Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
goedmorgen dames!

Patty, hieper de piep!!! Veel plezier!

Tazzle, we willen het natuurlijk wel horen, ben wel benieuwd wat je moeder zegt. mijn moeder zou het al weten

Lein, heb je zoveel aan het hoofd? Ik hoop zo dat het goed is gegaan bij de vk.

Biaha, dat lijkt me geweldig als je minder last hebt. Maar ik voel nu al sinds mijn eisprong mijn eileiders, heb veel buikpijn. Echt niet lekker of zo. ik hoop niet dat dat elke maand zo gaat worden, word ik toch echt minder blij van. Of mijn vriend heeft natuurlijk echt spuperman-zaad... Maar daar ga ik maar niet vanuit (af en toe wel wrijven over mun 'buikje'). Ik ga er maar gewoon vanuit dat mijn lichaam aan het wennen is zonder pil. En ik kan niet wachten totdat dat over is!!!

Thembo, spannen hoor! Ik ken het helemaal. Verwacht je problemen met de hypotheek of zitten jullie goed met je salaris?

Watje, ik kijk het even aan, maar het is goed om te weten dat er iets is om die pukkeltjes te weren. Mijn hoofd is nu al een halve krater.. ik word daar altijd beetje onzeker van als dat gebeurt. Ben toch geen 16 meer!?!?!?

Anira, je hebt het echt wel getroffen met je werkgever inderdaad. Enog idee wat je dan zou willen doen ooit, in de toekomst als je je HBO papiertje hebt?

tot zover. moet zo ook weer naar werk. ik werk tijdelijk wat minder, ben uitgevallen. vandaar dat ik zo laat nog wat kan posten...
Even illegaal vanaf mijn werk...

Patty, gefeliciteerd! Fijn dat he yallemaal zo snel is gegaan. Een hele goede zwangerschap en een prachtig kindje voor jullie gewenst! om je af en toe nog even laten weten hoe het gaat?

Lein, hoe was het bij de verloskundige?

Anira, wat een fijn werkgever heb je. Je kunt hem maar op zak hebben, je HBO diploma! ken de site niet maar ga zo maar ff gluren. Van de vorige keer stoppen met anti conceptie weet ik nog dat ik goed mijn vruchtbare periode kon herkennen door de verandering in slijm. Hoop dat dat deze keer weer zo duidelijk is!

Tazzle, shop-se! Ben benieuwd of je het voor je hebt kunnen houden of het er gewoon het uitgefloept! Zwanger zijn op vakantie is wel de meest practische oplossing voor het ongesteldheidsprobleem. Alleen dan geen wijntjes bij zonsondergang maar glaasjes jus d'orange!

Pffff, thembo, regelstress! Succes hoor, hoop dat alles snel rond is (en dat het snel maandag is ) Je hebt het vast al ergens gezegt, maar wanneer ga je trouwen?

Leeuw, duim duim duim! Hoop dat je genoeg afleiding hebt om deze dagen door te komen! En je klonk helemaal niet uit de hoogte, je mag juist trots op jezelf zijn dat je je gesprek zo goed hebt gevoerd. Zijn toch niet de makkelijkste gesprekken!

Kiekeboe! Vervelend dat je huis zo slecht is! Had alleen tijdens mij ongesteldheid weer een puist, dat was lang geleden. Weet nog wel van mijn vorige zwangerschap dat ik in het begin een enorm slechte huis had. Wat kun je daar onzeker van worden! En de hele tijd buikpijn/krampen? Grrrrrr! Hoop dat dat snel over is (of dat het goed verklaarbaar is ) Nog eventjes geduld!

Nu ga ik maar weer snel verder want het stuk is veel te lang geworden voor tijdens het werk. Ga vanmidag ook al eerder weg vandaag om de heropening van het kinderdagverblijf van zoon te vieren met poffertjes. Hopelijk blijft het droog!
Hee meiden, ik ben er nog hoor, maar ik zit echt MIDDEN in mijn verhuizing (internet doet het nu wel dus :-)), dus dat houdt allemaal een beetje op. Ik maak al weken hele lange dagen en veel te korte nachten, dus ieder moment dat ik niet met een verfkwast of verhuisdoos in m'n hand stond heb ik in mijn bedje gelegen of aan m'n zoon besteed.

Ik heb wel wat nieuws over de ontwikkelingen hier. Ik ben niet zwanger, maar ik ben wel ongesteld geworden. Overigens is mijn menstruatie alweer voorbij! Dus wij zijn nu bezig met nieuwe ronden nieuwe kansen. Ik hou een zo lang mogelijke cyclus aan. Ik geloof dat hij zo'n 43 dagen was.

Ik heb helaas nog niet kunnen bijlezen, maar dat ga ik zo snel mogelijk doen! Ben nu alleen nog erg druk, hoop volgende week wat meer rust!

Groetjes!!!!
Patty4life, gefeliciteerd met je zwangerschap. Je zult wel even raar hebben staan kijken dat het nu na 2 maanden raak was. En zo zie je maar weer dat de ene zwangerschap de andere niet is.

Moet zeggen dat ik mijn eisprong moelijk kan vinden / voelen.

Heb niet zo'n regelmatige cycles en ik voel hem ook niet. Zit erover te denken om voor de volgende maand van die ovu-testen te kopen. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Gisteren lekker stranddagje gehad. Met vriendin en haar twee kinderen. Goh, die houden je wel bezig hoor! Omdat ik toch wel wat was verbrand nu maar even niet in de zon. Zit nu heerlijk in de tuin maar vind het toch wel een beetje benauwd. Af en toe een zuchtje wind is heerlijk,
Patty gefeliciteerd met je zwangerschap, heel veel plezier en fijn dat het zo snel is gegaan.

Mayo wat fijn (of eigenlijk juist niet natuurlijk) dat je ongesteld bent geworden, in ieder geval duidelijkheid voor jou! Heel veel succes met de verhuizing. Wat een gedoe is dat toch dat verhuizen.

Blomke ik heb ook veel moeite met het voelen van mijn eisprong. Weet ook niet zo goed wat je dan kan voelen. Wel heb ik veel last van steken rechts onderin mijn buik.

Heb nu even pauze en zit echt bij te komen van de hitte op mn werk. Het is echt heel benauwd en alle kids lopen rond in zwembroek of romper en nog druipen ze van het zweet. Mooie bijkomstigheid is wel dat we het allemaal erg rustig aan doen vandaag.

Lekker geshopt Tazzle?

Kiekeboe toch niks ernstigs?

Groetjes
Hallo iedereen, ben uitgeshopt hoor, was het ook veel te warm voor, pfoe!!

Heb me niet stil kunnen houden tegen mijn mams, ben ook wel blij om het er met haar over gahad te hebben, mam vond het erg leuk en leeft erg met ons mee, ook heeft ze me wat onzekerheid weg kunnen nemen over mijn vriend zijn onekerheid wat betreft kids, en zei ook tegen mij dat het wel goed zou komen. ook de oppas is al geregeld, haha! Ze zei bij alle kleren die ik wilde kopen, zou je dat nou wel doen, misschien pas je er over een paar maand niet meer in!! Heb tegen haar gezegt het voor zich te houden en ik vertrouw haar 100% dus dat doet ze. Vind het eigenlijk wel leuk dat ik mijn ei behalve bj jullie nu ook bij haar kwijt kan!

Mayo, eindelijk ongesteld, en druk aan het verjuizen?? Succes!

Watje en Blomke, ik dacht ook dat ik mijn eisprong niet voelde maar vorige week had ik hele vage buikpijn en voelde als menstruatiepijn, ik dacht dat dat misschien wel mijn eisprong was.. who knows??

Ga nog even in het zonnetje zitten!!
Hoi dames!

Zie je wel Tazzle, is errug fijn im iemand te hebben met wie je echt kunt babbelen. Want die mannen staan er toch heel anders in is mijn ervaring.

Het kan wel dat als je beetje krampjes hebt, dat dat je eisprong is. Een soort inlieiding op je menstruatie, maar dan anders... Dat schijnt heel normaal te zijn. Ik had last van mijn eierstokken, niet te missen eigenlijk.

Watje, jij werkt op een kinderdagverblijf? Leuk zo omringd te worden door kids als je zelf een tweede wilt... Dan weet je precies waar je aan begint!

Ik ben een paar maanden terug uitgevallen. Te lange tijd te veel gedaan, te veel uren gedraaid en te veel verantwoordelijkheden op me genomen. En groot tekort aan mensen zorgde ervoor dat ik in 5 banen in 1 deed. En ja, dat ging mis... Dus nu doe ik het nog even rustig aan. Steeds een beetje meer. Maar de laatste paar weken slaap ik zo belabberd dat ik vin ddat ik niet vooruit ga. Dus dat werkt niet echt motiverend op dit moment. Maar ik ben een zeer positief ingesteld mens, dus komt goed!

Vergt wel veel energie tot nu toe, het werken. Dus ik hou me ook netjes aan de uren die van de arbo-arts 'mogen'.

Blomke, je kunt misschien even vragen naar de ervaringen voor zo'n ovutest bij het forum 'wondertje in 2009?'. Daar zit ik ook vaak en die dames weten echt heel veel. Als je ze even stoort om het te vragen, dan zijn ze altijd errug bereid om je te helpen!

Mayo, lange cyclus. Maar opnieuw proberen is niet verkeerd toch?!?!?

En natuurlijk hoop ik op GEWELDIG nieuws, maar ik durf er de eerste maand echt niet op te hopen... Maar ik heb allemaal van die gekke tekenen. Dus nog steeds buikpijn, vanavond helemaal geen trek, af en toe beetje weeiig gevoel (maar dat kan ook komen omdat ik weinig trek heb en minder eet) dat soort dingen. Dat is toch niet normaal? Ik heb ALTIJD trek... Ik heb 4/5 van mijn bord maar in de vuilnisbak gegooid. Maar het zal wel wat anders zijn. We zullen het zien.

Patty, Lein of Biaha, hebben jullie zoiets ook ervaren?
Leuk Tazzle, dat je een goede shop-dag hebt gehad waarin je heerlijk met je moeder over zwanger-worden hebt kunnen kletsen. Topdag dus!

Kiekeboe, vaag dat je je zo raar voelt. Ik hoop het zo voor je, ik duim met je mee!

Hier vage boel. Toen ik de vrige keer met de pil was gestopt was verandering van slijm een duidleijk teken van de ei-sprong. Vandaag had ik het weer, terwijl mijn spiraal een week en een dag geleden is verwijderd. Ook had ik heel even een zeurende ongesteldachtige buikpijn vanmiddag. Kan ik nu al een ei hebben? 3 dagen nadat ik dacht dat ik mijn eerste ongesteldheid heb gehad? Vreemd!
Nou, foxymama, 3 dagen is volgens mij wel extreem snel. dat denk ik niet. 7 dagen kan wel volgens mij, maar 3? Misschien het zekere voor het onzekere nemen? Das altijd lekker!!!

Tja, ik kan niets anders doen dan afwachten. dus we zullen het zien!
hahaha! Dat dacht ik ook! Als het niet mijn ei is, dan maar even oefenen!

Wie weet ben ik niet ongesteld geweest maar was het een soort van -spiraal-verwijderd-bloeding? (een mens kan altijd hopen! )
je weet het nooit.. Veel plezier met oefenen!!
THNX! Ik zal mijn best doen! \\:-)//
Hallo allemaal,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap patty!

Mijn menstruatie is net voorbij. Ik ben 3 dagen ongesteld geweest. (geen idee hoeveel dagen normaal is).

Ik merk dat ik iets minder krampachtig ben dan die eerste maand.Ik heb nu zoiets, als het komt , komt het wel en anders niet.

Zo voel ik het nu, morgen kan het anders zijn hoor...

Denk wel dat de druk minder is omdat ik er al 2 heb.

Thembo: wat leuk dat jullie een huis hebben gekocht! Is zeker wel fijn dat de tijd nu voorbij vliegt?

Hier geen ervaring met ovu-testen, wil ik ook eigenlijk nog niet.

Helaas kunnen wij niet om de dag sexen want mijn man werkt onregelmatig en is vaak een paar dagen achtereen weg...

Als ie er wel is moet ie dan natuurlijk wel gelijk aan de bak, dat begrijpen jullie.

Waar ik wel van baal is dat ik gelijk tegen veel mensen heb gezegd dat we weer aan het proberen zijn. Ik voel alle ogen aldoor op me gericht en begin er dan zelf ook maar weer over.

Mayo: best vervelend he zo een lange cyclus? Ik hoop dat ik deze maand een kortere cyclus heb.

Ik verlang naar een stevige storm-regen- bui.........tis warmmmmmmmmmm
nou, hier zijn er al diverse stortbuien geweest, maar echt kouder wordt het niet helaas....
Ff snel, ik ben net ongesteld geworden! Jammer, maar helaas.... Ik moet nu snel weg! Schrijf later meer!

Patty gefeliciteerd
Jammer Leeuw!
He, Leeuw, ook niet leuk! Maar je kan niet alles tegelijk hebben, toch? En een goed gesprek en zwanger ( )

Tiaraatje, dat lijkt me lastig als echt iedereen het weet. Of in ieder geval veel mensen. Ik hoop maar voor jou dat het reuze snel gaat! Hoe ging het bij je eerste 2 kids? Wat heb je eigenlijk? Jongen/meisje? Ben ik wel nieuwsgierig naar. En hoop je nog op juist een jongetje of juist een meisje? Ik kan me zo voorstellen dat dat heel anders is als er je al 2 hebt. En natuurlijk hoop je in eerste instantie gewoon dat het lukt, dat je zanger kunt raken voor de 3e keer. En dat het een gezond kindje is. Maar toch....

Zelf ben ik nog helemaal in het stadium dat ik zwanger wil raken. Veel verder dan dat kan en durf ik ook niet te kijken. Ik wil zo graag een rompertje kopen.... Maar dat zit er nog laaaaang niet in!
Kiekeboe,

idd vervelend.

Ik heb een zoon en een dochter. Ik hoop op niks.Ik hoop alleen dat het lukt en dat, mocht het lukken, alles goed gaat.

(ik zou ook graag een rompertje willen kopen hoor!)
quote:tiaraatje schreef op 03 juli 2008 @ 11:12:

(ik zou ook graag een rompertje willen kopen hoor!)
ik zou ook heel graag een rompertje willen kopen!
JA! JA! JA! Een rompertje kopen! En nu eens niet als kraamcadeau maar 'gewoon' voor onszelf!
Eindelijk 'legaal' tussen al die babyspulletjes snuffelen.

*heeft er nu al zin in maar heeft zichzelf nog goed in de hand*
Goedenavond dames,

@ patty: gefeliciteerd!

@Kiekeboe: nieuwe opleiding is voor middenkader management. denk dat ik richting assitent manager wil.

@ leeuw: jammer dat je ongesteld ben geworden.

@ Tazzle: fijn dat je er met je moeder over gesproken hebt. lijkt me een fijn idee dat je bij haar terecht kan.

Zelf heb ik geen moeder meer, zij is 2 jaar geleden overleden.

zo weer een dagje gewerkt. het was niet zo druk gelukkig.

Morgen nog een dagje en dan weekend. Geen plannen dus eindelijk een weekend voor ons zelf.

De afgelopen weekenden hadden we steeds wel iets wat we moesten dus een weekend niets is heerlijk.

Vandaag mn pakketje van L10 binnen gekregen. Ovulatie testen en 2 zwagerschaps testen. Dit een duidelijk beschrijving bij en nu maar afwachten of het ook mee helpt.

Was vanmiddag na het werk nog even bij de pipoos voor scrapspullen (mijn grote hobby) en zag hele leuke materialen voor baby dingen. Mn handen jeukten maar heb ze in bedwang kunnen houden.
quote:foxymama schreef op 03 juli 2008 @ 16:09:

JA! JA! JA! Een rompertje kopen! En nu eens niet als kraamcadeau maar 'gewoon' voor onszelf!Dus als we wat verder zijn doen we samen een

'ROMPERTJE-KOOP-DAG' ???????

JA! JA! JA! IK DOE MEE!

Vanavond maak ik er trouwens een heerlijke baby-tv-avond van.

Straks om 9 uur babyboom het vervolg (ben benieuwd hoe het alle koppels een jaar later is vergaan), en daarna Schatjes of Baby's wil is wet of EHBO (kijken naar mijn grootste nachtmerrie, hopen dat ik bruikbare tips tegenkomt en constateren dat het er hier gelukkig (nog) niet zo aan toe gaat ...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven