Tips voor mijn balkon
zaterdag 12 april 2014 om 11:43
Ik had echt het mooiste balkon van Nederland, mooi beschut met bomen, toch veel zon en met door de bomen heen uitzicht op een mooi parkje. Tot de gemeente besloot om de bomen in het park te kappen. Dus nu heb ik een prachtig uitzicht op het park, maar constant mensen die mij zien zitten (en gaan wijzen, dingen gaan roepen). Ik wil dus mijn balkon weer afschermen van het park, maar wel op een mooie manier.
Rondom mijn balkon zit een hek met spijlen, dat zou ik graag dicht willen hebben. Maar hoe? Ik zie weleens van die rotan matten of zo maar dat vind ik echt lelijk. Ik zou liever iets vrolijks willen, maar wel iets dat geen onderhoud vergt en meteen op te hangen is (ik dacht bijvoorbeeld aan klimop, maar dat moet weer een tijdje groeien). Mijn balkon is trouwens heel klein, dus iets als planten voor het hek werkt helaas niet (dan heb ik een balkon vol planten en geen zitruimte). En dan zou ik nog iets boven het hekje willen om het nog iets meer af te schermen, bijvoorbeeld bloembakken of zo?
Iemand een leuk idee?
Rondom mijn balkon zit een hek met spijlen, dat zou ik graag dicht willen hebben. Maar hoe? Ik zie weleens van die rotan matten of zo maar dat vind ik echt lelijk. Ik zou liever iets vrolijks willen, maar wel iets dat geen onderhoud vergt en meteen op te hangen is (ik dacht bijvoorbeeld aan klimop, maar dat moet weer een tijdje groeien). Mijn balkon is trouwens heel klein, dus iets als planten voor het hek werkt helaas niet (dan heb ik een balkon vol planten en geen zitruimte). En dan zou ik nog iets boven het hekje willen om het nog iets meer af te schermen, bijvoorbeeld bloembakken of zo?
Iemand een leuk idee?
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
zaterdag 12 april 2014 om 12:07
zaterdag 12 april 2014 om 12:08
http://www.baldur-nederla ... emen/Hangplanten/Geurende+Indian+Mint/detail.html;jsessionid=BE0B4A4CFC27227BC4A82A0DDCE09B6C.app2t3
Zoiets dus.
Zoiets dus.
zaterdag 12 april 2014 om 12:12
zaterdag 12 april 2014 om 12:14
zaterdag 12 april 2014 om 12:16
quote:gioia82 schreef op 12 april 2014 @ 12:14:
Wat mooi die hangplanten Nouschi! Ik heb alleen niet echt iets om ze aan op te hangen, mijn balkon heeft geen plafond zeg maar, en het is een hoekbalkon. Ik zou iets kunnen proberen met latjes of zo maar ik vrees dat ik daar niet handig genoeg voor ben.Een draad spannen?
Wat mooi die hangplanten Nouschi! Ik heb alleen niet echt iets om ze aan op te hangen, mijn balkon heeft geen plafond zeg maar, en het is een hoekbalkon. Ik zou iets kunnen proberen met latjes of zo maar ik vrees dat ik daar niet handig genoeg voor ben.Een draad spannen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 12 april 2014 om 12:16
Bij de IKEA hebben ze van die stoffen schermen voor aan het balkon.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/90260201
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/90260201
Never regret something that once made you smile.
zaterdag 12 april 2014 om 12:21
quote:Nouschi schreef op 12 april 2014 @ 12:16:
[...]
Een draad spannen?
Uhm, maar van waar tot waar? Dan loopt de draad toch schuin? Ik kan geen draad boven het hekje spannen omdat ik daar geen muur/plafond of iets dergelijks heb.
Ik vind iets met planten wel een mooie oplossing, lekker natuurlijk en dan kan ik er toch nog een beetje doorheen kijken terwijl ik niet zo op het zicht zit.
[...]
Een draad spannen?
Uhm, maar van waar tot waar? Dan loopt de draad toch schuin? Ik kan geen draad boven het hekje spannen omdat ik daar geen muur/plafond of iets dergelijks heb.
Ik vind iets met planten wel een mooie oplossing, lekker natuurlijk en dan kan ik er toch nog een beetje doorheen kijken terwijl ik niet zo op het zicht zit.
zaterdag 12 april 2014 om 12:24
quote:gioia82 schreef op 12 april 2014 @ 12:21:
[...]
Ik vind iets met planten wel een mooie oplossing, lekker natuurlijk en dan kan ik er toch nog een beetje doorheen kijken terwijl ik niet zo op het zicht zit.Met een pergola?
[...]
Ik vind iets met planten wel een mooie oplossing, lekker natuurlijk en dan kan ik er toch nog een beetje doorheen kijken terwijl ik niet zo op het zicht zit.Met een pergola?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 12 april 2014 om 12:33
quote:gioia82 schreef op 12 april 2014 @ 12:21:
[...]
Ik vind iets met planten wel een mooie oplossing, lekker natuurlijk en dan kan ik er toch nog een beetje doorheen kijken terwijl ik niet zo op het zicht zit.Stok in de hoek zetten, goed vast maken met tiewraps, draad ervover, planten eraan, klaar.
[...]
Ik vind iets met planten wel een mooie oplossing, lekker natuurlijk en dan kan ik er toch nog een beetje doorheen kijken terwijl ik niet zo op het zicht zit.Stok in de hoek zetten, goed vast maken met tiewraps, draad ervover, planten eraan, klaar.
zaterdag 12 april 2014 om 12:45
Je zou ook een kamerscherm (inklapbaar) maar prijzig kunnen plaatsen. Er zijn ook goedkope schermen te koop. Of een kantelbare parasol. Kijk maar op ikea.com.
Met google is iets niet goed. Kijk maar op het DIGI forum daar staat meer over een nieuwe topic. Voor iedereen belangrijk.
Voor iedereen belangrijk. Lees dit!
Met google is iets niet goed. Kijk maar op het DIGI forum daar staat meer over een nieuwe topic. Voor iedereen belangrijk.
Voor iedereen belangrijk. Lees dit!
zaterdag 12 april 2014 om 13:26
quote:gioia82 schreef op 12 april 2014 @ 11:43:Dus nu heb ik een prachtig uitzicht op het park, maar constant mensen die mij zien zitten (en gaan wijzen, dingen gaan roepen).
Trek dan ook kleren aan als je op je balkon zit
Serieus dan: zoiets misschien: http://www.tuincreatie.nl ... xxout-balkon/luxxout5.jpg
niet zo viezig als klimop (insecten) maar mooi strak en netjes.
Trek dan ook kleren aan als je op je balkon zit
Serieus dan: zoiets misschien: http://www.tuincreatie.nl ... xxout-balkon/luxxout5.jpg
niet zo viezig als klimop (insecten) maar mooi strak en netjes.
zaterdag 12 april 2014 om 13:31
zaterdag 12 april 2014 om 20:27
Kunsthagen?
http://www.onlinekunstpla ... elementen-voor-en-na.html
http://www.onlinekunstpla ... elementen-voor-en-na.html
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 13 april 2014 om 15:30
Het nadeel van al die schermen vind ik dat je er zelf heel erg tegenaan zit te kijken. Sommige zijn echt heel schreeuwend aanwezig. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Zelf heb ik van die heidematten tegen het hekwerk. En dan niet helemaal tot bovenaan toe, want dan kan ik zelf niet meer overheen kijken als ik op het balkon zit. Vanaf de straat ben ik in elk geval niet te zien en ik heb zelf dus nog wel uitzicht.
Zelf heb ik van die heidematten tegen het hekwerk. En dan niet helemaal tot bovenaan toe, want dan kan ik zelf niet meer overheen kijken als ik op het balkon zit. Vanaf de straat ben ik in elk geval niet te zien en ik heb zelf dus nog wel uitzicht.
maandag 14 april 2014 om 22:37
Bedankt voor alle tips!
Het is het balkonscherm van Scriptum geworden, maar dan de klimop-versie. Gecombineerd met kleurige bloembakken met bloemen die erover heen gaan hangen (hoop ik), ziet er weer prachtig uit en ik zit niet meer zo op de kijk!
Dus bedankt!!!
Het is het balkonscherm van Scriptum geworden, maar dan de klimop-versie. Gecombineerd met kleurige bloembakken met bloemen die erover heen gaan hangen (hoop ik), ziet er weer prachtig uit en ik zit niet meer zo op de kijk!
Dus bedankt!!!