De dorpsgek

22-04-2014 12:06 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ken je dat, van die mensen in het dorp of de stad waarin je woont die altijd opvallen en in het middelpunt staan of willen staan. Een dorpsgek, iemand met een bijzonder talent, verzameling of een aparte hobby. Het leek me leuk om al die bijzondere mensen eens te beschrijven! Dus ga je gang!
quote:poeziewoezie schreef op 22 april 2014 @ 13:06:

[...]

Ha ha, zo gek is deze gek nog niet.Hij wel, dat vriendje niet.
Ik vind types die zich heel uitzonderlijk en buitenissig opdoffen met veel make-up, spiegeltjes, veren en kralen nogal onbegrijpelijk. Ik denk dan dat die persoon aandacht wil voor zijn uitgedoste ego omdat hij die normaal niet krijgt.

Iedereen zoekt naar bevrediging van zijn behoeften maar sommigen doen dat nogal gewelddadig (voor mijn ogen).
Ik krijg een beeld van een prettig gestoorde vent met de naam Swiebertje.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Wij hadden vroeger wel een vrouw die achter ons woonde die was echt gek en als kind vond ik haar eng.Ze zat ook achter kinderen aan.Knipte het gras met een schaar haar huis lag vol met blikjes ,kranten enz enz.Tot dat mijn moeder vertelde dat ze vroeger een normale vrouw was maar dat ze helemaal doorgedraaid was doordat haar zoontje van 4 voor haar neus is verongelukt,en dat ze haar eigen zoontje bij elkaar heeft geraapt (is onder een bulldozer terecht gekomen).ik ben toen wel anders naar haar gaan kijken.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
quote:demagnumvanellen schreef op 22 april 2014 @ 12:59:

Mijn dorpsgek woont in een zelf gemaakte boomhut in zijn eigen bos. Hij heeft een zelf gegraven put waar uit hij zijn water haalt. Hij heeft een moestuin waar hij zijn groenten uit haalt en nu op dit moment vind hij zijn boomhut toch te klein en bouwt hij een western saloon om in te wonen. En van de gemeente mag dat allemaal want hij is het vriendje van een van de raadsleden die er iedere keer weer voor zorgt dat alles wat ie doet maar gedoogd word! Terwijl mijn buren het maar niet voor elkaar krijgen om een kap vergunning aan te vragen voor de eik in hun tuin waar ook wij en de andere buren hinde van hebben.Toch mooi dat iemand nog zo kan leven in Nederland regeltjesland.
Pfff heftig Jennie77!

In de stad waar ik vroeger naar school ging liep altijd een oude vrouw. Best lang met altijd een dikke grijze knoet boven op haar hoofd! Ook was ze altijd heel 'hip' gekleed voor haar leeftijd. Elke dag een compleet nieuwe outfit, in een andere kleur. Volgens mij liep ze hele dagen door de stad. We noemden haar altijd oma Knot.

Ook was er een neger helemaal gekleed in het wit die het woord van God verkondigde en CD's verkocht.

In mijn dorp liep altijd een indiaan. Oude man met lang grijs haar en een band om zijn hoofd met een veer eraan. Hij had altijd een houten wandelstok die mooi versierd was en een bruin leren jack met franjes aan. Ook had hij een heel exotische naam, maar eigenlijk heette hij gewoon Johan kwamen we later achter.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:Houston77007 schreef op 22 april 2014 @ 12:49:

Bij mij woont de dorpsgek om de hoek. Mafklapper eerste klas. Gaat zomers alleen in een wielrenbroekje naar de AH. Alles bungelt er los bij. Los van dat ziet hij er ook uit als een viesnek. Lang, rood onverzorgd haar. Brrr.Heet hij Armand?
Er was hier lang geleden een man ergens in de 70, die altijd ging zingen als hij een vrouw zag. Hij kon mooi zingen en deed het met veel plezier.
Volgens mij komen ze terug. Vroeger had elk dorp en elke buurt wel iemand die anders was dan anderen, soms door een handicap, soms omdat ze zich niets aantrokken van de wereld.

Daarna werd alles wat anders was keurig opgesloten en achter hoge hekken weggewerkt of vol medicatie gestopt om "normaal" te zijn.

Sinds een tijdje is het weer normaal om "anderen" in gewone woonwijken te laten wonen en de zorg wordt minder dus krijgen we weer een gemêleerder beeld in de dorpen en wijken.

Hier in het dorp een meneer die op klompen en in oude versleten broek met alle muziek meezingt en danst (veel ruimte nodig heeft dan ook, soort van schots zabeldansen).

Een dame met alleen gebreide kleding aan die iedereen waarschuwt voor de enge dingen in de kachel. (Mevrouw heeft ooit ontdekt dat in gewone kleding uit de winkel geesten zaten, die heeft ze in haar kachel verbrand, vandaar alleen zelf gebreide kleding en de kachel is nooit, nooit meer aan dan komen de geesten terug).

De mevrouw die in haar woning varkens, katten, geiten, honden etc. heeft want dat zijn haar kinderen.

Ach en zo zijn er meer bij ons in het "dorp" het worden er steeds meer op zich vind ik het ook wel wat sjeu aan het leven geven.
Doe ik niet aan....
Als je er geen kent, of het fenomeen niet bij je bekent is, ben je het zelf.
Wij wonen bij een philadephia woongroep om de hoek.

Dat heeft als voordeel dat wij totaal niet meer opvallen
quote:Anyco schreef op 22 april 2014 @ 14:36:

Wij wonen bij een philadephia woongroep om de hoek.

Dat heeft als voordeel dat wij totaal niet meer opvallen
Niet in de zin van stapelidiootgeschift, het laatste driekwart jaar een man en een vrouw van een jaar of 80, zomer en winter allebei gekleed in te grote beige trenchcoats, die in de buurt al het afval afstruinen. Elke dag. Zij nemen meestal redelijk grote objecten mee, kapotte spiegel, dito magnetron, stukken wrakkig hout, lek opblaasbootje, etc. Gezien de enorme hoeveelheid spullen die we ze naar de einder zien dragen moeten ze wel een kast van een huis hebben. Of misschien zijn zij onvoorstelbaar handige en zuinige recyclers, of kunstenaars? Niemand in de buurt weet het want ze gaan niet in op contactpogingen. Ze horen overigens wel bij de ‘beschermde-mensen-in-de-buurt’, net als de sokkenman, draagt nooit schoenen, ziet er enigszins verwaarloosd uit, altijd in spijkerbroek en bretels. Hij zit vaak op een bankje met boek en biertje. Hij spreekt met een chique accent, met hem is wel eens een praatje mogelijk, hoewel je op ‘hai, hoe is het?’ een antwoord kunt krijgen als ‘de honden liepen zonder meer het bosschage in, ja, ja, dat was een shockerend gezicht’. Kan best veel ellende achter schuilen.
Ach, ik zag een aflevering "jouw vrouw, mijn vrouw" met daarin een mode-mevrouw die was buiten hangen iets voor ordinaire mensen vond. Mijn buurvrouwen vinden dat ook, maar ze vinden het niet ordinair om hun visite te laten parkeren voor de deur van de buren.

Deze aflevering: http://www.rtlxl.nl/#!/jouw-vrouw-mijn- ... 65649a561f

"'Idols'-ster Nathalie Makoma ruilt met Alice Zegerius, beter bekend als Beverly Beethoven uit 'Bij ons in de PC'. Workaholic Alice moet zich in het relaxte Afrikaanse huishouden van Nathalie opeens zien te redden zonder wasmachine, zonder vaste slaapplek en met friet en kip als ontbijt. Nathalie daarentegen krijgt het aan de stok met haar nieuwe man Michael als hij haar zeven dagen per week werk probeert op te leggen."

Ja, verschil moet er zijn.

De buren hebben niet zo'n riante en grote tuin.

De hunne mag wel gezien worden.
@fjorgyn

Hier wordt de rommel ook regelmatig opgeraapt door allerlei vrouwen en mannen die het dan gewoon in een vuilnisbak gooien. De veegmachine krijgt dat niet opgeveegd.

Ook het vuil van de jeugd - lege flessen drank en zakken chips, doosjes grootverpakking energydrink - krijgt de veegmachine niet weg.

Hoeveel herrie een stofzuiger voor bladeren ook maakt.

Krijg daar maar eens het afval van hun kinderen mee weg.

Dat lukt niet.
Geen dorpsgek, maar meer een buurtgek: Ik woonde naast een verpleeghuis en af en toe zetten ze een oude man in een rolstoel bij een heel rustig kruispunt (fietsers en stapvoets rijdende auto's) en dan ging hij met een bordje en een fluit het verkeer regelen.

Helemaal in zijn element! En hij deed het precies volgens de regels.
Aha, en dat is deze meneer zeker?

quote:Pumps_italiaans schreef op 22 april 2014 @ 15:00:

Aha, en dat is deze meneer zeker?

[img]http://i.ytimg.com/vi/iF2HKQ0xGnA/mqdefault.jpg[/img]
quote:Pumps_italiaans schreef op 22 april 2014 @ 14:53:

@fjorgyn

Ze gooien het niet in de vuilinsbak maar pakken het juist daar weg of vissen het uit een container en dragen het met zich mee. Ze komen ’s middags, ruim voordat de hele schoonmaak- en opruimploeg begint (we wonen bij een markt) die alles maar dan ook alles opruimt. Je ziet ze kuieren met hun buit, de straat uit... linksaf... Mensen die spullen in een vuilnisbak zouden gooien, daar zouden we niet van opkijken.
Zijn er geen mensen met een bijzondere hobby of aparte verzameling?
quote:mstuij schreef op 22 april 2014 @ 15:23:

Zijn er geen mensen met een bijzondere hobby of aparte verzameling?Mijn bijzondere hobby heet het viva forum
Joran van der Sloot? Maar die is verhuisd naar het buitenland.

Ik weet niet of dat ook telt?

Verder zie je de tuinkabouters .... en deze is wel grappig. (*** Maar ben het plaatje kwijt... Denneappel als muts etc. ***) (Hopen dat deze blijft staan.)

Heb wel buren gehad die beeldjes van voetballers bij hun vijver hadden staan in het formaat en kleuren van tuinkabouters.

Dit is een dure en zwart wit.

Oeh, die zijn best wel duur. De bovenste is bijna 200 euro.

En deze zijn 65 euro. Ja, daar zet je geen grasveld mee vol.
Ik ken wel Opa Punk. Dat was vroeger een professor en is gescheiden van zijn vrouw en kinderen of die zijn verongelukt ooit. Een van die twee was de reden dat hij van het padje af geraakt is. Hij liep door de sneeuw met een korte broek en sandalen. Zag hem ooit een literfles koffiemelk kopen bij de AH en hij zette die zo aan zijn mond. Lekker voedzaam.
Poep, wie heeft jou gescheten?
@ pumps: hij lijkt er wel sprekend op ja
quote:noreservations schreef op 22 april 2014 @ 14:31:

Als je er geen kent, of het fenomeen niet bij je bekent is, ben je het zelf. Haha, ik wilde net gaan typen dat ik helemaal geen dorpsgek ken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven