Uitgerekend december 2014

01-04-2014 11:37 837 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wie is er ook uitgerekend in december?
Dag allemaal,

Ik schrijf ook graag mee. Afgelopen zaterdag een positieve test (en zondag en maandag ook :-), en volgens mijn eigen berekeningen 12 december uitgerekend. Het is de eerste keer voor ons, ik vind het zo spannend! Ik heb al een afspraak gemaakt bij de verloskundige.
Gefeliciteerd!

Wij zijn op dezelfde dag uitgerekent
@zandkorrel: inderdaad, wat leuk!

Gefeliciteerd allemaal
Hoi, ik wil ook meeschrijven. Voorlopige uitgerekende datum is 16 december. Nog heel pril dus. Ik ga uit van een goed verloop, maar toch de eerste echo afwachten voor we het aan vrienden en ouders gaan vertellen. Een tabel lijkt me leuk over een paar weekjes.

Hoe voelen jullie je? Ik voel helemaal niks, terwijl ik normaal i mijn cyclus echt klachten heb. In de derde ronde geen klachten, paar dagen overtijd, toch maar getest en... Dikke knalstreep. Superblij! Dit is mijn eerste zwangerschap.
Jeeh, ook ik wil graag meeschrijven.

Volgens eigen berekening 14 december uitgerekend van het tweede kindje van mijn man en mij.

Heb de verloskundige vanochtend gebeld. Heb op 5 mei de eerste echo en 3 weken later de intake en nog een echo.

Heb de eerste echo ivm een eerdere miskraam.

kwa klachten, wat misselijk en merk dat ik een lagere bloeddruk heb. Ook wat meer vermoeid, maar hoort er allemaal bij.

Op naar de 40 weken!
Wat wordt het gezellig druk hier. Gefeliciteerd!

Ik moet a.s. dinsdag naar de huisarts voor een verwijzing.

Maar ik kon niet wachten met bellen naar de gyn, dus dat heb ik ook al gedaan.

Ik heb een afspraak bij de gyn die ik bij mijn vorige zwangerschap ook had. 2 mei!
Zandkorrel: ik ben begin 30, mijn man begin 40. Hij heeft al een heerlijk kind. Voor ons is het ook echt een cadeautje, ik had ook niet verwacht dat ik binnen 3 maanden zwanger zou zijn. Er zit wel flink leeftijdsverschil tussen, maar we hebben het goed samen dus ben erg gelukkig. Geniet van je familie!

Doen jullie mee met MvM? Ik heb binnenkort een intake
Ik ben na een miskraam eind december nu ook weer zwanger. Uitgerekend op 3 december. Op 23 april heb ik mijn eerste echo. Ik ben op zich wel blij dat ik zo snel al weer zwanger ben, mijn cyclus was helemaal in de war na mijn miskraam. Dit was de eerste ronde dat ik mijn vruchtbare dag had ontdekt en toen direct zwanger geworden. Maar echt uitgelaten blij kan ik nog niet zijn, omdat de kans op een miskraam bij mij 50% is. Dus nu vergelijk ik telkens met mijn vorige zwangerschap. Ik moet zeggen, deze voelt wel heel anders dan die in december; maar alleen een echo kan uitsluitsel geven. Nog even geduld dus! Heel spannend...
Wat een feest van herkenning allemaal hier! Gefeliciteerd allemaal, ik ben 15 December uitgerekend en heb 8 mei afspraak bij de verloskundige. Zo spannend allemaal maar laat het allemaal op me afkomen ;)
@river79 ik kan me goed voorstellen dat je een soort 'reserve' in hebt gebouwd qua blij zijn.

Spannend is het in elk geval wel allemaal.

@valentina82, heerlijk toch zo'n cadeautje! Ik vond de vorige al zo'n cadeau en nu ben ik gewoon wéér (geheel ongepland) zwanger. Ik word met de dag blijer, het begint te zinken zeg maar ;)
Hallo dames,

Ik zou mij graag bij jullie aansluiten. Heb gister ontdekt dat ik zwanger ben (verwekt op 1 april, wat een grap eigenlijk) Het was helemaal gepland! Ben super blij en kan het echt nog niet geloven!

Vergeet-mij-nietje, Wat naar om te horen, heel veel sterkte komende tijd.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Sterkte vergeetmenietje!

Hier helaas geen moeders voor moeders, ik ben inmiddels weer net zo beroerd als tijdens mijn eerste zwangerschap.. Toen moest ik ook elke keer overgeven als ik zo'n fles stond te vullen.

Vandaag een dagje naar de dierentuin geweest, ik kan zeggen dat dat een hele uitdaging was met al die geuren.. Normaal heb je dat niet zo in de gaten maar nu lijkt het wel alsof alles stinkt.

Vanochtend kwam mijn dochtertje bij me in bed liggen zegt ze zo vanuit het niets "mam ik ben toch uit jou buik geboren?" "wanneer worden mijn broertje en zusje nu eens uit jou geboren". Ik moest wel lachen want ze moest eens weten . Al ga ik er niet van uit dat het er gelijk 2 worden.

Dinsdag ga ik de verloskundige bellen.
Hoe gaat het hier?

Ik vind het allemaal nog erg onwerkelijk merk ik.

Maar ik word wel met de dag blijer (en ongeruster)

Verder ben ik moe. Heel erg moe.

@sassefras, hahaha mooie opmerking!
@ sassefras, heb ik denk ik niet opgelet, maar hoe oud is je dochtertje? Vervelen dat je zo misselijk bent

@ zandkorrel. Ik herken de moe heid. Zo rond een uurtje of 2-3 heb ik erg veel zin om effe op bed te gaan liggen :-)

Hier ook geen Mvm. Heb het tijdens mijn eerste zwangerschap wel gedaan, maar zie erg tegen die flessen enzo op....
Life is a fairytale told by an idiot
@leentje Mijn dochtertje is 4, als alles goed gaat wordt ze rond haar 5e verjaardag grote zus.
@valentina: ik heb morgen de intake van MvM. Werk fulltime en ga het alleen thuis doen, maar alle beetje helpen denk ik dan maar.

@misselijkheid: als ik er te beroerd van wordt/ga worden dat houdt het ook op. Als je over je nek moet omdat je met zo'n fles in de weer bent...

Hier vanmorgen en nu wat misselijk.

En idd het is nog zo onwerkelijk! Heb gister tegen een vriendin verteld, hardop zeggen: ik ben zwanger klinkt heel vreemd uit mijn mond!

Wanneer vertellen jullie het je omgeving (ouders, broers/zussen en vrienden)?

Wij gaan iig wachten tot de eerste echo (ook met ouders) ik ben bij de eerste echo 8 weken en of we het direct erna vertellen weten we nog niet...
Hoi iedereen!

ik wil ook graag meeschrijven, gewoon om ook andere ervaringen te lezen en eens wat te delen!

ik ben ook in december uitgerekend. wanneer ongeveer weet ik niet want was niet bewust bezig om zwanger te worden dus ook niet bijgehouden wanneer ik ongesteld was. Het was gokken, maar zal ergens in december zijn. We zijn er wel heel blij mee en de familie ook. Heb het hun al redelijk snel verteld omdat er een aantal feestjes aam zaten te komen met mijn ouders/schoonouders en waar het op zou vallen als ik geen wijntje nam! En met mijn moeder/schoonmoeder wou ik het graag delen.

Ik ben veel misselijk, en last van buikpijn voor de rest gaat het goed.

ik vind het wel heel eng en ben ook erg bang dat het mis gaat maar dat weetje nooit. Ontzettend spannend. 12 mei voor de eerste keer naar de gynaecoloog!

iedereen geniet van de zwangerschap
Leuk dat er al zoveel mensen meeschrijven!

Ik heb nog helemaal geen last van kwaaltjes, aan de ene kant natuurlijk hartstikke fijn, maar ook wel raar, voelt onwerkelijk. Verder heel blij, en ik probeer me niet te veel ongerust te maken, maar lukt nog niet zo goed.

Ik heb me aangemeld voor MvM.
Hoi!

Ik schrijf ook graag mee! Ik ben 15 december uitgerekend volgens mij eigen berekening. Ben dus nu 5 weken en 2 dagen! Vorige zwangerschap liep uit op een miskraam bij 5,5 week dus heel spannend nu! Ik hoop dat ik tot dec mee kan schrijven hier!!!

Dinsdag 29 april heb ik mijn eerste echo bij 7,5 week!

Voor iedereen hier gefeliciteerd!!!!
@bummer...mijn schoonouders weten het inmiddels. Verder wacht ik eerst de echo af (2 mei) als alles goed gaat ben ik dan 8 weken zwanger en dan zal ik het zeer waarschijnlijk ook aan mijn ouders gaan vertellen.

Rest van de familie enz. na de 12 weken.

@beloved86, spannende tijd dus nu wel.
@Bummer. Aankomend weekend gaan we het mijn zusje vertellen. Die wil ik het graag persoonlijk vertellen en die woont ver weg, dus die vertellen we het eerder.. Verder weet 1 collega het van mij. Die had het geraden. Voor de rest willen we wachten na de eerste echo op 1 mei. Dan moet ik het mijn baas ook vertellen, want met 12 weken moet je van de afdeling af. Met de rest bedoelen we familieleden (ouders, schoonouders en broer en zus van mijn man, goede vrienden). Collega's zal dan ook wel snel komen i.v.m. overdracht van cliënten.

Hier gaat het voor de rest prima. Weinig last. Zere borsten en soms een lichte misselijkheid of lichte krampen. Vandaag 6 weken en ik vind de echo nog zoooooo laaaaang duren.... pff
@beloved. Gefeliciteerd! En de rest ook uiteraard!
Hoi, ik schrijf ook graag mee! Ik weet sinds anderhalve week dat we ons derde kindje verwachten! Uitgerekend op 13 december volgens onze berekening.

24 april krijgen we de eerste echo! Best spannend want ik heb net als Loetje een miskraam gehad (uitgerekend in oktober).

Veel succes allemaal met het wachten tot de eerste echo!
hallo iedereen ik ben 16 dec uitgerekent nu 5 weken zwanger

leuk zo n groepje en iedereen gefeliciteerd gr kim
quote:beloved86 schreef op 14 april 2014 @ 10:41:

Hoi!

Ik schrijf ook graag mee! Ik ben 15 december uitgerekend volgens mij eigen berekening. Ben dus nu 5 weken en 2 dagen! Vorige zwangerschap liep uit op een miskraam bij 5,5 week dus heel spannend nu! Ik hoop dat ik tot dec mee kan schrijven hier!!!

Dinsdag 29 april heb ik mijn eerste echo bij 7,5 week!

Voor iedereen hier gefeliciteerd!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven