eiwit en bloedsporen in urine
donderdag 10 april 2014 om 17:03
Bij mij is per toeval ondekt dat er eiwitten en bloedpsoren in mijn urine zijn gevonden. Ik heb 2 keer 24uur urine in moeten leveren. De eerste keer zat er 550 milligram eiwitten in en de 2e keer zaten er 250 milligram eiwitten in ook spoortjes bloed maar dat heb ik al van kinds af aan. Ik ben nu 21. Van een infectie is geen spraken. Ik heb nu albustix om zelf mijn eiwitten te controleren en elke keer zijn het 3 plusjes. Verder zijn mijn bloedwaardes goed en mijn nierfunctie nog 100% en mijn bloeddruk is 140/80. Ik moet elke maand naar de nefroloog om alles weer te checken. Zijn er mensen die ook eiwitten in hun urine hebben ? En wat is bij jullie de oorzaak?
donderdag 10 april 2014 om 19:37
Balen! Heb je al medicijnen gekregen?
Ik heb ook eiwitten in mijn urine. De eerste keer dat ik 24 uurs urine moest inleveren was het 8 gram. Inmiddels in het met medicatie gezakt tot 0,4 gram. Ik bleek een nierziekte te hebben. Nu met medicatie is dat onder controle en blijft mijn nierfunctie stabiel (90% ongeveer). Ik heb veel last van bijwerkingen van de medicijnen en de ziekte slaat nu ook over naar mij gewrichten, wat veel pijn veroorzaakt.
Ik heb ook eiwitten in mijn urine. De eerste keer dat ik 24 uurs urine moest inleveren was het 8 gram. Inmiddels in het met medicatie gezakt tot 0,4 gram. Ik bleek een nierziekte te hebben. Nu met medicatie is dat onder controle en blijft mijn nierfunctie stabiel (90% ongeveer). Ik heb veel last van bijwerkingen van de medicijnen en de ziekte slaat nu ook over naar mij gewrichten, wat veel pijn veroorzaakt.
donderdag 10 april 2014 om 19:53
Wat vervelend voor je zeg! Welke ziekte heb jij dan? En heb je dit allang? Wel fijn dat je nierfunctie stabiel blijft nu met medicatie alleen die bijwerkingen zijn niet fijn he! Maar heb je door die nierziekte last van je gewrichten gekregen of door de medicatie?
Ik heb nog geen medicatie moet a.s. donderdag weer naar de nefroloog, ik wil eigenlijk duidelijkheid hebben, het liefste zou ik een biopt willen maar dat wou de arts niet ze wou het nog even aankijken omdat de bloedwaardes en nierfunctie gewoon prima zijn, toch raar?
Ik heb nog geen medicatie moet a.s. donderdag weer naar de nefroloog, ik wil eigenlijk duidelijkheid hebben, het liefste zou ik een biopt willen maar dat wou de arts niet ze wou het nog even aankijken omdat de bloedwaardes en nierfunctie gewoon prima zijn, toch raar?
donderdag 10 april 2014 om 21:23
Ik heb cryoglobilinemie. Zowel de ziekte als de medicijnen tasten mijn gewrichten aan. Daarbij nog erfelijke belasting met botontkalking, dus driedubbel feest.
Ik heb klachten sinds ik 16 was, op mijn 22e is eindelijk de oorzaak daarvan gevonden. Dat is nu tien jaar geleden. I heb destijds een bioptie gehad en daar is de oorzaak duidelijk geworden, helaas waren er wat complicaties bij die bioptie dus ik heb er geen fijne herinneringen aan.
Hoe zijn ze er bij jou achter gekomen? Waarom werd jouw urine onderzocht?
Zolang je eiwitverlies in 24 uur onder de 1 gram blijft doen ze volgens mij niet zoveel. Helemaal niet met een stabiele goede nierfunctie en goede bloeddruk. Tijdens mijn zwangerschap ging mijn eiwitverlies omhoog en wou de gynaecoloog me opnemen, maar de nefroloog vond het voor mij allemaal nog acceptabel. Een nefroloog schrikt niet zo snel van een beetje eiwitverlies.
Ik heb klachten sinds ik 16 was, op mijn 22e is eindelijk de oorzaak daarvan gevonden. Dat is nu tien jaar geleden. I heb destijds een bioptie gehad en daar is de oorzaak duidelijk geworden, helaas waren er wat complicaties bij die bioptie dus ik heb er geen fijne herinneringen aan.
Hoe zijn ze er bij jou achter gekomen? Waarom werd jouw urine onderzocht?
Zolang je eiwitverlies in 24 uur onder de 1 gram blijft doen ze volgens mij niet zoveel. Helemaal niet met een stabiele goede nierfunctie en goede bloeddruk. Tijdens mijn zwangerschap ging mijn eiwitverlies omhoog en wou de gynaecoloog me opnemen, maar de nefroloog vond het voor mij allemaal nog acceptabel. Een nefroloog schrikt niet zo snel van een beetje eiwitverlies.
donderdag 10 april 2014 om 21:32
wat heftig voor je, ook die nare herinneringen van je bioptie zeg! ondanks je klachten van je gewrichten is het gelukkig wel stabiel te houden dus met medicatie maar dan nog is het vervelend allemaal.
bij mij zijn ze erachter gekomen toen ik bij een internist liep, ik had allemaal knobbels in mn nek en mijn bloedwaardes waren op dat moment niet goed maar dat kwam dus door pfeiffer maar ze hebbem me wel binnestebuiten gekeerd door bloed en urine onderzoeken en daar kwam dat dus uit. had jij ook een te hoge bloeddruk?
maar ik had dus de laatste keer 250 milligram eiwit dit is toch wel zorgelijk?
bij mij zijn ze erachter gekomen toen ik bij een internist liep, ik had allemaal knobbels in mn nek en mijn bloedwaardes waren op dat moment niet goed maar dat kwam dus door pfeiffer maar ze hebbem me wel binnestebuiten gekeerd door bloed en urine onderzoeken en daar kwam dat dus uit. had jij ook een te hoge bloeddruk?
maar ik had dus de laatste keer 250 milligram eiwit dit is toch wel zorgelijk?
donderdag 10 april 2014 om 22:44
Dat is dan geluk bij een ongeluk. Nu zijn ze er op tijd bij voor er (blijvende) nierschade is en zullen ze je in de gaten houden.
Ik had/heb inderdaad een hoge bloeddruk. Ik slik twee soorten bloeddrukverlagers en nu is het redelijk onder controle. Totaal gebruik ik nu 14 soorten medicijnen, dus dat is best veel. Deze zijn voor mijn nierziekte en voor mijn astma. Ondanks alles functioneer ik redelijk, heb een kind en werk 32 uur. Een sociaal leven is lastig, daar heb ik vaak de energie niet voor. Ik ben nu extreem laat wakker, maar meestal lig ik voor tien uur te slapen. Vaak zelfs voor negen uur al.
Ik vind 250 milligram niet veel. Met zo'n uitslag ben ik heel blij. Mijn nefroloog vindt dat voor mij ook niet veel, maar iedere patiënt is natuurlijk anders. Eiwit in de urine is natuurlijk nooit goed, maar als alle andere bloed- en urinewaarden goed zijn en je bloeddruk ook, dan is het zeker niet dramatisch.
Ik had/heb inderdaad een hoge bloeddruk. Ik slik twee soorten bloeddrukverlagers en nu is het redelijk onder controle. Totaal gebruik ik nu 14 soorten medicijnen, dus dat is best veel. Deze zijn voor mijn nierziekte en voor mijn astma. Ondanks alles functioneer ik redelijk, heb een kind en werk 32 uur. Een sociaal leven is lastig, daar heb ik vaak de energie niet voor. Ik ben nu extreem laat wakker, maar meestal lig ik voor tien uur te slapen. Vaak zelfs voor negen uur al.
Ik vind 250 milligram niet veel. Met zo'n uitslag ben ik heel blij. Mijn nefroloog vindt dat voor mij ook niet veel, maar iedere patiënt is natuurlijk anders. Eiwit in de urine is natuurlijk nooit goed, maar als alle andere bloed- en urinewaarden goed zijn en je bloeddruk ook, dan is het zeker niet dramatisch.
vrijdag 11 april 2014 om 10:54
pfoee dan slik je echt heel wat medicijnen . het is gewoon rot dat je ditmoet meemaken ook dat je zo moe bent. Het is allemaal niet niks. Wel knap van je dat je nog 32 uur werkt en daarnaast ook voor je kind zorgt. Op een gegeven moment leer je er denk ik ook wel mee leven hoe rot het ook is! Nou ik wacht donderdag nog wel aaf. De nefroloog zei dat mijn bloeddruk voor mijn leeftijd wel aan de hoge kant is maar ben zelf ook echt een stresskip en daardoor kan dat natuurlijk ook komen. groetjes
donderdag 17 april 2014 om 16:19
nou vandaag naar de nefroloog geweest... had weer mijn urine ingeleverd + bloedgeprikt & ja hoor 3 gram eiwitten erin, mijn bloeddruk was 145/90 maar ik ben de laatste tijd erg gestressd omdat ik me zorgen maak. Nu Willen ze een bioptie gaan nemen daarvoor word ik nog gebeld. Wat ben ik een stresskip zeg maak me gewoon zo veel zorgen terwijl ik niet weet wat er aan de hand is. De bloeduitslagen waren allemaal heel goed dat dan weer wel.
donderdag 17 april 2014 om 20:02
Ik vind het wel logisch dat je je zorgen maakt. Je wilt toch weten wat er aan de hand is. Drie gram eiwit is redelijk veel.
Als het goed gaat stelt zo'n bioptie niet heel veel voor. Ik had de bioptie op een vrijdag en voor die tijd vroeg ik aan de arts of ik maandags weer mocht sporten en dat was geen enkel probleem. Na de bioptie krijg je 24 uur platte bedrust en daarna mag je opstaan en als dat goed gaat mag je naar huis (dat was althans 10 jaar geleden zo). Heeft de nefroloog je er over verteld? Weet je ook hoe lang de wachtlijst is?
Ik moet komende disndag weer naar de nefroloog. Ik moest laatst bloedprikken bij de huisarts en daar kwamen afwijkende waarden uit. De huisarts heeft die uitslagen naar de nefroloog gestuurd, dus ik vrees weer extra medicijnen.
Als het goed gaat stelt zo'n bioptie niet heel veel voor. Ik had de bioptie op een vrijdag en voor die tijd vroeg ik aan de arts of ik maandags weer mocht sporten en dat was geen enkel probleem. Na de bioptie krijg je 24 uur platte bedrust en daarna mag je opstaan en als dat goed gaat mag je naar huis (dat was althans 10 jaar geleden zo). Heeft de nefroloog je er over verteld? Weet je ook hoe lang de wachtlijst is?
Ik moet komende disndag weer naar de nefroloog. Ik moest laatst bloedprikken bij de huisarts en daar kwamen afwijkende waarden uit. De huisarts heeft die uitslagen naar de nefroloog gestuurd, dus ik vrees weer extra medicijnen.
maandag 21 april 2014 om 00:21
sorry had niet goed gelezen trouwens je moet dinsdag na de nefroloog toe zag ik. Ben benieuwd al die rot medicijnen altijd maar aan de andere kant houd het alles wel redelijk stabiel toch? ik heb een informatie folder over die biopt meegekregen maar daar stond in dat ik pas na een week weer mag tillen enz... dat duurt wel lang terwijl ik gewoon moet werken bah
dinsdag 22 april 2014 om 11:20
oke, ja het komt allemaal met zo lullig uit namelijk want we zitten daar in een verbouwing dus moet 3 mei weer beginnen met vakkenvullen en ik durf mijn werkgever er niet mee te confronteren want ik ben zo bang dat ik mn baan kwijtraak. jeej wat vervelend zeg. Vind t ook spannend allemaal maargoed mijn gezondheid gaat voor alles natuurlijk
dinsdag 22 april 2014 om 16:40
Je werkgever mag je echt niet ontslaan omdat je ziek bent hoor! Mocht je echt willen gaan werken, dan zou je kunnen zeggen dat je alleen de lichte dingen kunt doen (chips, koekjes, sigaretten, maandverband dan soort spul). Maar je gezondheid gaat echt voor.
Ik ben vanmiddag bij de nefroloog geweest. Eiwit was de vorige keer 0,8 gram in 24 uur. Vandaag weer nieuwe ingeleverd, als ik niks hoor dan is het goed. Mijn bloeddruk was aan de hoge kant. Verder was het allemaal wel goed. Ik mag in ieder geval met één soort medicijn naar een lagere dosis. Afhankelijk van de bloeduitslagen mag/moet ook een andere soort naar een lagere dosis. Ik word vandaag nog gebeld over die uitslagen. Ik word altijd heel chagrijnig van een bezoek aan de nefroloog. Mijn grootste klacht (vermoeidheid) kan ze namelijk niks aan doen. Al die bloed- en urineonderzoeken zijn nuttig en ik ben blij dat het met medicijnen allemaal binnen de perken blijft, maar van afwijkende waarden heb ik in principe (nu nog) geen last. Van die k** vermoeidheid wel.
Ik ben vanmiddag bij de nefroloog geweest. Eiwit was de vorige keer 0,8 gram in 24 uur. Vandaag weer nieuwe ingeleverd, als ik niks hoor dan is het goed. Mijn bloeddruk was aan de hoge kant. Verder was het allemaal wel goed. Ik mag in ieder geval met één soort medicijn naar een lagere dosis. Afhankelijk van de bloeduitslagen mag/moet ook een andere soort naar een lagere dosis. Ik word vandaag nog gebeld over die uitslagen. Ik word altijd heel chagrijnig van een bezoek aan de nefroloog. Mijn grootste klacht (vermoeidheid) kan ze namelijk niks aan doen. Al die bloed- en urineonderzoeken zijn nuttig en ik ben blij dat het met medicijnen allemaal binnen de perken blijft, maar van afwijkende waarden heb ik in principe (nu nog) geen last. Van die k** vermoeidheid wel.
dinsdag 22 april 2014 om 19:11
Heb je al uitslagem gehad? Was je bloeddruk erg hoog dan of? Goed nieuws dat je met een medicijn een lagere dosis kan gebruiken nu. Die vermoeidheid is heel vervelend ja het beheerst je hele leven, word je moedeloos van en vooral als je er mee moet leren leven. Maar wel fijn dat de medicijnen zn werk doen, dat is natuurlijk ook belangrijk:)
dinsdag 22 april 2014 om 19:42
dinsdag 29 april 2014 om 06:32
Nou ik heb gisteren die nierbiopt gehad. Wat deed dat allemachtig veel pijn zeg! Die verdoving waren gemene rot prikken en daarna voelde ik nog alles. Al met al is het goed gegaan. Mn bloeddruk elke keer netjes alleen had gister even koorts dat is nu allemaal stabiel. Heh wel last van napijn kortom ik hoop dat ik dit nooit meer mee hoef te maken zo'n rot onderzoek.