Minnaar deel 23.

15-04-2014 22:14 3008 berichten
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Zo waar dit highlander. Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.
Oh trouwens.... Ik wil jullie nog even vertellen dat de Belg geloof ik van toneel verdwijnt en daar ben ik eigenlijk gewoon helemaal vrede mee.

We hadden weer ruzie. Hij gedroeg zich als een botte hork en het kan me niet meer schelen. Hij praatte ook zo weinig respectvol over zijn vrouw en dat vond ik sneu. En hij wilde allemaal maar praten over sex leek het wel, maar niet afspreken. Maw vind ik dat hij me aan het lijntje hield.

Affijn ik heb een heel leuk ander snoepje gevonden. Het was niet mijn bedoeling. Maar ach daar is hij dan. Ahum

Voelt wel raar om toe te geven zo. Net of ik een mannenverslindster ben. Dat ben ik natuurlijk helemaal niet. Maar ja het is wel gebeurd. Binnen twee weken gaan we elkaar ontmoeten voor een gezellige terrasdate.

Leuk detail: hij heeft gitaar voor me gespeeld via Skype......
quote:beauuu schreef op 23 april 2014 @ 22:40:

[...]

"Het idee dat ik de rest van mijn leven alleen nog met mijn man mag vrijen, vind ik een dusdanig deprimerende gedachte dat ik daar wekenlang van op kan drogen."

Wauw dit is ook precies iets dat ik had kunnen typen. Het erge is nog dat ik echt niet begrijp dat iemand niet zo denkt.

Mag ik vragen vanaf welke leeftijd je dit zo ziet? Ik ben 21 en ik heb nog nooit een vrouw van mijn leeftijd erover gesproken die dat ook zo ziet. Klein detail: mijn vriend ziet het ook niet zo... =(

Hoe lang ben je al samen met je vriend? Als je pas 21 bent zou ik het lekker uitmaken en een periode als vrijgezel de bloemetjes buiten gaan zetten. Ik zat op mijn 21ste ook in een lange relatie (vanaf mijn 16e) en ging op een gegeven moment vreemd (yep, die behoefte aan een ander lijf) en heb het toen uitgemaakt. Daarna heerlijke wilde jaren gehad tot ik op mijn 26ste mijn huidige man leerde kennen. Waarom zou je je nu al vastleggen als je nu al de behoefte aan een ander voelt? Je hebt nu nog geen gezin samen, dus geniet van het leven nu het nog kan (niet dat het niet meer kan als je een gezin hebt hoor, maar je snapt me wel..).

Saillant detail: degene met wie ik op mijn 21ste vreemd ging, is nu weer in mijn leven als (online) minnaar.
Bella, goed dat je je Belg aan de kant hebt gezet, dat ging echt nergens heen.

En fijn, een ander snoepje die nog gitaar kan spelen ook!
Op je 21 benauwd dat je het alleen nog maar "met hem" mag doen, de komende 80 jaar dus, herkenbaar hoor, gaat vanzelf over Of niet. Ik vond dat ook benauwend toen ik begin 20 was, daarna jarenlang onwijs monogaam en nu eigenlijk gewoon weer sort of verlangend naar monogamie. Niks zo veranderlijk als een mens.

Bella, waarom schaam je je voor je "nieuwe snoepje"? Je hebt je Belg (als ik het goed heb onthouden) per ongeluk leren kennen toch? En nu smaakt het naar meer maar komt er ook een besef los? Hoe is jouw nr 1 relatie?

Dat Belg uit de picture is lijkt me idd een goede zaak, deze man was de weg al kwijt nog voor hij hem gevonden had volgens mij.
Ik lees hier al geruime tijd mee....

Ik ben tegen vreemdgaan. Maar god wat kriebelt het de laatste tijd daar beneden!!!

Ik ben al sinds mijn pubertijd bij mijn man. Nooit iemand anders gehad. Ben zo verrekte nieuwsgierig hoe het met iemand anders zou zijn. Op seksueel vlak klikt het ook helemaal niet tussen ons. Hij vindt alles wel 'best', wil niet experimenteren etc.

Maar hij is wel mijn maatje. We hebben prachtige kinderen. Zou niet zonder hem willen/kunnen.

Ik weet dat ik het niet moet doen!! Vooral als ik jullie verhalen allemaal lees. Maar het idee dat ik het de rest van mijn leven nog met deze ene 'lul' moet doen...pffff dat benauwd me enorm.

Ik hoop dat dit even een 'fase' is (mid-life of zo).

sorry...moest even mijn verhaal kwijt
Je kunt niet wachten want dan kom je veel te laat
quote:almost schreef op 23 april 2014 @ 22:25:

@ Jane, ik zie best wel wat overeenkomsten tussen jou en mij. Zou je misschien even kort voor me jouw situatie kunnen schetsen. Er is al zoveel geschreven, anders moet ik wel heeeel veel posts door.

Ik ben inmiddels dik 7 jaar samen met nr1 waarvan 3 jaar getrouwd. De afgelopen 1,5 jaar zijn daar van mijn kant twijfels gekomen binnen de relatie. Hier probeer ik echt iets aan te doen. Soms gaat het een aantal dagen erg goed, en dan weer wat minder. Zo'n 3 jaar geleden was daar nr2. Meteen al spanning gevoeld naar hem. Maar nooit iets mee gedaan. Hij kwam hier wel eens. Tot hij in scheiding lag. Hij kon niet meer en wilde bij zijn vrouw weg die er een vechtscheiding van maakte. Aan de hand daar van kwam hij hier wel eens vaker, nodigde ik hem uit voor het eten enz. Na een dik jaar was eindelijk zijn scheiding rond. Hij voelde zich langzaam aan weer beter in zijn vel en zo kwam de avond van ons bewuste appen. Het begon met een simpele vraag van mijn kant naar hem toe over een hobby. Iets waar hij meer van wist dan ik. Zodoende zijn we eigenlijk nooit meer gestopt met appen. We bouwden spanning op en na dik 3 maanden besloot ik gewoon te kijken waar het me zou brengen. We maakten een afspraak voor juni. Maar omdat ik de mazzel heb een hele lieve vriendin te hebben die zelf aanbood mijn alibi te zijn ben ik eerder gegaan en kan ik nu ook vaker. Ik geniet volop, maar. Hij geniet van zijn vrijgezelle leven. Ook al voordat ik er kwam waren er meerdere vrouwen. Dit wist ik. Hoe hij ze kent enz heb ik geen idee van. Ik weet dat een inmiddels niet meer komt omdat ze meer wilde dan alleen vriendschap en sex. Hij wilde dit niet. Dan is er nog een die het geloof ik niet zo leuk vond dat hij met mij 17 jaar jonger sext, maar of zei nog wel of niet komt weet ik eigenlijk niet. En er is nog een die ooit eens heel graag wil komen, maar dit is er geloof ik nog niet van gekomen. Ik hoef het nu ook allemaal niet zo nodig meer te weten.

De reden dat ik zo krampachtig niet verliefd wil worden is omdat ik weet dat hij niet meer wil dan dit, vriendschap en sex. Maar daarbij komende, hij kent mijn nr1 ook. Zijn oudste dochter uit zijn eerste relatie komt hier. Zijn twee jongsten nooit maar weten wrl wie ik ben. Stel, het zou ooit wel van twee kanten kunnen komen, stel, hij zou ook verder willen met mij, dan weet ik niet of ik in staad ben om zo veel levens overhoop te gooien.

Dit is een beetje mijn verhaal dat inmiddels een mooi lang verhaal is geworden haha.

als je verder nog dingen wilt weten, vraag ze gerust.
Lady, ik heb het idee dat dit bij jou extra is gaan jeuken nadat je op viva kwam schrijven, onder je vorige nick zeg maar

Het is meer dan duidelijk dat er een interesse bij jou is aangeboord. Volgens mij ben jij nog hartstikke jong, heb je wel eens de moeite genomen om hier met je man over te praten? Weet hij wat je mist en waar jouw interesse de laatste tijd naar uitgaat?
quote:bella99 schreef op 24 april 2014 @ 09:40:Affijn ik heb een heel leuk ander snoepje gevonden. Het was niet mijn bedoeling. Maar ach daar is hij dan. Ahum Voelt wel raar om toe te geven zo. Net of ik een mannenverslindster ben. Dat ben ik natuurlijk helemaal niet.

Nee hoor, dat jij en je eigen man en een andere man wilt verslinden maakt jou geen mannenverslindster

Geef nu maar gewoon aan jezelf toe dat de rol van verslindster jou wel aanstaat en dat het helemaal jouw bedoeling is.

Niets om je over te schamen.

Jane, waarom praat jij over het overhoop halen van de levens van jouw man en kinderen zodra jouw verliefdheid voor jouw minnaar ter sprake komt?

Jij bent niet verplicht om met elk gevoel wat je hebt wat te doen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
@ Rooss: ja. Hij weet het. Hij snapt het ook, maar hij 'kan' er niks mee. Ik probeer het ook in onze relatie spannender te maken. Maar de passie en spanning is echt wel weg na zoveel jaar. Logisch misschien ook!

En heel eerlijk gezegd: hij vindt het allemaal heerlijk en prima hoe ik me uitsloof, maar van zijn kant komt er echt helemaal niks!!!

Ik merk ook dat hij dat moeilijk en lastig vindt, maar hij moet toch onderhand wel weten dat ik overal voor in ben en niet bijt (oke...soms...als hij heel stout is!)
quote:lady-aurora schreef op 24 april 2014 @ 11:46:

Ik ben tegen vreemdgaan. Maar….

Huh? Hoezo 'maar'?

Je bent toch tegen vreemdgaan. Dat is het dan toch?

Of begin je met die opmerking, zodat de rest van je post een beetje minder als de wens om toch 'vreemd te gaan' lijkt?

Als je tegen vreemdgaan bent, moet je er niet ineens toch aan beginnen. Als je er wel aan begint, ben je er dus niet helemaal tegen.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
ik begin er toch niet aan???

Ik zeg: "ik ben tegen vreemdgaan" PUNT

Daarna volgende zin.... waar jij 1 woord uit haalt.

Dus omdat ik er tegen ben, mag ik geen gevoelens hebben? Of verward zijn? Of twijfels????
Aurora, 't lijkt erop dat jij in hetzelfde parket zit als Lookolook.

Een (nog) niet kunnen gunnen man thuis.

Zo gedroeg ik me ook toen mijn vrouw over haar verlangens begon te praten.

Bang dat ik haar zou kwijt raken aan een andere man.

Wij hebben eerst jaren geswingd voordat ik genoeg vertrouwen had om haar los op date te laten gaan.

Misschien durft jouw man het avontuur wel samen swingend met jou aan en kun jij via die weg een ander lijf proeven.
nee....ziet hij ook niet zitten
Ik moet het gewoon accepteren. Maar ik heb het er nu echt heel moeilijk mee!
Is het dan niet beter dit forum niet meer te bezoeken, Lady? Net wat Roos zegt, volgens mij is je interesse en verlangen alleen maar gegroeid sinds je hier zit. Als je echt niet vreemd wilt gaan, moet je het ook niet op deze manier voeden.
Roos,

Ja ik ben ook blij. Ik heb hem niets meer laten horen. Ik wil nu voor het nieuwe gaan. De basgitarist zeg maar. En ik wil niet dat de Belg roet ik het eten gooit. Dus ik laat het even zo. Dan ben ik hem des te eerder vergeten, want hij is niet goed voor mij.

Ik schaam me niet voor hem. Maar meer om het feit dat ik deze gevoelens krijg voor een leuke man. Ik vind dat erg van mezelf. Ik moet daarin denk ik even mijn weg moet vinden.

Highlander,

Ik moest zo lachen om je bericht. Al die aandacht is heerlijk idd. En het is bovendien super om te zien wat voor effect ik heb op hem. Dus ja ik heb een andere kant die ik nu leer kennen. Alhoewel ik virtueel meer lef heb dan irl.
ja....klopt. Misschien ook beter. Beetje zelfkastijding dit!

Vraag me wel af of de behoefte echt minder zal worden. Ik bedoel...in het dagelijks leven heb ik toch ook met mannen te maken!
Aurora, is meelezen hier een beetje "vreemdgaan by proxy"? Als je het zo moeilijk hebt, duurt het mogelijk niet al te lang tot je voor de bijl gaat. Uit ervaring kan ik je vertellen dat vreemdgaan een glijdende schaal is. Ik was ook tegen. En toen deed ik het een keer. Intussen heb ik er vrede mee dat mijn moraal blijkbaar toch wat schever is dan ik 10 jaar geleden dacht.
Ordnung braucht nur der Dumme, das Genie beherrscht das Chaos (Albert Einstein)
quote:oranjexx schreef op 23 april 2014 @ 19:57:

Het idee dat ik de rest van mijn leven alleen nog met mijn man mag vrijen, vind ik een dusdanig deprimerende gedachte dat ik daar wekenlang van op kan drogen. Gelukkig gold dat destijds voor hem ook en sindsdien zijn we in een open relatie gegroeid. We hebben ons hier samen in ontwikkeld en leren nog steeds.

En eindelijk, eindelijk ga ik weer eens echt buiten de deur copuleren! Op korte termijn zelfs, dus al in de voorpretfase, heerlijk! Gezoend en gefriemeld is er wel, maar deze was echt de moeite van een derde date waard, meer dan waard hoop ik!

Jij bofkont!! Wat heerlijk dat jullie hier samen in kunnen ontwikkelen en groeien! Enjoy je nieuwe snoepje!

En opdrogen.. Tja.. Ik vind het wel reuze jammer. Aan de andere kant, mijn lat ligt nu wel heel hoog. Ik weet wat ik leuk vind en wat ik wil. En dat is moeilijk te vinden. Ik vind de vraag of we ooit in bed belanden minstens net zo leuk vindt als het feit dat we in bed belanden. Ik houd van het spelletje, het aftasten, het teasen en daarna misschien eens seks en dat dan graag ook nog eens in de zoveel tijd een lange date. En ik heb het idee dat het soort mannen dat dit ook leuk vindt, dun gezaaid is. Ik kom ze in mijn dagelijks leven niet tegen en zeker op dating sites vind ik dat soort mannen niet, zij zoeken snelle dates en het liefst zo snel mogelijk. Ik heb gewoon geluk gehad met de mannen die ik tot nu toe trof. Zolang ik niks leuks tref en ik de minnaar sleur met mijn huidige minnaar niet kan veranderen, is er ook gewoon niet zoveel leuks te doen. Dus is het allemaal wel prima. Ik heb me er voor nu wel bij neergelegd.

Lady, ik sluit me aan bij de rest. Laat de seks pijler voor wat die is, stop met chatten en wf en wat dan ook. Want als jij je zo blijft voeden, ga je ooit voor de bijl. Ik was ooit ook tegen vreemdgaan you know. Vind je zelf ook niet dat dit niet een beetje het kat op het spek binden is?

Jane, ontkennen dat er iets is, werkt dat denk je? Het feit dat je erkent dat je gevoelens voor iemand hebt, wil toch niet zeggen dat je er ook iets mee moet? Mijn minnaar en ik hebben ook gevoelens voor elkaar gehad. En for the time being was dat heel erg leuk. Vleugels kreeg ik door al die vlinders. Totdat er verwachtingen wederzijds gingen ontstaan die we niet wilden en konden waarmaken. Toen hebben we besloten om een aantal stappen terug te doen. En dat werkte. Die vlinders doofden vanzelf wel weer uit als het niet gevoed wordt. Het is niet zo dat wanneer je toegeeft dat je verliefd bent, je dan huis en haard moet verlaten he?
Ik sluit me helemaal bij Look aan. Je kunt best erkennen dat je gevoelens hebt, dat is waarschijnlijk ook het verstandigst, omdat je beter met ze om kunt gaan zodra je ze benoemd hebt.

Ik erken ook dat ik gevoelens heb voor mijn buitenlander. Maar dat betekent niet dat ik er iets mee moet behalve heel sporadisch contact zoeken. Mijn nr1 is, als ik eerlijk ben, veel liever, beter in bed en hij adoreert me. Wat wil ik dan toch van die verre, vage buitenlander die behalve prikkelende gesprekken en een soort dierlijke aantrekkingskracht eigenlijk niets te bieden heeft? Ik realiseer me dat ik gewoon aandacht wil, en af en toe geprovoceerd wil worden. De uitspraak van Roos dat we een minnaar voor 5-10% voor de sex hebben en de rest voor de aandacht, kan ik helemaal onderschrijven.
Ordnung braucht nur der Dumme, das Genie beherrscht das Chaos (Albert Einstein)
Dat is inderdaad een goede hl en look! Het is natuurlijk aan mij wat ik er mee doe. Ik denk dat het vooral gebasseerd is op angst. De angst dat ik alles zal willen en dit niet zal kunnen dus het heel erg veel pijn zal gaan doen. Aan de andere kant maak ik het mezelf nu ook mogelijk door gewoon door te gaan met nr2. Lekker dubbel allemaal. Maar bedankt voor de tips!

lady, ik was ook ooit zo tegen vreemdgaan. Snapte niet dat mensen dit konden en nu doe ik het zelf. Dus als je het echt wilt voorkomen sluit ik me bij de rest aan.
Hhl, jullie hebben helemaal gelijk! Hoewel mijn nr2 me toch meer te bieden heeft dan jou buitenlander. Ik ga toch maar eens proberen een knop om te zetten!

oranje, ik vergeet helemaal jou heel veel plezier te wensen! Erg fijn voor je dat je een nieuw snoepje hebt gevonden!
Tuurlijk is het waar dat ik het mezelf hier alleen maar moeilijker mee maak.

Maar ik mis ontzettend de passie en spanning. Door te chatten met andere mannen (ja... ik weet het: is eigenlijk geestelijk ook al vreemdgaan) krijg ik weer een beetje spanning in mijn leven.

Maar ik moet er mee stoppen. Pffff...hoop dat het me lukt!
Aurora, jij klinkt als mijn zus die telkens op een verjaardag heel hard claimt alleen nog maar gezond te eten met het bordje taart al op schoot.

Wie houd jij nu voor de gek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven