huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.

Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?

Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:sri schreef op 05 april 2014 @ 13:12:

Het valt slechts zijdelings onder huishoudelijke blunders, maar ik heb echtgenoot zojuist twee (!) keer in zijn oor geknipt bij het bijknippen van zijn haar. Hij zit nu een eindje verderop woeste blikken in mijn richting te sturen .Dat is knap.....haar bij knippen.
quote:thaorchid schreef op 08 april 2014 @ 18:00:

(niet mezelf overkomen maar een automerktype-genoot)

Met de afstandsbediening in de hand lopen vloeken, razen en tieren omdat de auto niet open gaat. En dan ineens gaat die wel open (en toen stond ik met mijn afstandsbediening die auto te openen welke de mijne was en die meneer zijn precies dezelfde auto stond 4 plekken verderop geparkeerd)

En dat was niet de eerste en ook niet de laatste keer want er rijden wat zwarte BMW-1's hier rond Heb ik ook gehad, met auto van de zaak, niet lopen vloeken en tieren snapte er geen hout van, tja twee dezelfde audi's stond een andere auto tussen.. dus drukte nogmaals op de afstandsbediening en zag de andere audi knipperen, kon er wel om lachen, tja donkergrijs komt veel voor..
Wat een leuk topic! Ik heb ook nog een erge.

Ik heb een heel ouderwetse gasoven.Echt nog zoeen:

Daarbij moet je het gas aanzetten, en dan met een lange lucifer letterlijk de oven aansteken. Ik deed dat een keer op zondagochtend maar ik was slaperig en had nog geen koffie gehad dus kennelijk deed ik het niet helemaal goed. Vriend en ik stonden in de keuken ontbijt te maken en na een tijdje voorverwarmen wilde ik broodjes in de oven doen. Maar ik doe de klep open, en de oven is nog helemaal niet echt heet. Dus ik zeg nog 'hee wat raar, ik heb hem zeker niet goed aangestoken.' Niet goed aangestoken, betekent dus dat dat gas niet verbrand is, en dus nog ergens anders moet zijn. Maar die conclusie trek ik niet, want: slaperig en nog geen koffie gehad. Mijn vriend roept nog: no wait! Don't! Maar ik hang al met mn hoofd voor de oven en steek een nieuwe lucifer af.

GROTE steekvlam natuurlijk, van al het gas dat in de oven was! Gigantisch schrikken, ik stond echt even in brand! Kennelijk ben ik toen gaan rennen naar de douche, want letterlijk het volgende dat ik me herinner sta ik onder de douche. Naakt ook nog, en op de trap liggen mijn kledingstukken. (en naast mijn trap is een raam, haha sorry buurman voor de langsrennende, in brand staande, zich ontkledende buurvrouw zo op zondagochtend!) Ik kan me dat echt niet meer herinneren, maar kennelijk zijn in paniek mijn reflexen goed

Mijn hand, die echt in de oven was, was behoorlijk verbrand. Mijn gezicht lichtjes. Mijn haar was gedeeltelijk weg en mijn wenkbrauwen en wimpers waren ook weggeschroeid wat er echt nog twee maanden lang heel vreemd heeft uitgezien.

Maar verder viel het me eigenlijk nog best mee!

Maar de oven een tweede keer aansteken als hij niet goed aan is, dat is iets dat ik noooooooooooooooooooooit meer zal doen!
Zeg maar Spijker.
Ooooh wat erg Spijker! Ik heb ook nog zo'n ding gehad. Doodeng vond ik het. Vooral als je niet goed kon zien of het ding brandde of niet.

Gelukkig is het redelijk goed afgelopen.
Spijker, ik heb werkelijk EXACT hetzelfde meegemaakt. Sorry voor de hoofdletters maar dit is wel tamelijk bizar om terug te lezen!

Moest ook een nachtje in ziekenhuis blijven ivm verschroeide neusharen (rook binnengekregen).
Oeh heftig debeertje! Ik ben niet in het ziekenhuis geweest, ik heb mn vader gebeld. Mijn vriend is buitenlander en sprong direct op de fiets naar de apotheek (we hadden namelijk geen verband of niets in huis, lekker slim ook) nog voor ik hem kon zeggen dat apotheken in Nederland helemaal niet open zijn op zondag en je dan een weekendapotheek moet opzoeken.

Dus papa kwam met de verbandtrommel en heeft me opgelapt.

Sindsdien heb ik overigens een grote, complete verbandtrommel in huis waar ik makkelijk bij kan. Bleek al meerdere keren best handig te zijn!
Zeg maar Spijker.
Zo'n oven hadden wij 5 jaar geleden thuis ook nog (ondertussen zijn ze al in diverse musea te vinden) Was doodsbang voor die oven, en terecht zo te lezen!

Niet echt huishoudelijk, maar wel dom:

Vanmorgen lenzen ingedaan. Ik zit een half uur met m'n ogen te knipperen en met m'n lenzen te draaien, ze gingen maar niet goed zitten. Ze zijn allebei dezelfde sterkte, maar andere cilinder. Dus ik dacht dat ik ze verkeerd om in had gedaan. Hup lenzen uit en weer in, na weer een half uur zitten ze nog niet goed. Nog een keer uit en weer in, nog steeds zitten ze niet goed. Bij poging 3 zaten ze goed.

Wat blijkt? Ze zaten inderdaad verkeerd om, maar met m'n domme hoofd heb ik bij poging 1 en 2 de lenzen niet omgedraaid, maar gewoon weer terug in hetzelfde oog gedaan...
quote:Spijk-er schreef op 09 april 2014 @ 07:39:Ik heb een heel ouderwetse gasoven.Echt nog zoeen: [afbeelding]

Echt levensgevaarlijk. Als ik er nu nog aan denk.... Ik had dus hetzelfde "Huh, hoe kan het nou dat ie niet warm is? Nog maar eens dan" En *woesj* Tja, zeer leerzame ervaring geweest! Sowieso was ik elke keer bang wanneer de oven aanmoest. Blijkbaar een voorgevoel gehad.

Gelukkig ben ik al een aantal jaar van dat ding verlost, gratis weggegeven aan iemand die voor het eerst op zichzelf ging wonen. Met een vette waarschuwing erbij
Met één grote greep uit de wasmand de handdoeken/theedoeken/vaatdoekjes/washandjeswas in de machine doen, programma van 95 graden kiezen en er pas bij het ophangen achter komen dat er een wollen trui tussen zat die ik pas 1x gedragen had. Die zag er toen ineens héél anders uit!

Leuk topic dit!
Ik heb net een mooi groot (scheef) portret van mijzelf uitgeprint. Een heel a4!! Het had een pasfoto moeten worden.

Nu ik wel het juiste formaat snap heeft de printer er de brui aan gegeven.
.
Idd Spijker dat had veel erger kunnen zijn. Je hebt best mazzel gehad en je snelle reactie is ook super geweest.quote:Ratteke schreef op 09 april 2014 @ 08:07:

Ooooh wat erg Spijker! Ik heb ook nog zo'n ding gehad. Doodeng vond ik het. Vooral als je niet goed kon zien of het ding brandde of niet.

Gelukkig is het redelijk goed afgelopen.Ik ook en als ik twijfelde deed ik het licht uit en rolgordijn in de keuken omlaag zodat het zo donker mogelijk was. Dan zag je de vlammetjes (...of niet en dan moest de deur open en eerst frisse lucht rond circuleren)
quote:melbrw schreef op 08 april 2014 @ 18:09:

Mijn toenmalige schoonmoeder had een nieuwe koelkast gekocht, zo'n grote Amerikaanse, compleet met ijsblokjesmaker.

Via marktplaats, dus een aanhanger gehuurd, alle zoons en mij ingeladen, konden wij mooi dat dingen tillen voor haar.

Zo gezegd, zo gedaan.

Het ding was retezwaar, maar met een hoop gevloek en getier ingeladen. En passant even de drempel van de voordeur van die mensen ingedeukt.

Thuis aangekomen moest hij over de twintig centimeter hoge drempel. Dat ging nog. Toen stonden we in de hal. Voor de volgende deur. Ging ook goed, het paste net. Echt net. Het stukje door de woonkamer, een fluitje van een cent.

Maar toen, de deur naar de keuken was net 3 cm smaller dan de rest van de deuren. De koelkast had net twee centimeter meer nodig. Meer gevloek volgde, maar dat baatte niet. De koelkast paste dus niet, en stond nu in de woonkamer.

Schoonvader zuchtte eens diep, en haalde een hamer en beitel. Twee uur is de goede man bezig geweest om het kozijn te verbreden. Maar toen paste het!

Wij de koelkast weer verder gesleept, naar de goede plek. Schoonmoeder wilde daar gaan beginnen met hem in te ruimen, trekt de deur open en ontdekt een boekje. De gebruiksaanwijzing om de koelkastdeur van 10 cm doorsnede te verwijderen. Dit is niet echt toch?
Wat erg Spijker!
Diepvrieskast willen ontdooien en dat gaat natuurlijk een stuk vlugger als je met een groot vleesmes de stukken ijs los steekt.

We konden die middag een nieuwe vriezer halen
Woonde in een appartement op de begane grond. Ik had een dag vrij en wilde de ramen van de woonkamer aan de buitenkant wassen. Woon in een klein dorpje dus ben in m'n 'huispak'-pyjama naar buiten gegaan. Bij de voordeur van m'n appartement dacht ik nog: op een kier laten, anders kan ik er niet meer in zonder sleutel. Loop de voordeur van het gebouw uit en gooi hem zo achter me dicht!

Kon ik in m'n pyjama het halve dorp door om de reservesleutel op te gaan halen bij m'n moeder..
quote:bubblesdevere schreef op 09 april 2014 @ 17:44:

Diepvrieskast willen ontdooien en dat gaat natuurlijk een stuk vlugger als je met een groot vleesmes de stukken ijs los steekt.

We konden die middag een nieuwe vriezer halen oh ja, die had ik verdrongen geloof ik...
Die koelkastdeur is briljant!

Even ter verdediging van mn ouwe gasfornuisje: heb nog nooit zo'n goede oven gehad! Echt, geweldig ding!

Je moet alleen niet je hoofd ermee aansteken
Zeg maar Spijker.
Vanmiddag dacht ik voor man even snel wat chinees te ontdooien uit de diepvries omdat hij moest gaan werken.

Ping mangnetron klaar, ik haal de babi pangang eruit (dacht ik) had ik een bak met tomatensoep ontdooid
quote:amarna schreef op 09 april 2014 @ 16:35:

een wollen trui tussen zat die ik pas 1x gedragen had. !

O nee! Wat erg.

Ook een keer gehad, ben je dagenlang ziek van. Het was kasjmir, eigenlijk boven mijn budget gekocht!

Ben nu heel voorzichtig met was uitzoeken.
Hartstikke boos zijn op de nog niet zo oude vaatwasser omdat ie weer niet goed schoon gewassen had, en ik de helft van het blokje weer onderuit kon vissen. Was al de tweede keer en ik had er flink de pest in. Net voordat ik mijn man op wilde bellen om te zeggen dat het rotding de deur uitging kwam ik er achter dat iemand hem op de spoelstand had gezet, en wij dus al een week de vaat alleen gespoeld hebben...
Net voor 100.000ste keer met keukenrollen thuisgekomen, terwijl ik toiletpapier nodig heb.
Nou ja.. dat dus..
quote:bloosje schreef op 10 april 2014 @ 20:31:

Net voor 100.000ste keer met keukenrollen thuisgekomen, terwijl ik toiletpapier nodig heb.

Ja! Herkenbaar tot en met.

+ vandaaag thuisgekomen met multivitamine alles-in-1, potje opengemaakt, pilletje uitgeschud, blijkt het een rose 'snoepje' te zijn in de vorm van een beertje. Multi-in-1 voor kinderen..... Ga ze toch maar opmaken want het potje is geopend.
quote:fjorgyn schreef op donderdag 10 april 2014 22:52 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="bloosje in "huishoudelijke "blunders""" class="messagelink">bloosje schreef op 10 april 2014 @ 20:31</a>:</b>

Net voor 100.000ste keer met keukenrollen thuisgekomen, terwijl ik toiletpapier nodig heb. </div></blockquote>

Ja! Herkenbaar tot en met.

+ vandaaag thuisgekomen met multivitamine alles-in-1, potje opengemaakt, pilletje uitgeschud, blijkt het een rose 'snoepje' te zijn in de vorm van een beertje. Multi-in-1 voor kinderen..... Ga ze toch maar opmaken want het potje is geopend. Dan moet je er gewoon elke keer 5 nemen ofzo. Gaat op lichaamsgewicht ?
Geniet van elke dag!
Haha die koelkastdeur

Oude oven disasters: ik was uitgenodigd bij mijn Amerikaanse vrienden met ook zon oud geval. Vriendin en ik zitten in de woonkamer als haar vriend iets in de oven gaat zetten. Ineens horen we een BOEM, WOESH!! We rennen de keuken in en ze vraagt aan vriend; are you okay? Vriend zegt heel droog; I don't know, you tell me, do I look okay? Haha, kwam er zo droog uit.

Zelfde categorie; mijn Griekse vriend had, na bijna een jaar in NL gewoond te hebben, erg veel zin in moussaka. Hij vanalles in huis gehaald daarvoor en uren in de keuken gestaan. Schotel in de oven was lekker bruin dus hij haalt dat ding eruit en laat de schotel uit zijn vingers glijden. Schaal flikkert keihard door het ruitje van de ovendeur, alle splinters en stukjes glas op zijn schotel. Men wat was hij pissed!

We hadden vroeger een vissenkom met guppies. Mijn broer moest de vissenkom schoonmaken maar had er geen zin in. Mij leek dat wel leuk dus ik ging dat doen. Ik was zeven jaar overigens.

Visjes met oud water in een bakje gedaan, steentjes eruit, afgespoeld, kom schoongeschrobd en toen moetsen de visjes weer terug. En ik vond het toch zo zielig dat ze in koud water moesten ik heb ze dus lekker warm water gegeven. Kwartiertje later komt mijn broer naar beneden en vraagt zich af waarom de guppen allemaal bovenin naar lucht lopen te happen. Kreeg mijn eerste natuurkundelesje; in warm water zit minder zuurstof dan koud water. Oeps...
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven