Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?

Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
- mensen die bij elke hap met hun tanden hun vork of lepel raken (dat tikkende en schrapende geluid vind ik zo ergerlijk)

- mensen die hun soep naar binnen zuigen. Of alvast een zuig geluid maken voordar ze een echte hap nemen.

- hard praten vind ik heel irritant. Ik hoef niet iemands gesprek te volgen.

- als mensen geïrriteerd raken of me niet een minuut voor laten als ik voor mijn werk bijv een concert fotografeer. Het is voor de artiest waar je fan van bent, lijken fans zich niet echt te realiseren

- oudere vrouwen met zo een chagrijnig/ zuinig mondje die je aanstaren en er zo ontevreden uit zien

- mensen op bijv op Facebook die in derdepersoon enkelvoud over zichzelf praten

- mensen met een piepende of zware adem
quote:fjorgyn schreef op 14 april 2014 @ 19:29:

‘rustiek’ een appeltje gaan staan schillen of kneuterig een weerzinwekkend ruikend, ‘gezond’ boterhammetje tot zich nemen.
Ik erger me dooood aan de jeugd van tegenwoordig, die foto's plaatsen op het net en waarbij iemand dan zegt "omg je bent zo mooi" en dan zegt de plaatser "neee jij bent mooier" en dan nog 10 van zulke reacties *kots

Mensen die quotes op het web plaatsen en doen alsof zij het hebben verzonnen

Als ik met mijn oppaskinderen wil oversteken dat er dan auto's zijn die geen geduld hebben bij het zebrapad en steeds dichterbij komen en gas geven zodra je 1 stap op de stoep heb gezet
Mensen die door je heen willen gaan als je (perongeluk) in de weg staat.. Je kan ook gewoon vragen of je erlangs mag , doe ik zelf ook "sorry" "pardon" "mag ik er even langs"

Mensen die stinken

Mensen die alles gebruiken als excuus "ja want mijn ouders zijn gescheiden toen ik jonger was dus nu heb ik nu geen baan, zit ik aan de drugs enz" kom op!
Mensen die alles als discriminatie zien
Dramatische vrouwen die om elke scheet gaan huilen
Dat GTST (ja, ik kijk, schaam me er niet voor, vind het een heerlijk halfuurtje zinloos getetter en de verhaallijnen die bedacht worden zijn grandioos in hun herhaling) telkens pas om 20:10 begint en dus ook pas om 20:40 is afgelopen, waardoor je de eerste 10 minuten van het programma op een andere zender mist!
quote:jellybelly schreef op zondag 06 april 2014 21:39 Oja, mensen die zo'n mandje gebruiken bij de Albert Heijn die je ook kunt trekken! Neem dan lekker een karretje, die mandjes zijn gruwelijk irritant. Nietsvermoedend lopen ze daar iedereen mee voor de voeten.Oeps hahah
Mijn vriend die bij het boodschappen doen "maar" 1 zak chips wilt en vervolgens de mijne opeet binnen 2 dagen (ja wij hebben onze eigen chips haha)

Vriend die eet alsof het eten wegloopt
Mijn kat die besluit dat terwijl we op de bank zitten dat plekje precies voor mijn gezicht de ideale plek is om te blijven zitten of staan, zodat ik dat ene spannende / leuke moment op tv mis
Titato je hebt het zwaar, zo lees ik.
Dat ik elke keer wanneer ik op "plaats" druk als ik een ergenis heb bedacht er weer 1 weet
quote:Doreia schreef op maandag 14 april 2014 21:16 Titato je hebt het zwaar, zo lees ik.Hahaha ik klink nu heel ongelukkig he, ben ik niet hoor ;) maar ergernissen genoeg haha
quote:raio schreef op 14 april 2014 @ 18:49:

Wanneer iemand een partner heeft en praat alsof ze één persoon zijn geworden.. "Nee, wij houden niet zo van blauw"

Of wanneer de Facebookpagina of het mailadres opeens gezamenlijk moet zijn "anniehoudtvankees@nogwat"

Niet schokkend, maar ik vind t stom

Dit werd tientallen jaren geleden door Anja Meulenbelt al "het beest met vier poten" genoemd. Briljant! Ik krijg nog steeds jeukbulten van die versmolten stellen.
[quote]kiwiwi schreef op 06 april 2014 @ 20:00:

[...]

Ja??

Moet ik dan zeggen wel je een boterham met kaas schat?

Klinkt: wil je een broodje kaas toch beter[/quot]

Maar een broodje is gewoon iets anders dan een boterham. Dus als je vraagt of ik een broodje lust zeg ik ja, maar vraag je of ik een boterham lust zeg ik nee, want ik vind broodjes veel lekkerder van boterhammen.
Mensen die naar sjag stinken of met een bierkegel om 8.15 's ochtends achter mij bij AH in mijn nek staan te hijgen:no:

Ouwe vieze kereltjes die verlekkerd naar je kijken.

Mannen met dubbelzinnige grappen. Bah. Doe dat tegen je eigen vrouw.
Hahaha Sri echt?? "Het beest met de vier poten"?? Dat klinkt echt verschrikkelijk inderdaad

Ook irritant (en gebeurt echt heel vaak, vanmiddag ook weer..): als je in de bus of het bushokje opstaat voor een ouder iemand die aan komt lopen en vraagt: wilt u zitten? Vervolgens gaat de senior in kwestie luid staan zuchten en steunen dat "die jeugd van tegenwoordig ook nooit meer opstaat voor de oudere medemens" sjongejonge, ik VRAAG toch net of u wil zitten?!
Airmiles! Nooit maar dan ook nooit is er een artikel bij waar je blij van opspringt. En mocht er iets zijn wat je in de verte, misschien ooit wel eens zóu kunnen gebruiken dan kom je altijd 60.000 punten tekort en moet je 12 euro bijbetalen terwijl je het in de Hema voor 4,75 gewoon kunt kopen en in een leukere kleur....

Afgeschaft. Trouwens álle bonnetjes, zegeltjes, spaarkaartjes....

De enige winkel waar ze nog standaard vragen of je ze spaart is Etos. Die vragen überhaupt heel veel bij de kassa: heeft u nog vragen over de paracetamol? (?) heeft u al een kleuternagellakspaarkaart? Wilt u een tasje? Wilt u het bonnetje? En dus: spaart u airmiles?
Maar bij de v en d kan je er ook deels mee betalen hè. Als je de vip pas hebt. Dat doe ik dan weer wel geregeld
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Als ik tegen de wind in moet fietsen erger ik me blauw aan oudere mensen die me voorbij zoeven op en elektrische fiets. Ik trap me kapot, wordt zweterig, kom nauwelijks vooruit en dan komt er iemand van 20 jaar ouder even langszij racen. Wordt ik zo sacherijnig van!
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Ik vind mezelf echt een tolerant persoon, maar hoe meer ik lees, hoe meer ik denk dat dat wel meevalt.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Bij kennissen/collega's/familie:

- mensen die zeuren en zuigen over hun verschrikkelijke leven maar geen actie ondernemen om iets aan de situatie te veranderen

- mensen die geïrriteerd raken als ik eerlijk ben en ze niet naar de mond praat

Wat betreft relaties:

- vrouwen die boos worden op de vrouw die hun vriend heeft verleid.. Arm willoos schaapje is die vent natuurlijk ook.

- in dezelfde categorie: mensen die zeggen "ik vertrouw hem/haar wel maar die ander niet"

- vrouwen die over zich heen laten lopen en achter een vent aanlopen die hen niet wil

- vrouwen die de pil slecht slikken

Van mezelf:

- dat ik slecht met geld kan omgaan en vervolgens elke maand aan het einde krap zit

- als mijn geweldige recept mislukt en ik met lange tanden zit te eten omdat het anders zonde zou zijn
Ik woon in Londen en erger me ontzettend aan:

Iemand die zich voor me wringt en op de knop op de deur van de metro drukt terwijl ik sta te wachten tot de deuren open gaan. De deuren gaan vanzelf open! In heel Londen! (Ik besef me dat toeristen dat natuurlijk niet weten en denken dat ik dom sta te wachten)

Mensen die in de metro op de 'deur knop' drukken.

Mensen die links op de roltrap stil staan

Mensen die gelijk na het uit check poortje hun volgende route gaan bepalen. Daar loop je dus volledig tegenaan als je haast hebt.

Mensen die niet snappen dat je in Londen aan de linkerkant loopt of fietst. En dat dit ook geldt voor de trap in de metrostations tenzij anders aangegeven.

Toeristen op Boris-Barclay fietsen die de hele breedte van het pad innemen en onnoemelijk sloom fietsen terwijl ik naar m'n werk moet.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Dat mijn buurkinderen de halve ochtend al (buiten?) aan het mondharmonicaspelen zijn terwijl ik kon uitslapen. Wat een rotgeluid is dat zeg!
Dat ik nu al 1,5 week ziek thuis zit met griep. Dat ik nog steeds de longen uit mijn lijf hoest. Dat ik koortsuitslag heb over mijn gehele bovenlip, daar waar mannen een snor laten staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven