Uitgerekend december 2014
maandag 14 april 2014 om 13:31
Hallo nieuwe meiden, welkom. Leuk, allemaal een paar dagen na elkaar uitgerekend (voorlopig). Gezond blijven en afwachten. Spannend! Geniet er van.
Gebruiken jullie nog leuke apps? Ik vind de Pampers App (hello baby) heel leuk. Is vlgs mij wel alleen voor iPhone. Je kan met mooie beelden de groei van je kleine mensje volgen.
Nog iemand tips voor een leuke/nuttige apps?
Allemaal al afspraken bij de VK staan?
Gebruiken jullie nog leuke apps? Ik vind de Pampers App (hello baby) heel leuk. Is vlgs mij wel alleen voor iPhone. Je kan met mooie beelden de groei van je kleine mensje volgen.
Nog iemand tips voor een leuke/nuttige apps?
Allemaal al afspraken bij de VK staan?
maandag 14 april 2014 om 14:10
@kimvd1983 ik voel me opzich best goed. Heb nog weinig last van kwaaltjes. Het enige wat ik heb is, zere borsten, moe, meer afscheiding en buikpijn. Dat laatste maakt me bang omdat ik in december een miskraam heb gehad. Dus elk wc bezoek ben ik opgelucht dat ik geen bloed tegen ben gekomen!
het is overigens ons eerste kindje!
Heb jij al veel kwaaltjes? En weet je ook al wanneer je eerste echo is?
Ik gebruik de mama app. Is fijn in het Nederlands en daar staan ook mooie foto's en een wekelijks verhaaltje van de groei van de baby en van je lichaam. Je kunt een logboekje bijhouden, buikfoto's, echo foto's groeicurven van je buik en straks van de baby. Alles! Super leuk!!
Maar ik ben nu ook wel nieuwsgierig naar die jullie noemen. Die ga ik uiteraard even bekijken.
Ik heb trouwens ook het 9 maanden dagboekje gekocht! Die vind ik ook onwijs leuk!
Heb jij al veel kwaaltjes? En weet je ook al wanneer je eerste echo is?
Ik gebruik de mama app. Is fijn in het Nederlands en daar staan ook mooie foto's en een wekelijks verhaaltje van de groei van de baby en van je lichaam. Je kunt een logboekje bijhouden, buikfoto's, echo foto's groeicurven van je buik en straks van de baby. Alles! Super leuk!!
Maar ik ben nu ook wel nieuwsgierig naar die jullie noemen. Die ga ik uiteraard even bekijken.
Ik heb trouwens ook het 9 maanden dagboekje gekocht! Die vind ik ook onwijs leuk!
maandag 14 april 2014 om 14:22
ik wil ook graag meeschrijven. Volgens eigen berekening 7 december uitgerekend.
25 april eerste echo! zal dan rond de 8 weken zijn!
sinds vrijdag erg misselijk en sinds vandaag ook overgeven er bij..
Ik voel me nu echt naar sinds vrijdag.. kan eigenlijk alleen maar liggen. Ik hoop dat dit niet al te lang gaat duren;)
nog meer mensen last van misselijkheid en wat doen jullie er tegen?
25 april eerste echo! zal dan rond de 8 weken zijn!
sinds vrijdag erg misselijk en sinds vandaag ook overgeven er bij..
Ik voel me nu echt naar sinds vrijdag.. kan eigenlijk alleen maar liggen. Ik hoop dat dit niet al te lang gaat duren;)
nog meer mensen last van misselijkheid en wat doen jullie er tegen?
maandag 14 april 2014 om 14:31
Ik ben volgens de berekeningen op 5 december uitgerekend. Wij zijn zwanger van ons 1e kindje. Af en toe wat misselijk, draaierig, maar vooral heel erg moe.
Gisterochtend een eng momentje gehad, kreeg ineens een steek in mn onderbuik, ben terug naar bed gegaan om te gaan slapen en daarna was de pijn weg. VK hierover gebeld, maar omdat ik geen bloedverlies en pijn meer had hoefde ik mij volgens haar geen zorgen te maken. 25 april onze eerste echo, jeetje wat duurt wachten lang! De steek van gister heeft me erg onzeker gemaakt, hoop zo dat er niks met de baby is
Gisterochtend een eng momentje gehad, kreeg ineens een steek in mn onderbuik, ben terug naar bed gegaan om te gaan slapen en daarna was de pijn weg. VK hierover gebeld, maar omdat ik geen bloedverlies en pijn meer had hoefde ik mij volgens haar geen zorgen te maken. 25 april onze eerste echo, jeetje wat duurt wachten lang! De steek van gister heeft me erg onzeker gemaakt, hoop zo dat er niks met de baby is
maandag 14 april 2014 om 14:55
@bab: ik ben alleen misselijk als ik niet eet. Dus, ook al staat het tegen, toch klein beetje eten. Beschuit of crackers is vaak goed 'binnen houden' als je erg misselijk bent. En goed drinken is belangrijk, je verliest veel vocht bij overgeven. Verder: frisse lucht, je aandacht verzetten en sabbelen op een ijsklontje.
@kels: je buik is net een machinekamer nu. Zou me geen zorgen maken (al doe ik dat ook wel eens hoor)
@kels: je buik is net een machinekamer nu. Zou me geen zorgen maken (al doe ik dat ook wel eens hoor)
maandag 14 april 2014 om 15:08
@kels als ik te lang heb gezeten of gelegen en snel omhoog kom, krijg ik ook een erge steek of steken in mn onderbuik. ben er inmiddels aan gewend, lijken wel mn spieren te zijn ofzo.
@valentina bedankt voor de tips. heb morgen me ziek gemeld ga het woensdag weer proberen. dan heb ik even goed de tijd om uit te proberen wat nu helpt, heb een actief beroep en wil nog niet dat iedereen het weet.
ik heb nu idd crackers pap en liga gekocht en moet zeggen dat het beter gaat nu.
@valentina bedankt voor de tips. heb morgen me ziek gemeld ga het woensdag weer proberen. dan heb ik even goed de tijd om uit te proberen wat nu helpt, heb een actief beroep en wil nog niet dat iedereen het weet.
ik heb nu idd crackers pap en liga gekocht en moet zeggen dat het beter gaat nu.
maandag 14 april 2014 om 15:29
@bab: ik heb ook een actief beroep en onregelmatig werk. Ik probeer elk uur of elke 2 uur wat kleins te eten. Vind de afleiding van werken lekker. Dan let je niet meer zo op de kleine dingetjes. Succes!
@kels: ik doe mee! Die flessen schijnen behoorlijk te stinken, maar vind t zo belangrijk! Ben ook bloeddonor (niet nu natuurlijk) dus vind het fijn iets van mijn gezonde lichaam weg te geven aan iemand die dat nodig heeft. Uit dankbaarheid iets teruggeven zeg maar...
De pregnancy plus app tip is super! Thanks!
@kels: ik doe mee! Die flessen schijnen behoorlijk te stinken, maar vind t zo belangrijk! Ben ook bloeddonor (niet nu natuurlijk) dus vind het fijn iets van mijn gezonde lichaam weg te geven aan iemand die dat nodig heeft. Uit dankbaarheid iets teruggeven zeg maar...
De pregnancy plus app tip is super! Thanks!
maandag 14 april 2014 om 16:02
Leuk dat het hier zo druk begint te worden!
@Bab Bij mij helpt het als ik een cracker eet voordat ik uit mijn bed kom. Verder eet ik de hele dag door kleine beetjes. Wat Valentina zegt klopt bij mij ook, de misselijkheid wordt erger als ik niets eet. Als je iets gaat drinken neem dan kleine slokjes en niet te snel achter elkaar.
Hebben jullie al trek in andere dingen dan die je normaal eet/drinkt?
Ik drink normaal gesproken nooit melk omat ik het gewoon niet lekker vind, maar nu is de melk niet aan te slepen
. Verder heb ik steeds meer moeite met het eten van vlees ( ik kan ook echt geen vlees meer bakken, vind het zo stinken allemaal)
@kels Hier ook af en toe hele rare pijnlijke steken onderin mijn buik vooral als ik een tijdje gezeten of gelegen heb en weer opsta. Volgens mijn huisarts niets aan de hand, de boel is gewoon aan het opschuiven en uitrekken (ja zo zei hij het echt, fijn hoor een man als huisarts)
Wij zijn van plan om na de echo te gaan vertellen dat ik zwanger ben. Als eerste aan ons dochtertje die het dan mag gaan vertellen aan de opa's en oma's. Dus morgen eindelijk de verloskundige gaan bellen om een afspraak te maken.
@Bab Bij mij helpt het als ik een cracker eet voordat ik uit mijn bed kom. Verder eet ik de hele dag door kleine beetjes. Wat Valentina zegt klopt bij mij ook, de misselijkheid wordt erger als ik niets eet. Als je iets gaat drinken neem dan kleine slokjes en niet te snel achter elkaar.
Hebben jullie al trek in andere dingen dan die je normaal eet/drinkt?
Ik drink normaal gesproken nooit melk omat ik het gewoon niet lekker vind, maar nu is de melk niet aan te slepen
. Verder heb ik steeds meer moeite met het eten van vlees ( ik kan ook echt geen vlees meer bakken, vind het zo stinken allemaal)
@kels Hier ook af en toe hele rare pijnlijke steken onderin mijn buik vooral als ik een tijdje gezeten of gelegen heb en weer opsta. Volgens mijn huisarts niets aan de hand, de boel is gewoon aan het opschuiven en uitrekken (ja zo zei hij het echt, fijn hoor een man als huisarts)
Wij zijn van plan om na de echo te gaan vertellen dat ik zwanger ben. Als eerste aan ons dochtertje die het dan mag gaan vertellen aan de opa's en oma's. Dus morgen eindelijk de verloskundige gaan bellen om een afspraak te maken.
maandag 14 april 2014 om 16:07
@valentina ja dat heb ik ook inderdaad.. maar met die extreme misselijkheid kan ik amper de honden uit laten zonder over te geven;) heb nu de hele dag om de 1 a 2 uur gegeten en nog meerdere malen overgegeven. Tijdens mijn vorige bericht dacht ik dat het beter ging, maar daarna weer 2 keer moeten rennen.krijg nu zetpillen van de H.A.
@kels dat is het handige van het forum, klachten delen. vaak hoor ke dit soort dingen niet bij de standaard kwalen.
ik wilde me vandaag aanmelden voor moedersvoormoeders maar met die extreme misselijkheid de afgelopen 3 dagen wacht ik nog even. Ga van alle luchtjes over me nek.
@kels dat is het handige van het forum, klachten delen. vaak hoor ke dit soort dingen niet bij de standaard kwalen.
ik wilde me vandaag aanmelden voor moedersvoormoeders maar met die extreme misselijkheid de afgelopen 3 dagen wacht ik nog even. Ga van alle luchtjes over me nek.
dinsdag 15 april 2014 om 08:42
Hoi, ik voeg me graag bij het gesprek. Gefeliciteerd allemaal!
Ik ben er zondag achtergekomen dat ik zwanger ben. In februari gestopt met de pil, maar was nog niet ongesteld geworden dus in december uitgerekend is een gokje. Kan me alleen niet voorstellen meer dan 4/5 weken te zijn nu. Ik ga me vandaag aanmelden bij de VK. Gister heb ik het mijn vriend verteld en zijn reactie was geniaal. We zijn allebei ontzettend blij. Ik ben 25 en hij 32 en dit wordt ons 1e kindje.
Ik ben er zondag achtergekomen dat ik zwanger ben. In februari gestopt met de pil, maar was nog niet ongesteld geworden dus in december uitgerekend is een gokje. Kan me alleen niet voorstellen meer dan 4/5 weken te zijn nu. Ik ga me vandaag aanmelden bij de VK. Gister heb ik het mijn vriend verteld en zijn reactie was geniaal. We zijn allebei ontzettend blij. Ik ben 25 en hij 32 en dit wordt ons 1e kindje.
dinsdag 15 april 2014 om 08:50
dinsdag 15 april 2014 om 08:53
Ik denk er ook aan om mee te doen met moeders voor moeders, maar wil wachten tot ik verhuisd ben.
Ik heb aan kwaaltjes wel wat last. Ontzettend gevoelige borsten, zure smaak in m'n mond en vlagen van misselijkheid.
@Sassefras geen last van ongewone trek in eten. Wel mis ik nu al m'n sushi
We willen onze ouders na 8 weken vertellen en de rest iets later. Ik maak me wel een beetje zorgen bij m'n vriendinnen hoe die zullen reageren. Ik zal de eerste zijn van ons 'party clubje'.
Ik ben nu ook bezig met informatie inzamelen wat er geregeld moet worden. Weet iemand nog handige sites?
Ik heb aan kwaaltjes wel wat last. Ontzettend gevoelige borsten, zure smaak in m'n mond en vlagen van misselijkheid.
@Sassefras geen last van ongewone trek in eten. Wel mis ik nu al m'n sushi
We willen onze ouders na 8 weken vertellen en de rest iets later. Ik maak me wel een beetje zorgen bij m'n vriendinnen hoe die zullen reageren. Ik zal de eerste zijn van ons 'party clubje'.
Ik ben nu ook bezig met informatie inzamelen wat er geregeld moet worden. Weet iemand nog handige sites?
dinsdag 15 april 2014 om 08:58
dinsdag 15 april 2014 om 11:09
dinsdag 15 april 2014 om 12:02
Hallo! Gefeliciteerd allemaal! Ik schrijf ook graag mee
. Heb net een positieve test in handen en wil het wel van de daken schreeuwen, maar dat kan natuurlijk nog even niet. Vandaar dat ik het graag hier met jullie kom delen
. Wij zijn zwanger na twee iui behandelingen en na de eerste ICSI! M'n man heeft kanker en zware chemo's gehad en we moesten daardoor met ingevroren zaad van voor de chemo's zwanger worden. Dat is nu dus gelukt, lijkt het! Op 5 mei is onze eerste echo en tot die tijd dus nog wel erg spannend.....