De tere kinderziel
maandag 21 april 2014 om 21:23
Dit lees ik net op nos.nl
Kinderen zien tijger konijn eten
Omroep Brabant meldt dat bezoekers van een dierentuin in Nuenen ongewild hebben gezien hoe een tijger een konijn opat. "Veel kinderen stonden te huilen en ouders liepen geshockeerd weg", zegt een getuige.
Op de site is een filmpje geplaatst, waarop te zien is hoe een tijger een spierwit konijn oppeuzelt. Het is niet duidelijk of het konijn nog leefde, toen het diertje in het tijgerverblijf belandde en ook niet of dat voor of tijdens de openstelling van de dierentuin is gebeurd.
Dierenrijk Nuenen dat zich "dé Kinderdierentuin" noemt, was niet bereikbaar voor commentaar.
Ik snap dat het voor kinderen wel even schrikken is, dat Tijgetje opeens Nijntje aan stukken scheurt, maar "ouders liepen geshockeerd weg"? Seriously?
Dit is toch een uitgelezen kans om kinderen uit te leggen wat een tijger eet? Circle of life enzo. Ik denk dat kinderen dat ook best aankunnen, en misschien zelfs wel kunnen begrijpen als je het goed uitlegt, maar als ouders al "geshockeerd" weg lopen (weg lopen met je geschrokken kind snap ik wel, zelf geshockeerd zijn niet) wordt dat niks natuurlijk.
Wat vinden jullie: tijger vs konijn schokkend, of gewoon natuur?
Kinderen zien tijger konijn eten
Omroep Brabant meldt dat bezoekers van een dierentuin in Nuenen ongewild hebben gezien hoe een tijger een konijn opat. "Veel kinderen stonden te huilen en ouders liepen geshockeerd weg", zegt een getuige.
Op de site is een filmpje geplaatst, waarop te zien is hoe een tijger een spierwit konijn oppeuzelt. Het is niet duidelijk of het konijn nog leefde, toen het diertje in het tijgerverblijf belandde en ook niet of dat voor of tijdens de openstelling van de dierentuin is gebeurd.
Dierenrijk Nuenen dat zich "dé Kinderdierentuin" noemt, was niet bereikbaar voor commentaar.
Ik snap dat het voor kinderen wel even schrikken is, dat Tijgetje opeens Nijntje aan stukken scheurt, maar "ouders liepen geshockeerd weg"? Seriously?
Dit is toch een uitgelezen kans om kinderen uit te leggen wat een tijger eet? Circle of life enzo. Ik denk dat kinderen dat ook best aankunnen, en misschien zelfs wel kunnen begrijpen als je het goed uitlegt, maar als ouders al "geshockeerd" weg lopen (weg lopen met je geschrokken kind snap ik wel, zelf geshockeerd zijn niet) wordt dat niks natuurlijk.
Wat vinden jullie: tijger vs konijn schokkend, of gewoon natuur?
maandag 21 april 2014 om 21:31
maandag 21 april 2014 om 21:34
Hahaha! Serieus?
Een konijn wordt als een lief schattig beestje gezien natuurlijk (nou kijk dan maar naar waterschapsheuvel).
Gelukkig leren wij onze kinderen dat dit er ook gewoon bij hoort...
Een konijn wordt als een lief schattig beestje gezien natuurlijk (nou kijk dan maar naar waterschapsheuvel).
Gelukkig leren wij onze kinderen dat dit er ook gewoon bij hoort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 21 april 2014 om 21:39
Pas was ik in Blijdorp en toen we bij de tijgers aankwamen werd er net een konijn aan een touw vastgemaakt zodat de tijger hem los moest trekken vlak bij het raam. Mijn zoontje van 3 wil nooit kijken bij de tijgers dus die heeft niks gezien. Heel even schoot door m'n hoofd 'oei wat zal hij daar van vinden' maar ik zou hem er niet bij weg houden, juist een goede aanleiding om dat soort dingen nog eens te vertellen. Maar er waren wel ouders die direct weg liepen waar van de kinderen niet mochten blijven kijken.
maandag 21 april 2014 om 21:49
Voor neefje van vijf, geen probleem. Zoon van drie: groot probleem (krijsen, nachtmerries, bang dat tijgers hond opeten ). Met zoon erbij zou ik zijn zicht blokkeren, neefje zou ik wel uitleg erbij geven. Die vindt het ook geweldig om braakballen uiteen te halen met pincet. Hangt af van de leeftijd vind ik.
Als ouder verwacht ik in ieder geval niet dat de dieren op sojabonen leven .
Als ouder verwacht ik in ieder geval niet dat de dieren op sojabonen leven .
maandag 21 april 2014 om 21:54
Wat een onzin. Hier stond zoon er bovenop met zn neus toen ik met de kerst een konijn stond klaar te maken. En ja dat was een heel herkenbaar konijn, de fluff zat nog op zn poten.
En deze pasen eend gegeten, was ook reuze boeiend. Denk dat mijn kinderen er niet van op of om kijken als tijdertje flappie op eet.
(nadeel van al die herkenbare dode dieren eten is wel dat zoon thuis kwam met een dode vogel en de vraag of ik die ook kon klaar maken voor het eten )
En deze pasen eend gegeten, was ook reuze boeiend. Denk dat mijn kinderen er niet van op of om kijken als tijdertje flappie op eet.
(nadeel van al die herkenbare dode dieren eten is wel dat zoon thuis kwam met een dode vogel en de vraag of ik die ook kon klaar maken voor het eten )
maandag 21 april 2014 om 21:56
Dit weekend nog een musje vermoord die ernstig gewond was, dochter heel even gehuild, en dat is ook prima en niet erg, maar gewoon uitgelegd dat het anders zielig was om het beest te laten lijden, en toen was het goed. Niet teveel drama van gemaakt. Ik vind het niet gek dat kinderen daarvan schrikken of verdrietig worden, dat hoort erbij, maar dan kun je uitleggen wat er gebeurt en waarom.
maandag 21 april 2014 om 22:49
Mason heeft onlangs nog zo'n tafereel mogen aanschouwen in onze moestuin. Een van de katten had een jong konijn in haar bek en juist toen ik het af wilde pakken, beet ze het beestje dood en rende weg. Mason heeft nog stoute poes geroepen en ging weer verder met rommelen. Ik zie af en toe nog de doodsangst in de ogen va het konijn, maar verder zijn we er wel overheen gekomen. Geen therapie nodig gehad.
You know how I know? Because I reeaally think so!