knalde op zo'n koppelpunt. Dat hete water met die korrels kwam uit mijn gootsteenkastje gezet. Toen ik dat ging opruimen voelde ik het toch wel bijten aan mijn handen. Nog een mazzel dat ik geen paspoort ging aanvragen, want vingerafdrukken afnemen kon niet meer!
Blunder uit mijn tienertijd: Ik woonde nog bij mijn ouders en mijn zus had een groot terrarium op een verwarming staan die nooit gebruikt werd met twee schildpadden erin.

Op een koude winterdag dacht ik kom ik draai de verwarming even wat aan...

Een hele poos later komt mijn zus thuis, en na heel nadrukkelijk snuffelen komt ze de keuken in en vraagt ze: ...maak je soms vissoep?

Een vrij recente: ik had een heleboel verschillende groenten op de markt gekocht en had het lumineuze idee om die allemaal tegelijk in gelijke julienne blokjes te snijden om ze in te vriezen. Alleen zodra al die groenten versneden waren zagen de meeste soorten groenten er nogal hetzelfde uit.

Sindsdien moet ik heel vaak hetzelfde antwoord geven wanneer de kinderen vragen wat we eten: we eten vandaag -wieweetwatjes-!
En nog eentje:

Ik was hoogzwanger en had echt een MEGAbuik. Ik vond het al wat lang geleden dat we eens lekker intiem geweest waren dus had als hint voor mijn man met een pijltjes stempel, pijltjes van aan mijn navel naar onderen gestempeld.

De volgende dag lekker douchen en naar de gyn op controle.

Begint die man daar nu toch te lachen, en zegt : ik weet de weg wel hoor.

Ik had helemaal niet door waarom; tot ik thuiskwam en de stempeldoos zag staan.... Stond een duidelijke waarschuwing op dat de inkt niet afwasbaar was!
Zie je dat dan niet als je onder de douche staat?
Manlief heeft laatst geleerd dat frituurvet weggooien door het eerst te verhitten, en vervolgens in een jerrycan gieten niet handig is.

Gelukkig deed hij het buiten, maar als iemand nog een tip heeft, hoe frituurvet van je tegels te krijgen, dan hou ik me aanbevolen.
quote:Lucky_Birdie schreef op 08 april 2014 @ 16:59:

Zie je dat dan niet als je onder de douche staat?Niet als je hoogzwanger bent denk ik
quote:Lucky_Birdie schreef op 08 april 2014 @ 16:59:

Zie je dat dan niet als je onder de douche staat?Met die buik die ik had, nee zenne , daar zag ik helemaal niks van
quote:lillyvande5 schreef op 08 april 2014 @ 17:27:

[...]

Met die buik die ik had, nee zenne , daar zag ik helemaal niks van Ik moest er echt heel hard om lachen
quote:sanny_82 schreef op 08 april 2014 @ 11:33:

Witlof met ham en kaas eromheen in de oven op de ROOSTER ipv in een schaal. Ik twijfelde al even 'iets klopt er niet....nou ja het zal wel'.... Tja gesmolten kaas glijdt dan zo door de rooster.... Echt?
In het pre-mobieltjes tijdperk woonde ik in een studentenhuis met tuin en schuur die op een gang uitkwam. De schuur had twee deuren; een naar de tuin en een naar die brandgang buiten. Ik kom thuis na een lange dag colleges en draai met mijn sleutel de deur open, trek hem dicht en doe de deur naar de tuin open en trek die ook achter me dicht. Vervolgens wil ik de deur naar de woonkamer open maken en kom erachter dat ik mijn sleutelbos op de buitendeur naar de gang heb laten zitten en ik ben dus opgesloten in eigen tuin. Er was geen mens thuis, ook bij de buren niet, en ik heb uren moeten wachten tot iemand me binnenliet! Wat voelde ik me oenig zeg.
Ik heb een keer oude augurken door de WC gegooid. In mijn hoofd was dat hetzelfde als drollen.

Augurken zijn minder flexibel. Dacht dat ik ze er allemaal weer uit had gevist maar af en toe kwam er nog eentje naar boven.
Oh, en pas nog heb ik iemand verplicht op mij te wachten bij AH toen ik zijn fiets met mijn kabelslot aan het rek vastgezet had, samen met die van mij. Toen ik buitenkwam keek meneer niet erg vrolijk.

Laatst ging ik ergens op visite en die mensen wonen in een appartement waarbij je beneden moet aanbellen bij zo'n paneel met knopjes. Ik toetste zonder erbij na te denken mijn pincode in...en maar wachten tot er iemand opnam.
Ik ben er bij AH ook een keer vandoor gegaan met het karretje van iemand anders. Pas bij de kassa zag ik dat er allemaal boodschappen in lagen die ik niet had gepakt.
Eieren koken, de timer van de oven daarvoor aanzetten en ondertussen de wc gaan soppen, dan iets horen piepen en naar zolder lopen omdat je denkt dat de wasmachine klaar is (die dus nog niet klaar was), dus dan maar even wat droge was opvouwen op die zolder en er na het weer beneden aanbelanden er achter komen dat je eieren inmiddels wel heel erg veel te hard gekookt zijn
(niet mezelf overkomen maar een automerktype-genoot)

Met de afstandsbediening in de hand lopen vloeken, razen en tieren omdat de auto niet open gaat. En dan ineens gaat die wel open (en toen stond ik met mijn afstandsbediening die auto te openen welke de mijne was en die meneer zijn precies dezelfde auto stond 4 plekken verderop geparkeerd)

En dat was niet de eerste en ook niet de laatste keer want er rijden wat zwarte BMW-1's hier rond
Mijn toenmalige schoonmoeder had een nieuwe koelkast gekocht, zo'n grote Amerikaanse, compleet met ijsblokjesmaker.

Via marktplaats, dus een aanhanger gehuurd, alle zoons en mij ingeladen, konden wij mooi dat dingen tillen voor haar.

Zo gezegd, zo gedaan.

Het ding was retezwaar, maar met een hoop gevloek en getier ingeladen. En passant even de drempel van de voordeur van die mensen ingedeukt.

Thuis aangekomen moest hij over de twintig centimeter hoge drempel. Dat ging nog. Toen stonden we in de hal. Voor de volgende deur. Ging ook goed, het paste net. Echt net. Het stukje door de woonkamer, een fluitje van een cent.

Maar toen, de deur naar de keuken was net 3 cm smaller dan de rest van de deuren. De koelkast had net twee centimeter meer nodig. Meer gevloek volgde, maar dat baatte niet. De koelkast paste dus niet, en stond nu in de woonkamer.

Schoonvader zuchtte eens diep, en haalde een hamer en beitel. Twee uur is de goede man bezig geweest om het kozijn te verbreden. Maar toen paste het!

Wij de koelkast weer verder gesleept, naar de goede plek. Schoonmoeder wilde daar gaan beginnen met hem in te ruimen, trekt de deur open en ontdekt een boekje. De gebruiksaanwijzing om de koelkastdeur van 10 cm doorsnede te verwijderen.
quote:ljos schreef op 05 april 2014 @ 12:17:

Haha wat een leuke blunders. Nou ik kan ook meekletsen hoor.

Ik had nog geen strijkplank maar wilde toch graag strijken, dus ik dacht, dat kan best even op de vloer die is ook plat en kan vast wel tegen wat warmte ( ). Helaas hadden we goedkope vloerbedekking in de desbetreffende kamer, dus eigenlijk gewoon plastic. Ik lekker strijken, wil ik het shirtje verplaatsen, merk ik dat het vast zit! Ik had dus het shirtje aan de vloer gelijmd met de strijkijzer....

Ik kon het er gelukkig netjes afscheuren.. en toen zag je alleen een rare donkere vlek in de vloer haha.. achja..

Later nog eens in dezelfde kamer de strijkbout die al lang aan had gestaan op de grond laten vallen. Toen zag je een mooi strijkijzervormig gat op de grond . Zat er geen tapijt aan je shirtje?
Ik nam een keer de telefoon op toen mijn crush belde en van pure zenuwen zei ik "met Karel" (stel dat Karel zijn naam was hè) ipv "met Sylphide". Hij lag dubbel aan de andere kant.
Ik heb ook een keer mijn hele mouw van mijn pas nieuwe zijden kimonoblouse gescheurd toen ik achter de klink bleef hangen.
quote:fjorgyn schreef op 08 april 2014 @ 13:04:

Warme kraan aanzetten om wat dingen in de gootsteen af te spoelen, de deur uitgaan, en 's avonds bij het binnenkomen: 'wat eigenaardig, het ruikt hier zo vochtig' hele keuken én kamer een soort sauna. Doodsbenauwd voor de waterrekening maar het viel mee.Ik zou me meer zorgen maken om de gasrekening ...
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:melbrw schreef op 08 april 2014 @ 18:09:

Schoonmoeder wilde daar gaan beginnen met hem in te ruimen, trekt de deur open en ontdekt een boekje. De gebruiksaanwijzing om de koelkastdeur van 10 cm doorsnede te verwijderen.

Schoonvader zuchtte eens diep, en haalde een hamer en beitel. Twee uur is de goede man bezig geweest om het kozijn te verbreden. Maar toen paste het!

Wij de koelkast weer verder gesleept, naar de goede plek. Schoonmoeder wilde daar gaan beginnen met hem in te ruimen, trekt de deur open en ontdekt een boekje. De gebruiksaanwijzing om de koelkastdeur van 10 cm doorsnede te verwijderen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Donkeyshot schreef op 08 april 2014 @ 18:27:

[...]

Ik zou me meer zorgen maken om de gasrekening ...

idd., maar die viel gelukkig ook mee!

Voelde me wel een verschrikkelijke verspiller.

Mijn toenmalige schoonmoeder had een nieuwe koelkast gekocht, zo'n grote Amerikaanse, compleet met ijsblokjesmaker.

Via marktplaats, dus een aanhanger gehuurd, alle zoons en mij ingeladen, konden wij mooi dat dingen tillen voor haar.

Zo gezegd, zo gedaan.

Het ding was retezwaar, maar met een hoop gevloek en getier ingeladen. En passant even de drempel van de voordeur van die mensen ingedeukt.

Thuis aangekomen moest hij over de twintig centimeter hoge drempel. Dat ging nog. Toen stonden we in de hal. Voor de volgende deur. Ging ook goed, het paste net. Echt net. Het stukje door de woonkamer, een fluitje van een cent.

Maar toen, de deur naar de keuken was net 3 cm smaller dan de rest van de deuren. De koelkast had net twee centimeter meer nodig. Meer gevloek volgde, maar dat baatte niet. De koelkast paste dus niet, en stond nu in de woonkamer.

Wij de koelkast weer verder gesleept, naar de goede plek. Schoonmoeder wilde daar gaan beginnen met hem in te ruimen, trekt de deur open en ontdekt een boekje. De gebruiksaanwijzing om de koelkastdeur van 10 cm doorsnede te verwijderen. Dit is de mooiste uit het topic!
Mijn zus maakte laatst soep, zoals ze zo vaak doet. Nadat we allemaal een hap genomen hadden, keken mijn moeder en ik elkaar aan. Er was iets vreemds aan de soep, die niet echt naar soep smaakte.

Ik vroeg zus voorzichtig, of ze soms het zout was vergeten. Nee, ze deed nooit zout in de soep. Mam en ik zout erbij, maar het werd nog steeds niets.

Opeens ging er bij mijn zus een licht branden. Haar soep is een beetje van jezelf en een beetje van maggie. Helaas stond de maggie basis voor soep nog keurig op het aanrecht in een gesloten pot.

Eentje van ex: hele dag appelflappen bakken, drie schalen vol, voor een grote groep vrienden. Vlak voor het serveren de flappen bestrooien met suiker. En er dan bij hap één achter komen dat de suiker zout was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven