Herstel tonsillectomie
woensdag 9 april 2014 om 23:12
Afgelopen vrijdag zijn mijn keelamandelen verwijderd. Toen ik zaterdag naar huis ging kon ik nog redelijk praten en had ik amper pijn. Daarna is het alleen maar achteruit gegaan. Momenteel kan ik niet eens fluisteren, omdat het te pijnlijk is.
Gisterochtend ben ik gestopt met Diclofenac omdat ik er hartkloppingen van kreeg. Nu gebruik ik alleen paracetamol. Ik merkte ook dat mijn mond tijdens het drinken op bepaalde plekken prikte, alsof er kleine wondjes waren ontstaan.
Ik moet veel blijven drinken om goed te herstellen, maar het wordt steeds moeilijker omdat ik zoveel pijn heb (zeker na het stoppen met Diclofenac).
Ik vroeg mij af of meer mensen het mee hebben gemaakt dat jet herstel achteruit lijkt te gaan. Ik zit de hele dag thuis doelloos te zijn en word moedeloos van de pijn en het feit dat ik met niemand kan praten.
Gisterochtend ben ik gestopt met Diclofenac omdat ik er hartkloppingen van kreeg. Nu gebruik ik alleen paracetamol. Ik merkte ook dat mijn mond tijdens het drinken op bepaalde plekken prikte, alsof er kleine wondjes waren ontstaan.
Ik moet veel blijven drinken om goed te herstellen, maar het wordt steeds moeilijker omdat ik zoveel pijn heb (zeker na het stoppen met Diclofenac).
Ik vroeg mij af of meer mensen het mee hebben gemaakt dat jet herstel achteruit lijkt te gaan. Ik zit de hele dag thuis doelloos te zijn en word moedeloos van de pijn en het feit dat ik met niemand kan praten.
donderdag 10 april 2014 om 18:08
donderdag 10 april 2014 om 21:42
Dank je! Eindelijk iemand die het snapt. Ik was na 1 dag al klaar met de ijsjes, al moet ik zeggen dat dat er deels mee te maken met het feit dat ik veel liever roomijs eet :p
Ik ben toch voor Ibuprofen gegaanen het bevalt goed. Ik heb vanavond koude vissticks geprobeerd en dat was wel te doen. Daarnaast ben ik 3 kilo afgevallen sinds de operatie. Hadden jullie dat ook?
Ik ben toch voor Ibuprofen gegaanen het bevalt goed. Ik heb vanavond koude vissticks geprobeerd en dat was wel te doen. Daarnaast ben ik 3 kilo afgevallen sinds de operatie. Hadden jullie dat ook?
vrijdag 11 april 2014 om 21:50
Hallo topsykrets! Ik heb mijn amandelen een paar jaar geleden laten verwijderen en dat deed ook ontzettend veel zeer. Kan me helemaal voorstellen dat het zonder diclofenac helemaal niet te doen is! Dat je afvalt is normaal, je eet nou eenmaal minder dan normaal en je lichaam is door de pijn in een constante stressreactie. Dit gaat over! Ik kon na 1,5 week weer redelijk prima eten! Een gekke tip: perziken uit blik kon ik goed eten, ook na een paar dagen al! Goed afspoelen! Dat wel, maar een welkome afleiding van alle waterijsjes!
vrijdag 11 april 2014 om 22:02
Is bij mij afgelopen juni gebeurd en wat een hel! En dan krijg je van het ziekenhuis eettips mee waar zuivel op stond omdat dat koelt. Eerste anderhalve week heb ik geleefd op die ijsstaafes van de aldi/wibra, stukje eraf en opzuigen.
Paracetamol zetpil bommen 4x per dag deden hun ding, maar had geen klok nodig om te weten wanneer t ding uitgewerkt was! Wat n K-operatie is dat zeg. En daarna vertelde een collega dat ze dezelfde operatie had gehad en dat de krengen gewoon weer aangegroeid waren en weer voor problemen zorgden.
Al met al is het wel weer goed gekomen, na een week of 4, om met positief nieuws te einfigen
Sterkte voor nu!!
Paracetamol zetpil bommen 4x per dag deden hun ding, maar had geen klok nodig om te weten wanneer t ding uitgewerkt was! Wat n K-operatie is dat zeg. En daarna vertelde een collega dat ze dezelfde operatie had gehad en dat de krengen gewoon weer aangegroeid waren en weer voor problemen zorgden.
Al met al is het wel weer goed gekomen, na een week of 4, om met positief nieuws te einfigen
Sterkte voor nu!!
donderdag 17 april 2014 om 19:26
ik hoop dat het nu al niet meer nodig is, maar wat mij heel erg hielp was de paracetamol kapot bijten in m'n mond. coke schijnt heel erg snel opgenomen te worden in je bloed als je het op je tandvlees doet, omdat je mond zo goed doorbloed is, dus ik dacht dat dat ook wel voor paracetamol zou gelden en het is ook nog eens minder smerig dan gewoonlijk, want doordat je je tanden niet kunt poetsen (ik kon het in ieder geval niet) heb je toch al een vercrackte smaak in je mond. win win!
zondag 1 maart 2015 om 20:13
Ik heb 18 februari mijn amandelen laten verwijderen en helaas een infectie opgelopen. Ik sterf echt van de pijn, nog steeds, en eten gaat nu iets beter doordat ik lidocaine gel heb gekregen. Ben sinds vrijdagochtend aan de antibiotica maar vooral s avonds (zoals nu) heb ik veel pijn met praten, eten en drinken en gewoon zitten. Ik kan er verder niets over vinden maar weet iemand hoe lang deze terror nog duurt? Ik zie dat iedereen toch wel opknapt en redelijk kan eten op dag 11.. ik heb diclofenac en paracetamol en dat gebruik ik elke 4-5 uur om de dag Door te komen. Ben nu 5 kg afgevallen en zoek goed nieuws
maandag 2 maart 2015 om 01:16
"Iedereen" heeft geen infectie, dus daar kun je jezelf niet mee vergelijken. Mijn dochter was halverwege week 3 van de diclofenac af, terwijl "iedereen" na een week weer naar school gaat.
De enige voorspelling die je kunt doen, is dat je niet meer ziek bent als je beter bent. In de tussentijd wens ik je veel sterkte met je herstel. En maak je maar niet zo'n zorgen om die kilo's, dat trekt wel weer bij. Zorg dat je voldoende blijft drinken, dat is het belangrijkste. Voor de rest kun je prima leven op liflafjes de komende tijd. Het wordt vanzelf minder pijnlijk en dan ga je vanzelf weer meer dingen eten. Beterschap!
De enige voorspelling die je kunt doen, is dat je niet meer ziek bent als je beter bent. In de tussentijd wens ik je veel sterkte met je herstel. En maak je maar niet zo'n zorgen om die kilo's, dat trekt wel weer bij. Zorg dat je voldoende blijft drinken, dat is het belangrijkste. Voor de rest kun je prima leven op liflafjes de komende tijd. Het wordt vanzelf minder pijnlijk en dan ga je vanzelf weer meer dingen eten. Beterschap!