huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.

Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?

Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Niet huishoudelijk. Maar ik ben n x naar de garage gereden omdat mn versnellingspook niet meer in de achteruit ging. Eerst ook nog 4 sterke mannen gezocht die mn oude auto (fiatje) even uit de parkeerhaven droegen!!! Bij de garage aangekomen gaat de monteur in de auto zitte en zet m in de achteruit. Op dat moment weet ik weer 'ohjaaaa de R zit naast de 1 en niet naast de 4. Iets stamelend van. ' nou snap er niks van. Net lukte het helemaal niet' snel weg daar. Andere garage gezocht daarna #schaam.
Hahaha wat een hilarisch topic dit. Ik ben ook geen huishoudprinses dus sommige dingen zijn heel herkenbaar.

Laatst stond ik te koken en mijn koelkast zit onder handbereik vanaf het fornuis. Toen ik vlees wilde gaan braden greep ik uit de koelkast de boter. Ik gebruik vaak vloeibare boter uit zo'n gele fles. Goed de pan was heet en ik spuit wat boter in de pan. Ondertussen pak ik het vlees uit de verpakking en ik denk nog: wat stinkt hier zo. Ik heb nog aan het vlees staan ruiken, maar dat rook prima. Ik kijk in de pan en verbaas me waarom de boter niet smelt en waarom het zo stinkt. Ik zag wel dat de pan heet was en ik heb nog een beetje aan de pan staan schudden om die boter maar door de pan te krijgen. Totdat ik opeens dacht: waarom staat de mayonaise op het aanrecht en waar is mijn boter. Ja hoor had ik ipv boter mayonaise in de pan gedaan. Dat stinkt dus vreselijk. Gelukkig had ik het vlees er niet mee bedorven.
quote:okkervil schreef op 12 april 2014 @ 10:11:

Ja hoor had ik ipv boter mayonaise in de pan gedaan.

Zou best eens een hit in sterrenrestaurants kunnen worden.

"In mayonaise gesauteerde wagyupuntjes geserveerd op een bedje van gecarameliseerde hagelslag", of zoiets....
Is het heel erg dat ik net, toen ik de bonte was aan zette (op 30 graden) ik per ongeluk wasmiddel voor de witte was erin gedaan heb ?

Of krijg ik nu alleen maar bleke en witte kleding terug ??
quote:marilyn82 schreef op 12 april 2014 @ 12:09:

Is het heel erg dat ik net, toen ik de bonte was aan zette (op 30 graden) ik per ongeluk wasmiddel voor de witte was erin gedaan heb ?

Of krijg ik nu alleen maar bleke en witte kleding terug ??Welnee joh, helemaal niet erg. Gebruikte eerst ook allemaal verschillende wasmiddelen maar heb gemerkt dat het geen bal uitmaakt. Behalve fijne en wol, was ik op de hand. Ook een keer ‘shampoo voor krullend haar’ van Etos gebruikt toen wasmiddel op was, ging ook prima, geen krulletjes in de theedoeken. Trouwens, ik had dat flesje gekocht omdat ik altijd van die verhalen hoorde over hoe goed die en die goedkope shampoo wel niet was, dus ik dacht, laat ik dat ook eens proberen. Maar voor haar wassen was die Etos verschrikkelijk slecht! Knaldroog en vaal haar kreeg je ervan, volgens mij is die shampoo ook te gebruiken als afbikmiddel voor verf, roest, kalk,... maar in elk geval niet voor je haar.
Ik gebruik altijd maar één soort wasmiddel, dus ik kan in ieder geval nooit het verkeerde gebruiken.
Ik eigenlijk ook, maar dacht de laatste x dat ik dat spul kocht 'ach laat ik es verschillende kopen'.

Als je voor de gein es naar de ingrediënten kijkt dan zie je dat het pcies hetzelfde is, in die voor de witte zit enkel bleek wat in die andere niet zit.

Bovendien mijn 'witte' was is nooit erg wit eigenlijk, dat is meer mijn 60 graden was voor handdoeken, lakens en de kokskleding van vriendlief.

Nog een nutteloze 'andijvie'vraag als we toch bezig zijn : met dit weer is het natuurlijk wel een beetje zonde om de droger te gebruiken ipv het buiten te hangen. (heb ik net ook gedaan...)

Maar als ik daar geen zin in heb is het dan een erge 'misdaad' als ik het lekker toch in de droger pleur ?
Foei Marilyn, uiteraard is dat heeeeeel erg
Sterker nog, geef die droger maar aan mij, dan pas ik er wel op. Jij bent niet te vertrouwen
Welnee Marilyn! Ik gebruik altijd de droger, al is het nog zulk mooi weer.

Ik heb binnen geen plaats om was te drogen en in mijn tuintje kan ik de drogende was na een half uur weggooien. De buurman heeft namelijk een boom waar verschrikkelijke plaktroep uit komt die je er niet meer uit krijgt. Die zooi heeft me al een zonnebril en twee boeken gekost. Daar waag ik mijn was niet aan.
Ik ben geen keukenprinses , maar wilde toch een keer een monchoutaartje maken . Alles klaar gezet , zakjes opengeknipt, boter gesmolten voor de bodem .. En toen het zakje kruimelmix erbij roeren , altans dat dacht ! Toen op mn fiets richting de bakker gereden
quote:Captain_Obvious schreef op 12 april 2014 @ 13:44:

Sterker nog, geef die droger maar aan mij, dan pas ik er wel op. Jij bent niet te vertrouwen dat zegt mijn droger ook

Nu heb ik er wel de ruimte voor maar niet altijd puf en zin...

Trouwens, ik heb dat ding nog maar net, na 5 jaar twijfelen...

Sri: boom buurman afhakken of buurman zelf ?

Hahaha homemama...
Haha, ik dacht dat ik erg was, maar het valt nog best mee zo te lezen

Pizza in een combi op de magnetronstand willen opwarmen, check.

Dingen op een elektrische kookplaat leggen, om er vervolgens achter te komen dat die plaat heet is, check.

Wachten tot je pan met water kookt, terwijl de plaat niet aan staat, check.

Aardappelen schillen en dan de geschilde aardappel willen weggooien ipv de schil, check.

Toen ik nog op kamers woonde, had ik zo'n verschrikkelijk ijdele huisgenoot, zo eentje die dacht dat des te vaker hij douchte, des te meer parfum en cremepjes enzo hij gebruikte, des te schoner hij was. Dat idee moet hij ook hebben gedacht over zijn was, want ik heb toch meerdere malen de badkamervloer staan dweilen, omdat hij dusdanig veel wasmiddel had gebruikt, dat het schuim er via het wasbakje er weer uit kwam.
Jaren geleden hadden we een tafeltje in de hal met een bamboe bakje met deksel voor kleingeld, de reservesleutels (die we bijna nooit gebruiken) en kleine dingetjes, jullie kennen het wel.

Ineens hing ineens een lucht in de gang, niet te harden! Overal zoeken, alle schoenen nagekeken op hondenpoep, nergens iets te vinden, daar de wc er pal naast is dachten we aan de riolering dus de (toen nog een staande) pot bij de vloer afgekit, allerlei schoonmaakzooi en ontstopper in de plee gegooid, niks hielp.

Na 3 (!) dagen vond ik de oorzaak, man had in een verstrooide bui de reservesleutels (zijn sleutelbos lag boven dus maar even de reservesleutels gepakt) na de wandeling met hondje keurig weer in dat bakje gedaan..........samen mét een vol poepzakje

Denk dat het overbodig is te zeggen dat dat leuke bakje a la seconde in de kliko lag.
quote:marilyn82 schreef op 12 april 2014 @ 14:08:

[...]

dat zegt mijn droger ook

Twee tegen één. Inleveren dat ding
De kliko was geleegd dus ik hijs de mijne meteen weer de garage in in de stromende regen. 1 kliko bleef op de verzamelplek maar staan, dágen. Maar daar het rotweer bleef kwam het niet in me op om even te kijken van wie die was, de buren waren geen van allen op vakantie of zo. Dus het begon me toch te irriteren, vooral toen hij op een ochtend om lag. Wat bleek, het was de mijne dus in mijn garage stond keurig de kliko van een buur die inmiddels bijna de gemeente al gebeld had dat haar kliko weg was.

Geen van beiden waren we zo slim geweest even te kijken welk huisnummer op die kliko stond en hoewel de hare stickers op die kliko had was het mij niet eens opgevallen dat ik ineens een gestickerde kliko in de garage had staan
Ik heb een droger, maar gebruik 'm eigenlijk nooit. Maar ik dan zowel binnen als buiten heel veel ruimte om was op te hangen. Met zulk weer als vandaag (zonnig met wind) is het buiten zelfs sneller droog dan in de droger! Ik gebruik de droger vooral zo weinig omdat kleding er veel sneller door slijt. Alleen verhuizen we binnenkort naar een appartement, daar zal ik 'm wel vaker moeten gebruiken - helaas.
Laatst mijn mooie verchroomde aluminium espressopotje in de vaatwasser gedaan. Kwam er een stuk minder mooi uit. Vreselijk uitgebeten, ruw en dof.

Chroom kan dus niet tegen de vaatwasser Had het kunnen weten, de week ervoor de verchroomde aluminium onderzetters ook al op dezelfde manier naar de mallemoer geholpen.

En wassen zonder vaatwasblokje? Gebeurt hier elke maand wel eens. Ben er niet zo goed in. Ach, is het tenminste goed voorgespoeld.
quote:Captain_Obvious schreef op 12 april 2014 @ 17:17:

[...]

Twee tegen één. Inleveren dat ding Kom maar halen, 1000 euro A.j.b.
quote:thaorchid schreef op 12 april 2014 @ 17:25:

De kliko was geleegd dus ik hijs de mijne meteen weer de garage in in de stromende regen. 1 kliko bleef op de verzamelplek maar staan, dágen. Maar daar het rotweer bleef kwam het niet in me op om even te kijken van wie die was, de buren waren geen van allen op vakantie of zo. Dus het begon me toch te irriteren, vooral toen hij op een ochtend om lag. Wat bleek, het was de mijne dus in mijn garage stond keurig de kliko van een buur die inmiddels bijna de gemeente al gebeld had dat haar kliko weg was.

Geen van beiden waren we zo slim geweest even te kijken welk huisnummer op die kliko stond en hoewel de hare stickers op die kliko had was het mij niet eens opgevallen dat ik ineens een gestickerde kliko in de garage had staan Wij hebben laatst maar gewoon de overgebleven kliko mee genomen, toen de onze verdwenen was. Een dag later stond de onze er weer, hebben we de andere er maar weer gezet. Iedereen weer blij met zijn eigen kliko.
quote:bloosje schreef op 10 april 2014 @ 20:31:

Net voor 100.000ste keer met keukenrollen thuisgekomen, terwijl ik toiletpapier nodig heb.

Hahaha dat hebben wij een keer gehad, ik en mijn moeder toen ik nog 'thuis' woonde. We gingen wel eens naar de Makro, handig een groot pak met lekker veel rollen pleepapier... tot je er idd. thuis achter komt dat je keukenrol meegenomen hebt

Die van die diepvries en dat mes vond ik ook erg grappig, en die tomatensoep.

Nou ja ik lig van heel veel reacties helemaal dubbel hier... ik dacht dat ik onhandig was... (of ik heb heel veel verdrongen, kan ook )

Oww wacht, over kliko's heb ik er nog wel een. Vriend en ik wilde lullig postzegelgrasveldje weg hebben. Zo gezegd zo gedaan. Dan hou je zoveel zand/aarde over dat het ons handig leek om in de kliko te doen.

Vriend was weg dus ik wilde het even opruimen. Groene kliko zat op een gegeven moment vol. Het was toch 'groene kliko ophaal dag' dus ik haalde even een kliko van andere mensen, die werd toch geleegd dus ze zouden er niks van merken.

Ik toch een beetje nerveus ivm mijn 'ongevraagd gebruik maken van de kliko van een ander' , dus ik ging meteen ff kijken toen de vrachtwagen geweest was. Alles was geleegd, behalve mijn overvolle kliko en die 'geleende'. Ik helemaal in paniek. Uiteindelijk wilde ik ff een briefje schrijven of maar even aan bellen om mijn excuses aan te bieden en te zeggen dat we hem de volgende dag zouden legen.

Gelukkig waren ze toen wel leeg en was de vrachtwagen gewoon vol en hadden ze hem geleegd of zoiets... Pfffff....goede actie Marilyn ...
Voor de zoveelste keer mijn ov-pas kwijt. Alles afgezocht. Mijn laatste hoop is dat hij in één van de broek- of rokzakken zit in de was die nu draait. en of hij het dan nog doet?
Bij mijn eerste baantje heb ik wat blunders gemaakt!! Eigenlijk gebeuren ze me wel vaker ?

Witlof schotel maken en niet eerst de witlof koken. Of een hele rode peper inclusief zaadjes door een wok gerecht gooien.

Of de bescherming huls op het "stop contact" van het verlengsnoer stuk trekken en vervolgens het geen er onder stevig vast pakken om als nog de stekker eruit te krijgen. Tip: Niet doen 220v door je barst kan voor best wat spierpijn zorgen!!

Wekelijks nep planten in de showroom water geven tot je werkgever het ziet en onder het bureau rolt van het lachen. Ze leken echt net echt!!

Koffie apparaat aan zetten en vergeten de pot er onder te zetten. Fijn als je een volle pot voor het personeel zet.

Maar zo heb ik in het verleden ook wel eens gehaast een peuk aan gestoken bij het gas fornuis waarbij mijn Bondkraag van mijn capuchon in fik vloog. Die had ik alvast op ivm de regen buiten.

Je haar en lichaam met head and scholders wassen. Het is toch voor haar rn schouders? Dus ook voor je lichaam..!! Not!!

Conditioneer voor droog haar in je haar smeren na het gedroogd te hebben met de föhn !! Dus kon nog een keer douchen.

Voor de gene die het zich af vragen...Ja ik ben blond ? Ik kan dus nog wel een tijdje door gaan..?
[quote]happy-mammi schreef op 17 april 2014 @ 08:28:

Je haar en lichaam met head and scholders wassen. Het is toch voor haar rn schouders? Dus ook voor je lichaam..!! Not!!

quote]

die vind ik schattig. En eigenlijk van een ijzeren logica!
quote:fjorgyn schreef op 16 april 2014 @ 12:39:

Voor de zoveelste keer mijn ov-pas kwijt. Alles afgezocht. Mijn laatste hoop is dat hij in één van de broek- of rokzakken zit in de was die nu draait. en of hij het dan nog doet?Ik heb mn ov-pas wel eens terug gevonden onder in een vuilniszak. Had net mn studentenkamer opgeruimd dus toen ik hem echt niet kon vinden daar maar eens gekeken. Toen kon ik dus weer gaan schoonmaken (en douchen, bah).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven