Kerstkindjes 2014

16-04-2014 19:28 508 berichten
Hoi allemaal!

Ik heb vanochtend positief getest.. WOW!

Volgens mijn berekening op 24 december uitgerekend..

Zijn er meer dames die rond de feestdagen zijn uitgerekend en mee willen schrijven in dit topic? Dan maak ik een tabel..

Het is ons 2e kindje, en -nog- niet gepland (want oudste is pas een half jaar. Toch wel erg blij mee:-)

Mijn eerste zwangerschap heb ik over me heen laten komen, het lijkt me leuk deze bewuster te beleven door er over te schrijven en ervaringen te delen, dus who is in?
Alle reacties Link kopieren
Proficiat iedereen!!!

Ik ben zelf een kerstkind en moet eerlijk zeggen heb dat nooit leuk gevonden.
quote:streepjescode schreef op 16 april 2014 @ 21:10:

Het is wel heel bijzonder hoor, een echt kerstkindje hebben. Eigenlijk was begin januari de bedoeling, maar mijn dochter wilde graag met de kerstlichtjes en -versiering jarig zijn blijkbaar.

Ik heb ook een heus kerstkind - dit jaar wordt ze 8 - en ze vind het werkelijk gewéldig, voelt zich juist superspeciaal.

Waar wij wonen wordt kerst uitgebreid gevierd, dus die dag wordt er 's morgens eerst gekeken wat Santa die nacht gebracht heeft en daarna gaan we in één moeite verder met de verjaardagstaart en de volgende lading cadeautjes voor haar.

Gefeliciteerd met alle positieve testen!
quote:ainne schreef op 18 april 2014 @ 13:07:

[...]

Ik heb ook een heus kerstkind - dit jaar wordt ze 8 - en ze vind het werkelijk gewéldig, voelt zich juist superspeciaal.

Waar wij wonen wordt kerst uitgebreid gevierd, dus die dag wordt er 's morgens eerst gekeken wat Santa die nacht gebracht heeft en daarna gaan we in één moeite verder met de verjaardagstaart en de volgende lading cadeautjes voor haar.

Gefeliciteerd met alle positieve testen!

Vind ongelofelijk tof van jullie en voor haar dat ze zich superspeciaal voelt die dag.

Spijtig genoeg was het bij mij niet zo. Mijn verjaardag verdween door de feestdagen naar de achtergrond. Kreeg ik 1 kado met als uitleg "dat is voor kerst en je verjaardag samen". Zag ik dat andere kinderen ook een kado kregen en als ze verjaarden dan nog 1.
quote:poezewoefje schreef op 18 april 2014 @ 13:42:

[...]

Vind ongelofelijk tof van jullie en voor haar dat ze zich superspeciaal voelt die dag.

Spijtig genoeg was het bij mij niet zo. Mijn verjaardag verdween door de feestdagen naar de achtergrond. Kreeg ik 1 kado met als uitleg "dat is voor kerst en je verjaardag samen". Zag ik dat andere kinderen ook een kado kregen en als ze verjaarden dan nog 1.

Ik heb dat vaker gehoord inderdaad, en dat is niet leuk nee, vandaar dat we ons voorgenomen hebben dat absoluut niet te doen.

Verjaardag is echt apart van kerst, ook al is het op dezelfde dag. Verjaardagscadeau gaat dus ook in verjaardagspapier en niet in kerstpapier.

Oh en we hinten altijd even naar de juf dat er gezongen wordt voor haar op de dag voor de kerstvakantie (trakteren gebeurt hier niet). Haar partijtje doen we half januari, want haar verjaardag valt natuurlijk altijd in de kerstvakantie.
Gefeliciteerd allemaal!

Ik heb vijf mei de eerste echo in het ziekenhuis. Ben dan bijna 7 weken. Ben zwanger via icsi-behandeling, dus dan is het net even anders. En ook wel iets spannender moet ik zeggen. Bij m'n eerste zwangerschap (gewoon spontaan en erg snel zwanger geworden) was ik veel zorgelozer eigenlijk.

Voel me wel een beetje moe en soms wat weeïg in m'n buik, maar op zich valt het nog wel mee. Ben blij met alles wat ik voel, want dat geeft wat vertrouwen dat het goed gaat (hoop ik dan!)
@poezewoefje laat het een les zijn voor ons met onze toekomstige kindjes idd!
Hee wat leuk! Gefeliciteerd allemaal! Ik ben 7 weken zwanger van de tweede, 12 dec uitgerekend! 8 mei pas de eerste afspraak bij de verloskundige, duurt nog even. Vinden jullie het ook zo lastig geheim houden?
Gefeliciteerd allemaal!

Ik sluit me ook aan, heb gisteren positief getest :-) Mijn uitgerekende datum is 25 december, dus dat wordt een heel bijzondere kerst dit jaar!

Wij hebben al 2 kindjes, dus nieuw is het allemaal niet, maar wel weer erg leuk. Ik kijk ernaar uit om dit keer alles als gezin te beleven en het met de kinderen te delen.
Goedemorgen dames! Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik ben 20 december uitgerekend volgens mijn eigen berekening. Dit wordt ons tweede kindje, ik heb al een knulletje van bijna 3 jaar.

Ook hier binnen 1 mnd na het Stoppen met de pil gelijk raak. De eerste keer was het al raak nadat ik drie dagen ziek was geweest, dat was toen een grote verassing!

Ik kijk er echt naar uit wat deze zwangerschap me allemaal gaat brengen komend jaar!!
Wat is het stil hier zijn jullie allemaal aan het genieten van de paasdagen? Ik lig nog in bed, vannacht kon ik ondanks mijn vermoeidheid niet in slaap vallen. Telkens wilde ik naar mijn "happy place" maar begon ik weer te piekeren over alle onzekerheden die de zwangerschap met zich meebrengt: miskraam, gezondheid en ontwikkeling van de baby... Alle zorgen die je nu al hebt voor de vrucht (meer is het nog niet bij mij ) en die gaan natuurlijk nooit meer weg. sorry voor de emo post. Fijne dag in ieder geval toegewenst!
Hier 13 december uitgerekend
I may be young, but I'm not dumb.
Hallo iedereen!!!

uitgerekend voor 3/12 Proficiat aan de mama's!!!
Gefeliciteerd Stephanie en Ironwill! Is het jullie eerste kindje?
Ja eerste zwangerschap voor mij!!! ik vind het om eerlijk te zijn allemaal wel supereng... De gynaecoloog had gezegd dat het zonder hormonenkuur niet zou gaan lukken, maar kijk, na 4 maanden zonder pil, 7 weken zwanger!! Geen zwangerschapskwaaltjes, dit maakt het soms wat moeilijk om te geloven dat ik effectief zwanger ben ;)
Ja, eerste kindje. Binnen 2 maanden al raak. Wel last van de kwaaltjes helaas. Misselijk, pijn in de onderrug, moe, veel honger maar door misselijkheid ook weer niet, vaak plassen. Maar bovenal super gelukkig natuurlijk.
I may be young, but I'm not dumb.
Hi allemaal,

Volgens mijn berekeningen ben ik 25 december uitgerekend. Erg spannend! Ik ben echt zo blij!

Groetjes
Wat leuk zoveel nieuwe december/Kerstkindjes onderweg!

@SmileyFace: ik was bij de eerste ook zo onrustig de eerste weken, vooral door het slechte slapen en de vermoeidheid. Na de eerste echo's kreeg ik een zekerder gevoel; hopelijk jij ook!

Hebben jullie de vk al gebeld? Bij hoeveel weken is bij jullie de eerste echo?

Zal ik na de eerste echo's een tabel maken?
Ik had al een eerste echo op doorverwijzen van mijn huisarts vorige vrijdag , alles was goed!!!! Voor mij mag je een tabel maken hoor! Start je hier dan een nieuw topic voor? Ik ben nieuw hier en weet niet zo goed hoe het allemaal werkt

Ook ik wacht op het zekerder gevoel, morgen maak ik een afspraak bijde gynaecoloog
Goedemorgen dames! Lekker geslapen? Gisteren at ik bij mijn ouders en wat serveren ze als voorgerecht "carpaccio" gelukkig had ik net op tijd gezegd dat ik niet lekker was en viel het blijkbaar niet op dat ik geen alcohol en carpaccio nam. Hier is verder alles goed, vandaag zit ik op vijf weken. Het is allemaal nog zo pril. Ik heb mij aangemeld bij de VK maar verwacht pas over een maand uitgenodigd te worden of langer. Ik heb mezelf ook voor MvM opgegeven en die zullen mij ook zsm bellen voor een afspraak.

Fijne dag vandaag en werkse!
Mijn meisjes alweer 5 jaar. Op 24 december uitgerekend en 26 december geboren. Ze heeft altijd een super verjaardag, iedereen komt wNt ze zijn toch vrij
Ja tabel is leuk na de eerste echo! Ik heb die van mij op 5 mei. Ben dan volgens mij bijna 7 weken. Hopelijk wordt het een van mijn onzekerheid "bevrijdende" echo op bevrijdingsdag . Maar ik moet zeggen dat ik er langzamerhand zelf ook wat meer vertrouwen in begin te krijgen :-).

@smiley_face: fijn dat je nog met een smoes hebt kunnen komen bij dat etentje. Kon van het weekend bij m'n schoonmoeder nog net 1 wijntje deels kwijt bij m'n man en deels in de bosjes. Het tweede wijntje sloeg ik af wat ze wel vreemd vond geloof ik...

MvM ga ik binnenkort ook maar eens bellen. Heb bij m'n vorige zwangerschap ook meegedaan, maar vind dat - nu ik deze keer zelf zwanger ben geworden met behulp van hormonen - ik gewoon eigenlijk weer mee moet doen. Zit er alleen over na te denken om het ochtendplasje dan gewoon door de wc te spoelen, omdat ik die lucht van die flessen in de ochtend vrij slecht trok. Ben voor de rest veel thuis, dus dat compenseer ik wel weer :-)
Miepiestreepje, ik vul de kannen van MvM met m'n adem ingehouden. Die lucht.... Dat zou je ook nog kunnen proberen. In je ochtendurine zit namelijk de meeste HCG.
Goh, jullie zijn alles al goed aan het regelen zeg. Ik heb de vk nog niet gebeld, moet ik morgen even doen.

Bij mij merkt gelukkig niemand wat, ben vegetariër en drink normaal ook nooit. Het lijkt me lastig als je je wijn in de bosjes moet dumpen
quote:pater schreef op 22 april 2014 @ 19:37:

Miepiestreepje, ik vul de kannen van MvM met m'n adem ingehouden. Die lucht.... Dat zou je ook nog kunnen proberen. In je ochtendurine zit namelijk de meeste HCG.Ja, dat deed ik ook bij de eerste, maar dan nog... Anyway, ik zie nog wel. Ik ga in ieder zoveel mogelijk proberen te verzamelen en het zal altijd meer zijn dan 4 jaar geleden toen ik nog fulltime buiten de deur werkte!
quote:Darceltje schreef op 22 april 2014 @ 20:03:

Goh, jullie zijn alles al goed aan het regelen zeg. Ik heb de vk nog niet gebeld, moet ik morgen even doen.

Bij mij merkt gelukkig niemand wat, ben vegetariër en drink normaal ook nooit. Het lijkt me lastig als je je wijn in de bosjes moet dumpen Dat scheelt ja .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven